Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:52

xx_Horsiex schreef:
Het gaat er niet om dat Matthias wel of niet lol heeft met zijn paard, het gaat er niet om dat hij Totilas wel of niet rijdt, het gaat er niet om dat Paul Totilas heeft gekocht ja of nee. Het gaat om respect en fatsoen.

Een kur rijden die spiegelbeeld is aan de kur van de voormalige ruiter van je nieuwe paard is onfatsoenlijk en getuig van nul komma nul respect. Het wekenlang roepen dt de 'nieuwe kur' fantastisch past bij Totilas, dat het helemaal geweldig gaat worden is een vorm van verwachting scheppen die vervolgens niet waar gemaakt werd.

Matthias Alexander Rath wist verdomd goed dat als hij Totilas ging rijden dat hij er een hoop teleurgestelde Nederlandse vijanden bij zou krijgen, dat het grote gedeelte van de paardenwereld elke stap zou volgen en dat er een enorme druk op zijn schouders zou komen te liggen want hij ging tenminste het 'wonderpaard' rijden.

Hij heeft zich daar voor aangemeld en wist dat dit niet zomaar zou gaan zoals het met ieder ander paard zou gaan. Een filmster of beroemdheid zit in precies hetzelfde schuitje, zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar als je in zulke zaken mengt.

En Matthias verdient zeker een dikke respect dat hij het left heeft om Totilas te rijden, ondanks alle nadelen.

Maar wat pure walging bij mij naar boven brengt, is het feit dat hij wint, met de inzet van iemand anders, en vervolgens ook nog schijt heeft aan het kritiek wat hij krijgt. Dat is gewoon echt walgelijk. Totaal geen respect.

Hoogmoed komt voor de val.

Wat moet hij dan? Jullie allemaal te woord staan?
Hij koopt niets voor jullie goed- of afkeuring, dus heeft ook geen verantwoording aan jullie af te leggen.
Het is een wereld waarin iedereen gaat voor zijn eigen winst en het zal ze een zorg zijn wat wij vinden.
Wij zijn maar een speldje in hun grote hooiberg en moeten onzelf vooral niet belangrijker vinden dan we zijn. We zijn namelijk maar een stofje in die grote hooiberg, die bij de kleinste windvlaag vervliegt.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:54

Deze jongen is een jong gupje die zich dondersgoed realiseert wat een geweldig paard hij onder zn kont heeft (en die ook veel respect heeft voor zn paard!) en zich ook bewust is van de tijds-en publiciteitsdruk die op de combinatie ligt.
Hij zal deze keuze beslist niet alleen gemaakt hebben.De muziek was er idd pas op het laatste moment. Ik vind het zeker jammer dat niet de tijd/moeite genomen is om iets origineels te creeren (ik kan me voorstellen dat de mensen die Gals kür ooit gemaakt hebben hier wel een kater van krijgen) maar ik ben benieuwd wat er nog gaat komen. Vooralsnog vind ik het heel knap hoe hij met de mentale druk omgaat en veel van de hier gegeven reacties getuigen van kortzichtigheid

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:55

mylittlejoy schreef:
Tendance schreef:
Hij heeft toch ook een schitterende nieuwe kür?
Iedereen vond de kür van Gal toen geweldig en hij heeft het spiegelbeeld en dus niet dezelfde kür genomen en hij is nieuw... Kortom niets gelogen.

Dus als ik nu het Zwanenmeer in spiegelbeeld schrijf en uitvoer, kan ik mijzelf een schouderklopje geven voor mijn geweldige nieuwe dans?

Als ik het beeldmerk van Apple neem, en deze in spiegelbeeld gebruik voor mijn eigen computermerk Elppa, krijg ik toch een redelijke rechtzaak aan m'n broek hoor.

