[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:27

Ik heb sprenger bitten. En geen bitfitter geraadpleegd. Op de HH bitjes liep ze niet fijn.( heb nog een setje te koop voor de geïnteresseerde maat 12.5) Heb ook hier en daar wat kunnen lenen en sprenger kwam als winnaar uit de bus :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:19

Splinter schreef:
Ik heb sprenger bitten. En geen bitfitter geraadpleegd. Op de HH bitjes liep ze niet fijn.( heb nog een setje te koop voor de geïnteresseerde maat 12.5) Heb ook hier en daar wat kunnen lenen en sprenger kwam als winnaar uit de bus :+

Info over je setje? En waarom liep die van jou er niet fijn op?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:41

Nou hier afgelopen weekend toch ook voor 'het echt' weer op wedstrijd geweest. Helaas toch weer veel last van spanning. Niet zo zeer overdreven zenuwen, maar spanning in mijn lijf en dat voelt mijn paard meteen en die zet zich strak. Richting losrijterrein ook nog een gesprek gehad met 2 eenden waar mijn paard niet langs mocht (dacht ze zelf). Dus als als een strak blok beton de losrijring in.

In het losrijden heb ik het allemaal wel iets kunnen verbeteren, dat is op zich positief. Maar absoluut niet voldoende om een fijne proef te gaan rijden. De proef viel uiteindelijk nog mee met hoe strak we daarvoor rondreden, maar heel erg met 'de handrem' erop. Waardoor ik een grove fout maakte (galop in volte 10 m en inzet appuyement). Dit kostte me sowieso al 5 punten. Verder kwamen we de proef door maar was het echt allemaal net niet. Heel terecht 198 punten en een laatste plek.

Volgende keer beter maar weer :). We moeten toch een x door dat stuk spanning heen zien te komen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:46

spanning heb ik zelf ook altijd best wel erg...gelukkig is de mijne een eigenwijze donder en trekt die zich er geen ruk van aan :')
Wel heb ik soms de neiging de hele proef in 1 geheel er als een gek doorheen te jassen :+ in plaats van alle onderdelen rustig stuk voor stuk af te werken... daar ga ik me op focussen de komende wedstrijden. Ik ga dan te veel lopen jagen, waardoor de mijne zijn middelvinger zou opsteken als die er een had :Y) en dan doet die helemaal niks meer... in de travers etc ga je dan nog net niet achteruit ipv voorwaarts :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:52

Heel herkenbaar.. En dan stop ik ook nog met rijden :+ dan denkt paardlief helemaal van wat wil je nu mens.

Maargoed het ging vrijdag eerste proef wel heel stuk beter!

Hier gisteren bijna er af gevallen :+ kwam een duif uit de bosjes. Héél eng uiteraard. Zag de grond al dichtbij komen maar heb me op één of andere manier toch nog weer recht kunnen drukken. Maar daarmee hoorde ik wel iets knappen in mijn bovenarm := kon er ook gelijk weinig meer mee. En nu ook niet :+ heel fijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:54

ja ik heb ook erg vaak van die bijna val momenten... vooral op buitenritten kan die erg spoken :+

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:49

absque_dubio schreef:
Splinter schreef:

Info over je setje? En waarom liep die van jou er niet fijn op?

zijn deze
https://www.divoza.com/nl/harrys-horse- ... ssuurstang
https://www.divoza.com/nl/harry-s-horse ... -rvs-14-mm

ze nam het niet aan, het zat blijkbaar niet lekker, :+
beste is om er gewoon meer te proberen en kijken waarop ze lekker lopen :j

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:51

Yvank_ schreef:
Heel herkenbaar.. En dan stop ik ook nog met rijden :+ dan denkt paardlief helemaal van wat wil je nu mens.

Maargoed het ging vrijdag eerste proef wel heel stuk beter!

Hier gisteren bijna er af gevallen :+ kwam een duif uit de bosjes. Héél eng uiteraard. Zag de grond al dichtbij komen maar heb me op één of andere manier toch nog weer recht kunnen drukken. Maar daarmee hoorde ik wel iets knappen in mijn bovenarm := kon er ook gelijk weinig meer mee. En nu ook niet :+ heel fijn.

mijne had afgelopen weekend last van een tak in de bosjes :+ zat tijdens travers ineens op de middenlijn :')

balen van je arm

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:01

Dat is ook een knappe oefening hoor, zijwaarts in de travers ;) Volgens mij zit die alleen niet in het Z1.

