[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:12

Haha blue berry, hier ook wat anti hulpmiddelen. Vandaar mijn opmerking.

Eerdere foto's loopt ie ietsie pietsie te diep. De laatste foto precies opde loodlijn. Niet echt te la g. Sowieso niet voor de b. Alsje zo de proef doorgaat kome de punten wel binnen.

@gostthack ander terrein is altijd goed. Succes.

Ik vind iedereen hier echt netjes en veel al startwaardig. Maar miisschien is dit per regio anders. Ik zal even kijken of ik mijn beste proef online kan krijgen

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:16

Ziet er wel goed uit blue berry. Lekker ontspannen in ieder geval! Dat oprichten kan best lastig zijn ja. Heb ik ook heel wat werk aan gehad. Soms als hij moe is dan zakt hij ook weer daar naar beneden.

Succes morgen Ghostattack!

Hier morgen de zadelmaker. Rest van de week trainen voor zondag en zaterdag heeft hij dan vrij. Hopen dat hij fijn loopt dan.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:30

Joltsje schreef:
Haha blue berry, hier ook wat anti hulpmiddelen. Vandaar mijn opmerking.

Eerdere foto's loopt ie ietsie pietsie te diep. De laatste foto precies opde loodlijn. Niet echt te la g. Sowieso niet voor de b. Alsje zo de proef doorgaat kome de punten wel binnen.

@gostthack ander terrein is altijd goed. Succes.

Ik vind iedereen hier echt netjes en veel al startwaardig. Maar miisschien is dit per regio anders. Ik zal even kijken of ik mijn beste proef online kan krijgen

Zit wat in inderdaad. Herken je punt nu wel hoor, dat heeft echt nog met die activiteit te maken. Meer voorwaarts rijden want anders heb ik te weinig om aan de voorkant te gebruiken. Dus dat is zeker nog een puntje van aandacht omdat ie anders dus ietsje te diep gaat :j

Ben ook wel benieuwd naar jouw proef? L1 binnenkort toch?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:40

Haha.. im weet t zo goed omdat die van mij precies t zelfde doet haha.

Wat ikde hele les moer doen zijn overgangen, overgangen en nog eens overgangen.maar nee toch niet steeds, zodra het re voorspellend wordt moet t weer anderd haha.. pfff. Zo simpel is het, maar doe het maar eens haha.

21e l1 debuut. Al heb ik er weinig vertrouwen in. Hij is wat aan de magere kant. Wil hem dus nogniet scheren. Dus nog wi tervacht. Tijdens het rijden eerst hyper door de kou en daarna kakt hij mega in en kiept op de voorhand.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:32

Oefendressuur zit erop, grote hal met toeters en bellen is getest. 174 punten, matig met veel storingen. Maar hey, we hebben het overleefd met genoeg aan te werken voor de 20e.

Foto tijdens het inrijden.

Afbeelding

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:01

Hoi!

Mag ik me hier ook melden?

Het plan is om in het outdoor seizoen B te gaan starten. In mei 2016 heb ik m'n startpas al aangevraagd, maar helaas niet kunnen starten ivm een niet goed passend zadel. En ik wacht nog steeds op m'n nieuwe die ik besteld heb..
Wel een onderling wedstrijdje gereden met een niet slecht resultaat, 211,5 punt. Mijn paard is niet de makkelijkste dus wedstrijden zijn voor ons een hele uitdaging!

Even voor het beeld van ons :D is een wat oudere foto.
Afbeelding

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:16

Welkom! Leuk paard :j

Ik heb weer te veel geld uitgegeven :') Vanmiddag gelijk uitproberen!

Afbeelding

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:27

Dankjewel!

Leuk setje! :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:32

Welkom Kelly! De oudere foto ziet er netjes uit! :D

En wat een ontzettend leuk setje Ghostattack! Hoe heet dat dekje?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:39

Dit is de Eskadron Heritage Glossy Racing Green :) Ik ga vanmiddag weer rijden als het goed is, dus dan krijgen jullie aan-foto's :))

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:45

Jeeej! Aan-foto's :)) Wel jammer dat die Eskadrons zo verschrikkelijk duur zijn!

Hier komt vanmiddag de zadelpasser voor de tweede keer, vorige keer was op donderdag. Het zadel lijkt wat vrij te liggen aan de achterkant. Dus ben benieuwd! :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:48

Oeh mooi setje!! Benieuwd naar de foto's.

Hier dan vandaag ook eindelijk de zadelpasser. Kan niet wachten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:27

_Floortje schreef:
Jeeej! Aan-foto's :)) Wel jammer dat die Eskadrons zo verschrikkelijk duur zijn!

