Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crealief
Berichten: 182
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:33

Ja ik hoop voor jou dat die gewoon wordt goedgekeurd. Begrijp mij niet verkeerd..

Maar ik zou het wel bijzonder vinden dat filmpjes zonder geluid worden goedgekeurd.. dat zou eigenlijk toch niet kunnen?

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:35

Crealief schreef:
Ja ik hoop voor jou dat die gewoon wordt goedgekeurd. Begrijp mij niet verkeerd..

Maar ik zou het wel bijzonder vinden dat filmpjes zonder geluid worden goedgekeurd.. dat zou eigenlijk toch niet kunnen?


Dat begreep ik haha..Het zou inderdaad bijzonder zijn maar we gaan het zien.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:36

Ik heb ook mijn ongenoegen geuit. Als ik een filmpje zou inleveren waarop niets goed zichtbaar is mag hij over, maar als je vraagt uit welzijn voor je paard een dag later in sturen mag dat niet...
Dus ga ik op mijn paard zitten, loop rondje etc er omheen en filmp dan 6min tegen de zon in, bijv alleen in stap. Dan mag hij over....
Heel vreemd

Alsof eerlijkheid dan niet gewaardeerd wordt.
Heb me afgemeld daar niet van, en het gaat niet om 7,50 maar om een principe

Crealief
Berichten: 182
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:37

Misschien een leuke test om in te sturen haha! Ben nu toch wel benieuwd! :D

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:41

Crealief schreef:
Misschien een leuke test om in te sturen haha! Ben nu toch wel benieuwd! :D

Laat het hier wel weten of ik punten terug heb gekregen ofniet..

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:43

Crealief schreef:
Niets ten nadele van eefjuh20: maar betekent dat dat proeven zonder microfoon gewoon worden goedgekeurd?
Dat betekent toch dat je de hele proef instructie zou kunnen krijgen???


Dat zou inderdaad kunnen, maar wanneer ik een proefje heb met veel wind dan zet ik toch echt het geluid bijna uit en kan ik ook niet horen of ze les krijgen.

Crealief
Berichten: 182
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:54

PSvanLot schreef:
Crealief schreef:
Niets ten nadele van eefjuh20: maar betekent dat dat proeven zonder microfoon gewoon worden goedgekeurd?
Dat betekent toch dat je de hele proef instructie zou kunnen krijgen???


Dat zou inderdaad kunnen, maar wanneer ik een proefje heb met veel wind dan zet ik toch echt het geluid bijna uit en kan ik ook niet horen of ze les krijgen.


Dat vind ik dan toch weer anders. Met veel wind zal een instructeur ook hard moeten praten of heel dichtbij moeten staan en dat zie je toch? Geluid uit, dan is toch alles mogelijk qua instructie en bijsturen tijdens de proef?

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:28

Ik krijg net een mail dat ze de proef niet kunnen beoordelen en dat ik een nieuwe mag insturen of hc mag laten beoordelen.Toch maar kijken of ik nog een nieuwe kan opnemen en anders wachten op de volgende keer die ik opgegeven heb

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:06

Net mijn punten van de 13de binnen van het L1. Wij mogen weer een winstpunt bijschrijven. Een mega uitgebreid protocol. Echt overal staat wat bij. Onderaan staat nog het commentaar, vriendelijk beeld/vriendelijke combinatie. Daar word ik helemaal blij van :D

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:20

Zo jammer dat er nog niks bekend is voor na 1 september
Ben aan het afkicken van op woensdag niet inschrijven

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:24

kara schreef:
Zo jammer dat er nog niks bekend is voor na 1 september
Ben aan het afkicken van op woensdag niet inschrijven


Ik ben ook heel erg benieuwd of ze doorgaan hiermee in welke vorm dan ook. 1 keer per maand zou ook al leuk zijn. Zo kun je het blijven combineren.

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:25

Iedereen gefeliciteerd weer met de punten!

Lekker Urosa! Zulke punten bij je 2e M1 proef! Toppers!

Ik sla deze week over. Paard zit niet lekker in z’n vel. Ik wijt het maar aan de warmte, maar ik doe mooi een stapje terug. Ergens vind ik het jammer want had het heel leuk gevonden om nu m’n punten voor het L2 te hebben, maar ik hou m nog veel liever mentaal heel.. en daarbij kan ik ‘s morgens geen proef opnemen door de stand van de zon. Als m’n filmer bij de C gaat zitten kan je ons niet zien en als de filmer bij de C gaat zitten kan die z’n scherm niet zien.