Bitfitter, werkt dat echt zo goed? Zou zoiets weleens willen proberen, maar het is nogal een duur geintje, dan wil ik er wel zeker van zijn dat het me ook iets oplevert.

yvank/almgeest: Hier is de spanning niet tot valmomenten ofzo hoor, dat ik de proef overleef geloof ik wel, mijn paard is erg braaf. Ik zit alleen heel gespannen, waarop mijn paard ook strak gaat lopen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:03

De mijne kan buiten in het bos een vliegende pirouette... zeer spectaculair, maar voor de ruiter niet zo handig. :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:12

Hele knappe oefening, ben benieuwd in welke klasse die zit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:12

Die kan de mijne dus ook in de bak :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:17

Die van mij is meer van het ineens stilstaan, 180 graden draaien, wegrennen en een bok er achteraan.

Vorige week rende hij alleen een stuk opzij maar zette mijn voet af verkeerd om. Dus ipv enkel naar binnen naar buiten. Banden in m'n enkel waren niet blij :')

Dat eerder achteruit dan vooruit herken ik c_algemgeest! Bij spanning klapt hij dicht. Als ik teveel er aan rij ook en te weinig ook :') lastig om daar tussenin te gaan zitten. Het hangt namelijk ook nog eens van zijn bui af. Moet je hem er doorheen rijden of juist op z'n gemak stellen... Heel lastig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:20

Yvank_ schreef:
Die kan de mijne dus ook in de bak :+

Daar doet die hem gelukkig bijna nooit... wel schrikken en wegspringen oid, maar niet volledig de lucht in, los van de grond omdraaien en dan met een hoop kabaal weer neerkomen :')

Doet die in het bos enkel in galop... op bepaalde paden met bepaalde struiken, gelukkig heb ik meneer nu alweer bijna 10 jaar, dus ik weet wanneer hij het uit gaat vreten en kan het vaak voorkomen, soms ook niet en dan hangen we er weer eens half naast :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:27

Wij hebben een bak met allemaal bosjes die nu mooi in bloei staan en er zitten heel veel vogels in. Het is elke dag weer een verassing wat we allemaal mee gaan maken :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:32

Ja dat hebben we ook, gelukkig is die vrij vogel mak, op een plotselinge versnelling hier en daar na :+
Maar Uni is sowieso geen renner. Het is een bokker en springer. In zijn jongere jaren ook soms zelfs een steigeraar, maar dat was heel snel weg :+ Toen die merkte dat er ook mensen op zijn rug konden zitten die niet bang voor hem waren :')
Maar rennen en op hol slaan doet hij nooit

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:46

Mijne kan wel schrikken, ik mag tegenwoordig blijven zitten dus dat is al fijn.
In de jonge jaren zat ik regelmatig nog op de hoefslag zonder paard :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:02

Nou jullie spanning is iets beter te begrijpen dan de mijne hoor ;) Met die gekke ren/bok /spring actie's. Mijn stoere merrie is helemaal niet bang voor kabouters en sjouwt gewoon overal langs. Ik ben ook absoluut niet bang om van haar af te vallen. Ze kan hooguit een x stil gaan staan voor een misplaatste zoninval..

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:38

Hebben mensen nog wedstrijden op de planning staan voor het weekend? :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:54

Ja ikke, maar ik denk dat ik mij helaas ga afmelden.

Die van mij ziet vaak pas bakkabouters als hij klaar is. Dan kan hij zo opeens omhoog en opzij springen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:56

Vanavond :) weer voor het eerst op gras. Ben benieuwd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:00

Nee, ik moet even wat gaan opgeven. Eerst gewoon M2 voor het ritme. Gisteravond les gehad.

Oh ja voor de mensen die nog pb naar mij hebben gestuurd ik hoop vanavond of morgen ff te kunnen reageren.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:11

Oh waarom ga je je afmelden Lithya?

Leuk Vibabu, is de bodem een beetje te doen nu bij jullie? Ik denk dat je hier in de omgeving nu wel goede antislip kalkoenen nodig moet hebben ;)

Hoe ging je les Janine?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:23

We hebben hier eigenlijk alleen maar zandbodems (onder de grasmat) en het terrein is volgens mij gedraineerd. En er zijn maar 4 starts voor mij dus de bodem zal wel goed zijn. Plus vandaag nieuwe ijzers dus lekker stroef.

Ik cross ook wel eens op alleen ijzers en dat gaat ook best prima dus ik verwacht weinig geglij.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:51

Hebben jullie zoveel regen gehad dan? Stuift hier nog als een gek.

Had een tijdje het gevoel dat mijn zadel niet goed lag. Bleek helaas ook het geval. Maar die van mij reageerd dan gelijk heel heftig met staken. Maar gelukkig kon de zadelmaakster gelijk tijdens les even meekijken en heeft ene kant bijgevuld en leek weer beter. Ik wacht morgen af en dan beslis ik.