Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:31

LaDonna75 schreef:
Whoehoe, ik ben officieel M1 geklasseerd met mijn pony :) een mooie winstpunt, 183 punten. De 1e proef ging de contra 2x mis en schouderbinnenwaarts ook niet helemaal lekker (dubbeltellers) en dan gaat het rap, maar de 2e proef ging wel lekker en ging de contra ook goed en die telden dubbel. Dus ik ben blij!

Gefeliciteerd *\o/*

Lumi

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:23

Gefeliciteerd! :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:31

Gefeliciteerd!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 07:35

Want gaan jullie lekker allemaal, super leuk om te lezen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 07:59

Gefeliciteerd! *\o/*

Wij hebben afgelopen zaterdag een stang en trens combinatie laten aanmeten. Wat worden kleine pony's dan toch ineens groot <3

Gaan er aankomende 2 weken onze weg inzoeken en dan 12 november voor het eerst starten met stang en trens.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:19

roosjenat schreef:
Gefeliciteerd! *\o/*

Wij hebben afgelopen zaterdag een stang en trens combinatie laten aanmeten. Wat worden kleine pony's dan toch ineens groot <3

Gaan er aankomende 2 weken onze weg inzoeken en dan 12 november voor het eerst starten met stang en trens.

Wat leuk! Dat is toch wel echt een mijlpaal!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:31

Brix loopt eigenlijk op 3 niveaus dressuur. Alles tussen de paarden met volwassenen btw. Z1 met mijn dochter, L1 met mijzelf en de FNRS proeven met een vriendin van mijn dochter.
Pony heeft gisteren zeer braaf zijn F6 proefje gelopen met vriendin van mijn dochter. Zij heeft lichamelijk wat struggles, Brix is zo lief en vergevingsgezind voor haar altijd. Echt, een genot om naar te kijken. Het hoeft niet altijd topsport te zijn om te kunnen genieten.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:50

Mag ik mij hier ook melden? Ik start mijn 5 jarige haflinger (1.51m) tussen de paarden! Nooit verwacht (weer) wedstrijden te gaan rijden, maar toch de stoute schoenen aangetrokken en vorige week voor het eerst gestart in de B! Dat ging boven verwachting goed, 191 en 190,5 punten en een 1e prijs in de 2e proef. We zijn niet van plan extreem fanatiek wedstrijden te starten. 1x in de maand is, voor nu, leuk genoeg.
Laatst bijgewerkt door TurboDi op 07-06-25 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:57

Leuke pony TurboDi.
Ik dacht even dat hij zulke extreem kleine voeten had, maar dat is vertekend door de zandkleur. :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:07

Gefeliciteerd *\o/*

Zo ben ik idd ook begonnen, lekker winter seizoen beetje binnen starten. En dan zien we wel hoever we komen :j

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:47

rien10 schreef:
Leuke pony TurboDi.
Ik dacht even dat hij zulke extreem kleine voeten had, maar dat is vertekend door de zandkleur. :D

hahaha ja klopt foto vertekend indd. Voor een haflinger heeft hij gelukkig behoorlijke voeten :Y) krijg complimenten van mn hoefsmid erover hahaha

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:28

Welkom Turbodi. Lekker gaan starten.

Roosjenat cool zeg, op s&t. Ik ben benieuwd of je pony er lekker op loopt.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:59

Gefeliciteerd Ladonna!

En tof Roosje! Deel je hem met ons als het zover is?

Mijne heeft zich helaas alweer geblesseerd. Ze is zo kneiter maf op moment dat ze gewoon zelf gevallen is met gek doen op de klinkers.. nu 3 benen vol met schaaf wonden. Gelukkig niet kreupel maar t zal wel dik worden denk ik..