Hier komt vanmiddag de zadelpasser voor de tweede keer, vorige keer was op donderdag. Het zadel lijkt wat vrij te liggen aan de achterkant. Dus ben benieuwd! :)

Korting :)) Ik koop ze eigenlijk nooit zonder korting!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:39

_KellyAV schreef:
Hoi!

Het plan is om in het outdoor seizoen B te gaan starten. In mei 2016 heb ik m'n startpas al aangevraagd, maar helaas niet kunnen starten ivm een niet goed passend zadel. En ik wacht nog steeds op m'n nieuwe die ik besteld heb..
Wel een onderling wedstrijdje gereden met een niet slecht resultaat, 211,5 punt. Mijn paard is niet de makkelijkste dus wedstrijden zijn voor ons een hele uitdaging!

[ [url=m/czXFbH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MWdWhG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Jeetje wat een knap paard heb jij onder je lopen zeg <3 En 211,5 punten is zeker niet slecht, dat is heel goed zelfs! :D Dat moet vast goed komen op wedstrijd als je je zadel binnen hebt.

Ghostattack schreef:
Welkom! Leuk paard :j

Ik heb weer te veel geld uitgegeven :') Vanmiddag gelijk uitproberen!

[ [url=m/WNnJN0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf setje zeg, hele mooie kleur, ben benieuwd naar de foto's! :))

Ik heb vandaag weer op de pony gereden die ik zou rijden tijdens de blessure van Siem. Het was de derde keer, maar het ging echt super goed. Hij is nog zo jong maar kan al zo leuk lopen, ben trots! :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:55

Ghostattack schreef:
_Floortje schreef:

Korting :)) Ik koop ze eigenlijk nooit zonder korting!

Oeehh waar is er nu korting dan? :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:28

Ooteman! Maar die ik heb is al uitverkocht zag ik net. Andere kleuren zijn er nog wel!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:29

Als ik thuis ben maar eens naar kijken! Dankjewel!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:13

Vanavond weer les :Y) }:0
Iemand anders die mijn les wilt rijden ? Je krijgt gevaren geld :j

:') :')

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:29

MonteKarlo schreef:

Haha. Succes!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:35

Ik heb vandaag beide gedaan. Heb als eerste met wodan gereden. Hij liep super fijn ,mocht nog wel wat meer tempo maar het begin is er. Daarna miley gereden en wat sprongetjes gemaakt. Miley liep ook ontzettend fijn en we hebben goed kunnen trainen voor aankomende wedstrijden.

Wodan na het rijden. Hij heeft een spring zadel om omdat ik eerst wou springen maar later toch van gedacht veranderd :+ het is trouwens echt een beertje haha.

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:01

roosjenat schreef:
Ik heb vandaag beide gedaan. Heb als eerste met wodan gereden. Hij liep super fijn ,mocht nog wel wat meer tempo maar het begin is er. Daarna miley gereden en wat sprongetjes gemaakt. Miley liep ook ontzettend fijn en we hebben goed kunnen trainen voor aankomende wedstrijden.

Wodan na het rijden. Hij heeft een spring zadel om omdat ik eerst wou springen maar later toch van gedacht veranderd :+ het is trouwens echt een beertje haha.

[ [url=m/sjyhRg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh wat een schatje ! Die dikke vacht maakt hem heel lief haha.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:27

MEIDEN MEIDEN MEIDEN!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
28 januari heb ik mijn eerste wedstrijd!!

*\%/*

En nu alles weer bijlezen en reageren :=

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:29

PrimaDonna_ schreef:
MEIDEN MEIDEN MEIDEN!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
28 januari heb ik mijn eerste wedstrijd!!

*\%/*

En nu alles weer bijlezen en reageren :=

Super leuk, heel veel succes!! *\o/*

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:49

98xsophiex98 schreef:
Alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal *\o/*

Welke cap vinden jullie het beste passen bij mijn jasje?
[ [url=m/iUqU3W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q4lJgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan bij dit jasje.
[ [url=m/oRUWI0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vindt de bovenste het mooist! :)
Ondertussen al eentje gekozen? :P

Ghostattack schreef:
Bovenste cap inderdaad!

Ik heb op de valreep van 2016 nog even een Eskadron setje besteld :P Racing Green Big Square met oornetje. En een rijbroek voor 20 euro _O-

Overigens niet gereden vandaag want ik was weer alleen op stal. Wel gelongeerd en pony keek niet op of om als er knallen waren. Ze liep lekker door gelukkig. Morgen ga ik sowieso wel even rijden, vriendin komt langs en zij kan wel wat foto's maken :))

Edit: Vies paard!
[ [url=m/oriSRv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je setje verderop voorbij zien komen!
Echt coole kleur! <3
Heb er zelf 2 in het blauw en rood, liggen super goed! :)
Vind je het niet vervelend dat je niet kan rijden als je alleen bent?

