Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:18

Wat een leuk paard! Hoe groot is hij/ zij?
Ik denk dat de pigment vlek niet zo spannend is, je kan zien dat het schoon is,, ik zou voor het plaatje gaan voor een donkerblauw of zwart oornetje en een plastron onder je jasje.
Ik heb een wit wedstrijdshirt met roezeltjes bovenaan , houd niet zo van veel om mijn nek, maar geeft wel wat contrast.. maar het is allemaal smaak…

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:59

Denk inderdaad dat als je een plastron om hebt het al een ander beeld geeft! :D

Ik erger mij eraan dat er nog nergens selectiestanden te vinden zijn..

Roulette_

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:47

Zou het de volgende keer gewoon vragen, als het nog een keer voorkomt. Leuk paard heb je, vind het witte oornetje nog best leuk staan. Als jij zo tevreden bent met jouw outfit, lekker zo houden. Dat ene puntje voor verzorging is de wereld niet, heb je zelf fijn kunnen rijden?

Disco, met selectiestanden, bedoel je dan een tussenstand? Hoeveel selectie wedstrijden moet je dan in totaal rijden? Interessant dat je daar zo mee bezig bent (en dat bedoel ik ook echt positief hoor, ik ben daar voor mezelf totaal niet mee bezig, dus leuk om dan met een ander mee te leven).

Over plastrons gesproken, iemand een goed idee waar ik een champagne kleurige plastron kan vinden? Mag ook custom made zijn, als het maar een beetje normale prijs voor gevraagd wordt. Kan alleen maar wit vinden en dat staat niet bij mijn set.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 06:30

Ik kan me voorstellen dat het lijkt op een mestvlek.

Ik sluit me bij my wish Max aan witte oornetjes benadrukken hoe stil je aanleuning is. Dat kan heel positief zijn maar als het stabieler mag is een donker netje veiliger.

Ik geef standaard een 8 voor de verzorging tenzij ik zie dat iemand amper meer moeite heeft gedaan dan een borstel erover te halen. En een enkele keer bij een spierwitte schimmel dan weet je ook dat ze uren hebben staan wassen ( ik wil nooit meer een schimmel, ging bankroet door alle liters shampoo en dan nog was ie geel bont achtig)

Afbeelding

Mag ik even heel heel trots op mijn lijstje bij de KNHS zijn? Wat een held dat paard .

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:13

Dat is een mooi lijstje hoor!!!

En dat ziet er idd wel uit als een mestvlek op de foto, maar is dat in reallife dan ook zo? Denk dat je dan wel ziet dat t geen mest is toch?

Ik ga volgende week vrijdag avond weer op pad.. nog even flink proefjes uit hoofd leren. Toch wat lastiger weer in de L1 :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:00

Hoi allemaal, mag ik ook meepraten in dit topic? Hoop dat ik jullie kan bijhouden, want tis gezellig hier!

Ik heb een 15 jarige Darco kleinzoon in het Z2 lopen. Kopietje van opa en daarmee niet het ideale dressuurpaard, dus vindt hij lastig zat. Ik train hem vooral voor de lol, goed houden in z’n lijf en nu en dan mee op concours omdat hij het leuk vindt. Elk puntje is mooi meegenomen en hij hoeft ook echt niet per se nog ZZL te gaan lopen.

En een 4 jarige Daily Diamond merrie die goed L1 loopt. Bij de fokker uit de wei gekocht vorig jaar en lekker mee aan de slag gegaan. Ik wacht nog even met de overstap naar L2 omdat ik nog een keer dé proef wil rijden en ze kan ook nog niet goed genoeg achterwaarts eigenlijk. Nu is dat maar 1 onderdeel, maar toch.

En verder genieten we graag van bos en hei!

Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:39

Ha Leuk je hier ook te treffen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:00

Hoi Noukie, superleuk :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:18

Hai Noukie :D Leuk je hier te zien!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:27

Ik meld me ook hier in het topic en direct met een vraag over cijfers op het protocol. Ik hoop dat ik hier terecht kan :).

