Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
astridastrid schreef:Sewri schreef:
Dat is het denk ik voornamelijk, als jij vanaf PSG de dubbel tellende oefeningen echt voor elkaar hebt kom je vrij eenvoudig op 60%. En wat betreft ZZZ, veel mensen hebben al eens eerder een klasse(s) hoger reden en starten meteen hoger om van die k*t ZZ-zwaar af te zijn, of ze hun paard nu voor elkaar hebben of niet. Het is een beetje het M2 van de subtop vind ik, je start het nooit tenzij je “moet”
Hahahah geweldig omschreven, wel echt waar!
Sewri schreef:Ik had het er toevallig vorige week over dat ik met het paard wat ik nu ZZL rijd rustig even doortrain en dan gelijk prix ga starten.En wat betreft ZZZ, veel mensen hebben al eens eerder een klasse(s) hoger reden en starten meteen hoger om van die k*t ZZ-zwaar af te zijn, of ze hun paard nu voor elkaar hebben of niet. Het is een beetje het M2 van de subtop vind ik, je start het nooit tenzij je “moet”
mirjamalvaro schreef:Ik vond M2 makkelijk en leuk. Goed teken voor het ZZ-zwaar?
Katja schreef:Waar ga je oefenwedstrijd starten?
Ik rijd geen subtop in Abcoude maar start de dag erop wel ZZL. Paard staat er nog geen 5 minuten vandaan dus het lijkt me ideaal.
Mirranda schreef:@ Wieneke: Andere kant van Ouddorp is het strand van Rockanje/Oostvoorne (Voorne-Putten). Enige stukje waar je niet overheen mag is het badstrand, maar daar hebben ze een mooie ruiterroute door de duinen voor gemaakt. Je hebt dus geen beperking in tijd. Je mag er altijd op (behalve het stukje badstrand dan).
Vind dit stuk strand ook fijner dan de Ouddorp kant. Geen zandbank (heel gevaarlijk bij opkomend hoog water, je zit zo ingesloten) en geen slib maar mooi stevig zand overal.