[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:03

Gefeliciteerd, netjes hoor!
Ik heb twee paarden gelongeerd maar ik zit nog zo in de put dat ik weinig drive heb om te rijden.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:08

Pf zeiknat geregend in Haarle..
187 in de L1 met paard.
Gefeliciteerd dewi!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:33

Had het Sprehe wel gegund!

Paarden lopen al vanaf 9 uur buiten. Lekker schoon worden en gras eten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:38

Onze eten lekker hooi. Hele dag in de regen doe ik ze niet aan, worden ze niet vrolijk van.
Hopelijk morgen weer. Helaas is mijn vakantie morgen officieel voorbij..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:53

Anne, dat bosgedoe ken ik ook heel goed, met crossen nergens naar kijken en bij een rustig bos ritje allemaal takkegeesten en struikjesmannetjes zien en een meter de lucht in schieten haha

Lithya wat een raar verhaal, inderdaad snel vergeten. En door!

Volgens mij worden we zo meer een dressuur topic haha met al die dressuurprikkers hier! :P

Ik heb alleen de laatste paar kuren gezien. Ik vond het ook wel opvallend dat charlotte het won. Maar ja ze vond het op z'n minimale afstand.

Ik ben vanochtend naar biddinghuizen geweest. Eerst een stukje springles. Paard liet 'gelukkig' zien wat ons probleem is. Niet stoppen hoor, want ja, dat doet ze nooit whaha :o Maar haar rug zo ontzettend ver weg drukken dat ze bijna met der buik over de grond sleepte en met der kop in de lucht liep te hupsen op de plaats. _-:(

We hebben er echt hard aan moeten trainen maar toen ging mevrouw toch loslaten en man man man wat kan ze dan toch fijn springen. Ik was weer even helemaal gelukkig. Daarna gingen we het terrein in. Meteen vanuit de springtuin een heel rondje zonder 'verkennen' als verrassingseffect. Cherry is dan best een loerder dus was een goede les om haar dan ook weer ontspannen te krijgen. Verder in het terrein is ze gewoon helemaal geweldig en doet het allemaal prima, al heb ik soms even geen controle over het tempo hihi

Na afloop een heel fijn en goed gesprek gehad met Alice. Mijn grootste vraag is; gaat dit nog goed komen met mij en paard. 1 antwoord en die is heel duidelijk: JA !

We hebben een plan en ik ga een paar keer extra trainen samen met Alice en ze gaat over twee weken mee op springwedstrijd om te kijken hoe het nou eigenlijk in de ring er aan toe gaat live ipv vanaf een filmpje. Daarnaast ga ik ook aan mijn eigen 'bewust denken' werken. Samen met iemand die daar verstand van heeft. :) een mental coach.

Ze heeft me echt heel fijn gerustgesteld. Moed houden en vooral niet bij de pakken neer gaan zitten.

Dus hoppa rijden met die hap!! :D haha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:05

Lekker dat je nu een plan van aanpak hebt en hulp!

Iemand een idee om iets leuks gymnastisch te bouwen in een 20x40 bak?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:20

In uitjes op de grote volte?
Een zig zag over de a c lijn en dan na ieder sprong een volte draaien om de daaropvolgende te kunnen nemen.

Zaterdag mag ik weer springen. Best zin in en benieuwt hoe het gaat. Vond het erg jammer dat het gister vanwege te weinig deelname niet door ging.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:27

Dat op de AC gaat een goede zijn voor ons, morgen eens proberen, dank je wel!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:08

Mijn favoriet is een molentje met 3 wieken op de grote volte. Steeds 1 overslaan en op beide handen. Of 4 wieken en dan gaan spelen met het aantal galop sprongen

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:29

Gefeliciteerd Dewi!
We hebben een 'rondje' Oakhurst(Yosemite Park), San Francisco, San Diego, Flagstaf, Las Vegas ,Los Angeles gedaan :)
Netjes Mette!
Wat fijn Elke, top dat je zulke goede begeleiding hebt, is goud waard.