Omdat hier copyright op staat, maar zo lang dat niet op de kür staat is het dus geen probleem en mag je ermee doen wat je wilt!
Als het strafbaar is, dan wordt het heus wel aangepakt, maar zo lang dit niet het geval is vind ik het geen verkeerde keus, want het is een kür die voor Totilas gemaakt is, dus gebleken goed bij hem past!
Ik zie er geen probleem in. Hij hoeft geen schouderklopje, want hij heeft het niet ECHT zelf bedacht, maar respecteren kunnen we het wel. Het is toch niet strafbaar....

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:55

xx_Horsiex schreef:
Het gaat er niet om dat Matthias wel of niet lol heeft met zijn paard, het gaat er niet om dat hij Totilas wel of niet rijdt, het gaat er niet om dat Paul Totilas heeft gekocht ja of nee. Het gaat om respect en fatsoen.

Een kur rijden die spiegelbeeld is aan de kur van de voormalige ruiter van je nieuwe paard is onfatsoenlijk en getuig van nul komma nul respect. Het wekenlang roepen dt de 'nieuwe kur' fantastisch past bij Totilas, dat het helemaal geweldig gaat worden is een vorm van verwachting scheppen die vervolgens niet waar gemaakt werd.

Matthias Alexander Rath wist verdomd goed dat als hij Totilas ging rijden dat hij er een hoop teleurgestelde Nederlandse vijanden bij zou krijgen, dat het grote gedeelte van de paardenwereld elke stap zou volgen en dat er een enorme druk op zijn schouders zou komen te liggen want hij ging tenminste het 'wonderpaard' rijden.

Hij heeft zich daar voor aangemeld en wist dat dit niet zomaar zou gaan zoals het met ieder ander paard zou gaan. Een filmster of beroemdheid zit in precies hetzelfde schuitje, zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar als je in zulke zaken mengt.

En Matthias verdient zeker een dikke respect dat hij het left heeft om Totilas te rijden, ondanks alle nadelen.

Maar wat pure walging bij mij naar boven brengt, is het feit dat hij wint, met de inzet van iemand anders, en vervolgens ook nog schijt heeft aan het kritiek wat hij krijgt. Dat is gewoon echt walgelijk. Totaal geen respect.

Amen _/-\o_

Afgunst, verknipt!? Rath ja.. Wel treuren in een artikel dat Gall nog niet op zijn uitnodiging is in gegaan, en dan vervolgens dit?
Nou duidelijk dat hij het jammer vindt dat Gall niet op bezoek is geweest.. Hij geeft hem gewoon nog een trap na!

Ze hoeven ons zeker niet te woord te staan, maar wetende hoe groot het verdriet van Gall was... vindt ik het toch wel erg sneu en denk ik dat dit toch echt wel op een andere manier had gekunt.. Toch? Hij had ook een kür van iemand anders kunnen kiezen en die in spiegelbeeld rijden ;)
Daar heeft hij Bewust niet voor gekozen

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:58

piepenfiets schreef:
Deze jongen is een jong gupje die zich dondersgoed realiseert wat een geweldig paard hij onder zn kont heeft (en die ook veel respect heeft voor zn paard!) en zich ook bewust is van de tijds-en publiciteitsdruk die op de combinatie ligt.
Hij zal deze keuze beslist niet alleen gemaakt hebben.De muziek was er idd pas op het laatste moment. Ik vind het zeker jammer dat niet de tijd/moeite genomen is om iets origineels te creeren (ik kan me voorstellen dat de mensen die Gals kür ooit gemaakt hebben hier wel een kater van krijgen) maar ik ben benieuwd wat er nog gaat komen. Vooralsnog vind ik het heel knap hoe hij met de mentale druk omgaat en veel van de hier gegeven reacties getuigen van kortzichtigheid

Of het is juist een compliment! Blijkbaar kunnen ze geen kür bedenken die beter bij Totilas past, dan deze kür....
Je kunt ook het positieve meer naar boven laten komen!

