[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:10

Ach, is in ieder geval lekker op tijd!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:14

En (hopelijk) veel plaats om in te rijden. En geen gedoe met kijken welke nummer ze al zijn enzo. :P

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:17

Buit van de keuring... Mijn knotjes brengen echt geluk. :P
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:34

Gefeliciteerd! Zijn wel mooie rozetten trouwens.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:40

Ja, die grote had ik echt nog niet gezien!
Ik krijg alle prijzen en rozetten nu :))
Ook als ze van de keuring zijn en ik ze gewoon heb ingevlochten. :P
Heb ook vet mooie beker van het Nationaal Kampioenschap 2012 :))
Eigenaar zijn garage hangt helemaal vol met rozetten. :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:28

Ik heb een hekel aan gelijk over van klasse bij de 10 winst. Maar io heb ook een hekel aan 'sprokkelen'. Ken er zat die vaak in de 170 rijden en dan af en toe 180, 183 etc en dan met 10 winst over...

Ik mag van mijzelf pas over als io boven de 190 punten rijdt of écht klaar ben voor de volgende klasse. L2 vind ik een vervelende klasse en zal ik wel zsm weer verlaten :P maar ik ga dan in het M1 wel weer langer dooorrijden.
L1 heb ik met 18 afgesloten en reed toen nette punten. Dus tijd om over te gaan :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:42

Ik ben ook een sprokkelaar :o maar ik rij de ene keer 150 punten en de keer erop 205. Dat is al zo sinds de B en dat zal wel nooit veranderen. Kan ik wel wachten tot ik stabiel boven de 200 rij maar dat zal er nooit van komen. Ik ga gewoon over als een bepaalde klasse me mijn neus uitkomt (het L1 bijv. dat lichtrijden en doorzitten... ga bij een volgend paard zo lang mogelijk in de B door en dan gelijk bij tien in het L1 door naar het L2... ik ben meer bezig met opletten of ik moet doorzitten of lichtrijden dan met het rijden zelf, ik vind het net zo'n reactiespelletje op de computer)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:44

L2 rotklasse? Ik vond die klasse superleuk haha maar uiteindelijk toch maar over gegaan omdat vuil aan werd gekeken dat ik met mijn grote ponypaard bij de ponys elke keer hoge punten en prijzen kaapte.
Ik wil indd ook minimaal 1x boven de 190 rijden voor ik over ga. Dacht dat mij dat in het m2 niet zou lukken maar nu had die laatst 194 dus die vrijstelling heb ik voor mezelf al binnen haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:47

L2 vind ik ook fijn en M1 ook.
Het M2 zie ik met angst en beven tegemoet :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:15

Urielle schreef:
Ik ben ook een sprokkelaar :o maar ik rij de ene keer 150 punten en de keer erop 205. Dat is al zo sinds de B en dat zal wel nooit veranderen. Kan ik wel wachten tot ik stabiel boven de 200 rij maar dat zal er nooit van komen. Ik ga gewoon over als een bepaalde klasse me mijn neus uitkomt (het L1 bijv. dat lichtrijden en doorzitten... ga bij een volgend paard zo lang mogelijk in de B door en dan gelijk bij tien in het L1 door naar het L2... ik ben meer bezig met opletten of ik moet doorzitten of lichtrijden dan met het rijden zelf, ik vind het net zo'n reactiespelletje op de computer)

Ja, heb ik ook! Ik rij rustig 195 en dan 165 en de wedstrijd er op weer dikke punten. 180 komt eigenlijk zelden voor, hooguit een keer als ik een helft van een proef compleet verknal en de de andere helft heel goed rij. Heb éen keer gehad dat ik voor de 1e helft alleen maar 5'en had en voor de 2e helft alleen maar 7'ens, geen uitzonderingen. Maar meestal begin ik goed en dan is het doei doei concentratie. 6jes proeven rij ik zo goed als nooit.

Maar die mensen die het eigenlijk niet kunnen en 10 keer een lieve jury tegen komen, tja.. Een hekel heb ik er niet aan, maar snappen doe ik het niet.

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:26

Ik heb dat ook hoor dat ik de ene keer 168 rijdt en andere keer 193! Die 168 komen nu met name door het binnen rijden met buitenwedwtrijden reed ik wel rond de 188 /190 maar nu echt niet hij moet er ff doorheen dat die het binnen ook kan :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:49

Ik ben wel van plan bij 10 over te gaan, simpelweg omdat ik maar 4 keer per jaar een proef rij (volgend jaar proberen meer te doen). Als ik dan lang blijf hangen wordt het helemaal een 10-jaren plan haha.
En zo lang wil ik haar niet blijven rijden, wil kijken hoe ver we kunnen komen en daarna gaan we gewoon aangespannen verder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:04

Sam scoort gemiddeld 64% oid. Dit jaar was zijn laagste proef 48% en zijn hoogste 74% :+
Ik blijf met Sam nog even in de B hangen ondanks dat ik wel over kan kwa punten. Met mijn vorige paarden ben ik wel steeds op 15wp over gegaan (hier moet je 15 wp hebben).
Maar Sam voelt nog niet klaar. :) Liever nu een seizoen langer in de B en daarna weer vlot door kunnen stromen zonder al te veel problemen dan nu over gaan en vast lopen omdat ie toch nog niet helemaal klaar was.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:29

Zo, wat een tempo hier zeg!!
_Astrid: gefeliciteerd!!

