[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:10

Ik vond het met de fokmerrie die ik jaren geleden heb ook niet fijn. Maar vooral omdat ik juist het toffe en leuke zomerseizoen miste qua wedstrijden.

Nog even oefenen dus qua zzl.

Gek genoeg denk ik dat wij niet veel moeite zullen hebben met de pirouettes. Hij gaat zo makkelijk zitten en verzamelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:18

Nikki, jij bedoelde inderdaad niet de wissel overrijden maar je wilt niet weten hoe vaak mensen een oefening opnieuw doen wanneer deze niet naar behoren uitgevoerd is.

Sport en fok is ook bijna een onmogelijke combinatie. Je vraagt nogal wat van het lijf van een merrie.

Pirouettes gaan hier ook goed. Voordeel van een paard met veel kracht in de benen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:22

Voorheen kreeg je daar ook geen -2 voor toch?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:30

Wat ik wel zie is dat wanneer de oefening ervoor geheel mislukt, de lijn opnieuw ingezet wordt, zodat de volgende oefening wel weer goed gereden zou kunnen worden.

Kwart pirouette hebben wij wel eerder gedaan en pakte hij goed op, ondanks dat ik dat niet nodig heb.

Gisteren weer mooi achterhand getraind. Lijntje en losse sprongen naar voren en inuitjes goed op zijn kont zetten. Beetje afwisseling hoort erbij toch

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:31

Afbeelding

Dit was 1,5 jaar geleden, geen pirouette, maar wel even goed terugzetten.
Beetje spelen (en ik zwangerschapsgym haha)

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:40

Het ligt vooral aan mij hoor :+ . Ik vind al dat soort dingen aan de keerwand lastig. Ik kan ook geen keertwendingen rijden op de hoefslag.

Dat zijn leuke trainingen lithya. afwisseling is zeker leuk. ik haal ook altijd veel energie uit een rondje springen of door het bosscheuren. Blijven we beide fris van.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:47

Michelle77 ik ben ook heeel trots op je! Het kan heel moeilijk zijn om uit je comfort-zone te stappen, en meerdere angsten tegelijk te overwinnen. Dat hij vervolgens braaf met je mee liep zal wel enorm fijn hebben aangevoeld! :D
Zit me net te bedenken, had jij niet toen een foto-topic op bokt met hele gave foto's en jouw beginnende dikke buik? (Oh, ja dus, ik zie een paar berichtjes later al een foto ervan :D )
Ik fok bewust vrij vroeg een veulentje, ik wil ze niet later dan eind maart/begin april hebben. Precies om wat jij zegt, ik wil niet het hele zomerseizoen missen. Ik vind de zomer en de buitenwedstrijden het allerleukste om te rijden. Hm, misschien dan toch maar een jaartje leeg laten om verder te gaan in het Z2 / ZZLicht.

Katja je slaat de spijker op de kop. We zijn als mensen natuurlijk allemaal zo verschillend, en de paarden allemaal ook. Eigenlijk moeten we wat minder met elkaar vergelijken en meer gaan voelen wat het beste is voor de combinatie zelf.

nikkietjuh denk dat dat ook heel erg per paard, en per dracht, verschilt. Bij het eerste veulen kon ik mijn pony een jaar later nog niet echt fijn rijden.. Na het tweede veulen dus weer heel anders.
ZZLicht proefje dus toch wel pittig? Heb je het toevallig ook laten filmen? Gewoon lekker oefenen, na een paar keer oefenen wordt het vast makkelijker!

Lithya heerlijk, worden ze goed los van he die inuitjes?

Ik heb gister op een heus paard (van tegen de 1.75-1.80) gereden. Voor mij een enorme overwinning, want ik ben echt heel erg bang voor paarden.. :o Als ik ernaast sta voel ik me al echt niet op mn gemak, en als ik erop zit al helemaal niet. Nu heb ik gestapt, gedraafd, en we zijn in galop geweest. En dan niet simpel gereden, maar het paard ook echt stukjes aan het werk gezet. Heel gaaf. :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:07

