Aimee schreef:Jammer dat er mensen zijn die zo ontzettend vanuit zichzelf denken en er dan meteen ook pertinent vanuit gaan dat anderen dat ook doen.
In mijn allereerste reactie laat ik inderdaad weten dat ik lelijk van een paard afgevallen ben en vanaf heden een veiligheidshelm zal dragen maar ook dat ik afgelopen zomer een ander op een zzgp wedstrijd van het paard zag vallen (ja, recht voor mijn neus) en een trap tegen haar hoofd kreeg. Verder wil ik ook best vertellen dat ik enkele jaren geleden op een begrafenis was van een meisje dat van het paard viel met haar hoofd tegen een betonnen paaltje; dood ten gevolge hebbende. Een vriendin van mij had een kennis die hetzelfde is overkomen en ik heb zelf nog een kennis die wegens ernstig hoofdletsel na een val nooit meer de oude is geworden.
Dat alles bij elkaar maakt inderdaad dat IK een cap draag voortaan, maar als je m'n verdere reacties met de juiste interpretatie had gelezen dan had duidelijk kunnen worden dat dat niet de reden is waarom ik het helemaal niet verkeerd zou vinden als iedereen verplicht zou zijn een veiligheidshelm te dragen.
Overigens kwam bij mij nog een idee op; als ruiters vanaf een bepaald niveau dan zo persé met hoedje in de ring willen verschijnen, waarom stellen we dan niet gewoon een veiligheidscap verplicht op de losrijterreinen en voor het betreden van de ring mag die ingeruild worden voor een hoedje.
En dat gaat maar rustig door