[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:12

Ik start ook in Groningen, daar kun je je inderdaad gewoon inschrijven voor de regio :=
Eigenlijk is het systeem van selecties in de kring toch wat eerlijker denk ik. Of misschien niet eerlijker, maar het maakt het toch wel specialer dat je op de regio mag starten.

Anoniem

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:26

Pfff het is voor mij alweer zo'n tijd geleden, maar volgens mij is er maar ons 1 selectie wedstrijd in de kring. Als je die wint ben ook meteen "kringkampioen" en ik geloof dat de eerste 3/4 door mogen naar de regiokampioenschappen. Maarruh, kan ook best heel ander zijn. Ik zit in de [***].

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:33

Bij ons zijn het 5 selectiewedstrijden en de beste 3 wedstrijden tellen v plaatsing v regiokampioenschap.
Over een maand is de volgende selectiewedstrijd pas weer.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:37

@oneiros: idd, dat heb ik dus ook.
Zo n jury heb je gewoon niet zoveel aan.
Ik heb hem een keer gehad tijdens m1 proef waar ik mijn paard de ring niet rondkreeg en veel fouten had door spanning v paard. Ik was toen zelfs bang v verliespunt maar had evengoed winstpunt bij hem. Echt vd zotte...

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:14

Dat was afgelopen weekend ook, tamaramt. Een meisje wat ik ken, vertelde me dat haar paard 4x staakte tijdens haar M1 proef en reed 190p. Volgens mij gaat er dan iets mis...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:56

oneiros schreef:
Dat was afgelopen weekend ook, tamaramt. Een meisje wat ik ken, vertelde me dat haar paard 4x staakte tijdens haar M1 proef en reed 190p. Volgens mij gaat er dan iets mis...

Hoeft niet, 4x staken, dus 4 onderdelen heel laag. Als je de rest dan belachelijk goed rijdt..

Ik zou t alleen niet kunnen denk haha

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:28

D'r zijn ook jury's die je -2 geven bij staken, als jij Sb vraagt en je paard gaat vol omhoog de hele tijd dan is t niet getoond :))

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:30

Jullie gaan snel :P Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd, maar wel meegelezen!
Gefeliciteerd met de superdebuten en winstpunten voor diegenen!
En gefeliciteerd Fabienne met je Z1-startgerechtigd te zijn :D Moet een supergevoel zijn, geweldig!

Welkom in de M2-club Tsplendi, Doerakje en Elise

Fijn dat je weer op mag bouwen annika! Klinkt als dat je snel weer op je pad bent :D

Ik ben er ook nog wel een tijdje, ik ga voorlopig niet op wedstrijd en ik moet nog 11 winstpunten voor ik Z1 mag starten :=
De meeste klasses heb ik aardig uitgereden, behalve bij de L2 ben ik vrij snel overgegaan omdat ik graag jurylid wilde worden. Daar had ik dus 1 winstpunt in de M1 voor nodig natuurlijk..

Sorry als ik iets oversla!

Amiigo schreef:
D'r zijn ook jury's die je -2 geven bij staken, als jij Sb vraagt en je paard gaat vol omhoog de hele tijd dan is t niet getoond :))

Dat zou dan eigenlijk een 0 moeten zijn, voor niet getoond.. Tenzij er een ongevraagde volte gedraaid wordt ofzo :P

Afgelopen weekend heb ik weer zitten jureren, ik krijg dan meteen weer de kriebels om weer te gaan starten := Maar even een tijdje geen stress en een halve dag op pad voor een paar proefjes is eigenlijk ook wel even lekker ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:10

@oneiros: ja, een andere jury zou dan waarschijnlijk zeker 10 punten lager of meer uitkomen maar deze jury geeft gewoon iedereen een wp.
Altijd in elke klasse. Een hele enkele keer heeft er iemand geen wp bij hem maar dat weet je ook wel dat diegene dan wel heel erg slecht heeft moeten rijden.
Het is voor sommige misschien fijn zo'n jury die hun puntjes hard nodig hebben en ze bij andere jurys moeilijk krijgen maar ik zelf heb er niks mee.
Ik zet liever gewoon een goede proef neer en een beoordeling die daar bij hoort dan een slechte proef en goede beoordeling.