Vandaag paardjes alweer verhuist. Ik heb mijn bos weer terug dus morgen meteen even boshobbelen met Mickey. Ook maar morgen les afspreken want dat kunnen we ook wel weer gebruiken :')

En ik heb nog een gave foto van Wandy gevonden van die 'instructieweek' als trotse eigenaar moet ik die even laten zien :P.
Afbeelding

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:25

Dat is fijn Elke, dat je goed geholpen word!
Komt binnenkort vast weer helemaal goed :)

Wandy gaat ook met sprongen vooruit Laura!
En je bent nog helemaal niet zo lang met haar bezig +:)+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:15

Top die begeleiding Elke!

Jeetje wat een dressuurprikkers hier! Doe ik niet aan mee, gisteren voor het eerst ZZ gestart en foutloos, weer een doel behaald.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:06

Wow, zaterdag vroeg op pad. Paard van vriendin moet naar de groninger keuring. Om 8 uur de ring al in. :wow:

Naja, heb je nog wat aan de dag hè

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:59

Is in Tolbert zeker? :P mooi oo tijd heb je nog wat aan de dag :Y)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:51

Dronten gelukkig dus dat valt nog iets mee.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:02

Tolbert is zaterdag concours Haulerwijk.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:17

24 uur geen bericht |(

Mirthe gefeliciteerd met je debuut! Echt top!!!

Succes Anne, Dronten valt mee toch ? Al valt alles voor 8 uur niet echt mee haha

Ik heb vandaag m'n nichtje geholpen met springen. Ze is echt een dressuurpopje maar wil toch graag springen :) Is goed, gaan we doen. Eerst gymnastieken en lekker los springen. Had ik daarna uit een wending steil gezet. Want ze moest leren om ritme te houden in de wendingen en niet terug te zakken in tempo. Ging drie keer goed. Gaatje op, en ja hoor.. pleurt eraf! Totaal geen ritme en gaf helemaal geen been meer. pony stopt natuurlijk ow ow ow Nou ze heeft het wel op de harde manier geleerd want daarna deed ze het wel haha Ik moest stiekem wel een beetje lachen. Harde juf ben ik }>

Ze was wel trots (ik ook wel op der) want ze moet zaterdag B D starten dus 80 cm. Ze sprong vandaag hindernisjes op 1m keurig dus dat zal der wel wat vertrouwen geven.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:50

Oho sadist!!! Maar beetje over hebben is nooit erg.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:40

Haha ojee, gelukkig wel een leerzame val!
Jeetje lekker vroeg Anne
Gefeliciteerd met je debuut Mirthe!

Ik heb hopelijk deze week of volgende week eindelijk weer les. Nog nooit zo blij geweest daarme :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:06

Lithya schreef:
Oho sadist!!! Maar beetje over hebben is nooit erg.

}> :+ haha dat dacht ik ook ;)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 00:02

Sporen vergeten is niet handig. Kon in de zijgangen de lengtebuiging niet voor elkaar houden zonder. Normaal prik je een keertje met de spoor als hij in de travers tegen je binnenbeen gaat plakken. Zweep was geen goede vervanging. Verder best fijn gereden want gewoon rechtuit of in wendingen is ie prima zonder te rijden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:36

Had even wat voeten in aarde, maar toen ging het springen weer goed. Stond echt krap. Dubbel op 2 galopsprongen uit de wending.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:36

Meiden! Ik heb echt z'n fijne spring les gehad!!! Wauw wauw wauw *\o/* <3

De vooruit zit er weer op!! _O-

Ik mag niet meer mee gaan in haar hectiek. Doen we gewoon niet meer. Punt. En stil zitten betekend niet nix doen maar kuit druk houden.

Het is een licht puntje. Mocht ook wel ;) volgende week woensdag wedstrijd in bunschoten. Begeleiding is er nu proberen dit voort te zetten in het parcours...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 05:53

Zie je wel dat je het wel kunt!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:19

Goed zo Elke, ben blij voor je!