[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheese

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:52

Hier is alle sneeuw ook alweer weg hoor ;) Sterker nog, die vrijdagmiddag waren alle weilanden alweer groen. Precies lang genoeg om sneeuw leuk te vinden. Voor mij hoeft het verder niet zo haha.

Fijn dat je niet zenuwachtig bent! Vandaag pak je gewoon weer een winstpunt hoor :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:07

Balen dat het vrijdag niet lukte om te lessen Anne! Succes nog met je wedstrijd vandaag!

Lisa wat een heerlijke foto's, lekker blij paard :D
Hier is de sneeuw ook allang weer weg, ben ik eigenlijk alleen maar blij mee, vind het alleen maar lastig :')

Dankjulliewel meiden, was ook lekker ontspannen allemaal afgelopen vrijdag. Vanwege al die spanning afgelopen weken gaan we eerst maar even terug richting ontspanning, en van daaruit weer meer werken naar wat meer spektakel. Had later nog een filmje met ook een draf en galopstukje doorgestuurd gekregen. Eigen commentaar is meteen, veeeel actiever! Lage tempo in galop was bewust, omdat madam nog wel eens de neiging krijgt om maar gezellig d'r eigen dingetje te doen, maar vooral de stukken waar ik aan het doorzitten ben moeten echt actiever, lekker confronterend voor mij om te zien, maar wel een hele goede manier om weer van te leren. En ik laat 'm hier ook weer gewoon zien, kan ik alleen maar van leren :)

En er is ook nog een gave foto gemaakt, ook rijtechtnisch echt niet bijzonder, maar het plaatje en de kleuren vind ik dan wel weer heel mooi, had precies m'n goede dekje uitgezocht haha :))
Afbeelding

Ben momenteel met echt nog een beetje zoekende wat nou echt fijn werkt om dingen op te lossen wanneer we allebei even vast zitten in de spanningstukjes. Terugrijden kan ze heel fijn van worden, dan kan ik d'r mooi bijrijder met m'n been en laat ze heel fijn los, maar dat doen wanneer ze (we) al spanning heeft werkt het averechts. Vooruitrijden kan ze juist weer gewoon d'r bit vastpakken en volledig lang en uit elkaar gaan lopen, maar als ik dat een aantal keer herhaal en heel consequent op mezelf let dat ik blijf rijden en dat kan opvangen met m'n buitenteugel kan dat ook enorm verbeteren, dus ik blijf maar gewoon lekker experimenteren :D Ondanks de hoeveelheid verbeterpunten in deze filmpjes kan ik alleen maar blij worden als ik het vergelijk met oudere filmpjes, zowel Bu als ik zijn nog nooit hoger dan B geweest, en ik vind het echt onwijs leuk om ons beide zo met vallen en opstaan zo te ontwikkelen :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:45

Ik hou er ook niet zo van maar voor foto's is het wel altijd leuk!

Dit filmpje ziet er ook lekker ontspannen uit Fleur maar het mag inderdaad een stuk actiever! Leuk paard heb je en inderdaad gave kleuren in die foto :D Lekker dat je stapje voor stapje steeds meer uitvindt he!

Nou ik heb de knoop doorgehakt: Ga er even 'tussenuit', m'n wedstrijd over 2 weken afzeggen en 3 maanden niet starten. Proef ging voor m'n gevoel lekker en beter dan vorige week maar ik heb het voor elkaar gekregen om 171 en 174 te rijden. Nou als dat één keer gebeurt is dat prima maar ik rij steeds lager terwijl ik zelf het gevoel heb dat we vooruit gaan. Ben er een beetje klaar mee om elke keer laatste te eindigen met zulke slechte punten. Ik zit er qua gevoel ook altijd helemaal naast. Als het lekker gaat, krijg ik een protocol met 171 en twee wedstrijden terug ging het voor m'n gevoel helemaal niet zo goed en dan rij je 189. Ik heb er verder ook wel vrede mee, denk dat we hier goed aan doen. Lekker doortrainen, zadelmaker komt volgende week, daarna laat ik een osteopaat komen, ga wat meer springen en naar buiten. Het moet wel leuk blijven en op deze manier word ik er een beetje moedeloos van.

