Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:09

Ha, jij was sneller maar idd het staat er gewoon echt duidelijk omschreven.

Overigens kunnen verenigingen zich er heel makkelijk vanaf maken met gebruiksvoorwerpen zoals die hoevenkrabber maar dat leidt ongetwijfeld tot minder inschrijvingen hahaha.

Toen ik het wedstrijdsecretariaat overnam, is dat wel iets waar ik gelijk wat aan gedaan heb. Niet dat we heel goedkope prijzen hadden maar ik heb ingesteld dat een prijs tenminste de waarde van het startgeld moet hebben en dat is dus geen hoevenkrabber nee.

Inmiddels zijn we overgestapt op waardebonnen. Voor de eerste proef een waardebon voor een gratis start bij een volgende wedstrijd en bij de tweede proef een waardebon van onze lokale paardensportzaak. Die sponsort daar ook een deel van.

Op deze manier behouden we onze deelnemers dus ook. Gratis starten is altijd leuk!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:19

Dat zijn leuke prijzen Daffodil!

Je wilt niet weten hoeveel hoevenkrabbers ik mee naar huis heb gekregen als prijs. Hoef er in ieder geval nooit meer eentje te kopen :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:22

Hoevenkrabbers, hooinetten, echt he, vreselijk! Maar ik heb ook wel superleuke prijzen kunnen regelen hoor met winkels. Had ooit hoofdstellen als eerste prijs met een selectiewedstrijd. En die waren nog echt leuk ook, prima als longeerhoofdstel ofzo. Halstersets vind ik ook heel prima maar dan moet je wel goeie deals kunnen sluiten.

Maar die waardebonnen werken super! Scheelt mij een hoop werk qua inkopen van spullen, want dit hoef ik alleen te printen. En die van de winkel bestel ik en haal ik op. Zij is ook echt superfijn omdat je bij haar ook alles online kunt bestellen, heeft echt goeie service. Dus als een deelnemer zegt ja ik kom hier niet uit de buurt, ook prima, bestel je online iets!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:24

Je kunt je prijzenstelsel indelen zoals je wilt.

Wil je een winner takes of all, dan kan dat wanneer je dat in het vraagprogramma opneemt.

Matige ontwikkeling, maar gelukkig wordt er naar weinig gebruik van gemaakt.

Wij hebben een prijzentafel, daar mogen prijswinnaars zelf wat van uitzoeken. De prijzen hebben ons max 5 euro gekost. We kopen heel het jaar door aanbiedingen op.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:28

Daffodil, zo’n waardebon voor een gratis start vind ik echt briljant! Ik ben dat hier nog niet tegengekomen maar ik vind het super slim. Daar hebben zowel ruiter, als vereniging iets aan!
(Ben ik de enige noob die gebruiksvoorwerpen wel gewoon leuk vind om te winnen? :o vooral halstertouwen :j die raak ik altijd kwijt dus ik ben daar oprecht blij mee :o )

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:34

Wij hebben prijzengeld voor de paarden en voor de pony's een tafel met gebruiksartikelen.

Waardebonnen zijn ook leuk idd, wel slim om een winkel te gebruiken die ook online doet, zo heb ik eens 30 euro aan waardebonnen gewonnen waar ik nooit wat mee kon aangezien de betreffende winkel amper open was en op ruim 30km rijden van mijn woonplaats zat. Ook de waardebon voor een gratis start is praktisch.

Wij geven zelf onze eigen leden korting op het inschrijfgeld, zo hebben onze eigen leden voordeel van hun lidmaatschap. Via hun lidmaatschap betalen ze immers al voor het gebruik van de faciliteiten (de meesten, er zijn maar weinig mensen alleen startkaartlid).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:40

Onze eigen leden krijgen ook 2,50 korting. De paarden dan, die betalen 12,50 maar leden dus een tientje. Pony's nog steeds op 7,50 en daar zit dus geen korting op.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:41

Interessante discussie wordt hier gevoerd! Vind dat oprecht leuk om te volgen.

Hoe het hier in de omgeving zit met de meetmomenten weet ik eigenlijk niet. Volgens mij is veel vrij snel vol..

Maar, waar is te vinden dat de online events doorgaan na 1 september? Ben ik zo’n kuiken dat ik eroverheen gelezen heb?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:41

Dat is nog niet bekend, daar wordt over vergaderd.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:43

Overigens mogen de meetmomenten wat mij betreft ook blijven bestaan. Haal je het wedstrijdelement eruit, iets laagdrempeliger, geen prijzen dus lager inschrijfgeld. En voor het secretariaat heeeeeel makkelijk plannen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:44

Hier in de regio zijn nu eigenlijk geen meetmomenten meer. Alles is weer terug naar wedstrijdvorm.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:46

PSvanLot schreef:

Oooooh! Ik wou al zeggen :)) . Waarom kan ik nergens wat vinden. Verkeerd geïnterpreteerd dan!

Wij gaan binnenkort een nieuwe poging wagen om naar een meetmoment te gaan. Deze week geen proef ingeleverd en heb nu al afkickverschijnselen :)) zou bijna vanavond toch nog een proef inleveren om toch gewoon op de KNHS app te kunnen kijken haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:49

Ik heb vanmorgen een proef ingeleverd en toch al een keer gekeken in de app:j

Dit weekend nog een keer filmen en volgend weekend wedstrijd.

Leuke discussie hier. Zo hoor en leer je nog eens wat.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:55

daffodil schreef:
Overigens mogen de meetmomenten wat mij betreft ook blijven bestaan. Haal je het wedstrijdelement eruit, iets laagdrempeliger, geen prijzen dus lager inschrijfgeld. En voor het secretariaat heeeeeel makkelijk plannen!

Vind ik ook!

