Laaavo schreef:Twiggy2008 schreef:Ik heb wel problemen met paarden te veel 'verwennen', want je haalt hun natuurlijke weerstand dan wel weg. Ik vind het onzin om een paard die nu een aantal uurtjes op het land staat en een buitje over zich heen krijg meteen een deken op te doen. Een paard kan wel wat hebben, het is niet koud buiten nu. Je kunt ook overdrijven.
Jep, als je door dit soort dingetjes zijn eigen weerstand laat afzakken, dan is het wachten tot hij een keertje te zwak is voor een ziekte/blessure....
Zo snel gaat dat heus niet hoor!!! Je moet zo'n paard alleen niet in 1 keer geen deken meer om doen...
Hoe denk je dan over een eczeemdeken??? Want dat is dan toch ook verwennen???

Altijd dat; jouw paard heeft geen deken nodig, want mijn fjord/haflinger/ander soort robuust ras staat ook prima 24/7 buiten zonder deken. En als jij wel een deken op doet, dan ben je aan het verwennen. En logisch dat je dan blessures krijgt. Zulke types weten altijd zo goed te oordelen over een ander...
. Daarnaast hebben we een superfijne longeerbak en een prachtige verlichte 20x60 rijbak. Het beste van twee werelden..