Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noukie schreef:Helpt de omschrijving achter het onderdeel je daarbij?
DiscoDipp schreef:Ergens denk ik dat ze tegenwoordig ook meer het ontspannen plaatje jureren daarmee. Ik zie t vaak terug bij vriendinnen en mij. Ik heb dan een kleine bonte pony die ontspannen der rondje loopt en krijg een 7/8, terwijl die vriendinnen dan echt dikke paarden hebben maar ook veel meer spanning een 5/6 krijgen.
Spanning uit angst vanuit het paard voor hekjes oid is dan wel zuur, maar er zijn er ook die hun paard door de ring rukken en plukken of idd heel grof corrigeren. Juist goed dat ze dat flink afstraffen.. Tenminste dat vind ik
MariskaFally schreef:DiscoDipp schreef:Ergens denk ik dat ze tegenwoordig ook meer het ontspannen plaatje jureren daarmee. Ik zie t vaak terug bij vriendinnen en mij. Ik heb dan een kleine bonte pony die ontspannen der rondje loopt en krijg een 7/8, terwijl die vriendinnen dan echt dikke paarden hebben maar ook veel meer spanning een 5/6 krijgen.
Spanning uit angst vanuit het paard voor hekjes oid is dan wel zuur, maar er zijn er ook die hun paard door de ring rukken en plukken of idd heel grof corrigeren. Juist goed dat ze dat flink afstraffen.. Tenminste dat vind ik
Ik heb zo'n paard met veel spanning in de ring die durft vaak al niet door de opening van de hekjes heen en heeft echt even tijd nodig. Maar vandaag voordat ik uberhaupt in de ring was belde de jury al dat ik moest beginnen. Toen we binnen waren en hij toch even wat spanning had bij de C werd voor de 2e keer gebeld en vrij snel erna verteld dat ik toch echt moest beginnen. Maar paard was echt nog erg gespannen en gaat dan vaak in de achteruit. Uiteindelijk gestart maar flot afgegroet omdat het gewoon echt niet ging, daarna bij de jury geroepen en die zei dat ik hem verwende en hem er gewoon doorheen moest slaanhier schrok ik erg van.
Heb daarna de jury duidelijk gemaakt dat angst 'oplossen' met slaan en druk mijn inziens nooit correct mag zijn en ben vertrokken.
We gaan thuis verder aan het vaststellen van onze vertrouwensband en het paard z'n zelfvertrouwen. Voorlopig blijf ik maar even weg bij de officiele wedstrijden. Maar ik zal nooit die ruiter worden die gaat slaan en schoppen bij een angstig onervaren paard, dan stop ik er liever gewoon mee (heb een eigen trainingsstal en doe veel met natural horsemanship)