Jullie zijn echter nog niet van me af hoor :') Vind het veel te leuk om mee te lezen!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:15

Goed filmpje Fleur! Draf mag inderdaad stuk actiever. Hij haalt zijn eigen spoor niet eens :P En galop zou ik persoonlijk eerst wat meer sprong willen voordat je hem zo terug rijdt. Ziet er allemaal rustig en ontspannen uit :)

Oh wat jammer Anne! Fijn dat het voor jezelf zo goed ging maar vervelend dat de punten dan tegenvallen. Inderdaad lekker gaan richten op lol met je knol en dan zie je in het voorjaar wel weer ;)

Ik heb net ook heerlijk gereden. Alleen galop aanspringen ging slecht terwijl dit altijd easy ging. Ze had een perfecte uitgestrekte draf maar de hups om in galop te gaan kwam met moeite :')

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:00

Precies :D Ik wil niet dat het een verplichting wordt voor haar en voor mij om te gaan trainen, het moet natuurlijk wel leuk blijven. De dag nadat de zadelmaker is geweest komt de osteopaat! Heb de afgelopen dagen met veel mensen over onze situatie gepraat en we zijn wel een beetje tot de conclusie gekomen dat er een kans is dat er blokkades in d'r lichaam zitten, met name de rug. Voel me wel verschrikkelijk schuldig nu dat we haar niet eerder hebben laten nakijken en dus ook besloten om er niet meer op te gaan totdat zadelmaker + osteo achter te rug is. Geeft voor mij een veel rustiger gevoel en is ook gewoon eerlijk naar m'n paard toe. :)

Haha Lisa, zal je altijd zien! Gaat het heel fijn en dan net de dingetjes die normaal goed gingen, gaan dan slecht. Paarden... :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:29

Ooh Anne wat balen zeg! Kan me voorstellen dat je er behoorlijk moedeloos van werd! Goed plan, even lekker samen de rust nemen en de lol weer terugkrijgen, en zadelmaker en osteo is natuurlijk altijd goed :j

Klopt inderdaad heel erg van die activiteit, en ik doe het ook gewoon helemaal zelf, het zit namelijk comfortabeler met doorzitten :P Normaal gesproken doet m'n instructrice niks anders dan hameren op activiteit, en moet ik ook m'n proeven echt in een hoger tempo gaan rijden omdat het dan allemaal een stuk expressiever wordt. Galop met meer sprong zijn we ook erg mee aan het werken, maar af en toe ter controle rijden we even wat meer terug, ze moet namelijk meer op mij gaan wachten zodat ik er dan ook meer aan kan gaan rijden zonder dat zich dat uit in domweg in hoog tempo rondjes rijden zegmaar, haha. Maar ik ben zelf sowieso altijd veel te snel geneigd om heel braaf te rijden, maar dat valt in het filmpje gelukkig helemaaaaal niet op _O-

Fijn dat het lekker ging Lisa, en dat aanspringen zal vast gewoon even tijdelijk zijn, als dat normaal gesproken geen probleem is :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:31

Vanavond groepsles gehad. Instructrice zei dat het gewoon wat stijfheid was van in galop aanspringen. Als ik bleef lichtrijden en ging doorzitten en dan direct weg in galop ging het goed. Maar eerst 3 voltes doorzitten en dan wegspringen was nog even te zwaar. Logisch :P we deden het een maand rustig aan en ze had net 1,5 week stil gestaan. Zondag weer privé les! Zin om weer lekker fanatiek bezig te zijn :D

Anne is het ook een idee om proefgerichte clinics te gaan rijden? Zo zie je eens wat een jury denkt met uitleg er bij. Kennelijk mist jouw instructrice toch iets (niet negatief bedoeld :P) waardoor ze jullie niet over de 'drempel' kan krijgen. Even lol met je knol is uiteraard erg belangrijk. Maar het zou zonde zijn als je na deze rustperiode qua wedstrijden weer op hetzelfde punt blijft hangen ;)

