Sterker nog, die vrijdagmiddag waren alle weilanden alweer groen. Precies lang genoeg om sneeuw leuk te vinden. Voor mij hoeft het verder niet zo haha.Fijn dat je niet zenuwachtig bent! Vandaag pak je gewoon weer een winstpunt hoor
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sterker nog, die vrijdagmiddag waren alle weilanden alweer groen. Precies lang genoeg om sneeuw leuk te vinden. Voor mij hoeft het verder niet zo haha.

Ondanks de hoeveelheid verbeterpunten in deze filmpjes kan ik alleen maar blij worden als ik het vergelijk met oudere filmpjes, zowel Bu als ik zijn nog nooit hoger dan B geweest, en ik vind het echt onwijs leuk om ons beide zo met vallen en opstaan zo te ontwikkelen
Lekker dat je stapje voor stapje steeds meer uitvindt he!
Vind het veel te leuk om mee te lezen!
En galop zou ik persoonlijk eerst wat meer sprong willen voordat je hem zo terug rijdt. Ziet er allemaal rustig en ontspannen uit

Ik wil niet dat het een verplichting wordt voor haar en voor mij om te gaan trainen, het moet natuurlijk wel leuk blijven. De dag nadat de zadelmaker is geweest komt de osteopaat! Heb de afgelopen dagen met veel mensen over onze situatie gepraat en we zijn wel een beetje tot de conclusie gekomen dat er een kans is dat er blokkades in d'r lichaam zitten, met name de rug. Voel me wel verschrikkelijk schuldig nu dat we haar niet eerder hebben laten nakijken en dus ook besloten om er niet meer op te gaan totdat zadelmaker + osteo achter te rug is. Geeft voor mij een veel rustiger gevoel en is ook gewoon eerlijk naar m'n paard toe. 

Normaal gesproken doet m'n instructrice niks anders dan hameren op activiteit, en moet ik ook m'n proeven echt in een hoger tempo gaan rijden omdat het dan allemaal een stuk expressiever wordt. Galop met meer sprong zijn we ook erg mee aan het werken, maar af en toe ter controle rijden we even wat meer terug, ze moet namelijk meer op mij gaan wachten zodat ik er dan ook meer aan kan gaan rijden zonder dat zich dat uit in domweg in hoog tempo rondjes rijden zegmaar, haha. Maar ik ben zelf sowieso altijd veel te snel geneigd om heel braaf te rijden, maar dat valt in het filmpje gelukkig helemaaaaal niet op
we deden het een maand rustig aan en ze had net 1,5 week stil gestaan. Zondag weer privé les! Zin om weer lekker fanatiek bezig te zijn 
) waardoor ze jullie niet over de 'drempel' kan krijgen. Even lol met je knol is uiteraard erg belangrijk. Maar het zou zonde zijn als je na deze rustperiode qua wedstrijden weer op hetzelfde punt blijft hangen
Maar dat zie ik zelf ok duizend keer liever dan mensen die er op zitten te schoppen en te zagen. Positief bekijken haha.
En heerlijk weer die energie na zo'n tijdje vakantie 
Lekker confronterend altijd op filmpjes!
Hey bedankt voor het idee! Had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht maar dat lijkt me wel een heel goed plan, daar ga ik eens voor kijken! Heb op het moment genoeg hulp en mogelijkheden achter de hand dus we gaan lekker experimenteren en dan vinden we hopelijk een goede oplossing, heb er alle vertrouwen in
De zadelmaker kwam en heb anderhalve week niet gereden. Moest dus even gaan rijden om te kijken of ie goed lag nu, maar dat was niet het geval en dat heeft ze duidelijk laten merken. Hij was wat scheef gaan liggen naar links en ik zat in de rechtergalop, stuurde een volte op en toen kwam het zadel (waarschijnlijk) tegen de schoft aan op rechts. Gevolg was dat ze begon te bokken, kwam een kleine steiger achterna en opeens stond ze verticaal op d'r achterbenen waardoor ik er dus achteruit afvloog. Godzijdank belandde ik op m'n voeten maar m'n nek en hoofd kregen een behoorlijke klap waardoor ik nu op de bank zit met verschrikkelijke hoofdpijn
Zadel is dus weer even aangepast en daarna gewoon normaal rondje kunnen rijden dus hij ligt weer goed. Kan er ook nog mee te maken hebben dat er geen dekje onder lag, m'n paard is verschrikkelijk gevoelig. Nou m'n eerste val sinds ik haar heb is dus ook een feit

Ze is helemaal behandeld en uiteindelijk gaf ze veel betere reacties op aanrakingen etc. Dry needling ook nog geprobeerd maar toen was paard het zat en raakte ze zo erg over de zeik dat we dat maar over hebben gelaten voor de volgende keer. Heb oefeningen meegekregen en we moeten 6 weken alleen maar werken aan ontspanning en het dalen van de hals en over 6 weken wordt ze weer behandeld en dan krijgen we te horen of we een stapje verder kunnen gaan. Voorlopig de eerste week maar rustig de kans geven om d'r balans te vinden want ik merkte erna al dat ze het vrij moeilijk had nu d'r lichaam zo los voelde! Ook een poeder gekregen die de stresshormonen wat meer onder controle houden want ze is zo nerveus ohz dat ze daardoor sneller die spieren weer vast gaat zetten.