Ik ben er he-le-maal klaar mee, ik ga de komende tijd naar stalling zoeken voor de winter zodat we verder kunnen. Ik kan nu niet longeren, rijden ook niet want de bak staat hartstikke blank en ik waag het er nu écht niet op om naar het bos te gaan want dan kom ik echt niet meer levend terug :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 15:53

Ugh Disco, wat balen zeg -O-
Hier helaas ook zo'n mega slechte bak, nu zwemvijver voor de eenden van de buren :roll: Ik baal soms ook wel een beetje van de stalling waar ik nu sta. Maar een paar druppels regen blijven ze al binnen want dan zou de weide te glad zijn en de bak is dus ook heel snel erg nat en zwaar. Maar aan de andere kant, het is er wel gezellig en Ruud voelt zich er goed dus ik vind het erg lastig. Dus ik heb nu een lidmaatschap van de rijhal zodat we lekker door kunnen trainen en ik heb het geluk dat ik Ruud in mijn eentje kan laden.

Roosje, supertof!

LaDonna, gefeliciteerd *\o/* Weer een mijlpaal behaald

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:07

Tegen deze hoeveelheid water kun je ook weinig volgens mij… hier is de bak ook echt nat nu en durf wel te zeggen dat wij een redelijk goede bak hebben… hoop morgen te kunnen rijden, maar heb mn twijfels

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:32

Hier ook alles heel nat maar doordat ik nu noodgedwongen steeds naar de binnenbak toe moet met de trailer heeft Vin nu wel geleerd om alleen te trailer laden dus dat is wel fijn haha. Wij mogen zondag weer starten, hij liep vanmorgen heel fijn dus ben benieuwd :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:16

Het heeft ook echt zoveel geregend de afgelopen weken. Bij ons is het normaal echt wel te doen, ook de paddocks etc. Maar nu, echt een grote pleuris zooi.

Ik ben er echt even klaar mee, ik ga gewoon voor de winter even onderdak zoeken en dan haal ik haar in april ofzo wel weer naar huis. Vorige winter was het al drama omdat ik niet kon longeren, nu dit weer, ik vind het goed geweest. Beest wordt echt levensgevaarlijk.

Laden kan ik in principe ook alleen maar ik heb gewoon echt de tijd niet om 3/4 keer per week ergens heen te gaan. Plus het geld wat ik kwijt ben aan bakken afhuren en benzine duw ik dan maar liever in een stalhuur denk ik.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:22

Pff wat balen DiscoDipp, hopelijk vind je snel een fijn plekje. Snap je beslissing heel goed.

Bak is hier ook nat maar kan er nog wel in rijden. Al ga ik liever naar de vereniging 5 minuten verderop. Kan ik droog rijden en heb ik een 20x60 bak.

Paddock is wel vreselijk nat. Wil een stuk ophogen zodat ze daar droog kunnen liggen alleen moet het daarvoor wel wat droger worden. Dat schiet niet op zo. Ze hebben gelukkig wel een grote oppervlakte op betonplaten dus hoefen niet in het natte zand te lopen. Maar vind een droge ligplek wel zo fijn. Bodembedekking in de schuilstal is geen optie, dat gebruiken ze als wc. :(

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:56

Gisteren hadden we de onderlinge clubkampioenschappen van de RV. Na een voor ons zelf iets te brave B-proef met naar mijn eigen idee gebrek aan impuls. Zijn we gewoon dressuur kampioen bij de paarden geworden met 204,5punten *\o/*

Helaas nam ik het springen niet serieus genoeg, dus reed ik een fout parcours. De lijn 4 - 8 was gewoon logisch en reed lekker :D

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:35

Gefeliciteerd!!

Hier over 2 weken weer wedstrijd. Hoop echt dat het weer beter wordt. Vanochtend er weer opgezeten en een rondje gestapt en in de longeerbak wat gedraafd.. gewone bak is echt nog te nat.. heel drassig en wil de bodem niet stuk rijden… hopen dat t beter wordt en anders gaan we over 2 weken gewoon heen zodat we droog kunnen rijden in een normale bak :') :Y)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:54

Hier de bak ook nog een zwembad en ben bang dat die pas in april weer rijbaar is.