Ik kreeg gister een 6 en een 6,5 op mijn protocollen op het onderdeel 'harmonie'. Dat viel me een beetje tegen eerlijk gezegd en houdt me dat toch bezig :o . Weten jullie misschien hoe juryleden dat onderdeel beoordelen? Wat maakt dat iemand een 5/6/7 of een 8 krijgt? Weten jullie dat misschien?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:37

Helpt de omschrijving achter het onderdeel je daarbij? Denk dat het best een lastig me is om te beoordelen trouwens omdat ook ‘paard is van goede wil’ erin zit. Wat als je dan een flegmatiek paard hebt maar wel vriendelijk en sympathiek rijdt. Of een paard wat heel bang is maar netjes begeleid wordt en steeds beter door de baan gaat…

Kortom, goede vraag eigenlijk wel :D nu ook wel benieuwd of juryleden daar wat over kunnen zeggen

Zaterdag proefgerichte clinic gewonnen trouwens met de merrie, zin in! Zie dat een andere bokker in de andere groep meerijdt, dus dat is gezellig :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:54

Noukie schreef:
Helpt de omschrijving achter het onderdeel je daarbij?

Goeie vraag, ik heb het er nog even bij gepakt.
Er staat ook bij 'ontvankelijk voor de hulpen'. En dan denk ik dat het hem daar in zit, ik had af en toe een storing in net niet direct op de hulp aangallopperen en achterwaarts gaat ook nog wat wijfelend en zo waren er nog wat kleine dingetjes. Dan zal het wel zijn.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:29

Welkom Anneruth en gelijk een leuke vraag. Bij mij wisselt het cijfer op harmonie ook regelmatig maar heb ook elke keer 2 verschillende juryleden gehad.
Afgelopen wedstrijd dan weer eens 2x dezelfde jury en de 1e proef veel spanning en moest ik meer werken, 2e proef meer ontspanning en gelijk lekkerder door kunnen sturen. In de 1e proef harmonie een 6 en houding en zit een 6.5. 2e proef harmonie een 6.5 en houding & zit een 7.
Ik vond het prettig dat de jury op die manier de verbetering in het algemene beeld aan kon geven.

Anderzijds was ik laatst mee schrijven en een combinatie reed opzich een sterke proef met een paard dat goed aan de hulpen stond. Er ontstond echter een storing op 1 onderdeel waarbij de ruiter zo grof corrigeerde, dat was op z'n zachtst gezegd niet zo netjes...
Die jury heeft het op het onderdeel zelf en bij de harmonie aangerekend. Terwijl de rest van de proef eigenlijk wel erg 'harmonieus' was en zo een 7/8 had kunnen krijgen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:20

Ergens denk ik dat ze tegenwoordig ook meer het ontspannen plaatje jureren daarmee. Ik zie t vaak terug bij vriendinnen en mij. Ik heb dan een kleine bonte pony die ontspannen der rondje loopt en krijg een 7/8, terwijl die vriendinnen dan echt dikke paarden hebben maar ook veel meer spanning een 5/6 krijgen.

Spanning uit angst vanuit het paard voor hekjes oid is dan wel zuur, maar er zijn er ook die hun paard door de ring rukken en plukken of idd heel grof corrigeren. Juist goed dat ze dat flink afstraffen.. Tenminste dat vind ik :o

Ik ben gisteren lekker naar buiten geweest en vandaag les gehad, ging eigenlijk heel goed. We zijn al een stukje aan travers aan het werken en dat pakt ze goed op! Misschien voor mijn spanning goed dat ik nu een maandje thuis door kan trainen, dan geloof ik er misschien wat meer in _O-

Ik wil graag mijn pony door laten meten, kijken wat daar uit komt. We hebben er nog een staan van 31 die naar mijn mening gewoon op is, maar zou daar graag een soort bevestiging in willen.

Is er een van jullie die zoiets ooit al heeft gedaan?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:05

Marieke, leuk inderdaad als je meer ontspanning ook gelijk in je punten op die onderdelen terug ziet!
En jouw voorbeeld bij het schrijven snap ik ook wel.

Zelf even gekeken, laatste keer was ze tweede proef niet scherp genoeg aan de hulp, teveel indrukken gehad denk ik, dat kwam in impuls, harmonie en effect van de hulpen terug, tikt lekker aan. Had alsnog prima punten hoor, maar lijkt wel zwaar aangerekend, terwijl als je naar de omschrijving van de onderdelen kijkt, het logisch is dat het overal terugkomt. Daarentegen een andere keer dat ie nog wel erg groen was en in de proef steeds fijner kreeg ik onderaan juist hoge cijfers omdat ze steeds meer vertrouwen kreeg en de manier van rijden daarin erg gewaardeerd werd. Wat ik eerder zei, lijkt me nog best lastig beoordelen.