Debuut dus maar even uitgesteld. Wil eerst zeker weten dat ze weer door de 'keuring' is
Ik heb zondag wel les maar dan skippen we de galop totdat de fysio is geweest.
Nee het is een kruidenpoeder waar ik verder ook niks over kan vinden
Maar een contact van de osteopaat heeft dat zeg maar 'ontworpen' en zij mag dat namens diegene verkopen, zoiets was het.

En wat een geluk dat je op je voeten terecht kwam zeg!

) maar m'n wijken ging nu eigenlijk erg netjes dus erg blij mee. Voor het oog was het verschil waarschijnlijk amper te zien, maar naar m'n gevoel was er in die 2e proef echt een kwartje gevallen in m'n hoofd, waar ik heel bewust aan het rijden was, en echt veel meer kon doen aan die spanning. Uiteindelijk 174 & 173, kon me er ook echt wel in vinden, en toch al weer 10 punten hoger dan m'n vorige proeven. Én met heel veel verbeterpunten voor de vorige keer waar we ook echt aan kunnen gaan werken komende tijd. Instructrice was erg tevreden, die zei ook dat het rijtechnisch gewoon in orde is, en dat het eigenlijk alleen de spanning is, en wanneer die weg is het ook echt gewoon moet lukken. Ondanks m'n punten was ik echt superblij met hoe het ging 

Maar als je daar niet handig mee bent is die longeerhulp een fijn alternatief om ze lang en laag te krijgen. Je moet trouwens we lang rustig aan doen zeg! Is dat gebruikelijk?
) Achterhand er meer onder en van voor meer gaan dragen. Dat bereik je door overgangen, schijnovergangen, en overgangen te rijden. En zelf zou ik mijn teugels nog wat korter nemen. Schakelen doe je dan door je armen naar voren te brengen of juist weer wat meer terug. Hopelijk is er volgende keer iets minder spanning dus kun je ook je punten pakken in de L 
(toen ze krampjes had ging ze in het land liggen alsof ze doodging aan koliek
etc.) maar dat er iets niet lekker zit is wel bevestigd. Nu lang en laag longeren tot vrijdag...
Gelukkig had je de fysio al benaderd en hopen dat ze zich aanstelt inderdaad
Die van mij laat juist echt niks merken en toen ze me eraf had gegooid was echt voor het eerst dat ze ook maar iets liet merken dat er iets niet goed was: in dat geval dus het zadel. 
Beetje lak en bling is zo 300 euro! Zadel wilde ze ook per se controleren omdat ze Freule een lastige 'tussenin' maat vond hebben. Maar gelukkig (en tegen haar verbazing) kreeg mijn zadelmaker complimenten. Dik tevreden over deze fysio! Maandag nog naar de paardentandarts en dan is mijn pony weer door de check.
Het gaat elke keer een stukje beter en eerst wilde ze met geen mogelijkheid omlaag en ging ze keihard. Nu kan ik gewoon hele stukken draven met d'r neus over de grond zonder dat ze het tempo over gaat nemen. Ze is ook nog geen moment sterk geweest! Morgen heb ik les en we gaan eraan werken dat ze gaat snappen dat ze los moet laten, dan kan ik ook loslaten. Veel voltes, slangevoltes etc. Morgen ga ik op wintersport met school dus na m'n vakantie gaan we het verder uitbreiden met stelling op de lange zijdes en tempowisselingen en dan ga ik ook de galop meepakken. Ben supertevreden met m'n beest, ze heeft ook tijdens die 3 keer rijden geen een keer gepoept terwijl ze dat normaal 5 keer in een half uur kan doen. Zegt toch wel wat!
De osteopaat die hier was geweest die wilde inderdaad ook zien hoe het zadel lag (zadelmaker was een dag ervoor geweest) en die zei ook dat hij heel goed lag dus dat is altijd wel fijn! Nou na maandag is die van jou weer door de APK keuring heen haha
Dan kan je er weer tegenaan!
Gelukkig konden de wolfskiesjes blijven zitten dus ik kan morgenochtend weer lekker gaan rijden
Hieronder nog een foto die laatst gemaakt is.
Net nu ik weer lekker kon rijden ben ik weer een week weg
Erg leuke foto's, vind je paard zooo leuk!!
Ach snowboarden is toch ook super leuk! Ik zou ook wel een weekje weg willen, heerlijk!
Still alive?
die heb ik al gehad een paar weken geleden, maar ben benieuwd waar mede ruiters zo allemaal tegenaan lopen rond de L1. zou ik me hier mogen melden?
niet onverdienstelijk, we wonnen 2 keer met 188 en 186 punten. Zelf was ik alleen absoluut niet tevreden. Er ging teveel mis. De 2e proef liep hij naar mijn idee continue onder me uit vandaan.. Genoeg te trainen!

Wat een heerlijk koppie heeft je paard! Netjes hoor, eerste puntjes zijn binnen in ieder geval. Gaat vast goed komen!
Ze was verschrikkelijk druk en voorwaarts maar desondanks liep ze uiteindelijk heel ontspannen d'r rondje! Morgen even longeren voor het rijden zodat ze wat minder voorwaarts is en ik wat meer kan doen want nu was ik een half uur bezig om d'r op mijn tempo te laten lopen