Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 4027
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:20

linda2008 schreef:
CharleyT schreef:
Tip voor de ongeduldige deelnemers, Elk voordeel heeft zijn nadeel! Lekker thuis je proefje filmen wanneer het jou uitkomt, winstpunten die meetellen etc. Nadeel, je moet mogelijk langer wachten dan je hoopte.
Het is niet anders, pak dan een meetmoment als je erg ongeduldig bent. De officials die deze proeven beoordelen zijn ook gewoon vrijwilligers die ook een priveleven hebben. Bovendien vergt het wel wat meer tijd dan de 8/10 minuten die het beoordelen van een reguliere proef kost.


Dit is weer zo’n typische reactie... echt onwijs onnodig! En ja, ik voel mij aangesproken. Ik ben ook een ongeduldig type. Direct na het insturen begin ik al met refreshen. Daar doe ik toch niemand kwaad mee?! Ja oke, ik klaag er soms over, maar ik als ik de voordelen niet zou zien, had ik inderdaad wel een meetmoment gepakt. Je kunt het ongeduld van mensen ook positief bekijken, ze zijn enorm enthousiast. En als jij je daar aan stoort, negeer je die berichten toch gewoon?

Edit; vrijwillig? Ze krijgen wel een vergoeding en ze hebben een prive leven maar daarom kunnen ze zelf opgeven wanneer ze kunnen en willen jureren. Dus sorry maar dit bericht slaat echt op niks.
En voordat ik nu de volle laag krijg... ik heb respect voor de juryleden, knhs, alle deelnemers etc. Zonder een van hen was dit allemaal niet mogelijk. Maar ook niet zonder deelnemers! Dus dat neemt niet weg dat je als deelnemer niks meer mag zeggen, of wat ongeduld mag tonen ofzo. Je betaald er gewoon voor.


Ondanks het prachtige weer toch zo boos reageren. Je vergeet dat we het niet over een zakelijke onderneming hebben, dus een opmerking als' Ík betaal er toch voor" vind ik niet gepast. En ja, de official krijgt een vergoeding( noem het maar gewoon een fooitje) voor de uren en inzet. Staat tegenover dat elke official eerst zelf investeert in zijn/haar hobby, de juryopleidingen zijn bepaald niet gratis n.l.
Geen idee waarom jij je aangesproken voelt, mijn bericht is gebaseerd op het hele topic, waar m.n. de soms lange wachttijden het hoofdonderwerp zijn. Dus niet op jouw bijdrages persoonlijk. Relax en geniet van het mooie weer en vergeet niet dat de dressuurruiters best blij mogen zijn met de online mogelijkheid punten te rijden. Volgens mij hebben spring- en eventingruiters , mensport etc. deze mogelijkheid niet.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:22

helmab schreef:
Yvank_ schreef:
Jij voelt je wel overal meteen aangesproken?

Weet je wat een jury verdient? Dat is echt bijna niks. Vrijwilligers vergoeding..

Ik vind het ook bizar dat mensen dag na insturen al beginnen te "zeiken" om wanneer de punten komen terwijl er nog altijd duidelijk 5 werkdagen voor staat...



Hoezo als ik vragen mag.... omdat ik 1x wat zeg... reageerd bijna nergens op en als ik reageer juist positief dus weet niet waar je dit op baseer

Waar heb ik het over jou :) ? Ik reageer op de post boven mij.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:23

ja het is geweldig dat dit in Dressuur sport kan... kan springruiters die er van baalde dat ze tijd niet konden starten _/-\o_

Ben erg blij mee *\o/*

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:28

linda2008 schreef:
Edit; vrijwillig? Ze krijgen wel een vergoeding en ze hebben een prive leven maar daarom kunnen ze zelf opgeven wanneer ze kunnen en willen jureren. Dus sorry maar dit bericht slaat echt op niks.