Discodipp, lekker dat je les goed ging. En naar buiten altijd goed :)

Ik heb ze wel eens holistisch laten behandelen (als aanvulling op regulier), stuur maar pb als je meer wil weten.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:19

Zijn jullie nog op wedstrijd geweest dit weekend? :D

Hier vandaag weer 2 puntjes gereden in de L1 en 2x eerste. 192,5 en 193 gereden dus super tevreden. Met de uitslag van een online proefje die ik vandaag kreeg (190,5) maakt dat de stand L1+9 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:48

Gefeliciteerd wat netjes!

Nee ik ben jarig dus lekker vrij en genieten.

Heb er wel echt een mega fijne training opzitten net. Moet Aurelia meer van de rechterkant af halen dus leuke oefeningen die goed uitpakken :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 15:25

Aah wat goed! Gefeliciteerd!
Hier denk ik hengstig, ze wil niet echt haha!

Maar hopelijk vrijdag op pad. Zou gaan naar die is vanmorgen afgelast ivm vuurwerk in de buurt.
Dus nu mail gestuurd of ik nog bij een ander kan. Wel verder rijden maar had nu helemaal zin om te gaan en heb de proefjes nu in mn hoofd zitten.. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 15:26

Gefeliciteerd robijntjah! Fijne dag vandaag!
Jij ook gefeliciteerd norwayfjord! Netjes!

Ik wilde vandaag rijden maar mevrouw had zichzelf open geschopt/gehaald met hoef van andere voet. Die was scherp dus even vijl overheen gehaald. Ze liep er alleen jiet goed op jammer genoeg, was ook pas net gebeurd toen ik er was. Bloed was nog vers en niet opgedroogd. Geen extreem wondje, maar wel snee van 5 cm ofzo. Met voelen niet pijnlijk, met draven wel. Hopelijk morgen weer gewoon oké.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 15:56

DiscoDipp schreef:
Ergens denk ik dat ze tegenwoordig ook meer het ontspannen plaatje jureren daarmee. Ik zie t vaak terug bij vriendinnen en mij. Ik heb dan een kleine bonte pony die ontspannen der rondje loopt en krijg een 7/8, terwijl die vriendinnen dan echt dikke paarden hebben maar ook veel meer spanning een 5/6 krijgen.

Spanning uit angst vanuit het paard voor hekjes oid is dan wel zuur, maar er zijn er ook die hun paard door de ring rukken en plukken of idd heel grof corrigeren. Juist goed dat ze dat flink afstraffen.. Tenminste dat vind ik :o

Ik heb zo'n paard met veel spanning in de ring die durft vaak al niet door de opening van de hekjes heen en heeft echt even tijd nodig. Maar vandaag voordat ik uberhaupt in de ring was belde de jury al dat ik moest beginnen. Toen we binnen waren en hij toch even wat spanning had bij de C werd voor de 2e keer gebeld en vrij snel erna verteld dat ik toch echt moest beginnen. Maar paard was echt nog erg gespannen en gaat dan vaak in de achteruit. Uiteindelijk gestart maar flot afgegroet omdat het gewoon echt niet ging, daarna bij de jury geroepen en die zei dat ik hem verwende en hem er gewoon doorheen moest slaan -O- hier schrok ik erg van.

Heb daarna de jury duidelijk gemaakt dat angst 'oplossen' met slaan en druk mijn inziens nooit correct mag zijn en ben vertrokken.

We gaan thuis verder aan het vaststellen van onze vertrouwensband en het paard z'n zelfvertrouwen. Voorlopig blijf ik maar even weg bij de officiele wedstrijden. Maar ik zal nooit die ruiter worden die gaat slaan en schoppen bij een angstig onervaren paard, dan stop ik er liever gewoon mee (heb een eigen trainingsstal en doe veel met natural horsemanship)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:16

Nouja, wat een rare jury! Lekker voorbeeld ook..

Gefeliciteerd iedereen met de punten!