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:18

Ja het voelde echt wel heel goed! Had ik nooit verwacht. Ik moest even wennen aan zijn lange nek, en hij galoppeert vrij groot, wat voor mij van overgang pony-paard dan helemaal extreem is. :') Maar wat een leuk dier. Zo eentje zou ik zelf ook nog wel willen hebben!
En dan natuurlijk daarna van iedereen het commentaar dat het me zo goed staat zo'n paard. Ja, dat snap ik zelf ook wel. Ik ben 1.70 dus met mijn pony is dat een heel ander beeld. :+ Maar mijn pony gaat absoluut de deur niet uit, nogal zonde van die jaren samen trainen en we komen echt heel leuk mee tussen de paarden en nog genoeg potentie voor meer. En een paard met dezelfde kwaliteiten als mijn pony gaat onbetaalbaar zijn vrees ik. Al heb ik in dit topic wel al een aantal paarden voorbij zien komen die ik wel heul knap vind. :D

En die topics bedoelde ik ja! Vond het zo knap van je dat je met je baby-buik toch nog zo kon rijden. En Darco is echt een stoere!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:23

Vind jouw pony ook wel echt retestoer! Gewoon lekker mee doorgaan idd, mensen hebben toch altijd een mening.

Thanx! Had graag langer doorgereden, maar na een week vakantie, toen een weekje blessure van Darco erachteraan ben ik niet meer opgestapt. Lijf ging protesteren. En die buik zat in de weg met afstappen haha
Wel kreeg ik na het stoppen last van mijn bekken, dus zou volgende keer liefst langer doorrijden. Maar die buik zal wel weer snel id weg zitten.

Dus nu komende jaar even genieten. Wil er niet weer een zomer uitliggen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:31

Die foto’s had ik destijds ook gezien, zo’n gave bok ook!!

In-uitjes worden ze inderdaad lekker los van, maar ik heb liever een lijntje met balken en sprongen. Maar los paard is ook wel fijn in’t l. Misschien moed verzamelen voor het m. Maar eerst hopelijk een winstpunt in het z2.

Stoer AD dat je toch opgestapt bent en nog gereden hebt!!

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:31

AD dan heb je wel geluk dat je merrie makkelijk drachtig wordt en je dat zo kunt houden. Vorig jaar moeite om dragend te krijgen waardoor pas laatste poging raak was en we dus een vrij laat veulen hadden dit jaar.
Die hoogte is wel weer meteen het andere uiterste. Kan me we voorstellen dat dat even wennen was.
Zolang het goed gaat met je pony hoef je ook niet anders toch. Ik zeg lekker doorgaan.
Ik heb ook maar een kleintje met 1.66m.

Michelle heb even naar je topic gekeken maar je hebt inderdaad wel heel snel een buik gekregen. Snap dat dat in de weg gaat zitten. Zit er al een 2e in planning omdat je zegt de volgende keer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:35

Michelle77 schreef:
Voorheen kreeg je daar ook geen -2 voor toch?

Waarvoor niet?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:38

Michelle77 dankje! Zo is het ook precies. En ik ben ook benieuwd of er al een tweede in de planning zit? :)

Lithya misschien heb ik het gemist hoor, maar rijd je ook springwedstrijden met je 'dressuur'paarden? Of meer voor de lol en het losmaken thuis springen?

nikkietjuh ik moet bekennen dat ik vorig jaar en dit jaar optijd ben gaan dekken, met de instelling als het niet lukt dan stop ik. Ik wil of een vroeg veulen, of leeg laten zegmaar. :o Gelukkig zit ik natuurlijk in de positie dat er geen man overboord is als ze niet drachtig raakt, want dat betekent alleen maar lekker rijden.
Wordt de merrie volgend jaar ook weer gedekt? Lijkt me enorm spannend. Al een laat veulen door moeilijk drachtig krijgen, en dan maar hopen dat het volgend jaar gelijk lukt anders wordt het nog later.
Zo eentje rond de 1.66 lijkt mij ook een mooi maatje. :j Dat zou ik wel willen. En dan ook een beetje compact. Eigenlijk gewoon een grote pony zegmaar. :=

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:15

Dat is inderdaad wel een ander uitgangspunt. Deze merrie is in eerste stantie fokmerrie dus veulen erbij is wel prio. Gelukkig is ze 2 weken te vroeg bevallen dat scheelt toch weer. Nu gelukkig wel meteen drachtig en voor volgend jaar dus een veulen in april.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:22

@vec, als je een oefening over deed, of wacht, je kreeg wel -2 maar de oefening werd dan wel weer opnieuw beoordeeld. Misschien bedoel ik dat. Dus stel verkeerd aangesprongen, volte en opnieuw. Dan is de oefening wel ok en een 8 -2. Of ben ik echt helemaal in de bonen.

