Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:41

Nou t zal wel aan m'n pc liggen maar ik zie de uitslagen niet wat gek zeg!

smeetjoew schreef:
Het is ook niet zozeer dat ik twijfel aan de actie in de benen, maar de combinatie met de strakke bovenlijn en zelfs weggedrukte ruggen. En dat heeft niets te maken met de kwaliteit; dat is gewoon teken van spanning en veel druk. :)
Maargoed.

De uitslagen staan al op KWPN.nl. Ik zag dat Zhivago een monsterscore van 87,5 had onder Theo Hanzon! :wow: En er zijn onder de 5-jarigen 18 stuks door naar de halve finale. Bij de 4-jarigen 8.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:42

Lougino

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:47

Ja ik zie t al blond he... thanks!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:50

De Gribaldi X Goudsmit :+: die had 71.
De United kwam ook bij ons van stal vandaan.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:52

We zijn nu natuurlijk wel heel benieuwd naar foto's! Heb je die? (of andere foto's) :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:55

Nee sorry nog geen foto's....
Staan nog op mijn camera, wil ze morgen erop zetten.
Ga nu slapen, was een lange dag met heel veel lopen...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:12

hier wat foto's van mij :

halsstrekken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:12

gefeliciteerd olijf!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:19

He Rockey heb ik ook zien rijden, je hebt echt een supergaaf paard onder je kont zeg! De Gribaldi x Goudsmit vind ik ook heel stoer, hou niet van vossen maar die mag zo komen :-)
De in mijn ogen minste combi van de 4-jarigen stond ook bijna onderaan zag ik paard draafde volgens mij echt niet zuiver achter.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:21

thanks! :o !

heb al van 2 mensen gehoord dat ze de ring uit zijn gegaan omdat de jury vond dat hun paard niet rad was...

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:24

Goh apart is dat zeg dat de jury moet gaan zeggen dat je paard niet rad is..
Heeft iemand de nr. 2 van de 5-jarigen toevallig gezien een zwarte? Meennn wat een ultiem gaaf paard is dat zeg :wow:

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:16

Heb jou ook zien rijden Rockey, leuk paard.

Ik heb een paard ook duidelijk onregelmatig zien lopen, maar deze is er niet uitgestuurd of uitgegaan oid, mocht gewoon de rit afmaken. Stond wel onderaan met de punten.

Verder vond ik niet dat ze erg royaal gepunt hebben bij de vierjarige paarden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:19

Fitzroy schreef:
Ik denk zeker dat de manier van voorstellen niet onbelangrijk is en een prof weet nu eenmaal hoe die dat moet doen.

Dat is inderdaad heel belangrijk. Wat mij in de Wolden echt opviel was de slechte manier van voorstellen door veel amazones. Bij tempowisselingen willen ze een overgang naar het verruimen zien en een overgang terug. Bij veel was dat niet te zien en dan is het dus ook niet echt te beoordelen.

Wat leuk, ik zie dat Zoe, de volle zus van Romanoff, ook door is naar de halve finale. :)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:32

Pavo cup is leuk voor de jonge hengsten en de dressuurpaarden die te koop zijn. Als amateurtje met een paard wat niet verkocht hoeft te worden heb je er weinig te zoeken. Het zijn toch elk jaar weer de jonge hengsten die winnen.
Trouwens ik zie ook een paar ruiters wel op de startlijst staan en niet in de einduitslag terugkomen, o.a. Edward Gal met Aster de Jeu, niet meegedaan of iets anders?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:52

edward en happie zijn beide niet gestart. en sommige combinaties zijn de ring uitgegaan omdat het paard niet goed liep..

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:54

Ze willen kwaliteit, lopen open hun top en voorkeur heeft een ruiter met naam, dat sluiten is zeker belangrijk maar echt niet het belangrijkst! ik denk dat ze in Ermelo weer een paar paarden over het hoofd hebben gezien, jammer!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:54

Ik heb foto's van gisteren op mijn website http://www.yvonnetermeer.nl staan.