Overigens zou ik het als ruiter heel fijn vinden als de online proeven wel blijven bestaan. Ik heb geen eigen trailer of trekauto en ben dus altijd afhankelijk van anderen.

Het zou bijvoorbeeld zo kunnen dat je, om te promoveren naar een volgende klasse, per se op wedstrijd/meetmoment moet om aan te tonen dat je rijderij die 10 wp's ook echt waard is. Dat je ze dan 'verzilvert' bijvoorbeeld.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:59

estell__ schreef:
PSvanLot schreef:

Oooooh! Ik wou al zeggen :)) . Waarom kan ik nergens wat vinden. Verkeerd geïnterpreteerd dan!

Het plan is wel om het door te laten gaan, dus zo vreemd is het niet dat er verwarring over ontstaat... ;)
https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... dstrijden/

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:12

Ik heb weer een winstpunt binnen. Dit keer een protocol vol met heel fijn opbouwend commentaar! <3

Aan de juryleden in dit topic, als 1 van jullie het jurylid is die de initialen SVW onder het protocol neer zet, zou diegene mij dan een pb willen sturen? O:)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:32

Gefeliciteerd met je punt ladyrosa! Wat fijn, zo'n vol protocol! Die wil ik ook wel, ik heb tot nu toe vooral proeven teruggekregen met heel minimaal commentaar ('meer.')

Ik kan zelf ook weer een puntje bijschrijven. Gisteren ingeleverd, vandaag al terug. Echt super!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:19

tennan schreef:
Ik kan zelf ook weer een puntje bijschrijven. Gisteren ingeleverd, vandaag al terug. Echt super!

Dat is snel :wow: Dan ga ik ook maar weer eens beginnen met refreshen ondanks dat het gisteren is ingeleverd :') Voel me minder slecht nu ik weet dat het 'kan'

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:30

xRoossie95 schreef:
tennan schreef:

Dat is snel :wow: Dan ga ik ook maar weer eens beginnen met refreshen ondanks dat het gisteren is ingeleverd :') Voel me minder slecht nu ik weet dat het 'kan'

Echt wel, ik was nog niet eens aan het refreshen geweest haha. Mijn pc viel uit en toen moesten alle pagina's opnieuw laden. Stond er opeens een winstpunt extra :):)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:04

Tennan, gefeliciteerd met je winstpunt!

Ladyrosa, altijd fijn zo'n leuk protocol terug krijgen en gefeliciteerd met je winstpunt :D

@online events: ik ben vooral erg benieuwd naar de nieuwe voorwaarden en of het dan nog aantrekkelijk voor mij persoonlijk is. Denk sowieso dat ik in de M2 niet meer wekelijks zou meedoen. Zelfs als ze dat nog zouden aanbieden. We zijn natuurlijk nog geen jaar bezig en hij heeft 4 jaar niks gedaan/verreden moest van ver weer komen en is dus nog niet weer Z1 klaar. Maargoed, eerst de M1 nog door en daar wil ik ook van genieten aangezien het voor mij de eerste keer is :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:04

Las net dat ze het iig duurder willen maken. Naar 12.50

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:37

Oh, waar had je dat gelezen?

Ik las alleen dat het verschil te groot is tussen 7,50 online vs regulier 12,50

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:36

*komt uit de meeleeshoek*

PSvanLot schreef:
Las net dat ze het iig duurder willen maken. Naar 12.50

Ik heb het ook gelezen maar ergens is dat ook weer niet helemaal fair. Aangezien je met de online proeven niet mee doet voor prijzengeld oid.

Ik ben overigens wel voorstander van de online proeven. Ik heb geen vervoer, vind het ook niet fijn dat ze uren op de trailer staan voor 1 of 2 keer 7 minuten (of hoe lang het duurt) voor een proefje. Dan zijn de online proeven een mooie aanvulling voor die doelgroep die niet op pad kunnen of willen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:13

MISTRAL94 schreef:
*komt uit de meeleeshoek*

Ik heb het ook gelezen maar ergens is dat ook weer niet helemaal fair. Aangezien je met de online proeven niet mee doet voor prijzengeld oid.

Maar je hebt ook geen kosten qua trailer/auto/brandstof...

Overigens niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat overal wel wat op te zeggen is. En ik persoonlijk betaal met liefde voor online net zo veel als voor regulier.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:22

Ik ben wel voorstander van de online proeven. Misschien niet wekelijks maar 1 keer in de maand oid? Dan kun je ook niet zo snel de punten halen als nu het geval is als je werkelijks een proef instuurt.
Ik kan in de winter niet starten want dan zijn er geen locaties op rij afstand en ik heb geen auto en trailer. Dus voor mij zou het echt een uitkomst bieden.
Ik zou 12.50 best wel aan de dure kant vinden omdat je er ook geen prijzen(geld) mee kan winnen maar 10 euro zou ik nog acceptabel vinden.
Ik vind de meerwaarde van het online starten de goed gevulde protocollen en de meer dan gemiddelde algemene opmerking waar je echt van kan leren. Bijna al mijn protocollen waren veel voller geschreven dan op een reguliere wedstrijd.

Op mijn laatste protocol stond trouwens ook "vriendelijk voorgesteld" en een 8 voor mijn houding. Ik ben blij om hier te lezen dat dat wel serieus genomen kan worden want ik hechtte daar wel waarde aan. Stond ook bij "pony kan veel meer" vond ik ook leuk om te lezen want het was door mijn rijden dat Vera niet beter liep (ik had te weinig energie om met meer power te rijden).

En ook even aanhakend op de "gebruiksvoorwerpen" die je kunt winnen. Ik heb een keer een privéles van een grandprix amazone gewonnen (die was bij die vereniging aangesloten). Voor mij een super leuke prijs en waarschijnlijk heeft het de vereniging niets gekost.