Mijn eerste zwangerschap ging mn buik ook al snel, maar nu nog sneller. Sloeg nergens op.

Ja, een tweede zit in de planning, het us een wens. Maar voorlopig nog niet. Volgend jaar zomer gaan we eens bekijken of we er dan voor zouden willen gaan.

Zou het wel fijn vinden als er wat tijd tussen zit. Zei eerst altijd van niet, ivm mijn leeftijd, maar nu boeit me dat niet meer zo.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:23

Dat vind ik dus zo lastig aan een merrie puur voor de fok. Je hoort ook wel eens dat ze bijv. 2 jaar maar leeg blijven. Sta je dan met je goede gedrag een fokmerrie jaren te voeren en (stal)geld in te steken, en nog geen veulen eruit. Vind dat altijd zo sneu voor die fokkers. Ben heel blij dat ik het kan combineren.
En in zo'n geval is het fijn dat ze dan toch nog wat eerder bevallen is. En dan ook weer gelijk drachtig. Soms zit het tegen, en soms zit het weer mee.
Mijn guppekop wordt volgend jaar ook gedekt (dan is ze 3), ben heel benieuwd hoe dat gaat. Hopelijk ook snel en makkelijk drachtig.

Michelle77 nu je het zegt, ik heb dat ook wel eens gedaan. Oefening verprutst/verkeerd aangereden, dus een volte gedraait en de oefening opnieuw ingezet. Toen had ik een 7.5 -2, waar ik erg blij mee was. Dus echt geen gek idee die volte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:52

Als de jury het onderdeel opnieuw beoordeeld is dat niet zoals het hoort.
Het eerst gereden/geprobeerde moet beoordeeld worden.

Ik zou er dus niet van uitgaan dat het 2e beoordeeld wordt want dat is bij bijna geen enkele jury zo.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:54

absque_dubio schreef:
Lithya misschien heb ik het gemist hoor, maar rijd je ook springwedstrijden met je 'dressuur'paarden? Of meer voor de lol en het losmaken thuis springen?

Hebt het niet gemist, nooit eerder echt gemeld. Maar ja, ik breng hem zowel in het springen, als de dressuur uit. Vanwege zijn grootte eerst vooral dressuur gereden. Sowieso pas relatief laat begonnen. Ik heb gewoon wat moeite met kiezen :D familie is meer van het springen, en ik vind beide wel leuk.

Jury mag toch alleen een onderdeel opnieuw beoordelen wanneer ze je vragen bij een onderdeel opnieuw te beginnen?
Laatst bijgewerkt door Lithya op 19-09-18 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:17

Super leuk als je het beide kunt doen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:37

vec schreef:

Ik zou er dus niet van uitgaan dat het 2e beoordeeld wordt want dat is bij bijna geen enkele jury zo.

Dat is nu inderdaad zo, maar in mijn herinnering was het vroeger wel zo. Maar, geen idee of dat ooit zo was haha

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:05

De piaffe voelt inderdaad wel heel gaaf :D

Droversrun het ligt er heel erg aan welke maand je de proeven van hebt bekeken.
Als je paard de wissel beheerst dan zijn de proeven van de maand september/oktober wel fijn.
Vervelend dat je paard nu gaat bokken op de wissel..
Ademhalen en doorgaan..

miicchhellee Gefeliciteerd en welkom!

Michelle77 welkom! Knap paard! Ik heb jullie altijd een beetje gevolgd en super leuk dat hij het zo geweldig oppakt!

nikkietjuh Komt Commaar inmiddels weer een beetje boven drijven?

absque_dubio Wat onwijs goed dat je pony het zo snel oppakt!
De mijne laat ik overigens even gaan en dan rustig terugnemen.
Die kan er niet tegen om meteen op de rem gezet te worden. Ik stuur rustig een wending en laat hem hierin terugkomen.
Dan laat ik hem rustig het halsje uitzakken en ga naar stap.
Beetje dus wat SuperZodiaX zegt alleen ik ga middels een volte naar stap. Als je meteen hard terugzet dan hebben ze juist het idee van straf.
Zal voor ieder paard ook wel anders werken

Katja Lekkere vakantie gehad? Spannend hoor je LT debuut :D
Dat is idd best dicht op je vakantie haha.
Hopelijk pakt hij het weer lekker aan.

