Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:36

Dankje Noisy! Plezier gaat vast goedkomen, heb er veel zin in! Maar tegelijkertijd ook wel weer spannend om voor het eerst sinds bijna 2 maand weer een proefje te rijden voor het 'eggie'.

DiscoDipp, balen, maar dan kun je in ieder geval nog lekker doortrainen! :D

Hier vanochtend gebeld door mijn zadelmaker.. Mijn zadel is binnen! *\o/* Helemaal blij. 12 februari gaan we hem ophalen!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:21

Succes iedereen die nog moet starten dit weekend! *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:24

Heel veel succes aan iedereen!

Ik ben weer terug uit Stockholm en hen vanmiddag de C-B en C-L1 gejureerd op de Brabantse Kampioenschappen. Mijn collega op H was een hele fijn jury en we zaten behoorlijk op een lijn.
Toch wel echt een moeilijk groep, kinderen van jaar of 7, maar ook van een jaar of 16.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:38

Gaaf PSvanLot! Altijd fijn als jullie op één lijn kunnen zitten! :D

Hier vandaag m'n clinic gehad. Best een fijne proef kunnen rijden, met veel 7'ens! Mijn hele galopstuk was volgens mij alleen maar 7 en daarna fijne tips gehad, die gelijk kunnen toepassen ook en daarna weer tips. Heb dus lekker kunnen werken aan m'n stelling en buiging, halsstrekken, en de middenstap. Allemaal fijne tips voor gehad die ik ook echt kan toepassen in m'n training!

Afbeelding

Heb eventueel filmpjes via pb, maar gooi het liever niet openbaar i.v.m. dat de clinicgever ook op de filmpjes staat en ik uiteraard niet weet of deze persoon dat openbaar wil hebben :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:40

Wat klinkt dat fijn DemiSisa en wat een blije foto
*\o/*

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:07

Leuke foto demisisa! Knap paard.
Dan heb je weer een paar handvaten.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:30

Leuke foto! :D
Fijn dat je er wat aan gehad hebt! Altijd leerzaam :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:32

Klinkt als een geslaagde middag, kan je mooi mee verder zo!

Leuk PSvanLot, en idd altijd wel fijn als je gelijk zit. Iedereen jureert naar eer en geweten, maar als er toch grote verschillen zijn voelt t toch niet fijn.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:54

Fijn PsvanLot! Lijkt me inderdaad lastig als er zo'n spreiding in leeftijd zit binnen één categorie.

Dat was een succes dan DemiSisa. Fijn dat je er zoveel aan hebt gehad. Leuke foto ook, jullie plezier straalt er vanaf :)

Wij zijn weer thuis.
Het ging...zozo. Niet heel slecht maar ook niet goed. Het was te merken dat we nog op de terugweg zijn. Even wennen weer na de verplichte vakantie. Eerste proef veel teveel op safe gereden en het mooie plaatje, daardoor te weinig impuls en daardoor voor bijna alles een 5 of 5,5 met een paar 6jes. Wel een 7 voor de galop verruiming maar daar tegenover weer een 4,5 voor het wijken. Dat vond ik wel behoorlijk streng gejureerd want hoewel het verre van perfect was, was het niet zo krom maar goed, het is nou eenmaal een jury sport.
De tweede proef ging het gelukkig wel wat beter en daar toch nog een winstpuntje kunnen rijden dus we zijn niet voor niks weg geweest :) Ik ben in ieder geval tevreden en het was fijn weer een keer weg te zijn geweest.
Over twee weken staat de volgende wedstrijd gepland. Eens kijken hoe het dan gaat.

In mijn nieuwe jasje <3

Afbeelding

Afbeelding

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:06

Oooh jullie zien er beide goed uit in het groen!!!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:14

Mooi jasje, Noisy!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:37

Ja ik meld mij hier ook weer we gaan het nog weer eens proberen in het m1 met mijn artrose paard
Wedstrijd met 2 jury's mochten ze er beide iets aan zien dan was dit onze laatste.. anders prutsen we nog wat door ( er is idd af en toe wat te zien als je zeer goed kijkt) maar andere momenten weer niks dus tja.. ( juni loopt startkaart af en ik verleng niet op nieuw) gezien het niet minder word.. en ik tegen die tijd ook mijn jonkie onder zadel hoop te hebben

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:56

Noisy, gefeliciteerd met je punt :-) Een punt is een punt denk ik altijd maar :D

Wat grappig DemiSisa en Noisy allebei in het groen. Mooie kleur groen ook :-) . DemiSisa, dat ziet er zo erg netjes uit voor een clinic.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:07

Ps van lot leuk dat je op de brabantse gejureerd hebt, toch altijd wel heel leuk om kampioenschappen te jureren! Fijn dat je op 1 lijn zat met de collega jury!

DemiSisa dat klinkt als een hele leerzame clinic! Super dat je het ook gelijk kon toepassen!