Klopt, we krijgen 5 euro per 4 combinaties. Ze gaan er vanuit dat je 4 combinaties in een uur doet, ik ben er net iets langer mee bezig omdat ik handmatig mee schrijf en daarna alles invoer. Op reguliere wedstrijden krijg je 28 cent per km, waardoor je hoger uit komt. De juryopleiding is niet gratis, je bent echt wel lang aan het jureren voor je dat er enigszins uit hebt.

Ik kan op wel 1000 manieren meer geld verdienen, dat is dus echt niet waarom ik jureer.

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:34

Yvank_ schreef:
Jij voelt je wel overal meteen aangesproken?

Weet je wat een jury verdient? Dat is echt bijna niks. Vrijwilligers vergoeding..

Ik vind het ook bizar dat mensen dag na insturen al beginnen te "zeiken" om wanneer de punten komen terwijl er nog altijd duidelijk 5 werkdagen voor staat...


Ja, ik voel me aangesproken. Dus?

Het mag bijna niks zijn, ze krijgen wel een kleine vergoeding. En ze mogen aangeven wanneer ze willen jureren. Daar ging mijn reactie dus op, omdat er gezegd werd “zij hebben ook een prive leven”. Gelukkig wel! En gelukkig mogen ze dus zelf kiezen wanneer ze proefjes willen beoordelen.

Ik begrijp gewoon niet waarom er een probleem van gemaakt word. Dat is precies wat ik bedoelde met de negatieve sfeer ik het topic. Je kunt het ook bekijken als enthousiastme die men hier deelt, maar sommige zien het als extreme ongeduldigheid... iets met leven en laten leven :?

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:38

Anoeska27 schreef:
linda2008 schreef:
Edit; vrijwillig? Ze krijgen wel een vergoeding en ze hebben een prive leven maar daarom kunnen ze zelf opgeven wanneer ze kunnen en willen jureren. Dus sorry maar dit bericht slaat echt op niks.

Klopt, we krijgen 5 euro per 4 combinaties. Ze gaan er vanuit dat je 4 combinaties in een uur doet, ik ben er net iets langer mee bezig omdat ik handmatig mee schrijf en daarna alles invoer. Op reguliere wedstrijden krijg je 28 cent per km, waardoor je hoger uit komt. De juryopleiding is niet gratis, je bent echt wel lang aan het jureren voor je dat er enigszins uit hebt.

Ik kan op wel 1000 manieren meer geld verdienen, dat is dus echt niet waarom ik jureer.


Zie mijn vorige reactie ;) mij ging het om dat er wel momenten aangegeven mogen worden.
En begrijp me niet verkeerd, ik ben onwijs blij dat juryleden hier de tijd en moeite voor willen nemen. Maar andersom vind ik dat deelnemers hier soms maar weinig mogen zeggen. Maar zonder deelnemers, had dit ook niet bestaan ;) :)

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:42

Zo wordt hier steeds gezelliger zeg. Iedereen last van de warmte of zo.
Mensen chill hoor, geniet van het leven en van het mooie weer (jaja de mussen vallen dood van het dak, maar dan nog haha).

De een is ongeduldig, de ander vind dat de ander niet moet zeuren, laat iedereen in hun waarde. Soms is niet reageren beter.

Erg jammer ook dat er niet eens meer op de leuke positieve berichten gereageerd worden

tennan
Berichten: 3141
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:36

Zo dan! Ik ben juist mega tevreden met hoe het gaat, ik heb nog nooit 5-7 werkdagen op mijn resultaten hoeven wachten. En al werden het er wel 7, dan was dat alsnog dikke prima geweest. Je gaat toch zelf akkoord met de 'regels' door mee te doen met de online proeven?