Vandaag weer op concours geweest, hij was wat fris, aanleunig was niet top en halverwege de 2e proef was de batterij leeg. Maar ik was tevreden en had 184,5 en 191 punten dus dat was heel netjes.
Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:19

littleroosie schreef:
Hier de bak ook nog een zwembad en ben bang dat die pas in april weer rijbaar is.

Vandaag weer op concours geweest, hij was wat fris, aanleunig was niet top en halverwege de 2e proef was de batterij leeg. Maar ik was tevreden en had 184,5 en 191 punten dus dat was heel netjes.

Mooie punten :j

Hier sws geen eigen rijbak, dus al ik echt dressuur wil rijden moet ik naar de manege, maar dan rij ik wel meteen lekker droog *\o/* Volgende week zondag ga ik voor de eerste keer 2 proeven starten. Tot nu toe steeds 1x gestart, eens kijken of mijn meisje dan nog puf heeft voor een 2de rondje :o

Morgen staat hier maar weer eens een lekkere buitenrit gepland, ik geloof dat het droog zou blijven :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:46

Jullie laten me heel erg twijfelen -O-

Helaas is twee weken geleden mijn pony overleden. Deze hebben we op 19 jarige leeftijd in moeten laten slapen vanwege hoefbevangenheid. Veel te jong natuurlijk zo’n pony hoort gewoon op die leeftijd nog tien jaar mee te gaan. Buiten dat ik hem al 16 jaar had, kwam het nog harder binnen doordat we het paard van mijn moeder 4 weken ervoor hadden moeten laten gaan vanwege ouderdom (26).

Mijn eerste reactie was een verklaarbare “Er komt echt geen pony meer!” Ondanks dat ik altijd heb gezegd na deze weer een Welsh te willen, omdat ik gek ben op dat ras. We willen geen twee lege stallen hebben, ik kan er ook gewoon niet tegen. Eén lege stal à la, die gebruiken we nu ook als opslag, maar twee van de vier leeg kan niet.

Het idee kwam al snel om volgend jaar opzoek te gaan naar een merrieveulen, warmbloedig rijpaard. Mijn huidige 4-jarige doet het super en we gaan volgend jaar beginnen met de wedstrijden. Als ik haar zo kan inschatten, zal ze redelijk snel door het B en L schieten. Eer dat het veulen van volgend jaar dan klaar is om echt aan het werk te kunnen, zou zij hopelijk in het M of Z wandelen als alles heel mag blijven.

Afijn, goeie opvolger om klaar te hebben staan, dacht ik zo. Waar schuurt het dan? Ik ben maar 1,55 m. En heel eerlijk; ik vind die grote paarden toch wel enigszins eng. Dus waarom doe ik zo lomp en ga ik niet gewoon voor een leuk D-pony veulen? En dan zie ik jullie zo veel plezier hebben, en dan kijk ik naar mijn kleine neefje die toch ook wel naar de paarden trekt. En dan ga je toch heel erg aan jezelf twijfelen. Langs de ene kant “hoort” het niet, en bij ons in de kring zijn ze daar behoorlijk hard in (de juryleden overigens niet naar mijn weet). Aan de andere kant durf ik zowel op de grond als onder het zadel veel meer met een pony. Dan komt daarnaast nog de zorgen rondom mijn gewicht icm het rijden op een pony kijken (ik weeg “maar” 60 kg), en ook de angst voor gevoeligheid van veel ponyrassen voor hb…

Ik weet het niet. Ik vind die pony’s zo leuk, maar ik kan slecht tegen die veroordeling van mensen in directe kringen (van vreemden laat het me koud). Ik heb gelukkig nog wel even de tijd om erover na te denken. En ik blijf dit topic lekker volgen, want ik wordt er toch wel blij van.