Noisy fijn dat je zelf tevreden was, even weer inkomen is ook niet erg! Top dat je de 2e proef nog een winstpunt had :)
Chique jasje :)

Hier afgelopen weekend ook gejureerd op de regiokampioenschappen, groep L1 paarden. Hele leuke groep, en gelukkig ook goed op 1 lijn met de jury op H :)

Zelf gaan we 3 maart weer starten, duurt nog even maar wel al zin in :D
En de foto's zonder watermerk binnen, heel blij mee <3

Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:46

Staat er knap op!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:58

Bedankt voor de complimenten over onze outfit! :D

Heel gaaf melis_93!

Noisy, dat jasje staat super goed bij zowel jou als je paard! :D Balen van de eerste proef, maar gelukkig wel winst in de tweede proef.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:06

Poeh ik loop hopelijk achter hier.

Zag wel n heel mooi groen jasje!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:15

Mooi een groen jasje!

Ik rij zondag bij ons op de vereniging een oefenproefje in het Z, heb nog nooit Z gereden en mijn voorlezer nog nooit gelezen dus even oefenen nu ik langzaam dichterbij kom :+
Op de vereniging staan normaal wel de Z letters in de bak maar die is bijna het dubbele, dus dan kan ik alsnog niet de juiste lijnen rijden en mijn instructrice zei waarom niet dus dat doen we maar dan :Y)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:26

Mooi jasje DemiSisa en Noisy! Mooi paard hebben jullie beide.
Wat is zijn afstammeling, DemiSisa?

Wat een mooie foto’s melis_93. Mag je zeker trots op zijn <3 gaaf dier.

Spannend Enzo_Ollie, een oefenrondje in het Z! Leuk. Heb je alle oefeningen goed onder de knie en wil je binnenkort ook al Z starten?

Ik volgende week hopelijk het laatste rondje L1. Ik ga deze keer doorzitten ipv lichtrijden. Ik merk dat ik zo geconcentreerd ben op mijn proef dat ik niet kijk/voel of ik op het verkeerde been zit wat me punten kost :o eens kijken hoe doorzitten gepunt gaat worden. Idee dat paard wel echt goed verbetert is tov vorige keren dus ik ben benieuwd. Jammere is alleen dat hij altijd erg kijkerig is op deze locatie dus hopelijk gedraagt hij zich even }>

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:47

Enzo_Ollie, spannend! Maar alleen maar goed om eens te gaan oefenen, dan weet je alvast een beetje waar je staat! :D

Dankjewel Autumn. :) Chiko is Deens, komt daar ook vandaan. Zijn vader is Crelido (https://katrinelund.dk/GB/Stallions/Crelido.aspx). Zijn moeder is een merrie van De Noir, waar weer De Niro achter zit (http://www.sukuposti.net/hevoset/--ster ... ey/1824643). Niet heel veel speciaals dus, maar hoeft voor mij ook niet.

En spannend, laatste keer L1! Hopelijk geeft het doorzitten fijnere punten en is het een fijn laatste rondje L1!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:52

appuyeren gaat beter dan keertwending :P

In de les of met zelfrijden lukt het prima, soms wel pasje draf in de overgang galop stap, maar das echt totaal onnodig en dan heb ik hem niet goed terugverzameld. Dus het zou geen probleem moeten zijn maar het in een proefje rijden is toch weer totaal anders. Ik heb nu 7 winstpunten in de m2, heb eind februari/begin maart nog 3 wedstrijden gepland dus beetje afhankelijk van hoe dat gaat en hoe het zondag gaat wanneer we overgaan.

Dan is het gelijk een goede oefening, maar gaat vast goedkomen!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:02

Hier zondag mijn eerste keer ooit L1 gereden!! Super zenuwachtig want was al 3 maanden niet meer op pad geweest. Uiteindelijk niet nodig want Peetje was zijn brave zelf <3 Kende de proefjes niet zo goed en dat was te zien. Al zaten er ook echt goede stukken tussen! Heb meerdere vieren en meerdere zevens op mijn protocol gekregen :') En een 8 voor het wijken!! Super trots daarop! Uiteindelijk met twee winstpunten terug naar huis! Al met al tevreden en ik weet waar ik aan moet werken voor volgende keer!
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:27

Gefeliciteerd met de punten !

Proefje uit je hoofd leren, ook al rijd je m niet uit je hoofd op wedstrijd ~~}>

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:42

Getup schreef:
Gefeliciteerd met de punten !

Proefje uit je hoofd leren, ook al rijd je m niet uit je hoofd op wedstrijd ~~}>

Ja dat is nu wel mijn planning!!
Irriteer me dan ook dat ik zo slordig rijd... We kunnen zo netjes en goed rijden en dan net die 2x5 minuten niet :') Maar over 1,5 week gaan we weer en tegen die tijd hoop ik toch echt dat ik de proefjes beter ken!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:46

Vanavond les en de proefjes oefenen. Mijn rug is nog niet je van het, maar ik word donderdag even helemaal getapet door de fysio om daarbij te helpen. Gibbie gaat wel fijn op het moment, maar ik zie zaterdag maar als een oefen rondje na 2,5 jaar niet op pad te zijn geweest. :o