Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:56

Dat zou mooi zijn, maar ik ben er bang voor. :o

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:57

vur schreef:
Dat zou mooi zijn, maar ik ben er bang voor. :o

Haha ik ook :))

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:58

Je zou ergens een oefenwedstrijd kunnen gaan rijden. Ik weet niet of ze dat ergens in jou buurt prganiseren?

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:03

astridastrid schreef:
Sewri schreef:

Dat is het denk ik voornamelijk, als jij vanaf PSG de dubbel tellende oefeningen echt voor elkaar hebt kom je vrij eenvoudig op 60%. En wat betreft ZZZ, veel mensen hebben al eens eerder een klasse(s) hoger reden en starten meteen hoger om van die k*t ZZ-zwaar af te zijn, of ze hun paard nu voor elkaar hebben of niet. Het is een beetje het M2 van de subtop vind ik, je start het nooit tenzij je “moet” :')

Hahahah geweldig omschreven, wel echt waar!

Haha bedankt!xD

Okey eigenlijk zeg ik het “verkeerd”. Voor grote paarden is dit een lastige klasse omdat je een Z1 proef in een 20 x 40 baan rijdt die daar niet op berekend is. Het is vaak een stuk eenvoudiger al als je een kleiner/lenig paard hebt :j

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:03

vur schreef:
Je zou ergens een oefenwedstrijd kunnen gaan rijden. Ik weet niet of ze dat ergens in jou buurt prganiseren?

Of ergens HC starten? Dat zou altijd moeten kunnen :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:04

Ik heb ze nog niet kunnen vinden die oefenwedstrijden. Zit in Zuid-Holland, op eerste eiland.
Nu wou ik sowieso even goed doortrainen thuis. Hij moet nog veel losser worden, meer afdruk krijgen etc. := 18 juni lesje meepakken en het daar ook even over hebben.
De oefeningen geloof ik wel. Maar algemene beeld moet nog veel beter.

Gelukkig gisteren zadel weer volledig goed gemaakt. Hij had wel veel meer fug/schoft spieren gekregen. :):)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:36

Sewri schreef:
En wat betreft ZZZ, veel mensen hebben al eens eerder een klasse(s) hoger reden en starten meteen hoger om van die k*t ZZ-zwaar af te zijn, of ze hun paard nu voor elkaar hebben of niet. Het is een beetje het M2 van de subtop vind ik, je start het nooit tenzij je “moet” :')
Ik had het er toevallig vorige week over dat ik met het paard wat ik nu ZZL rijd rustig even doortrain en dan gelijk prix ga starten.

Als je maar graag genoeg wilt dan kun je uiteindelijk wel steeds hoger komen ook als het niet voor elkaar is. Je ziet soms mensen die bijna iedere week starten en dan hebben ze heel af en toe toch een puntje. En als dat tien keer lukt dan ben je al akelig dicht bij de GP.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:57

mirjamalvaro schreef:
Ik vond M2 makkelijk en leuk. Goed teken voor het ZZ-zwaar? :')

ik ben met deze toen ze 5 was en 1.73 de M2 doorgevlogen. Voordeel is wel: paard heeft veel werklust maar wordt nooit echt heet. Had me voorgenomen het gewoon een keer te starten en te zien hoe het zou gaan. Ze liep op dr 7 gemakken naar >65%. Met Diav die 5 was en 1.65 was het pure horror. de vrat twee dgn na de wedstrijd niet. Gewacht tot ze 6 was, Z gestart en geen vuiltje aan de lucht, dat beest werd niet goed van dat draaien en keren.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:11

Hoii dames :D

Hoe is het hier? Lekker weer om te trainen nu het wat koeler is :D Heeft er iemand nog wedstrijd aankomend weekend?

Zojuist de foto's van Arnd Bronkhorst binnen, ga een apart topicje maken, maar alvast even eentje showen :D

Afbeelding

haasje20

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:50

Dit was van het weekend in het Amsterdamse bos, weinig meer over van z’n zwarte kleur
Hebben jullie nog tips waar je fijn op het strand kan rijden, dat is m’n volgende projectje tussen de wedstrijden door.

Gaan er nog meer de 24e naar abcoude, ik rijd mee en ga ook schrijven bij de lt/ztAfbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:57

Ik vind ijmuiden altijd heel fijn rijden. Heel mooi breed en schoon strand.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:26

Ik vind Ouddorp perfect, maar daar mag je in het zomerseizoen niet op, ik ben nog geen keer tot aan de zee gekomen daar. Zo een geweldig breed strand, zelfs de binnenmeertjes zijn al leuke diepe watertjes :D

Kilometers lang ook niemand tegen komen, echt een gevoel van vrijheid :D

Afbeelding Afbeelding

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:29

@ Wieneke: Andere kant van Ouddorp is het strand van Rockanje/Oostvoorne (Voorne-Putten). Enige stukje waar je niet overheen mag is het badstrand, maar daar hebben ze een mooie ruiterroute door de duinen voor gemaakt. Je hebt dus geen beperking in tijd. Je mag er altijd op (behalve het stukje badstrand dan).