Wij gaan zondag voor onze 1 na laatste B wedstrijd. Dan in december nog ergens een wedstrijd om dan vanaf januari in het L1 te gaan starten.

Raar misschien, maar ik vind dat spannend. Heb het idee dat ik in de B ( omdat het inderdaad gewoon
"beginners" is) nog wel de ruimte heb om wat aan te klungelen en zelf stomme dingen te doen ( Afwenden en dan op de linkerhand gaan ipv de rechterhand.. :D :D ) . Heb kennelijk in mijn hoofd dat de norm is dat in de L niet meer te "mogen" ( van mezelf....).

Ben ook heel benieuwd hoe we het dan gaan doen. We rijden nu eigenlijk meestal wel een winstpunt, maar niet echt heel dik.. ( impuls wil in de proeven nog wel eens een punt zijn. Bij het losrijden, trainen allemaal prima, maar hij kan in de ring soms wat instorten ( type: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :D ) Dus vraag me af hoe zich dat straks gaat vertalen in de L1 .

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:19

Ik zou ook gauw over gaan hoor, maar niet met 10 winst ofzo, denk gewoon 16 winstpunten om nog even het gevoel te krijgen.
Toen ik wedstrijden reed, ging bij mij een proef altijd beter dan de andere omdat wij toen allebei moe waren!
Tenzij de eerste proef slecht ging, dan probeerde ik alles op alles te zetten om beter te rijden.
Vaak kwamen we uit boven de 200 punten , maar die had al een mooie eigenhouding van zichzelf en daar heb je ook al erg je voordeel mee :j! Een paard wat erg neerwaarts loopt, is al dubbel zoveel moeite voor een ander :j.

Vandaag heeft er een autistisch meisje op Baroe gereden, het ging echt heel goed.
Alleen hij zweet echt al veel en het droogt moeilijk! Dus zit met een dilemma :+
Of halsdeken kopen of zijn halve hals scheren en halsdeken erbij of jachtpatroon.
Ik ben een beetje tegen onzinnig scheren vandaar dat hij sowieso niet helemaal word geschoren, tenzij het ongezond is natuurlijk.

Verder liep ik een beetje achter, maar iedereen die wedstrijden heeft gereden gefeliciteerd :)).

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:27

Op wat kleine onwennigheid foutjes na ben ik tevreden over ons Z debuut :) Helaas geen winstpunten, ze had wat last van spierpijn en vooral de 2de proef waren we allebei moe. Ze heeft super haar best gedaan, volgende week mogen we weer!

Ik heb tot nu toe alle klasses t/m de 30 punten uitgereden eigenlijk haha. Behalve de M2 dan maar als Ysabella nu geen nieuwe ruiter had, waren we nu pas naar de M2 gegaan en volgend jaar pas Z1.

L1 vond ik niet heel verschillend vanaf de B. Ze willen de impuls wel iets beter zien en dat je netter je proeven af kan werken geloof ik. Verkeerd rijden is in de B en L1 gewoon -2 :P

Knetterhard; je kan hem indd zo'n patroon scheren dat je van die strepen hebt bij de hals, onderkant buik en lies zeg maar.

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:31

K rij tot iets na de 10 door denk ik, maar ik ga niet te lang blijven hangen aangezien ik niet heel vaak wedstrijden rijdt en dan inderdaad wat Mooney zegt wordt het een 10 jaren plan dus dan. Mag blij zijn dat mijn vader voor me wil rijden en dat is soms 2 keer in de maand en somer 1 keer in de 2 maanden !

Morgen zo ie zo weer wedstrijd, gelukkig pas eind van de dag dus sochtends pas vlechten!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:46

Super toch! Het begin is er in ieder geval :j.
Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat, meestal weet je dan net weer wat je oefen punten van de vorige keer zijn.

Ja inderdaad, ik zal eens op zoek gaan naar die voorbeeldfoto waarin je de verschillende patronen hebt ervan.
Mijn twijfel is, omdat Baroe buiten staat (ook s' winters) en buiten word gereden.