Maar goed... Ik zie in ieder mens wel iets positiefs,dus...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:59

Tendance schreef:
xx_Horsiex schreef:

Wat moet hij dan? Jullie allemaal te woord staan?
Hij koopt niets voor jullie goed- of afkeuring, dus heeft ook geen verantwoording aan jullie af te leggen.
Het is een wereld waarin iedereen gaat voor zijn eigen winst en het zal ze een zorg zijn wat wij vinden.
Wij zijn maar een speldje in hun grote hooiberg en moeten onzelf vooral niet belangrijker vinden dan we zijn. We zijn namelijk maar een stofje in die grote hooiberg, die bij de kleinste windvlaag vervliegt.

Hij hoeft mij niet te woord te staan, dat versta ik toch niet.

Verantwoordig hoeft hij ook niet af te leggen.

Maar een beetje bescheidenheid en respect zou hem als persoon sieren, hij rijdt dan wel een miljoenen paard, hij heeft ook te maken met mensen die een mening hebben, die waarde hechten aan Totilas. En dan heb ik het nog niet eens over het 'gewone' volk, maar over Edward Gal. Die beste man heeft nooit een slecht woord geuit over Rath, maar wordt zo wel onfatsoenlijk behandeld, en daar gaat het om. En niet over of ik mezelf dan wel of niet belangrijk vindt.

Respect en fatsoen, en eerlijk gezegd?

Dat zien we maar steeds minder in deze wereld.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:01

Hoe dan ook.....

Mooi filmpje om te zien en superpaard! (maar dat wisten we al!) :D /3

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:02

Maar dan moeten, als wij dat vinden, we beginnen met onzelf en dat bedoel ik niet op iemand speciaal gericht.
Hoeveel berichten hier wel niet een onfatsoenlijke of respectloze toon hebben.
We willen het wel eisen van een ander, maar zelf.... Ho maar.
Wie weet wat Rath en Gal bespreken? Zo lang we dat niet weten kunnen we toch niet in de volledigheid oordelen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:03

byjou1983 schreef:
Hoe dan ook.....

Mooi filmpje om te zien en superpaard! (maar dat wisten we al!) :D /3

En goede ruiter, want een amateurruiter zou dit niet op dit paard kunnen vertonen. Hoe goed het paard ook moge zijn.

Anyssax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:03

Echt exact het spiegelbeeld.
Beetje laag van Rath, maarja...
Heb je voor 15 miljoen een paard gekocht, kan het geld van de kur er niet meer vanaf...

Toch liep die bij Edward Gal beter vind/vond ik.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:04

Het verdriet van Gal maakt het plezier van de Raths & family niet minder. Maar dat mag wel even de grond in gestampt worden? In voorgenoemd filmpje zie je hem glunderend vertellen over zijn proef, de hele familie staat half te janken van trots. Ik vind het echt compleet buiten proporties om het maar niet te hebben over simpelweg onfatsoenlijk hoe hij hier afgeserveerd wordt.

Prima, hij is niet zo goed als Edward was en ja, hij had beter met een iets originele kur op de proppen kunnen komen, maar kom op he... Het is geen voetbal.

Karl66

piepenfiets schreef:

Ik pak maar even deze quote, maar het hadden er ook tien anderen kunnen zijn. Vinden jullie het niet ontzettend denigrerend dat een volwassen man de hele tijd als een twaalfjarige ponyruiter, die niks in te brengen wordt weggezet? Het is gewoon een volwassen man, die vast zelf beslissingen neemt. PS heeft de sportrechten van Toot verkocht en daardoor nog minder invloed dan een "normale" eigenaar en zijn stiefmoeder volgens mij als internationaal amazone niet alleen voldoende kennis om te weten dat je een combinatie de ruimte moet geven om te groeien en zich te ontwikkelen. Maar ze heeft (in het voor ons als buitenstaanders waarneembare gedrag) zich nog nooit als de boze stiefmoeder opgesteld, die het hele leven van haar stiefzoon voor hem inricht.

Behandel Rath nou gewoon als een volwassen man en niet als een klein kind.

Queelens

Tendance schreef:
Maar dan moeten, als wij dat vinden, we beginnen met onzelf en dat bedoel ik niet op iemand speciaal gericht.
Hoeveel berichten hier wel niet een onfatsoenlijke of respectloze toon hebben.
We willen het wel eisen van een ander, maar zelf.... Ho maar.
Wie weet wat Rath en Gal bespreken? Zo lang we dat niet weten kunnen we toch niet in de volledigheid oordelen?