Te braaf rijden is heeeel erg herkenbaar hoor Fleur :') Maar dat zie ik zelf ok duizend keer liever dan mensen die er op zitten te schoppen en te zagen. Positief bekijken haha.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:11

Nou fijn dat je achter de oorzaak bent Lisa, klinkt heel logisch ook inderdaad :j En heerlijk weer die energie na zo'n tijdje vakantie :D

Haha inderdaad ik zelf ook hoor, ben ook altijd veel te lief met rijden. Haha en hoe slecht m'n proeven ook zijn gegaan ik prijs d'r altijd helemaal de hemel in alsof ze zojuist foutloze GP proef heeft gelopen :')

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:50

Inderdaad mooie foto hierboven! Wat jezelf ook zegt, mooi kwa kleuren.

Wat fijn dat je achter de oorzaak bent, Lisa. Ff ertussen uit en dan weer knallen!

Hier dit weekend ook weer 2 wedstrijden gereden.
Gisteravond op vreemd terrein, het mocht allemaal nog wat strakker en meer de puntjes op de i zeg maar.
Had 174 punten en kon me er ook wel in vinden. Maar heb wel ontzettend genoten en toch ook lekker gereden.
Vandaag onderling dressuur gehad. Dit ging echt stukken beter. Voor mij was het echt top, heerlijk gereden!! Resultaat was ook leuk, 2de met 183 punten.
Nummer 1 had 184 punten. Zat dus allemaal heel dicht bij elkaar.
Nu ff een paar weekjes rust, lekker verder trainen en dan in maart weer op cc.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:34

Dat probleem heb ik ook een beetje Fleur. Het wordt met doorzitten te braafjes omdat ik dat zelf een stuk fijner vind zitten :') Lekker confronterend altijd op filmpjes!

Fijn Lisa dat het toen wel ging, klinkt inderdaad wel logisch :D Hey bedankt voor het idee! Had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht maar dat lijkt me wel een heel goed plan, daar ga ik eens voor kijken! Heb op het moment genoeg hulp en mogelijkheden achter de hand dus we gaan lekker experimenteren en dan vinden we hopelijk een goede oplossing, heb er alle vertrouwen in :)

Netjes Rienie. Jammer van die 174 maar wel top dat je lekker hebt gereden! Daar kan je weer mee verder trainen!

Nou dat was me een dag vandaag :') De zadelmaker kwam en heb anderhalve week niet gereden. Moest dus even gaan rijden om te kijken of ie goed lag nu, maar dat was niet het geval en dat heeft ze duidelijk laten merken. Hij was wat scheef gaan liggen naar links en ik zat in de rechtergalop, stuurde een volte op en toen kwam het zadel (waarschijnlijk) tegen de schoft aan op rechts. Gevolg was dat ze begon te bokken, kwam een kleine steiger achterna en opeens stond ze verticaal op d'r achterbenen waardoor ik er dus achteruit afvloog. Godzijdank belandde ik op m'n voeten maar m'n nek en hoofd kregen een behoorlijke klap waardoor ik nu op de bank zit met verschrikkelijke hoofdpijn :') Zadel is dus weer even aangepast en daarna gewoon normaal rondje kunnen rijden dus hij ligt weer goed. Kan er ook nog mee te maken hebben dat er geen dekje onder lag, m'n paard is verschrikkelijk gevoelig. Nou m'n eerste val sinds ik haar heb is dus ook een feit *\o/*

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:50

Och jeetje! Wat een "geluk" dat je op je voeten lande.
Maja de klap schiet natuurlijk wel door. Hopelijk heb je gauw geen hoofdpijn meer.
Gelukkig is je zadel nu weer aangepast.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:38