Ik vind het super dat ons deze mogelijkheid geboden wordt en vind het ook belangrijk dat de juryleden en medewerkers de credits krijgen die ze verdienen. Wie weet zit er nu iemand binnen achter de computer mijn filmpje te bekijken ipv lekker buiten met een ijsje :+

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:16

Er zijn gewoon posts die heel erg ongeduldig overkomen. Voor het einde van de opgegeven tijd al aangeven dat het zo lang duurt en dat het systeem niet goed loopt oid. Niet 1 keer, maar regelmatig.
En er zijn mensen die na het insturen beginnen met refreshen. Zoals Linda. Die vind ik niet naar overkomen, om zulke berichten moet ik gewoon lachen. Die komen op mij ook anders over, enthousiasme ipv irritatie. Voor die 1e groep snap ik de opmerking dat je dan beter een meetmoment kan rijden die eerder voorbij kwam. Want als je echt heel veel moeite hebt met het wachten is het misschien niet de ideale constructie voor jou. Maar nieuwsgierigheid is menselijk. Hoeveel mensen gaan er op normale wedstrijd tig keer kijken of er een uitslag is? ;)

Aan de andere kant vind ik het wel krom dat er dan ineens mensen klagen dat de sfeer zo negatief is. Ook na een bericht van een jurylid bijvoorbeeld, terwijl het weer gewaardeerd wordt dat ze mee praten, maar alleen als het positief is denk ik? Het telkens benoemen dat de sfeer zo negatief is werkt niet mee aan een betere sfeer. Ik zie het negatieve niet zo, niet bij de berichten waar over gevallen wordt iig. Dat zijn meningen en er wordt uitgelegd waarom iemand dat vindt. Voor mij voelen de berichten dat het zo enorm lang duurt en juryleden e schuld krijgen als het niet binnen 5 werkdagen er is nogal negatief, vooral.omdat ook dat meteen een oordeel is. Je weet niet waar het fout gaat. En ja, als het telkens op een hele boze toon gemeld wordt bij meerdere events vraag ik me af waarom je dan mee blijft doen als het elke keer jouw humeur zo naar beneden brengt. Maar het blijft geschreven tekst en die is lastig te interpreteren. Een reactie dat iemand niet aan het reglement voldoet en uitgesloten zou kunnen worden zie ik als tip zodat dat niet gebeurt. Dat kan je natuurlijk anders opvatten, maar iedereen heeft een eigen manier van reageren én opvatten.

Ik vind het onwijs leuk om hier mee te lezen en heel leerzaam om ook de juryleden te kunnen volgen. Maar ik zie ook niet dat er niet op leuke berichten gereageerd wordt? Soms is er een 'gesprek' gaande en dan lees je wel eens ergens overheen, maar ik zie juist heel veel mensen die met elkaar meeleven?

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:29

Jemig.. VEel mensen hier aan een airco teo geloof ik... pffttt.

Ik vind het in ieder geval geniale iutvinding, waarvan ik hoop dat ie bljift en regels zjijn regels en bummer ja, als je het keer per ongeluk fout doet en denkt kak.... Of iets gemist had in regelemnt.

Overigens nog geen enkele keer snel een iutslag terug gehad, da's jammer, maar ben allang blji dat dit er is en nu rij ik voor spek en bonen. Me overigens ook neit voor meerdere ingeschreven ivm het weer, ben d'r gek, ga dat mezelf en paard neit aandoen. Dus die staat in de wei stoofvlees te worden en ik zit bji de airco, beter!

Dat wat ik nog wel had in gesuurd is volgens velen heir ver beneden niveau, jup.. klopt, maar krjig er toch geen punten voor vond het wel leuk om iets in te sturen en te kjiken waar we stonden, was ik ook nog de remvoeringen vergeten te vernieuwen, dus ahum, alles gehaas en daardoor ook nog telgang en onregemlatig, maar he, we hebben preofje gereden. (Tijdens proef die verrekte diuf ook weer weggejaagd die net steeds weer op ander pelkje zat, zodat paard er net steeds weer op reageerde). Ik verheug me al op de opmerking, "mooie boog" (want staart is iets minder).