Ik geloof niet dat die 2 contact hebben :=

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:06

volgens mij heeft Rath gezegd in het stukje dat hij Edward Gal niet heeft gesproken, dus neem aan dat er niets besproken is ;)

Getup

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:07

Los van de combinatie en alle discussies er omgheen,vind ik het gewoon not done om de kür van je voorganger te rijden. Gewoon zelf eentje maken en dan komt t heus wel goed.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:08

Tendance schreef:
mylittlejoy schreef:
Dus als ik nu het Zwanenmeer in spiegelbeeld schrijf en uitvoer, kan ik mijzelf een schouderklopje geven voor mijn geweldige nieuwe dans?

Als ik het beeldmerk van Apple neem, en deze in spiegelbeeld gebruik voor mijn eigen computermerk Elppa, krijg ik toch een redelijke rechtzaak aan m'n broek hoor.

Omdat hier copyright op staat, maar zo lang dat niet op de kür staat is het dus geen probleem en mag je ermee doen wat je wilt!
Als het strafbaar is, dan wordt het heus wel aangepakt, maar zo lang dit niet het geval is vind ik het geen verkeerde keus, want het is een kür die voor Totilas gemaakt is, dus gebleken goed bij hem past!
Ik zie er geen probleem in. Hij hoeft geen schouderklopje, want hij heeft het niet ECHT zelf bedacht, maar respecteren kunnen we het wel. Het is toch niet strafbaar....

Kom kom, vind je dat zelf nu ook niet een beetje flauw? De afgelopen 30+ pagina's blijf je erop hameren dat de kur niet hetzelfde is "want hij gaat links waar Gal rechts ging, dus compleet tegenovergesteld", en nu maakt het niet meer uit omdat het niet strafbaar is? Je hebt het zelf over hoe onsportief je hier iedereen vindt die commentaar hebben op Rath, dan kan je deze actie toch ook niet waarderen? Het is dan wel niet strafbaar, maar toch reuze onsportief?

meish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:11

Ik denk dat het hele idee achter kur rijden is, dat je mooie kur muziek hebt, die origineel is. Dat je een bijzonder gevoel krijgt als je kijkt naar de ruiter en paard die in harmonie de oefeningen laten zien met begeleiding van die mooie muziek. de muziek en originaliteit, daar krijg je ten slotte ook punten voor. Deze gang van zaken is niet bevorderlijk voor de dressuur in geheel, en dan vooral voor de Kur op Muziek. Want als iedereen alles van elkaar kopieert worden de wedstrijden echt saai. Mensen kopen kaartjes voor de kur op muziek om een mooie show te zien. De kur van Edward en Totilas was bijzonder omdat de compilatie (door Joost Peters) origineel was, een bijzondere wow factor had, perfect bij Totilas pastte en echt een kippevel moment gaf. Nu Rath het gevoel probeert te kopieren, krijg je niet alleen mensen die daarbij een "naar gevoel" krijgen, je verspeelt goodwill en hij slaat ook nog eens de plank finaal mis want wat Edward en Totilas hadden, zie je, zeker na de vergelijking, is niet te evenaren, ook al probeer je alle factoren hetzelfde te krijgen.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:14

Wat ik nog wat vreemder vind is dat Edward de kur nog gewoon gebruikt. Aangezien de muziek ook veel op elkaar lijkt en nu de hele wereld (inclusief alle int. juryleden) weet dat de kur van MR de kur van EG is, maar dan in spiegelbeeld, vraag ik me af wat een jury zou doen als ze beide kuren te zien krijgen op een groot concours. Vooral bij punt 19 (Choreografie; verdeling over de rijbaan; originaliteit) en punt 21 (De muzikale interpretatie en muziekkeuze). Deze onderdelen zijn 20% (dus totaal 40%) van het artistieke gedeelte. Het artistieke gedeelte bepaalt de helft van het totaalpercentage.
Laatst bijgewerkt door prakkie op 22-06-11 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:14

