[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:34

Wauw leuke foto's! Super lief koppie!
Jammer van t springen!
Ik vrijdag naar enschede springen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:10

Ik had gisteren examen van de jurycursus. Waarom ik de afmetingen van de stal voor een drachtige merrie moest weten is me nog steeds een raadsel. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:11

Aparte vraag.
Wel gehaald?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:21

geen idee, zou binnen een dag of 3 mail krijgen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:29

winstpuntenregeling bij internationale starts met dressuur was ook een vraag... EUh, boeiuh.... hahaha, staat wel in het algemeen wedstrijdreglement hoor. Maar geen tijd om dat tijdens het examen op te zoeken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:07

Wat een rare vragen? Was dat voor de springjurycursus?
Hopelijk heb je het gehaald :j

Wat balen Lithya! Waar zou je starten?

Ik ga een rondje dressuur rijden met CH Haulerwijk, Eddie loopt zo fijn dat ik me er toch nog maar eens aan waag :D Op mijn springzadel, want dressuurzadel past niet :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:15

Ik ga vrijdag naar Wanneperveen dressuren. Woensdag ga ik mee met een vriendin daaro kijken, gezellig doen :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:28

O gezellig Gomir. Start er ook dressuur.

Zou in Wittelte starten.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:50

Cioccolato schreef:
Ik ga vrijdag naar Wanneperveen dressuren. Woensdag ga ik mee met een vriendin daaro kijken, gezellig doen :D

:+ Goh, jij ook al.... {:}

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:28

Leuke foto's goldie!! Lief koppie inderdaad :)

Stom dat het niet door gaat, te weinig deelnemers?

Anne wat een rare vragen!! Misschien willen ze de algemene kennis ook weten ofzo?

ik ga morgen ook naar Wanneperveen ! Dressuren en ja hoor... BB springen. Had L opgegeven maar ik wil niet nog weer es minpunten halen dus ff omgezet naar BB . Afmelden vond ik ook zo jammer :)
Paard gaat misschien een weekje naar opvoedkamp als het zo blijft. Ik kan het helaas niet meer zelf oplossen zonder deskundigere hulp dan wat ik nu heb.

Ik ben trouwens vandaag naar de efteling geweest! Super leuk!!! Maar de nieuwe attractie vond ik beetje tegenvallen, joris en de draak daar in tegen echt super vet! :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:09

Ja te weinig deelname.

Een weekje strafkamp is soms helemaal niet verkeerd. Even uit de vertrouwde omgeving met misschien een net doortastender persoon. Kun je beter doen dan blijven aanmodderen en hopen dat het beter gaat.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:40

Ik wist helemaal niet dat Wittelte was, Bergum is ook dit weekend :j

Opvoedkamp kan zeker helpen, maar een week is wel erg kort om een probleem op te moeten lossen. Dan moet je eigenlijk altijd forceren en heb je ook geen tijd om het nieuwe gewenste gedrag te bevestigen. Met andere woorden: je zit wsl zo weer in de problemen daarna :o
Wel balen dat het even zo moeizaam gaat. Is B of L HC starten geen optie als je geen minpunten wil rijden? Dat heeft wsl meer zin dan BB starten, omdat het verschil met een 'gewoon' concours niet zo groot is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:59

Is dat nog steeds mis met de dubbels elke? Of komen er steeds meer dingetjes bij? Wat ***!
Maar, poosje opvoedkamp kan idd helpen maar zorg wel dat het lang genoeg is ook om daadwerkelijk restultaat te krijge!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:11

Nee niet meer in de dubbels, ze gooit nu bij elke oxer der kop in het zand..

Het ligt denk ik dat ik niet met genoeg druk rij vlak voor de sprong ofzo , ik kan er eigenlijk niet echt de vinger op leggen.

Als ik L hc ga starten durf ik door de hoogte ( dat zij niet onzeker wordt , wat ze waarschijnlijk al is maar goed) niet goed door te drukken . Bij bb is we gewoon even geen sprake van dat ze midden in de sprong zou kunnen belanden want daar kunnen we overheen struikelen zonder fouten haha

Mocht het mijn gevoel bevestigen dat het zeg door mij komt dan gaan we eerst een middag naar de persoon om te kijken of hij kan helpen , zo ja dan zou ze evt daar een week heen gaan en daarna met hem trainen met mij erop.