Ja ben daar wel heel blij mee anders was ik echt hard terecht gekomen :=

Ach arm arm paard... Vandaag osteopaat geweest en ze zat van rug tot oren helemaal vast. Die vrouw zei dat het net leek alsof ze tegen een muur aan stond te duwen :(:) Ze is helemaal behandeld en uiteindelijk gaf ze veel betere reacties op aanrakingen etc. Dry needling ook nog geprobeerd maar toen was paard het zat en raakte ze zo erg over de zeik dat we dat maar over hebben gelaten voor de volgende keer. Heb oefeningen meegekregen en we moeten 6 weken alleen maar werken aan ontspanning en het dalen van de hals en over 6 weken wordt ze weer behandeld en dan krijgen we te horen of we een stapje verder kunnen gaan. Voorlopig de eerste week maar rustig de kans geven om d'r balans te vinden want ik merkte erna al dat ze het vrij moeilijk had nu d'r lichaam zo los voelde! Ook een poeder gekregen die de stresshormonen wat meer onder controle houden want ze is zo nerveus ohz dat ze daardoor sneller die spieren weer vast gaat zetten.
Heb een verschrikkelijk schuldgevoel eraan overgehouden maar ik ben ook wel ontzettend blij dat we weten wat er aan de hand is en dat we de osteopaat erbij hebben gehaald! :j

Hoe gaat het bij jullie? :D

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:36

Fijn dat je lekker gereden hebt Rienie! Wel jammer dat je niet met een puntje beloond bent.
Maar gelukkig maakte de onderlinge dat qua gevoel wel weer goed dus :)

Haha Anne stiekem moest ik om je verhaal lachen. Ik zag het al helemaal voor me hoe jij er af viel.
Achteraf wel logisch dus dat hij zo reageerde op het zadel dat niet helemaal lekker lag. Wat voor poeder heb je gekregen dan? Magnesium? Hopelijk is je paardje nu weer helemaal lekker los!

Bij mij gaat het mwoah. Galop blijft moeilijk en ik vind haar niet zoals anders voelen. Misschien zit het tussen mijn oren en moet ik het rijtechnisch oplossen maar voor de zekerheid komt de fysio volgende week vrijdag voor een check. Nu ik toch bezig ben bel ik morgen ook de tandarts even. :P Debuut dus maar even uitgesteld. Wil eerst zeker weten dat ze weer door de 'keuring' is :) Ik heb zondag wel les maar dan skippen we de galop totdat de fysio is geweest.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:34

Ja achteraf kon ik er wel om lachen :D Nee het is een kruidenpoeder waar ik verder ook niks over kan vinden :') Maar een contact van de osteopaat heeft dat zeg maar 'ontworpen' en zij mag dat namens diegene verkopen, zoiets was het.

Hmm balen dat je je vinger er niet helemaal op kan leggen en toch wel even fijn dan dat de fysio komt, even alles checken! Inderdaad maar even 'rustig aan' doen, ben benieuwd of de fysio wat kan vinden!

Hier vandaag voor het eerst gelongeerd na de osteo. Werd aangeraden om dat met longeerhulp te doen zodat ze gaat leren/durven die hals te laten zakken, dus gister meteen een aangeschaft. Eerst de rekoefeningen gedaan en ik merkte daarbij al dat ik een blijer paard had, ze was super meewerkend en kon makkelijk alle kanten op buigen. Met longeren vond ze het eerst wel iets spannend en durfde ze nog niet helemaal los te laten maar na 10 minuutjes had ze het door en liep ze sommige stukjes zelfs met d'r neus over de grond :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:31

Anne wat fijn dat je paard zo goed is behandeld, en ze moeten inderdaad echt altijd een tijdje wennen aan hun 'nieuwe lijf', ze moeten zelf ook weer aftasten en ondervinden dat ze weer meer kunnen doen en dat hun spieren het ook toelaten natuurlijk :j

Fijn zo'n hele check-up, kun je er binnenkort weer helemaal tegenaan! :D En wat een geluk dat je op je voeten terecht kwam zeg!