@niobe; welkom weer hier :) Jureren lijkt mij ook erg leuk om te doen!

Ik heb afgelopen Dinsdag een heerlijk relaxed(veel gestapt/ veel gekletst :D ) buitenritje gemaakt met een vriendin van een andere stal en zometeen gaan we weer een buitenritje maken.
Dat is het enige wat April deze week hoeft te doen :+
En volgende week heeft ze de hele week vakantie. Heeft ze wel verdiend vind ik met haar super resultaten van de laatste tijd en inzet die altijd top is :)

Vandaag nog dagje werken en dan 1,5 week vakantie.
Nou ja niet echt vakantie aangezien we moeten verhuizen en morgen de sleutel krijgen en nog veel moeten doen(inpakken, meubels uit elkaar halen, huis daar poetsen, 2 slaapkamers schilderen etc etc)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:04

Niobe schreef:
Fijn dat je weer op mag bouwen annika! Klinkt als dat je snel weer op je pad bent :D

Het was de bedoeling volgend weekend, gewoon even kijken hoe ze het zou doen, maar gister voor het eerst een proef geoefend en merk toch dat ze nog wel kracht te kort komt! Dus ga lekker afbellen en nog even lekker verder opbouwen, geen zin in een nieuwe blessure omdat ik te snel zou willen :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:38

Ik waag nog één poging, sorry breek even in! We zoeken met spoed nog één M2 combinatie die vanavond proef 19 wil rijden op de jurycursus in Haarlem, hier toevallig iemand die kan en wil komen??

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:03

had graag gewild :P maar beetje ver weg.. sorry.

Zoiets zoek ik eigenlijk wel!

Nog iemand die zoiets weet in Friesland?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:06

annika_s schreef:
Niobe schreef:

Het was de bedoeling volgend weekend, gewoon even kijken hoe ze het zou doen, maar gister voor het eerst een proef geoefend en merk toch dat ze nog wel kracht te kort komt! Dus ga lekker afbellen en nog even lekker verder opbouwen, geen zin in een nieuwe blessure omdat ik te snel zou willen :)

Verstandig inderdaad! Kan beter je tijd nemen dan straks helemaal ver van huis te zijn..

daffodil schreef:
Ik waag nog één poging, sorry breek even in! We zoeken met spoed nog één M2 combinatie die vanavond proef 19 wil rijden op de jurycursus in Haarlem, hier toevallig iemand die kan en wil komen??

Ik ga al voorrijden bij een instructeursopleiding :=
En Haarlem ga ik sowieso ook niet redden.. Succes met zoeken!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:23

daffodil schreef:

Sorry heb die post helemaal gemist! Ook voor mij helaas niet haalbaar hoop dat je nog iemand kan vinden!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:39

Hi!

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik heb vraag over de keertwendingen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)
Als de keertwending om de achterhand naar links rijd is je linkerbeen dan je binnen of buiten been?
Heb namelijk vandaag voor het eerst een oefenwedstrijd M2 en wil het natuurlijk wel goed doen :P

:evaw:

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:01

je linkerbeen is je binnenbeen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:46

Hoi allemaal,

Ik wil mij hier ook graag melden. Ik ben momenteel M1 + 11 met mijn huidige wedstrijdpaard Cantaor en wil binnenkort de overstap naar het M2 maken. Op zich kan hij alle oefeningen, alleen het van galop gelijk in stap is soms nog wat moeizaam. Maar waar ik meer van onder de indruk ben (al heb ik eerder M2 gereden) is de snelheid waarmee alles elkaar opvolgt. phoeeeeeeeeheee... was ik "even" vergeten....