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:43

:') stoofvlees, hoe verzin je het haha.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:48

Ik ben even weg geweest uit het topic (even een pauze van online proefjes), maar wat een gezelligheid :+


Zijn er mensen die nú nog proefjes rijden met deze warmte? Ga je dan heel vroeg rijden? (dus filmer ook vroeg uit bed sleuren)
Zelfs s avonds (laat) is het hier in de buitenbaan slecht te doen! {:}

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:49

Dispar_Vulgo schreef:
Ik ben even weg geweest uit het topic (even een pauze van online proefjes), maar wat een gezelligheid :+


Zijn er mensen die nú nog proefjes rijden met deze warmte? Ga je dan heel vroeg rijden? (dus filmer ook vroeg uit bed sleuren)
Zelfs s avonds (laat) is het hier in de buitenbaan slecht te doen! {:}

Ik wilde dus vanmorgen om 7 uur.. maar wel gereden geen proef opgenomen :))

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:53

Ik rijd geen proefjes, maar heb wel getraind. Vroeg de wekker en de thermometer gaf hier 20 graden aan toen, ze ging de wei op met 26 graden.
Maar dat is wel met stal die eerder open gaat en zonder vlechten, wassen en noem maar op. Training kan ook makkelijk korter en stoppen als het warm is. (En met trainen zit ik er binnen 15 minuten op, wedstrijd duurt altijd wat langer haha)

Ik denk dat ik voor deze week niet had opgegeven of had afgemeld. Als het zou kunnen zou ik paard week vakantie geven, maar moeten juist trainen van de Da. Dus elke dag vroeg de wekker, veel stap en kort rijden, afspuiten en naar buiten.

Hier is het s avonds idd ook nog niet te doen, blijft lang hangen...

Edit, estell niet gelukt? Waarom niet? Jammer!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:58

Ik train ook wel deze dagen (minder fanatiek) s ochtends vroeg inderdaad, rond 8 uur. Maar heb altijd al moeite met een filmer, en op zo’n tijdstip helemaal :+

Nouja ik heb nog wat echte wedstrijden staan. Als het weer beter is, wil ik wel weer een online proefje erbij doen.

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:02

MyWishMax schreef:
Ik rijd geen proefjes, maar heb wel getraind. Vroeg de wekker en de thermometer gaf hier 20 graden aan toen, ze ging de wei op met 26 graden.
Maar dat is wel met stal die eerder open gaat en zonder vlechten, wassen en noem maar op. Training kan ook makkelijk korter en stoppen als het warm is. (En met trainen zit ik er binnen 15 minuten op, wedstrijd duurt altijd wat langer haha)

Ik denk dat ik voor deze week niet had opgegeven of had afgemeld. Als het zou kunnen zou ik paard week vakantie geven, maar moeten juist trainen van de Da. Dus elke dag vroeg de wekker, veel stap en kort rijden, afspuiten en naar buiten.

Hier is het s avonds idd ook nog niet te doen, blijft lang hangen...

Edit, estell niet gelukt? Waarom niet? Jammer!


Je hebt groot gelijk! Ik had m ook alleen geborsteld en opgezadeld dus zat er vrij snel/vroeg op maar was al warm zat. Neu... filmer had zich verslapen en moest nog hooi gehaald worden en wil eigenlijk ook niet te lang rijden met dit weer. Dus helaas. Dinsdagochtend 7 uur een nieuwe kans :))

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:03

Oh met dit weer vind ik vroeg opstaan geen probleem. Zou ook zo gaan filmen voor iemand, want wakker ben ik toch al door de warmte. Maar zo is niet iedereen idd en het is soms wel wat veelgevraagd om iemand te laten filmen én dan wel om 7 of 8 uur in het weekend haha

Balen estell, maar idd niet te lang is prettig met dit weer. Succes voor dinsdag

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:12

Vroeg zal de enige optie zijn. Ik.ga vanavond om 2030 een poging doen om te longeren.. anders wordt het maandag 0700.

Nadeel is dat de paarden in de bak staan en ik dan dus alles binnen moet pakken.