Rienie, top dat je zo lekker gereden hebt, als je er zo'n fijn gevoel van krijgt maakt het feit dat je geen winst hebt niet eens zoveel uit vind ik ;)

Lisa, mijn ervaring is dat wanneer ik ergens denk dat iets niet helemaal lekker gaat met m'n paard, dan is het ook eigenlijk altijd zo. Helemaal wanneer je het met rijden ook kunt merken. Hoop voor je dat de fysio wat kan oplossen :j

Ik heb gister wedstrijd gehad, voorbereiding was allesbehalve top, heb 2x les gehad maar afgelopen week was ze hengstig, en had ze ook al een tijdje stil gestaan omdat ik druk was met m'n studie. Dat resulteerde afgelopen maandag erin dat ze gewoon absoluut niet aan m'n been was, dan kan het aan de voorkant ook echt een blok beton worden, sluit ze zich helemaal af en kun je bij wijze van spreken schoppen en slaan en het lijkt niet door te komen. Daarmee heeeeel veel gaan schakelen, en even flink voorwaarts door d'r lijf laten galopperen, en toen kwam ze er wel weer een beetje. Afgelopen donderdag nog een les gehad en toen zaten er hele fijne stukken tussen, maar ook verschrikkelijke stukken :+

Vrijdag op cc was instructrice mee, en met losrijden was ze superfijn, 1e proef hadden we weer wat gehups, uiteraard vanwege mijn eigen spanning (waar ze van de week dus zo log was, was ze gister weer helemaal dr scherpe zelf, en reageerde ze weer op elke minimale hulp), ze viel te vroeg uit de galop, hadden paar stukjes galop in het wijken en ik zat gewoon dom te sturen en m'n gebroken lijnen te klein te rijden. Tussendoor even peptalk van m'n instructrice gehad, nadruk gelegd op mijn ontspanning, "ieder momentje dat er spanning kan komen adem je uit en ga je als een zoutzak zitten en laat je los" met die gedachte m'n proef in gegaan en het was voor m'n gevoel een enorme verbetering. Nog steeds een paar huppels, maar die kon ik nu veel sneller laten afvloeien, paar huppels heb ik ook kunnen voorkomen, weer viel ze uit de galop (dat doet ze dus blijkbaar op exact hetzelfde moment wanneer m'n lezer zegt dat ik tussen k-a-f terug naar draf moet :') ) maar m'n wijken ging nu eigenlijk erg netjes dus erg blij mee. Voor het oog was het verschil waarschijnlijk amper te zien, maar naar m'n gevoel was er in die 2e proef echt een kwartje gevallen in m'n hoofd, waar ik heel bewust aan het rijden was, en echt veel meer kon doen aan die spanning. Uiteindelijk 174 & 173, kon me er ook echt wel in vinden, en toch al weer 10 punten hoger dan m'n vorige proeven. Én met heel veel verbeterpunten voor de vorige keer waar we ook echt aan kunnen gaan werken komende tijd. Instructrice was erg tevreden, die zei ook dat het rijtechnisch gewoon in orde is, en dat het eigenlijk alleen de spanning is, en wanneer die weg is het ook echt gewoon moet lukken. Ondanks m'n punten was ik echt superblij met hoe het ging *\o/*

En toevallig heb ik er nog 2 leuke foto's aan overgehouden
Afbeelding

Deze is rijtechnisch niet denderend, zal waarschijnlijk net een schakelstukje terug zijn geweest, maar toch vind ik 'm leuk, glimworm :)
Afbeelding

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:07

Anne longeer jij met zo'n FRA longeerhulp? Persoonlijk vind ik de dubbele lijnen altijd erg fijn :) Maar als je daar niet handig mee bent is die longeerhulp een fijn alternatief om ze lang en laag te krijgen. Je moet trouwens we lang rustig aan doen zeg! Is dat gebruikelijk?

Fleur fijn dat je zelf tevreden was! Punten zijn ook helemaal niet verkeerd toch? Als ik je foto's zo bekijk mag het allemaal nog wat compacter (wel mooie foto's trouwens :D ) Achterhand er meer onder en van voor meer gaan dragen. Dat bereik je door overgangen, schijnovergangen, en overgangen te rijden. En zelf zou ik mijn teugels nog wat korter nemen. Schakelen doe je dan door je armen naar voren te brengen of juist weer wat meer terug. Hopelijk is er volgende keer iets minder spanning dus kun je ook je punten pakken in de L :)