Dus wij hebben vanochtend gelongeerd! Weer eens even lekker helemaal terug naar ‘niks’.

Spoiler:
wat dat betreft kan ik niet wachten tot ik met m’n vele malen nuchterdere 3 jarige mag starten :o


Ik vind het inderdaad ook jammer dat er na 1 sept nog niks bekend is... wanneer zouden we daar iets over horen?

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:56

Even een quote van Fledderus uit zijn column
Citaat:
Online paardrijden is nieuw en als het online beoordelen van proeven blijft, dan zullen er wat aanpassingen in de spelregels volgen zodat het aansluit in de tijd na corona.

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/column- ... n-de-slag/

Klinkt alsof het wel doorgaat met wat aanpassingen.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:12

Ik heb wel eens een combinatie gehad die doof/slechthorend was en die dus met een oortje in voorgelezen werd. Dat mag als je daar dispensatie voor hebt maar technisch gezien hoort de voorlezer dan zo ongeveer naast de jury te staan zodat de jury kan controleren of er niets verkeerds gezegd wordt.

Dat klinkt heel goed maar in de praktijk werkt dat dus niet. Ik ga dan echt gewoon uit van de goedheid van de mens en heb vertrouwen dat dit op de juiste manier gebeurt. Soms is het juryhok echt op een heel andere plek dan direct aan de rijbaan namelijk.

En weet je als iemand voor staat te lezen, zijn er ook echt mogelijkheden om signalen te geven aan iemand die op het verkeerde been zit, in de verkeerde galop zit. Als ik het zie (of hoor maar goed zelf slechthorend dus goeie kans van niet hahaha) zeg ik er uiteraard wat van maar ik zit er niet op te focussen.

Een van de allermooiste voorbeelden is wel de moeder van een heel jong meisje wiens pony afgrijselijk aan de hol ging, kind zit vóór het zadel en houdt uit alle macht zich bovenop de pony en dat lukt ook nog. Rent echt tig rondjes met dat kind op zijn nek. Kalmeert uiteindelijk maar kind zit voor het zadel, rijdt op dat moment langs moeders die vanachter de bak rand naar voor buigt en kind zó weer in het zadel plant! Ik moest echt vreselijk lachen en technisch gezien, moet je zo'n kind dus uitsluiten vanwege hulp van derden maar ja dat doe ik dus echt niet.

Het was ook een B proefje dus ik heb echt liever dat ze daarna gewoon nog de rest van het proefje afmaakt en het toch nog goed afgesloten wordt!

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:40

Ah dat kindje :')

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:44

Mooi verhaal inderdaad van dat kindje. Hup kind er weer goed op en door.

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:45

Ik zou als moeder ook niet m'n handen thuis kunnen houden op zo'n moment. Ik denk dat ik zelfs eerst even een peptalk gehouden zou hebben.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:53

Ik heb laatst op wedstrijd een ponyamazone laten stoppen halverwege de proef omdat het zadel dusdanig schoof dat ik bang was dat ze er naast zou belanden met de galop...

Zadel weer recht laten leggen. Singel goed vast en daarna de proef uit laten rijden. Geen min punten gegeven maar wel de scheve zit (oorzaak van het schuiven in combinatie met een wat losse singel) van de amazone nsast onderaan ook in de onderdelen wat meegenomen.

In zulke gevallen vind ik minpunten geven niet echt gepast.

Net als hier boven ook wel eens een begeleider langs de kant gehad die aanwijzingen gaf toen een pony uit zn dak ging tijdens de proef. Daar ook weinig mee gedaan omdat het zeker op B niveau bij de ponys soms nodig is omdat de ruiter het niet meer overziet. Als het dier dan weer rustig is en men gaat door zonder tijdens de proef aanwijzingen te geven kies ik ook voor een stukje veiligheid

Imaginaerum
Berichten: 3723
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:03

Mooi om te lezen hoe menselijk jullie optreden in dit soort uitzonderlijke situaties ondanks de starre regels. :)

Ik had m'n proefje voor morgen op zondagochtend geüpload en ik bof enorm dat ik nu alweer een winstpunt zie staan. Het enige vervelende is dat ik ineens geen protocollen meer kan openen in de app, en dat het protocol op de website nog niet te zien is omdat data in de toekomst niet te zien zijn bij uitslagen. :o Dus toch nog een dagje wachten, maar dan nog is dit echt heel erg snel, complimenten voor m'n jury en de KNHS.

tennan
Berichten: 3141
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:09

Gefeliciteerd met je punt Imaginaerum!