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:51

Ik vind het M2 fijner als de M1 :) vooral omdat er veel galop in zit, dat is bij mij de makkelijkste gang :))

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:18

Amiigo schreef:
Ik vind het M2 fijner als de M1 :) vooral omdat er veel galop in zit, dat is bij mij de makkelijkste gang :))

Ja vind ik ook, bij mij is de draf nog best lastig uit te zitten dus met al die galop en stap onderdelen in de M2 ben ik super blij!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:36

Ik heb vandaag voor de tweede keer M2 gestart. Het ging écht niet fijn, overgangen waren niet goed, SB en ook travers niet. Zat echt te klooien. Had wel 184 en 188 en was 2x 2e, maar dat vond ik echt niet verdiend. Morgen nieuwe kans.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:54

Bij mij is de stap juist het moeilijkst, daar bouwt hij vaak spanning in op..

Uppojuno, toch gefeliciteerd met je punten.
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 19-04-14 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:55

Die van mij viel altijd stil in de stap, alleen in de proef. Ik heb hem een keer goed naar voren geprikt en nu doet die het gelukkig niet meer ~~}>

Vandaag weer op wedstrijd geweest, ging enorm slecht maar tevreden! 7'ens voor de middengalop en wat staponderdelen, 6'en voor m'n keertwendingen en de eerste proef een 7 voor de draf en galop :D word steeds beter, hij is écht geen beweginswonder dus ik ben er blij mee.
Voor de rest zaten er slordige en grote fouten bij, had thuis beter moeten oefenen.. In draf vallen in de slangevolte, keertwendingen niet goed voorbereiden, overgangen niet voorbereiden, slordig rijden, te weinig lb met schouderbinnewaarts en die travers waren ook niet zo veel :+
Volgende week hopelijk weer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:09

Nou ik als "herintreder" ben vandaag na 2 jaar geen wedstrijden gereden te hebben, weer een keer M1 gestart.
Heb lekker gereden! Had 173 en 178 punten. Had ik zelf ook zo ingeschat. Heb nog geen idee wanneer ik weer ga starten, maar als ik ga dan start ik gewoon M2.

Over het algemeen teveel spanning :o , maar dat was te verwachten. Een keer galop in de middendraf (juf zegt altijd dat het beter "goed fout" kan gaan, dus gewoon risico nemen) en verder wat 6en en 7ens. Als algemeen commentaar: "jammer van de spanning, er zitten mooie stukken bij!"

Uppojono, gefeliciteerd met je punten. Jammer dat je gevoel niet helemaal goed was.

Amiigo, volgende keer beter. Je bent in ieder geval zelfkritisch. Moet zeggen dat ik dat van iedereen hier in het topic wel opvallend vind +:)+ .

Ik vond het "vroeger" :o , nog weleens lastig om kritisch naar mezelf te kijken. Gaat nu een stuk beter
gelukkig.

Edit: zie net tijdens het opruimen van mijn protocol dat het al bijna 3 jaar geleden is, laatste wedstrijd was 8-7-2013. Nou dan vind ik het helemaal geweldig wat er vandaag gebeurt is *\o/* ;) . Ben nu een echte "herintreder" :j

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:56

Ik ga morgen oefenwedstrijd in de M2 rijden, ben echt heel erg benieuwd, oefeningen gaan opzich allemaal wel goed en heb ook wel het idee dat ze lekker loopt maar, we doen de oefeningen nog niet zo lang dus zijn niet 100% bevestigd. Nog even spannend dus, maar goed is oefenwedstrijd dus als t helemaal niks word kunnen we gewoon weer de M1 in en nog lekker verder oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:48

:o :o :o Oooooooh als herintreder moet ik ook maar eens aan een goede bril! De wedstrijd was inderdaad 8-7-2012 _O- , maar bovenop het protocol staat "uitgave 2011", hi, hi, ik heb gewoon niet goed gekeken.

Ik begreep er zelf al niets van..... Duh, nou ja, ben ook geen 18 meer!