Nou vandaag viel mijn les even vies tegen. Stap ging super ontspannen. Mooi ruim. Kregen complimenten dat we het huiswerk zo goed hadden gedaan. Wijken ging ook lekker. Toen de draf. Linksom ging goed maar rechtsom bleef ze wat naar buiten kijken en dus niet 'echt' de stelling pakken. Ik kreeg haar er net niet door dus mijn instructrice er op. Had haar al wel verteld dat ik voelde dat er 'iets' niet klopte en dat de fysio zou komen. Maar onder het mom van, niet miepen maar aanpakken heeft ze doorgepakt. Toen ze echter goed liep qua stelling begon ze duidelijk kreupel te lopen. Na iets meer de ontspanning opgezocht te hebben werd dit beter maar ze bleef van voor wel korten draven dan normaal. Ze verhield zich wat. Kortom: mijn gevoel is bevestigd. Fijn om mijn gevoel nu te kunnen 'zien' nu er iemand anders op zat. Instructrice zei ook dat ik mijn pony dus goed kende en aanvoelde en dat ik eerst de fysio af moest wachten. Blij dat ik de fysio al had gebeld want mijn paard zien hupsen doet wel pijn in mijn hart. Gelukkig is mijn pony een echte miep die van een mug een olifant kan maken dus hopelijk stelt ze zich nu ook weer aan :D (toen ze krampjes had ging ze in het land liggen alsof ze doodging aan koliek :') etc.) maar dat er iets niet lekker zit is wel bevestigd. Nu lang en laag longeren tot vrijdag...

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:03

Ja Lisa, op aanraden van de osteopaat zodat ze weer gaat leren/durven d'r hals te laten zakken en voor het eerst is ze nu echt compleet ontspannen aan de longe dus dat is echt heel fijn. Ik had geloof ik al eens verteld dat ik (nog) niet aan lange lijnen durf/wil beginnen omdat ze zo paniekerig is en eerst wil dat ze gewoon normaal kan omgaan met dingen langs d'r lichaam. Ben hier al wel heel ver mee dus wie weet binnenkort!
Het is eerder mijn keuze om rustig aan te doen. Wat de osteopaat betreft kan ik als het goed gaat over 2 weken wel weer een L1 proef rijden maar ik heb er voor gekozen alle tijd te nemen omdat ze dus een hele lange tijd de verkeerde spieren heeft gebruikt en daardoor in de verkeerde houding is gaan lopen. Ik ga er ook maar 3 keer per week op nu, puur om te voorkomen dat we in hetzelfde patroon terugvallen. Het gaat nu dus aan de longe en aan de hand al een stuk beter maar het rijden is echt heel lastig op het moment. Ga er morgen weer op dus ben wel benieuwd.

Leuke foto's en gave set heb je Fleur! Jammer van je punten maar fijn dat je instructrice erbij was zodat je in de les lekker verder kan met je verbeterpunten en dan gaat het vanzelf goedkomen!

Ah jeetje, balen zeg! Wel prettig om te zien dat je idee niet gek was :D Gelukkig had je de fysio al benaderd en hopen dat ze zich aanstelt inderdaad :') Die van mij laat juist echt niks merken en toen ze me eraf had gegooid was echt voor het eerst dat ze ook maar iets liet merken dat er iets niet goed was: in dat geval dus het zadel.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:46

Fijn dat het lang en laag al beter gaat aan de longe Anne! Gaat het rijden ook al beter? Inderdaad juist belangrijk om dan weer goed te gaan bewegen dus ik snap je osteo wel. Maar opbouwen is natuurlijk nooit verkeerd :)

Fysio is vandaag geweest. Precies de plekken die ik dacht waren het ook. Ze was helemaal verliefd op my little pony dat was wel erg grappig. Ook raadde ze me een anatomisch hoofdstel aan (met uitsparing bij de oren). Maar wat zijn de mooie modellen daarvan duur zeg :P Beetje lak en bling is zo 300 euro! Zadel wilde ze ook per se controleren omdat ze Freule een lastige 'tussenin' maat vond hebben. Maar gelukkig (en tegen haar verbazing) kreeg mijn zadelmaker complimenten. Dik tevreden over deze fysio! Maandag nog naar de paardentandarts en dan is mijn pony weer door de check.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:54