Chabliss schreef:
hoi allemaal! ik wil me graag melden :D Ik ben Teddy, 18 jaar een rij een (sinds vandaag) 5jarige ruin, Humberto aka Humpie. Ik wil graag met hem wedstrijden starten, maar ga het heel rustig aan doen want wil alleen starten als het ook daadwerkelijk goed gaat. in februari hebben we een fnrs proefje, als dat gaat wil ik gaan kijken of ik knhs kan gaan starten. ik rij hem nu sinds september. Hij is ontzettend lief, ook met rijden, maar onder het zadel technisch erg lastig te rijden. Ik rijd hem 2x per week!

[ [url=m/Og1jyV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen :)
Goed van je dat je lekker rustig aan wil doen, de F proefjes zijn altijd leuk om mee te oefenen!
Succes met Humpie!

Joltsje schreef:
Welkom chabliss! Leuk paardje.

Verder iedereen de beste wensen en een sportief 2017. Lekker knallen in de B zou ik zeggen.

Ik was ziek gisteren en afgelopen week ook al niet kunnen rijden. Morgen maar weer een poging doen.

Wat balen dat je ziek was!
Met oud en nieuw op bed gelegen? Of wel nog iets meegekregen van vuurwerk..
Gaat het weer beter nu?

MonteKarlo schreef:
Ik wilde vandaag ook weer aan de slag, heb gister met beide paarden niets gedaan vanwege het geknal in de omgeving.
Het was echt super koud, min 2 en regen :brr:
Wilde eerst het jonkie doen maar deze was helemaal over de jank, snap er werkelijk waar niets van, wilde niet meelopen uit de paddock. Probeerde om te draaien en te vluchten. Uiteindelijk bij zijn stal gekregen, maar kon hem niet vast zetten want elke keer hing ie zichzelf op.
Besloten in de stal te borstelen en daarna te longeren, beest stond niet stil in de stal bleef rondjes lopen :roll:
Uiteindelijk snel een borstel eroverheen kunnen halen en als een ninja zijn peeskappen om kunnen doen.
Besloten eerst uit te laten razen voordat ik de bijzet eraan deed, hij ging helemaal uit zijn plaat. Toen hij klaar was bijgezet, wilde een stukje filmen voor jullie, maar had mn handen vol, bleef bokken en springen. Na een half uur opgegeven, aan de hand uitgestapt maar nog steeds heel erg wakker.
Misschien toch over de rooie van het vuurwerk van afgelopen nacht ?
Morgen zouden we eigenlijk gaan buiten rijden maar dat durf ik nu echt niet aan :=

Edit:

Hier nog het topic met de winterse plaatjes van afgelopen week, onderaan nog 2 foto's van mn jonkie.

[ITP] Winter wonderland met mijn oude vriend

[ [url=m/k5YGIN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat balen dat je jonkie zo onrustig was!
Misschien inderdaad het vuurwerk geweest, of het weer.... dat gaat zo op en neer.
Ga je topic zo ook even bekijken :D
Is hier nog echt niet zo mooi wit geweest..

morris01 schreef:
Ik ben vandaag weer bij mijn draakje geweest en het ging op 1 hapering na super! Zit nog wel wat werk naar gaat de goede kant op!

Klein stukje film..

[ Video ]

Goed bezig! :)
Is het niet heel gek om van je Tinker naar deze te gaan?
Ineens een totaal andere kleur, andere gangen en dun nekje lijkt mij :')

Ghostattack schreef:
Ik heb de afgelopen week voornamelijk gelongeerd en los gegooid in de bak. Vanaf vandaag gaan we de training weer terug oppakken, als Zara meewerkt tenminste. Het is en blijft een merrie, dus ik kan prima planningen maken.. Maar die lopen altijd mis :') Wel twijfel ik om 5 februari een BB wedstrijd mee te pakken bij de vereniging hier paar honderd meter verderop. Betekent wel dat ik in een maand de galop moet bevestigen onder het zadel. Ze kan het wel, met een andere ruiter, maar met mij nog niet gedaan.

Mijn planning is nu dus:
-Januari training stevig oppakken
-Eventueel 5 februari BB meerijden
-Anders: 6 maart BB rijden OF 6 maart officieel B-debuut.
-Zomer: KNHS instructieweek allround

Goeie planning! +:)+
Ik wil ook heel graag naar de instructieweek, maar moet dat nog even overleggen met de eigenaresse :)

_Floortje schreef:
Hallo! Mag ik mij hier ook nog melden? :o Ik heb in november m'n eerste wedstrijdje gereden met 1 winstpunt en ga komende donderdag weer.
Heel veel last van perfectionisme en wedstrijdstress hier, dus ik ben altijd blij als ik beide proeven gehad heb, en dan achteraf toch blij dat ik het gedaan heb :D [ [url=m/2UOIUV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit waren wij vorige keer op wedstrijd!