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:27

Ik zat er vanmorgen om half 9 op, dat was echt het randje kwa warmte. Morgenochtend dus maar een uurtje eerder. Hopelijk maandagochtend filmen, maar ik weet niet of mijn filmer het leuk vind om zo vroeg z'n bed uit te moeten. Anders wordt het een keer in de avond filmen.

Ik heb nog nooit lang gewacht op de uitslag. Maar ben ook pas begin juli begonnen, toen was de ergste drukte al voorbij.

Kwa sfeer hier. Ik vind het wel grappig dat er in al die jaren bokt niks verandert is ook :+

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:30

Ik ga dinsdagochtend rond 7.30 's ochtends filmen. Gelukkig wil mijn filmer rond die tijd al filmen *\o/* (Thanks Vientje <3)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:35

ladyrosa schreef:
Ik ga dinsdagochtend rond 7.30 's ochtends filmen. Gelukkig wil mijn filmer rond die tijd al filmen *\o/* (Thanks Vientje <3)

Haha ik slaap met die warmte toch niet, kan ik net zo goed op tijd wat nuttigs gaan doen dus twee vliegen in 1 klap :D

Ik stap woensdag pas weer voor het eerst op paard na haar tandarts-vakantie, dus ik vrees dat we zelf weinig tot geen online proefjes meer zullen kunnen meedoen helaas ^) Zo jammer!

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:40

Ik heb vanochtend om 8 uur een proefje opgenomen. Maar vond dat ook al aardig warm. Gelukkig liep hij braaf door, dus ik heb een filmpje die ik kan/wil inleveren. Het is geen hoogstandje want impuls was vanochtend ook al niet wat ik wilde. Maar ik ga hem toch insturen. Wil mijzelf en paardlief niet de druk opleggen om deze week nog een keer een dressuurproef te moeten rijden.

Vorige keer echt super snel commentaar en punten terug. Merk wel dat ik het soms jammer vind dat je niet in contact kan komen met de jury die je proef beoordeeld heeft. Ik zou namelijk graag wel wat vragen willen stellen, of in dit geval complimenten willen doorgeven. Want jeetje. Deze jury heeft echt mijn hele protocol volgeschreven met super leuk commentaar en veel tips waar ik echt wat aan heb.

Ik ben dan nog steeds super positief over dit concept en ik hoop echt dat dit na september blijft bestaan. *\o/*

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:48

Ach, met dat wrame meer in NL duurt het nooit lang en inderdaad 's morgens vroeg is beste optie, nog het koelst, zou ik dan ook doen, andere jaren ook wel gedaan. En vind het als het langer heet bljift ook geen probleem, paarden beetje gewend aan de warmte, nu valt het hun ook op hun koude dak zeg maar. Kan je niet echt acclimatiseren, dan sla ik rjiden warme dagen gewoon over, meestal toch maar dag of 1 a 2, nu dan week, kan zjin dat ik volgende week er 'smorgens vroeg keer op klauter en wat ga rijden, maar is geen noodzaak.
AFdeling grasmaai en co vermaakt zich wel.

Dewif, wat leuk dat je zoveel commentaar erbji had staan, hoop ik ook steeds op, zeker deze keer. En dan niet noodzakelijkerwijs voor de overdiudelijke fouten, eenvoudige wissel door draf en tig passen ipv 3 tot 5, omdat ik wachtte tot de rust er weer beetje was.
Vind het al heel wat dat ik uberhuapt de proef uit mijn hoofd heb onthouden, da's voor mji een wonder zeg maar. (oke, ik beken, 1e opname ging fout, want ik was hopeloos verdwaald.... dus werd het take 2...)

Imaginaerum
Berichten: 3723
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:57

Wij gaan inderdaad ook vroeg. Ik zorg ervoor dat ik voor 9 uur/half 10 klaar ben met rijden. In dat opzicht vind ik het online proefjes rijden een stuk gunstiger voor het paardenwelzijn dan een live wedstrijd.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:05

Mocht je niet kunnen filmen omdat het te warm is dan geloof ik niet dat de knhs moeilijk doet als je later inlevert.