Die vader van mij is gek want hij heeft gister naar die man opgebeld en ik kan je zeggen... Das niet de eerste de beste haha!! ( hij zag hem op tv...)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:24

Oh maar ook in het BB kun je midden in de sprong landen hoor. Vraag mijn paard maar :))
Die bleef gewoon hangen totdat de zwaartekracht toch wat teveel werd :')

Wel vervelend Elke! :(:)
Stapje terug wil wel eens helpen, of idd iemand anders laten voelen/trainen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:06

Ik deel de mening van Gomir helaas Elke. Ik leg je wel een keer persoonlijk uit waarom. Wordt anders een lang verhaal en ik kan het beter pratend dan schriftelijk onder woorden brengen :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:03

Oh joh der zullen er veel met gomir eens zijn , dat snap ik ook wel maar ik geloof ook zeker dat er wat kan veranderen in een week :)

Maar wie weet hoeft het niet eens :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:16

Maar Elke, als ik het lees jouw verhaal, wordt jouw paard niet juist onzeker en in de stop omdat ze gewend is dat jij haar op de lagere parcoursen gewoon er doordrukt en bij de hogere zelf afwachtender rijdt en dus niet genoeg steun en leiderschap biedt?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:31

Klopt.. Maarrrr ze gaat het nu ook doen in de lagere parcoursen . Laatst b gestart of bv cross parcours wat best laag stond .

Eerste weigering inderdaad misschien te afwachtend, tweede weigering flink gedrukt ( zoals Gert N@B3r riep na de eerste stop ) en derde weigering ook .. Achteraf veel filmpjes met hun bekeken, we komen dan tot de conclusie dat de 2e en 3e keer stout is! En dan kom je op een punt dus dat IK toch niet genoeg druk heb in kracht bedoel ik. Ik moet dat dus trainen en leren. Maar omdat paard al in de stop Zit wordt dat een beetje lastig want het wordt steeds erger.

Misschien krijg ik haar er vanmiddag ook niet overheen en ik ga haar niet in een parcours afranselen omdat ik niet genoeg kracht heb.
Het is misschien een beetje een vaag verhaal haha er zit gewoon wat mis bij mij en bij haar. En als zij opgelost kan worden door iemand anders die mij daarin ook begeleid heb ik misschien iets meer rust en zekerheid dat het goed komt. Want ik kan er bij mijzelf Zeker wat aan doen , beenspieren trainen en oefenen oefenen oefenen maar dan even niet in een L parcours maar ietsje lager!

Snappen jullie het nog hihi

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:51

De stap van L naar BB snap ik wel. Vanuit stilstand kun je als het ware een BB hindernis nog halen, maar L niet. Denk dat je paard er al lekker gebruik van maakt en dat jij er eens goed doorheen moet. Dat komt wel. Met of zonder dat beetje hulp!

Hoe doe je het in training dan? Alleen met been of ook eens een gigantische klap erbij met een zweep? Of eventueel iemand met longereerzweep erbij?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:12

In de trainingen stopt ze eigenlijk nooit. Dan hebben we veel meer rust en regelmaat..

Maar mocht het voorkomen dan heeft ze wel es een flinke tik gehad. In parcours ook wel hoor!

en inderdaad, komt ook wel weer goed! Al zag ik het afgelopen week ff somber in haha!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:25

Even de resetknop gebruiken dus? Naar wie gaat ze toe? (Vraag ik geheel niet nieuwsgierig?)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:34

Oh wat vervelend.. heb je zelf ook teveel zenuwen op concour? Op oefenparcours dan?
Maar in iig goed dat ze ook eens een goede tik krijgt. Niet dat ze een aaitje en een foei krijgt, dan gaan ze vaak ook erg snel vervelend worden..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:00

ohnee hoor niet van dat benauwde haha ;) Maar wel met mate want het is wel een merrie die wel es op der teentjes getrapt kan zijn!

Ik denk dat het een mengelmoes is van stout, mijn spanning, entourage en te weinig leiderschap ofzo.

Mocht het zo ver komen dan gaat ze naar Gert van d3n h0f. Die zag mn vader dus op tv tijdens een docu over de sjiem. Mijn vader vond die wel goed genoeg voor ons want als die jeroen kon helpen dan moest die ons ook wel kunnen helpen.. haha :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:42

Dat is toch die man die paarden in 1 keer zadelmak maakt? Ik ben geen fan _O-
Hoop dat je het er uit krijgt elke! Uiteindelijk komt t wel goed!