En om nog even in te haken op het promoveren.
Ik vind het tegenwoordig ook zonde van je geld om tot 30 uit te rijden, ook omdat ik maar 10 wedstrijden per jaar rijd en in de tussenliggende periodr veel kan oefenen voor een hogere klasse. Misschien ben ik dan een aparte, maar als ik dan eindelijk de B uit ben, dan ben ik 3 jaar verder en een hoop kosten. Terwijl het meer voor de hobby is ipv werk etc . Als je alles zo omrekend hoe duur alles is, om een wedstrijd te rijden. Ik ben absoluut geen knieperd, zoals ze dat in het oosten zeggen, maar vind het gewoon zonde om tot de 30 te gaan, als je ook makkelijk over kunt met 16! Overigens geen offence tegen anderen, want iedereen heeft zijn eigen redenen en ik vind dat iedereen het voor zichzelf moet bepalen wat hij/zij doet :D.
Zolang je maar geniet van jezelf en je paardje :))

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:52

@Paroeska: Fijn dat het goed ging! Even een beetje random, maar ik keek net in je profiel. Heb jij niet eens een topic gepost met foto's van je stammerrie en dan haar nakomelingen? Dat vond ik zo gaaf toen. Aansprekende dieren heb je.

@knetterhard: Die van mij staat overdag ook buiten en het liefst rijden we gewoon in de buitenbak (binnenbak is 20x20 en buitenbak 20x60). Ze is gewoon helemaal geschoren, vorig jaar heb ik de benen en het hoofd laten zitten om haar net wat warmer te houden omdat ze toen geen beschutting had buiten, nu is ze helemaal kaal.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:52

Paroeska, wel tevreden dus, dan is het goed toch.

Mooney, begrijpelijk dat je dan over gaat, aangezien je anders nooit verder kan als je bijna nooit start.

Heb weer 2 bijzondere proeven afgeleverd geloof ik.
Maar hij liep goed, was ik allang blij mee, aangezien hij gisteren aan het eind van het rijden niet goed leek te lopen, toen direct gestopt.

Inrijden ging lekker.
1e proef, apekop... wou ie niet stil staan geen enkele keer (dat is dus 2 x groeten, en 1 x voor het achterwaarts (wat ie ook niet wou! ja 3 passen... en moeten er toch minstens 4 zijn) en nog ergens in de proef halthouden)
Galop ging ie hoe zal ik het zeggen.... nogal up tempo.
Verder ging het wel redelijk, echter wat we normaal goed kunnen ging wel, maar niet top.
Punten 170

2e proef, hele andere proef, hij liep in het begin veel fijner, stond ook weer stil, deed achterwaarts (zij het scheef). Viel helaas aan einde van middengalop in draf, volte 10 meter had een ongelukje gehad en was een vreemd ei.
En oeps.. ik was hem totaal kwijt toen ik dacht zometeen moet ik galop en ik eerst nog middendraf moest en
bijkans de letter al voorbij was.
Daarna regende het takt fouten, omdat ik ging zitten rommellen.
Had hier veel minder punten verwacht dan voor de 1e proef, maar waren er 169.
Protocollen heb ik nog niet, heb ze op laten halen door een kennisje.

Ik ga met Toobs pas naar de M2 als hij met zijn veertje zonder taktfouten als ik hem kwijt ben een hele proef kan lopen, kan hij nu nog niet.

En heb genoten van een ontzettend stoute Sjollie, die de laatste tijd vond ik wat mat was (staat stil omdat ze niet goed liep tijdje terug), gisteren was ze al ondeugend vanwege rennende koeien vandaag met lange lijdselen gleed ik bijkans uit over berg blaadjes toen ze wat hoorde in vrachtwagentje op het verengings terein en vond he vervolgens leuk om rondjes te gaan draven en later nog passage en piaffe te oefenen, wat dus NIET mocht. Ik had het toen zeker niet meer koud! Zweet stond me op mijn rug, maar blij dat mijn pretletter nog stout kan zijn.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:21

Ik ga normaal gesproken niet over voor ik bij verschillende juryleden in de 190 kan rijden. Ik ga dan ook niet op wedstrijd om 60% te scoren (uitzonderingen daargelaten, zoals bv een eerste keer, of een jong beest, etc.)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:38

Fijn Paroeska, toch lekker dat je zelf tevreden bent!
En jammer Sjolvir! Maar toch redelijke punten voor als je veel foutjes hebt gemaakt haha! :D

Overgaan bij 10 WP.... Ja ik denk dat het ook afhangt van hoe vaak je start en hoe groot je budget is... En mis ook hoe ervaren je paard is. Als je meer ervaren paard hebt ga je makkelijker van categorie naar categorie dan als je nog een heel groen paard rijdt wat meer ervaring nodig heeft denk ik :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:38

Iedereen die morgen gaat rijden: toi toi toi zet hem op! :D

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:27

Idem! :D
Poown staat netjes ingevlochten op stal. :P
Ben echt zoooooo benieuwd. Moet vooral rustig blijven. :Z

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:09

Ook hier staat Jou in de vlechten op stal. Morgenvroeg héél vroeg nog even zijn witte voetje wassen en toch nog even wat poetswerk..
Maar nu eerst nog even mijn laarzen poetsen..

Iedereen succes morgen!