Van de ochtend tot ca. 11.30 uur en 's middags heb ik ook niet de hele tijd gezeten.

De prijsuitreiking volgt zsm

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:46

Ik spam er een paar van mijn paard nog. Staat er hier veel beter op dan de vorige foto's van mijn moeder, hihi. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:51

Scandicnr1 schreef:
Ze willen kwaliteit, lopen open hun top en voorkeur heeft een ruiter met naam, dat sluiten is zeker belangrijk maar echt niet het belangrijkst! ik denk dat ze in Ermelo weer een paar paarden over het hoofd hebben gezien, jammer!

???

Ik zeg ook niet dat sluiten het belangrijkst is, maar als mensen geen overgang naar het verruimen en geen overgang terug laten zien, dan zijn ze niet echt goed te beoordelen.
Ook zonder naam kan je voldoende scoren om naar de halve finale te gaan.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:54

KarinvdM schreef:
Scandicnr1 schreef:

???

Ik zeg ook niet dat sluiten het belangrijkst is, maar als mensen geen overgang naar het verruimen en geen overgang terug laten zien, dan zijn ze niet echt goed te beoordelen.
Ook zonder naam kan je voldoende scoren om naar de halve finale te gaan.

Ik zeg ook niet dat je zonder naam niet naar de halve finale kan, dit is het eerste jaar dat ze erg streng beoordelen omdat ze andere jaren met teveel paarden zaten die er eigenlijk niet thuis hoorde....
Ik denk dat je heel goed ook zonder veruimingen/ sluiten kan zien of een paard kwaliteit heeft, vraag is of het dan handig is ze door te laten om dat ze technisch gewoon nog niet klaar zijn, dat ligt dan weer aan de ruiter die erop zit :D

Wat betreft de Wolde want daar komen we toch iedere keer op terug, ik denk dat ik en nog een aantal hun paarden zeker goed hebben voorgesteld! en ik geloof ook heus dat er mensen waren die dat minder deden maar de beste stuurman staan nog steeds meestal aan wal en soms kan een paard thuis fantastisch sluiten/ lopen maar door alle indrukken van de omgeving lukt het op het moment daar niet, jammer maar dat kan iedereen gebeuren amateur of (semi)prof......

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:18

Wat bedoel je nu met die vetgedrukte zin in die quote?

Natuurlijk werden er in De Wolden ook wel paarden goed voorgesteld, maar voor veel gold dat niet. Door dat jagen in een te hoog tempo kan je ook geen gedragenheid laten zien.

En de beste stuurlui staan aan wal? Misschien... Ik vond mijn paard nu niet goed genoeg dus ik heb hem thuis gelaten.
En ja, het kan een keer fout gaan omdat je paard z'n dag niet heeft. Dat had mijn schimmel vorig jaar. Dat wij toen lage punten hadden was volledig terecht. Dat ze daar doorheen moeten prikken? Ik denk het niet, soms laat een paard z'n kwaliteit gewoon absoluut niet zien.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 02-08-09 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:30

Ik dacht dat ik in de reglementen had gelezen dat het schabrak niet achter het zadel uit mag komen? (dus een zadelvorm moeten hebben)
edit: er staat het zadeldek mag niet achter het zadel of onder het zweetblad uitsteken. Bedoelen ze dan achter de kussens van het zadel?
Laatst bijgewerkt door Kev op 02-08-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:31

Niets! die heb jij blijkbaar vetgedrukt want ik heb een kopie gemaakt van jou quote (zie ook jou quote) misschien vond jij dat mooier :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:32

Ja ik heb dat vet gemaakt omdat ik de zin niet begrijp...
Lopen open hun top? :?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:33

Ze bedoelt het woordje 'open'. Bedoel je daar 'over' of 'op mee? Je kunt de zin op meerdere manieren lezen. Ik vatte haar zin eerst ook anders op.