Vanaf zn 18e is iemand volwassen Karl66 maar daarna maken mensen nog een hele ontwikkeling door hoor en ja iemand van 25 zal het zeker lastiger hebben met mentale druk dan iemand van 35, kwestie van baggage. Hiermee vind ik hem dan ook zeer volwassen voor zijn leeftijd.
Enne, ik zou de invloed van PS niet onderschatten hoor.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die Rath zelfs verantwoordelijk houden voor het "verdriet"van E.Gal,dat nivelleert weer een beetje :D
Karl66 schreef:
piepenfiets schreef:

Ik pak maar even deze quote, maar het hadden er ook tien anderen kunnen zijn. Vinden jullie het niet ontzettend denigrerend dat een volwassen man de hele tijd als een twaalfjarige ponyruiter, die niks in te brengen wordt weggezet? Het is gewoon een volwassen man, die vast zelf beslissingen neemt. PS heeft de sportrechten van Toot verkocht en daardoor nog minder invloed dan een "normale" eigenaar en zijn stiefmoeder volgens mij als internationaal amazone niet alleen voldoende kennis om te weten dat je een combinatie de ruimte moet geven om te groeien en zich te ontwikkelen. Maar ze heeft (in het voor ons als buitenstaanders waarneembare gedrag) zich nog nooit als de boze stiefmoeder opgesteld, die het hele leven van haar stiefzoon voor hem inricht.

Behandel Rath nou gewoon als een volwassen man en niet als een klein kind.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:17

Vond onderstaande 'krabbel' in MAR 's gastenboek wel aansprekend:

Dienstag, 21.06.2011 um 13:39 Uhr

Man nehme:

-Das beste Pferd das man für Geld kaufen kann.
-Eine gutes PR Team.
-Einen Reiter der sich dafür hergibt.
-Eine kopierte Kür und einen guten Musikproduzenten.

Fertig ist der deutsche Meister.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:21

Ik heb juist ontzettend veel respect dat Matthias Totilas toch maar even rijdt en uitbrengt, en dat zijn familie en hij trots zijn op hun resultaten is natuurlijk niets minder dan normaal!

Het gaat mij er om dat ik het gemak waarmee ze de kritiek van de tafel schuiven over de wel of niet gejatte kur behoorlijk walgelijk vind. Dat er genoeg mensen zijn die geen respect tonen naar Matthias is net zo walgelijk, maar hij heeft wel een soort van voorbeeld rol, hij wil zich zo graag bewijzen met Totilas, prima! Maar doe het dan wel op een eerlijke manier zonder dingen die zich van geen fatsoen tonen...

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:43

Kritiek van tafel schuiven, zeker als er waarheid in zit, of toedekken met wat minder harde woorden, eromheen draaien dus, zoals 'sehr änlich) erg gelijkend dus, is typisch Duits. Maak het hier ook mee.

Hoe je het ook went of keert, weet niet of Mathias het ooit helemaal goed kan doen. Als hij de sterren van de hemel afrijdt met Totilas, blijft het met een voorzet van Edward.Op een paard wat het al bewezen heeft, met de juiste ruiter te kunnen. (overigens stappen Duitsers daar dan weer overheen, ze zullen hem en paard dan alleen maar loven, over Gal hoor je dan weinig, nür der Ziege zählt)
Kan hij Edward niet evenaren, dan lacht iedereen hem weer uit, omdat het paard idioot veel geld gekost heeft.

Ik zou niet in zijn schoenen willen staan....Lijkt me toch, dat de beste weg is, zelf een paard richting top te rijden, teneinde jezelf te bewijzen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:50

En als hij nu toegeeft dat hij 'dezelfde' kur rijdt? Is dan ineens de lucht geklaard? En ik denk niet dat Rath er een nacht minder om slaapt, het is niet zijn eigen paard en zal elke nacht God op zn blote knieen danken dat hij een combinatie mag vormen!

