Wij hebben ook erg goede ervaringen met Jarco. Hij heeft mijn vos heel goed behandeld na een schuiver in de stapmolen een paar jaar geleden en ook een van onze koerspaarden die zo krom was als een banaan met behandelingen en begeleidend longeer en lange lijnen werk weer voor elkaar gekregen.
Maar ik ben ook niet zo van het preventief laten nakijken eigenlijk. Wel als ik in het rijden of trainen ergens tegenaan zou lopen uiteraard maar niet voor het zekerheidje. Misschien is het wel nuttig. Maar ja dan mogen wel als ruiters ook wel eens of twee maal per jaar zelf een check up laten doen bij een bewegingstherapeut want wij zijn ook vaak het "probleem" van het paard.
Ostheo heb ik helemaal niets mee. Zie dat als een uiterste redmiddel bij een echt trauma.
Heb ook wel een beetje het idee dat het een rage is op dit moment. Zie in mijn omgeving ook veel mensen die twee keer per jaar hun paard laten behandelen, zonder gerichte klachten, dan een week longeren en dan op dezelfde manier verder kachelen met hun paard. Zadel wordt niet nagekeken, ruiter en manier van rijden wordt niet onder de loep genomen, nou dan lijkt het mij een vrij zinloze exercitie eerlijk gezegd.