Edit: zo, sorry heel verhaal getypt :=

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:52

denisesilver schreef:

Helaas is twee weken geleden mijn pony overleden. Deze hebben we op 19 jarige leeftijd in moeten laten slapen vanwege hoefbevangenheid. Veel te jong natuurlijk zo’n pony hoort gewoon op die leeftijd nog tien jaar mee te gaan. Buiten dat ik hem al 16 jaar had, kwam het nog harder binnen doordat we het paard van mijn moeder 4 weken ervoor hadden moeten laten gaan vanwege ouderdom (26).

Mijn eerste reactie was een verklaarbare “Er komt echt geen pony meer!” Ondanks dat ik altijd heb gezegd na deze weer een Welsh te willen, omdat ik gek ben op dat ras. We willen geen twee lege stallen hebben, ik kan er ook gewoon niet tegen. Eén lege stal à la, die gebruiken we nu ook als opslag, maar twee van de vier leeg kan niet.

Het idee kwam al snel om volgend jaar opzoek te gaan naar een merrieveulen, warmbloedig rijpaard. Mijn huidige 4-jarige doet het super en we gaan volgend jaar beginnen met de wedstrijden. Als ik haar zo kan inschatten, zal ze redelijk snel door het B en L schieten. Eer dat het veulen van volgend jaar dan klaar is om echt aan het werk te kunnen, zou zij hopelijk in het M of Z wandelen als alles heel mag blijven.

Afijn, goeie opvolger om klaar te hebben staan, dacht ik zo. Waar schuurt het dan? Ik ben maar 1,55 m. En heel eerlijk; ik vind die grote paarden toch wel enigszins eng. Dus waarom doe ik zo lomp en ga ik niet gewoon voor een leuk D-pony veulen? En dan zie ik jullie zo veel plezier hebben, en dan kijk ik naar mijn kleine neefje die toch ook wel naar de paarden trekt. En dan ga je toch heel erg aan jezelf twijfelen. Langs de ene kant “hoort” het niet, en bij ons in de kring zijn ze daar behoorlijk hard in (de juryleden overigens niet naar mijn weet). Aan de andere kant durf ik zowel op de grond als onder het zadel veel meer met een pony. Dan komt daarnaast nog de zorgen rondom mijn gewicht icm het rijden op een pony kijken (ik weeg “maar” 60 kg), en ook de angst voor gevoeligheid van veel ponyrassen voor hb…

Ik weet het niet. Ik vind die pony’s zo leuk, maar ik kan slecht tegen die veroordeling van mensen in directe kringen (van vreemden laat het me koud). Ik heb gelukkig nog wel even de tijd om erover na te denken. En ik blijf dit topic lekker volgen, want ik wordt er toch wel blij van.

Ten eerste sterkte met je verlies, ik voel met je mee, 2 weken terug mijn shet moeten laten inslapen ivm HB met 24 jaar ook veel te jong.

Wat betreft een pony, gewoon lekker je gevoel volgen en schijt wat anderen denken. Ik ben zo blij met mijn mini haflinger, die werkelijk alles kan en leuk vind. Nu een 3,5 jarige fjord erbij gekocht die ik straks ga beleren en blijf rijden, maar waar mijn man ook op gaat rijden. Hij wil puur recreatief rijden dus ik zal hem erbij blijven doen.

Gewoon heerlijk lol met je knol _/-\o_

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:56

denisesilver schreef:

sterkte met het verlies :knuffel:

Inderdaad doen wat goed voelt! Hier is er een sterk oordeel rondom haflingers :Y) Ook lang getwijfeld maar zelf wilde ik het graag en de opmerkingen om mij heen doe ik maar net of ik niet hoor :o . Ben nog steeds blij met de keuze, al kan ik pony soms wel achter het behang plakken maaaaar dan ben ik altijd heel blij dat hij maar 1.51 is en niet 1.70.. moet ook niet denken aan groter als ik heel eerlijk ben. Als jij je beter voelt bij een maatje kleiner, wat ik me goed kan voorstellen, dan lekker doen! Laat de rest maar banketstaaf... hoe moeilijk dat soms ook is |o