Welkom! :)
Hoe is je wedstrijd gegaan?
Kan zijn dat je dat al ergens hebt neergezet :')

Joltsje schreef:
De 22e mijn l1 debuut opgegeven.. wiehoe (dus eigenlijk mag ik hier noet meer posten haha).

Wegwezen jij! :+

Blue_Berry schreef:
Vandaag weer eens serieus gereden! Het was een beetje wel/niet, beetje hangerig en zwaar in mijn handen. Vooral veel proberen te schakelen en voorwaarts op te lossen, dit helpt wel enorm maar het mag nog meer :+ geen spectaculaire foto's maar een hele verbetering t.a.v 2 maanden geleden. We proberen nu langzaam aan meer te gaan oprichten namelijk.

[ [url=m/ZikTKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uiv2Et.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/408TvN.jpg]Afbeelding[/url] ]

en dan een screen uit een filmpje wat ik een erg fijn beeld vind qua beenwerk, hals/hoofd houding mag een stuk meer opgericht maar toch :)
[ Afbeelding ]

als laatste een foto met paps, die mijn grootste support en fan is en mij elke week braaf met de trailer naar les brengt en mee gaat. zo blij en dankbaar! :o

[ [url=m/AIm4cG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen les & donderdag heb ik een afspraak bij het ruiter balans centrum voor een training op dressuursimulator 'otto' en de flexchair! Heel erg benieuwd aangezien mijn houding echt nog wel wat aandacht vereist :')

Leuke foto's! :)
Ziet er goed uit.
Wat leuk dat je vader zo'n grote fan is! :D
Ik heb 1x een flexchair training gehad, en moeilijk! Wel confronterend ook.. zit veel op rechts.
Wil er eigenlijk ook meer mee aan de slag maar kost ook veel centjes..

Ghostattack schreef:
Ziet er fijn uit Blue Berry!

Wij gaan aankomende vrijdag voor het eerst op een andere locatie rijden. De binnenbak van de vereniging waar ik lid ben, we gaan er onder het zadel heen want het is maar een klein stukje. Ben heel benieuwd wat ze ervan gaat vinden :') Zondag hebben we ook weer les! Als het binnenbak verhaal een succes is, dan wil ik dat wat vaker gaan doen. Een vriendin gaat mee met camera, dus alles wordt vastgelegd voor het geval dat :P

Leuk! :)
Ben benieuwd hoe het gaat :)

Harvey1 schreef:
Oefendressuur zit erop, grote hal met toeters en bellen is getest. 174 punten, matig met veel storingen. Maar hey, we hebben het overleefd met genoeg aan te werken voor de 20e.

Foto tijdens het inrijden.

[ [url=m/RhkjPM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed bezig geweest! +:)+
En je moet ergens beginnen toch ;) En beter iets om aan te werken dan niks, word anders ook zo saai.

_KellyAV schreef:
Hoi!

[ [url=m/czXFbH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MWdWhG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! :)
Wat balen van je zadel en dat je deze ook nog steeds niet hebt..! Hopelijk gaat hier snel verandering in komen!!
Leuk en knap paard heb je <3

MonteKarlo schreef:

Hahahahaha hoe is het gegaan? :')

roosjenat schreef:

[ [url=m/sjyhRg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker bezig geweest zo te lezen! :)
Wodan het beertje, awhg!
Die springschoenen wil ik ook voor Don met de wedstrijden.. maar haar eigenaresse stuurde mij net een hele set voor het inrijden en kon daar geen nee tegen zetten :o

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Zooooooooooooooooooooooo ik ben weer bij _O- :=

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:53

De eigenaresse vroeg wanneer ik dus wedstrijd wilde gaan rijden en ik had de 28ste al voorbij zien komen. Dus gevraagd of ze dan kon, en ze kan :)
Ze stelde ook voor om binnenkort even in de buurt bij een binnenbak te gaan rijden zodat ik voor de wedstrijd al op vreemd terrein ben geweest. Don is er zoals jullie weten eentje dus ben erg benieuwd! :roll:

Madam heeft ondertussen 2 nieuwe hoofdstellen gekregen en nog een nieuw halster en 2 dekjes. Dus ze kan weer vooruit :')
(die oren... :') :') :') )

Afbeelding

Afbeelding