Vind dit stuk strand ook fijner dan de Ouddorp kant. Geen zandbank (heel gevaarlijk bij opkomend hoog water, je zit zo ingesloten) en geen slib maar mooi stevig zand overal.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:51

Wat een lekkere foto's allemaal!
Strand nooit op geweest.

Oefenwedstrijd staat, 11 augustus dus eerst nog 2 maandjes doortrainen. :D *\o/*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:25

Waar ga je oefenwedstrijd starten?

Ik rijd geen subtop in Abcoude maar start de dag erop wel ZZL. Paard staat er nog geen 5 minuten vandaan dus het lijkt me ideaal.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:56

Katja in Sliedrecht. :D

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:17

Katja schreef:
Waar ga je oefenwedstrijd starten?

Ik rijd geen subtop in Abcoude maar start de dag erop wel ZZL. Paard staat er nog geen 5 minuten vandaan dus het lijkt me ideaal.

Oh ja ik zie dat er in juli de dag erna ook een basis wedstrijd is, alleen dat is een andere locatie. Wel fijn want daar zijn nu net de banen aangelegd dus dat zal wel prima in orde zijn.

Bedankt allemaal voor de tips!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:27

Mirranda schreef:
@ Wieneke: Andere kant van Ouddorp is het strand van Rockanje/Oostvoorne (Voorne-Putten). Enige stukje waar je niet overheen mag is het badstrand, maar daar hebben ze een mooie ruiterroute door de duinen voor gemaakt. Je hebt dus geen beperking in tijd. Je mag er altijd op (behalve het stukje badstrand dan).

Vind dit stuk strand ook fijner dan de Ouddorp kant. Geen zandbank (heel gevaarlijk bij opkomend hoog water, je zit zo ingesloten) en geen slib maar mooi stevig zand overal.

Oh dat wist ik niet, ik neem ook altijd iemand mee dus dan is het ruiterroute idee misschien niet zo ideaal :) Nog geen last gehad van ongelijke ondergronden, dus wellicht heb ik daar dan geluk mee gehad :D

Heb je voor mij een route (parkeerplek) voor het strand richting Rockanje/Oostvoorne? altijd leuk om uit te proberen :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:46

Via welke kant rij je er naartoe Wieneke? N57 of N59 kant?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:20

Mirranda schreef:
Via welke kant rij je er naartoe Wieneke? N57 of N59 kant?

Ehh goede vraag... vanaf Oud Beijerland richting Ouddorp xD

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:36

Ja, maar dan kun je via Flakkee rijden of via Brielle zeg maar ;)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:18

Mirranda schreef:
Ja, maar dan kun je via Flakkee rijden of via Brielle zeg maar ;)

Via Flakkee als ik het goed heb ;)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:40

Ok, dan rij je die via Oude Tonge het hele eiland over en bij Stellendam pak je de N57 richting Brielle/Rotterdam. Bij de eerste rotonde als je de dam afrijdt rechtsaf (Richting Hellevoetsluis) en daarna bij de eerstvolgende rotonde recht en direct weer rechts. Je rijdt dan paralel aan de weg waar je net op reed en gaat als het ware weer terug naar de haringvlietdam. Volg borden strand, kan niet missen.

Adres voor je nav: Oever 1, 3221 MB Hellevoetsluis
Groot parkeerterrein bij Restaurant Boelies (strandtent).

Je kunt daar met paard het tunneltje onder de dam door en komt dan op het strand richting Rockanje/Oostvoorne (Noordzee kant)

Vlak voor de strandtenten bij Rockanje kun je rechts het duin in (ruiterroute) en als je dan links aanhoudt (de route splitst op in het duin), dan wijst het zichzelf. Je steekt nog ergens een weggetje over en daarna ook weer links aanhouden. Je komt dan vanzelf weer het strand op na de strandtenten en kunt dan zo verder naar Oostvoorne.

Terugweg ruiterpaden dan steeds rechts aanhouden ;)

Veel rijplezier !

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:11

Dankjee :D Na het nk maar eens uit gaan proberen :D

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:19

Ik zag de startlijsten voorbij komen voor dit weekend in abcoude maar sommige mensen hebben 2.5 uur tussen de twee proeven. Hebben jullie dat wel vaker gezien? In de basissport reed je dan gewoon in groepjes van 3/4 en dus je 2 proeven achter elkaar. Maar dit is best heftig zo.