Ik heb een vraagje voor de juryleden in dit topic. Wat voor beeld is gewenst met het wijken in de L1? Ik heb twee vijven terug met als commentaar 'meer scharen'. Doorgaans hoor ik daar niks over. Nu heb ik een pony en geen paard met lange stelten, dus het lijkt misschien niet heel flashy. Ik ben iets na x op de 5-meterlijn en rijd daarna weer rechtuit. Moet ik dan nog meer zijwaarts rijden en langer rechtuit rijden? Of doorgaan na die 5 meter?

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:54

Vandaag poging nummer 3 gedaan om de proef op te nemen!En zoals het spreekwoord luidt..3x is scheepsrecht is het nu wel echt gelukt..met geluid en zonder verkeerd staande zo’n.Helaas wel zonder wedstrijdtenue en gevlochten paard(m’n witte spul had ik nog niet gewassen na gister)en bij gebrek aan een filmer heeft m’n dochter van 10 gefilmd(die heeft het nu al zo vaak gezien dat ze precies weet wat ze moet doen en welke pagina’s in het paspoort gefilmd moeten worden)Net de proef ingestuurd dus nu afwachten wat de punten worden..Ben zelf tevreden..zaten 2 echte fouten in maar vond het na 3 dagen filmen wel mooi zo.

kincsem

Berichten: 199
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:02

Marjolein schreef:
Even een quote van Fledderus uit zijn column
Citaat:
Online paardrijden is nieuw en als het online beoordelen van proeven blijft, dan zullen er wat aanpassingen in de spelregels volgen zodat het aansluit in de tijd na corona.

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/column- ... n-de-slag/

Klinkt alsof het wel doorgaat met wat aanpassingen.


Fijn!

Gefeliciteerd Imaginerum!

Ik ben vroeger weleens met een vandoorgaande pony door meerdere ringen gevlogen. Wel uitgesloten, want ja pony verliet de ring... en een paar boze amazones omdat ik hun proef verpest had. Geen idee eigenlijk of zij hun onderdeel opnieuw mochten rijden. Kan ik me niet meer herinneren.

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:03

eefjuh20 schreef:
Vandaag poging nummer 3 gedaan om de proef op te nemen!En zoals het spreekwoord luidt..3x is scheepsrecht is het nu wel echt gelukt..met geluid en zonder verkeerd staande zo’n.Helaas wel zonder wedstrijdtenue en gevlochten paard(m’n witte spul had ik nog niet gewassen na gister)en bij gebrek aan een filmer heeft m’n dochter van 10 gefilmd(die heeft het nu al zo vaak gezien dat ze precies weet wat ze moet doen en welke pagina’s in het paspoort gefilmd moeten worden)Net de proef ingestuurd dus nu afwachten wat de punten worden..Ben zelf tevreden..zaten 2 echte fouten in maar vond het na 3 dagen filmen wel mooi zo.


Fijn dat het nu gelukt is en je boft wel met zo'n handige dochter ;)

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:09

Sunniva schreef:
eefjuh20 schreef:
Vandaag poging nummer 3 gedaan om de proef op te nemen!En zoals het spreekwoord luidt..3x is scheepsrecht is het nu wel echt gelukt..met geluid en zonder verkeerd staande zo’n.Helaas wel zonder wedstrijdtenue en gevlochten paard(m’n witte spul had ik nog niet gewassen na gister)en bij gebrek aan een filmer heeft m’n dochter van 10 gefilmd(die heeft het nu al zo vaak gezien dat ze precies weet wat ze moet doen en welke pagina’s in het paspoort gefilmd moeten worden)Net de proef ingestuurd dus nu afwachten wat de punten worden..Ben zelf tevreden..zaten 2 echte fouten in maar vond het na 3 dagen filmen wel mooi zo.


Fijn dat het nu gelukt is en je boft wel met zo'n handige dochter ;)


Ja daar bof ik echt mee..Ze helpt altijd super goed mee..Vaak haalt ze m’n paard al van stal en helpt ze met poetsen.Longeren kan ze nu ook onder mijn begeleiding(ik laat haar zoveel mogelijk een band opbouwen met mijn paard aangezien zij hem over een paar jaar van mij overneemt als ze te groot is voor haar c pony..)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:24

Sunniva: fijn zeg, gefeliciteerd met je winstpunt!

Imaginaerum: super zeg, gefeliciteerd :D

Estell: jammer zeg! Hopelijk even een fase en straks weer klaar. Kan me goed voorstellen dat je verheugd oo minder gecompliceerd. Ik kon ook beter dealen met mijn 'aparte' MetallxJazz als ik dan wat anders er naast reed.