In de springsport zijn zulke verkoop/ruiterwissels aan de orde van de dag, kraait nooit iemand naar. Als een paard met een nieuwe ruiter weer successen haalt is dat alleen maar gegunt. Het blijft een miljoenenbusiness, werk, inkomsten. Even balen en weer doorgaan, en een beetje sportief zijn.
Misschien getuigt de kur van Rath niet direct van sportiviteit, maar ik maak me daar geen zorgen meer over als ik Edward met Sisther de ring in zie komen.. ;) ik wacht vol spanning Rotterdam weer af :D

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:51

easygoing schreef:
kivas schreef:
jammer van Toot en Rath dat ze nu WEER in een negatief daglicht komen..

Een kur copie maken is natuurlijk niet geheel slim in deze situatie.. Maar gun die jongen ook een mooie rit!! Wie weet krijgt hij gewoon opgedragen dat hij deze kur moet rijden en heeft hij zelf geen inbreng of iets.. Jammer!! Weer een hoop gerel om niets..

We kunnen hem dingen blijven gunnen maar op een gegeven moment houd dat wel een keer op natuurlijk. En dat "oh Rath is zo zielig" verhaal is nu ook echt wel een keertje uitgemolken.

Het is gewoon in en in triest en ze laten hiermee wel hun slechtste kant zien.
Grote waffel hebben en het van de daken schreeuwen en dat terwijl je nog helemaal niets voor elkaar hebt tja dan is er maar een conclusie bye bye respect.

Ik zeg toch ook dat het geen slimme zet is.. maar wie weet heeft die jongen helemaal geen inspraak en wordt hij hier persoonlijk aangevallen door jan en alleman.. Geloof niet dat er insiders hier op bokt zitten wel..

Iedereen valt hier iedere keer over.. wat gebeurt is is gebeurt.. Gal en Toot waren een betere en mooiere combi, but people this is it!! de zakenwereld is kei en kei hard.. en zeg nou eerlijk voor zo`n bedrag kan je zo`n dier niet laten staan..

wat ik niet begrijp is dat die jury-leden hem niet "afstraffen" op wat ze zien.. die zijn toch ook niet gek of blind? Ze punten alleen maar omhoog omdat het Toot is die zo spectaculair is en zo prachtig beweegt.. al ging hij bij Gal beter..

Het feit dat Gal en van Minderhoud reageren begrijp ik, omdat dat ook uit frustratie is.. maar beter zouden zij ook hun mond moeten.. Dat zou prof. zijn!

Ik hoop dat Gal lekker gaat knallen met Sis of een of ander lekker dier.. en dat Toot nog de waardering gaat krijgen die hij verdient, ongeacht wie er op zijn rug zit.. Vind het dood en dood zonde al die negatieve publiciteit rondom hem.. afbreuk van het dier.. if you know what i mean!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:55

mylittlejoy schreef:
Kom kom, vind je dat zelf nu ook niet een beetje flauw? De afgelopen 30+ pagina's blijf je erop hameren dat de kur niet hetzelfde is "want hij gaat links waar Gal rechts ging, dus compleet tegenovergesteld", en nu maakt het niet meer uit omdat het niet strafbaar is? Je hebt het zelf over hoe onsportief je hier iedereen vindt die commentaar hebben op Rath, dan kan je deze actie toch ook niet waarderen? Het is dan wel niet strafbaar, maar toch reuze onsportief?

Er is waarschijnlijk een reden voor waarom hij dit doet en die hoeft niet onsportief te zijn. Zo lang ik de officiele reden niet ken oordeel ik niet of het sportief of onsportief is, maar ik geef een ieder het voordeel van de twijfel, dus ook Rath. Pas als blijkt, dat de insteek echt onsportief is, dan zal ik dit gevoel met jullie delen.

Ik heb continu gezegd, dat het het spiegelbeeld is van de proef en dus niet hetzelfde.... Links is links en als iemand rechts gaat waar een ander links gaat dan kan dat nog zo spiegelbeeld zijn. het is niet hetzelfe.