Ja ik heb er nu 3 keer opgezeten en vandaag weer met een enorme smile afgestapt :D Het gaat elke keer een stukje beter en eerst wilde ze met geen mogelijkheid omlaag en ging ze keihard. Nu kan ik gewoon hele stukken draven met d'r neus over de grond zonder dat ze het tempo over gaat nemen. Ze is ook nog geen moment sterk geweest! Morgen heb ik les en we gaan eraan werken dat ze gaat snappen dat ze los moet laten, dan kan ik ook loslaten. Veel voltes, slangevoltes etc. Morgen ga ik op wintersport met school dus na m'n vakantie gaan we het verder uitbreiden met stelling op de lange zijdes en tempowisselingen en dan ga ik ook de galop meepakken. Ben supertevreden met m'n beest, ze heeft ook tijdens die 3 keer rijden geen een keer gepoept terwijl ze dat normaal 5 keer in een half uur kan doen. Zegt toch wel wat!

Ah super Lisa dat het nu lekker opgelost is. Oef ja dat is een aardig prijsje := De osteopaat die hier was geweest die wilde inderdaad ook zien hoe het zadel lag (zadelmaker was een dag ervoor geweest) en die zei ook dat hij heel goed lag dus dat is altijd wel fijn! Nou na maandag is die van jou weer door de APK keuring heen haha :D Dan kan je er weer tegenaan!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:21

Tandarts is ook geweest. Was ook wel nodig :P Gelukkig konden de wolfskiesjes blijven zitten dus ik kan morgenochtend weer lekker gaan rijden <3 Hieronder nog een foto die laatst gemaakt is.

Beetje wazig maar ze is mooi licht van voren :)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-03-19 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:22

Mooizo! Je maakt me jaloers Lisa haha, ben wel lekker aan het snowboarden maar ik wil ook rijden ;( Net nu ik weer lekker kon rijden ben ik weer een week weg :') Erg leuke foto's, vind je paard zooo leuk!!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:29

Hihi thanks :D Ach snowboarden is toch ook super leuk! Ik zou ook wel een weekje weg willen, heerlijk!

What happened to the other people in this topic? :P Still alive?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:48

Is ook wel lekker ja, even 'rust' haha. Nog gereden vandaag?

Iedereen is een winterslaap aan het doen geloof ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:16

Hee wat leuk, een topic voor bokkers die hun L1 debuut hebben :) die heb ik al gehad een paar weken geleden, maar ben benieuwd waar mede ruiters zo allemaal tegenaan lopen rond de L1. zou ik me hier mogen melden?

Ik rij een 5 jarige ruin, naja dit jaar word ie 5, die luistert naar de naam Fredje. Hij is nu een dik jaar zadelmak. Een springpaard, Lordanos x Voltaire x Laudanum. Eentje met een enorm karakter, dat maakt het soms lastig. Afgelopen winter helaas geen fijn seizoen gehad, maar toch aan mijn punten gekomen dus nu zijn we lekker L1 gestart :) niet onverdienstelijk, we wonnen 2 keer met 188 en 186 punten. Zelf was ik alleen absoluut niet tevreden. Er ging teveel mis. De 2e proef liep hij naar mijn idee continue onder me uit vandaan.. Genoeg te trainen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:05

Welkom :D Wat een heerlijk koppie heeft je paard! Netjes hoor, eerste puntjes zijn binnen in ieder geval. Gaat vast goed komen!

Zo, vanochtend om 7.45 thuisgekomen uit Oostenrijk en ik kon het niet laten: om 11.30 zat ik op het peerd :') Ze was verschrikkelijk druk en voorwaarts maar desondanks liep ze uiteindelijk heel ontspannen d'r rondje! Morgen even longeren voor het rijden zodat ze wat minder voorwaarts is en ik wat meer kan doen want nu was ik een half uur bezig om d'r op mijn tempo te laten lopen :=