SuperZodiaX Vertel eens over je PRE projectje :D :D

Zo ik kom wel een beetje onder een steen vandaan.
We zijn 3 dagen naar Horse Event geweest om demonstraties te rijden voor de vereniging van het Spaanse paard.
Dat is meer ons ding dan wedstrijden.
We hebben alle dagen mee gedaan aan het rassendefile en zaterdag ook in een demonstratie verschil tussen doma classica (dressuur) en doma vaquera (veehoeders rijkunst).
Vrijdag hebben we het werken aan de hand laten zien.
Galanto is hier behoorlijk hoog in opgeleid en ik vind de outfit altijd zo gaaf <3
Nu maar weer hard bikkelen op de wissel :+

Ik ga jullie even spammen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als echte kinderpaard
Afbeelding

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:21

Kelly_Taco schreef:
De piaffe voelt inderdaad wel heel gaaf :D

Droversrun het ligt er heel erg aan welke maand je de proeven van hebt bekeken.
Als je paard de wissel beheerst dan zijn de proeven van de maand september/oktober wel fijn.
Vervelend dat je paard nu gaat bokken op de wissel..
Ademhalen en doorgaan..

miicchhellee Gefeliciteerd en welkom!

Michelle77 welkom! Knap paard! Ik heb jullie altijd een beetje gevolgd en super leuk dat hij het zo geweldig oppakt!

nikkietjuh Komt Commaar inmiddels weer een beetje boven drijven?

absque_dubio Wat onwijs goed dat je pony het zo snel oppakt!
De mijne laat ik overigens even gaan en dan rustig terugnemen.
Die kan er niet tegen om meteen op de rem gezet te worden. Ik stuur rustig een wending en laat hem hierin terugkomen.
Dan laat ik hem rustig het halsje uitzakken en ga naar stap.
Beetje dus wat SuperZodiaX zegt alleen ik ga middels een volte naar stap. Als je meteen hard terugzet dan hebben ze juist het idee van straf.
Zal voor ieder paard ook wel anders werken

Katja Lekkere vakantie gehad? Spannend hoor je LT debuut :D
Dat is idd best dicht op je vakantie haha.
Hopelijk pakt hij het weer lekker aan.

SuperZodiaX Vertel eens over je PRE projectje :D :D

Zo ik kom wel een beetje onder een steen vandaan.
We zijn 3 dagen naar Horse Event geweest om demonstraties te rijden voor de vereniging van het Spaanse paard.
Dat is meer ons ding dan wedstrijden.
We hebben alle dagen mee gedaan aan het rassendefile en zaterdag ook in een demonstratie verschil tussen doma classica (dressuur) en doma vaquera (veehoeders rijkunst).
Vrijdag hebben we het werken aan de hand laten zien.
Galanto is hier behoorlijk hoog in opgeleid en ik vind de outfit altijd zo gaaf <3
Nu maar weer hard bikkelen op de wissel :+

Ik ga jullie even spammen:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En als echte kinderpaard
[ Afbeelding ]

Gaaf zeg! Wat een belevenis!

Mijn PRE projectje is een 8 jarige ruin. Was van een pensionklant van ons die er al 1.5 jaar niks mee deed en uiteindelijk over kunnen nemen dit voorjaar. Helemaal weer vanaf 0 begonnen, rustig aan weer spieren opbouwen. Hij loopt nu momenteel zo om M niveau, pakt alles echt wel leuk op, hij is zo enorm werkwillig. Een heerlijk gouden karakter heeft hij. Eerst gekocht met het oog op verkoop, maar hij is wel zo leuk dat hij voorlopig nog even mag blijven haha.. ik heb er zelf veel te veel lol in :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:30

Michelle77 schreef:
vec schreef:

Dat is nu inderdaad zo, maar in mijn herinnering was het vroeger wel zo. Maar, geen idee of dat ooit zo was haha
Vroeger was het inderdaad zo dat loonde het echt om iets nog een keer over te doen. Maar tegenwoordig kun je maar beter gewoon door proberen te rijden.

Wat een gave plaatjes Kelly!!

Ik denk dat als je de proef een paar keer doorrijdt het galopdeel wel snel went nikkietjuh. Welke proef had je geoefend?

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:15

Proef 31 heb proef 32 even doorgelezen maar daar lijk je wel iets meer tijd te hebben in de galop. Die zal ik van de week eens rijden.