Wij mogen volgende week weer. Vandaag voor het eerst met nieuwe laarzen gereden, deed nog wel pijn ;')
Hopelijk zijn ze op tijd ingelopen voor zondag haha. En anders maar even met mijn oude.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:32

Jemig Mariska, lekker zo’n jury, alsof met slaan angst weggaat…ik heb ook zo’n kijkerd, die na een paard rondjes doorgaans wel ontspant en dan lekker lopen gaat. Maar ik zou het wel een keer weer gaan proberen, ze gaat vast een keer wennen aan vreemde omgevingen. Bij mijn dame werkt dat vaak wel.

Wij zijn wel op pad geweest, L1 en ze was behoorlijk ontspannen en fijn. De eerste proef ging goed, geen fouten. De tweede proef was wat slordiger, meer foutjes en fouten en wat onrust. Ik had gevoelsmatig in de eerste proef wel winstpuntwaardig gereden en de tweede niet.
Ik had dit goed gevoeld ;) 185 en 176 punten, dus we zijn L2 startgerechtigd! Ik ben blij en trots op ons :)

Gefeliciteerd Robijntje!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:14

MariskaFally schreef:
DiscoDipp schreef:

Ik heb zo'n paard met veel spanning in de ring die durft vaak al niet door de opening van de hekjes heen en heeft echt even tijd nodig. Maar vandaag voordat ik uberhaupt in de ring was belde de jury al dat ik moest beginnen. Toen we binnen waren en hij toch even wat spanning had bij de C werd voor de 2e keer gebeld en vrij snel erna verteld dat ik toch echt moest beginnen. Maar paard was echt nog erg gespannen en gaat dan vaak in de achteruit. Uiteindelijk gestart maar flot afgegroet omdat het gewoon echt niet ging, daarna bij de jury geroepen en die zei dat ik hem verwende en hem er gewoon doorheen moest slaan -O- hier schrok ik erg van.

Heb daarna de jury duidelijk gemaakt dat angst 'oplossen' met slaan en druk mijn inziens nooit correct mag zijn en ben vertrokken.

We gaan thuis verder aan het vaststellen van onze vertrouwensband en het paard z'n zelfvertrouwen. Voorlopig blijf ik maar even weg bij de officiele wedstrijden. Maar ik zal nooit die ruiter worden die gaat slaan en schoppen bij een angstig onervaren paard, dan stop ik er liever gewoon mee (heb een eigen trainingsstal en doe veel met natural horsemanship)

Erg is dat he?!
Mijne was ook ooit zo, overal voor snurken en rennen. Ik heb ook heeeel veel grondwerk gedaan, maar heb nu dus wel een die echt overal aan een lange teugel langs loopt!

Ik heb meer respect voor jou, dat je zelf aangeeft meer zelfvertrouwen te willen kweken voordat je weer gaat, dan inderdaad dus rukken-plukken-stampen..

Komt vast goed! Sommige hebben iets meer tijd nodig dan andere. Maar met geduld heb je straks zeker een fijn paard :)

Gefeliciteerd met de punten! En Robijntje Proficiat!! :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:17

Gefeliciteerd met je verjaardag Robijntjah!

Bedankt voor de felicitaties :)

MyWishMax ah wat jammer, zijn echt rotplekken! Hopelijk gaat het snel weer beter.

MariskaFally bah wat een rot jury heb jij gehad! Zonde dat je niet even wat meer tijd mocht om rond te rijden, hoe moeilijk is het om eventjes te wachten denk ik dan. Hier een paard dat juist altijd wel snel op haar gemak is en aangezien ik chronisch ziek ben vind ik het fijn om zsm gewoon te starten en hup dus ik ben juist blij als we snel mogen beginnen haha. Goed dat je niet naar de jury luistert, juist belangrijk inderdaad dat je paard met spanning gewoon op jou kan vertrouwen.

Gefeliciteerd met je punt LaDonna!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:35

Gefeliciteerd Robijntjah!

MariskaFally, balen van zo'n jury.. Vreemd gedrag ook dat ze dat zo zegt...

Gefeliciteerd met je winstpunt LaDonna! Succes in de L2!

Wij zijn ook weer gestart in het M2. Fijn kunnen rijden en daarmee ook 2 winstpunten mee naar huis genomen. Dit keer niet gewacht op de prijsuitreiking (was al een lange dag zo) dus weet nog niet op welke plek we zijn geëindigd.

Nog 4 puntjes en we mogen Z. Heel gaaf <3