Wij zijn officieel M2! Vandaag ons debuut gehad. Behoorlijke groep maar zaten met 177 en 180 net niet in de prijzen. Nog veel ruimte voor verbetering maar voor de eerste keer meer dan tevreden.
Daantjuh88
Geplaatst: 29-11-15 20:03
Netjes! Gefeliciteerd.
Ik heb vanmorgen ook gereden, inrijden super fijn maar de proef liep hij totaal uit elkaar. Allemaal knullige fouten en het was het gewoon niet. Met 171 en 179 punt viel het mij mee.
Sowieso een k*t dag. Eerst al 2 bagger proeven, daarna nog wel lekker op mijn 5 jarige gereden. Haal ik daarna mijn merrie uit de wei, sloom en liep raar. Kijk ik eronder, hele buik dik en het uier opgezet. @&^// uierontsteking..... dierenarts geweest. Fijn op zondag
Oooh zo nou het is hier lekker droog hoor haha! Alleen gisteren wat regen.
Marietje35
Geplaatst: 30-11-15 13:37
Echt? Dan kom ik jouw kant op. Het is gisteren (en de dagen ervoor) bijna niet droog geweest en de komende dagen zie ik ook alleen maar ellendige voorspellingen. Mag die van mij weer naar buiten, kan hij niet omdat hij dan zo ongeveer met snorkel en flippers moet.
Van mij mag het dan wel wat kouder worden, die natte boel is ook niks.
Woensdag zou ik in principe weer op die van mij mogen Ik wacht alleen even tot het weekend, dan is het makkelijker om een rustig uurtje te vinden. Hoop dat hij zich gedraagt. Ik kan echt niets meer zien aan zijn lopen, hij loopt weer 100 %. Kijken of dat onder het zadel ook zo blijft, galopje er maar gaan bijpakken.
Uhhh, droog?? Waar?? Hier kun je ook zwemmen, gister heeft het de hele dag geregend. Ik ben zo blij dat ik met 2 minuutjes bij de manege van de club ben, kan ik droog rijden.
Marietje35
Geplaatst: 30-11-15 13:58
Ik ben alweer ruim 2 maanden onderweg, ik vind dat laaaang En wat hij nu doet stelt nog niet veel voor hoor, beetje aan de longe draven. Hoop dat als ik hem vanaf het weekend weer onder het zadel heb 'm echt kan gaan opbouwen.
OH dat scheelt wel ja! Wat dat betreft toch wel ideaal een binnenbak.
Hier ook veel regen Heel veel regen Gelukkig blijft de bak goed rijbaar Vanaf dec/januari gaan ze bouwen aan een binnenbak en nieuwe 20x60 buitenbak! Wordt ik oook verwend !
Daantjuh88
Geplaatst: 07-12-15 11:09
Ik kan mijn geluk niet op! Zaterdag draaide Valentino zo ineens, hoppaaaa... een keertwending. Oké , nog lang niet perfect maar hij deed in elk geval een poging tot!!
Daarna even samen met de hond naar buiten gegaan, komt er eerst de bus langs en daarna een vrachtwagen met oplegger en tractor erop. Hij gaf geen krimp en liep rustig door. Om tijdens de wedstrijd de bordjes eng te vinden, ik snap hem niet!
Marietje35
Geplaatst: 07-12-15 12:32
Fijn Daantjuh, het begin is er!
Ach ja, ze kunnen de meest vreemde dingen eng vinden.
bloempie186
Geplaatst: 07-12-15 18:10
Mag ik me hier ook melden? Wij maken 27 december ons rentree in de M1, na een jaar van afwezigheid We hebben in principe de punten voor het M2 al, maar wil eerst weer in de M1 beginnen en daarna opbouwen naar M2.
Helaas dit jaar flink wat pech gehad. Eerst in februari een blessure aan een schiefel rechtsvoor (aangetikt en daardoor flink geïrriteerd). Hierdoor 2 maanden niets kunnen doen. Ondertussen is Don in het jaar ervoor heel scheef geworden en dit werd steeds erger. Ook rond februari (vlak voor de blessure) hebben we een goede instructrice gevonden gericht op het recht richten en hebben we bewust een half jaartje rust genomen van de wedstrijden. We wilden in september/oktober weer beginnen, maar helaas is dit niet gelukt omdat hij ineens dikke benen kreeg. Dit bleek na veel puzzelen van het hooi te komen. Nu ging dat net weer beter, maar werd Don steeds stijver/ vaster in zijn lijf. Dit bleek weer van ons leenzadel te komen wat we een week of 6 hadden ivm het aanpassen van ons eigen zadel. Nu hebben we dat sinds een weekje weer terug en Don loopt weer top! al met al dus best een lange weg gehad, maar heb het gevoel dat we nu weer vooruit kunnen kijken. Heb me zodoende ook opgegeven voor een wedstrijd 27 december.
We zijn momenteel nog steeds bezig met recht richten. Dit gaat echt al een stuk beter. Don loopt veel vrolijker dan voorheen.
Mocht ik merken dat het niet gaat lukken om voor 27 december startklaar te zijn, dan zeg ik de wedstrijd gewoon af, maar wil het als het gaat toch wel heel graag weer eens proberen! Ik heb er in ieder geval zin en vertrouwen in
Marietje35
Geplaatst: 08-12-15 11:32
Welkom Bloempie!
Wat een pechjaar voor vele hier, hopelijk brengt 2016 een beter jaar!
Daantjuh88
Geplaatst: 23-12-15 09:32
Het topic ligt al even stil. Zijn er nog mensen op concours geweest??
Ik ben ziek geweest, dus het concours moeten afzeggen vorige week. Maar gelukkig mag ik vanavond weer, heb er wel weer zin in! Gisteren nog een fijne springles gehad met Valentino, dus hopelijk heeft hij de beentjes vanavond ook nog lekker los.
Balzalen dat je ziek was! Leuk van de springles start je ook met springen?
Hier heeft m'n paardje z'n apk gehad, gebit, zadel en bij Steffi v/d Laarse geweest. Z'n heiligbeen zat gedraaid en hij zat rechts in z'n nek vast. Doordat z'n heiligbeen gedraaid zat kon hij nooit echt goed van achter erbij komen en daar liepen we rijtechnisch best wel tegen aan. Nu ben ik hem weer aan het oppakken en hij gaat wel lekker tot nu toe.
Daantjuh88
Geplaatst: 23-12-15 16:25
Nee, ik spring geen wedstrijden! Heb vorig jaar een poging gedaan, maar Valentino ging in het parcours met mij aan de haal. Dus toen besloten gewoon lekker te blijven springen op les en meer niet. Al begint het soms wel te kriebelen. Heb hem dressuurmatig nu veel beter voor elkaar, dus misschien dat ik nog een keer een poging waag.
Hebben ze hem gekraakt? Altijd wel fijn zo'n jaarlijkse check. Ik moet eigenlijk de tandarts weer een keer vragen, dat is ook alweer een jaar geleden.