Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:11

Woensdag staat er het een en ander in de Paardenkrant over Dressuurhoed.nl!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:12

Super! Het begint nu lekker op gang te komen. Zou iemand dat stukje uit de paardenkrant dan voor mij willen scannen, ik krijg hem namelijk niet.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:22

Ik had nog niet gereageerd in dit topic, maar ik ben nu de intekenlijst aan het uitprinten vanaf dressuurhoed.nl en deze ga ik v/d week bij mij op de vereniging hangen! Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:28

Go Chantal! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:48

Hmmm.... misschien bij mij op stal eens een formulier ophangen vóór verplichte helmen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:15

dus jullie vinden zo een belachelijk dressuurhoedje beter staan dan een veiligere cap, mij geen probleem jullie vinden de mensen die Z rijden blijkbaar heel bijzonder, hun hoofd is even hard ( of zacht tis te zien hoe je het bekijkt) maar wacht tot jullie eens heel hard vallen op je hoofd zal wel eens wat anders zijn. Waarom moet iedreen toch zo tegendraads zijn , zet'm toch gewoon op , hopeloos zijn jullie !

sofie

sorry voor mss een beetje grof maar ik wordt er niet goed van

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:38

Aimee schreef:
Hmmm.... misschien bij mij op stal eens een formulier ophangen vóór verplichte helmen.

daar gaan we weer, ben ik de enige die hier ontzettend moe van wordt

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:39

Paljassofie schreef:
dus jullie vinden zo een belachelijk dressuurhoedje beter staan dan een veiligere cap, mij geen probleem jullie vinden de mensen die Z rijden blijkbaar heel bijzonder, hun hoofd is even hard ( of zacht tis te zien hoe je het bekijkt) maar wacht tot jullie eens heel hard vallen op je hoofd zal wel eens wat anders zijn. Waarom moet iedreen toch zo tegendraads zijn , zet'm toch gewoon op , hopeloos zijn jullie !

sofie

sorry voor mss een beetje grof maar ik wordt er niet goed van

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:40

nee hoor Slapen Dromen Knipoog

maar wel een leuk citaat voor de discussie over Z rijden Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:42

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:42

WWWiske schreef:

Het is eerder andersom; de voostanders van de invoering zijn al die piepende dressuurmiepen meer dan zat en nemen niet eens meer de moeite om hier te kijken, laat staan te reageren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:43

Aimee, je hoeft hier ook niet te reageren. Dat doe je zelf ongevraagd en dat was juist niet de bedoeling van dit topic.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:44

Piepende dressuurmiepen?
Ja, ik rijd Z-dressuur.
Maar, ik spring ook wedstrijden (ben slechts L startgerechtigd, maar toch)
En ik rijd ook buitenritten.
En ik zou graag ook SGW gaan rijden.

En dat springen, die buitenritten en de SGW zet ik netjes mijn helmpje op, maar in de dressuurring zou ik graag met hoedje blijven rijden.

Waarom voorstander zijn van het ontnemen van een vrije keuze?

sorry, ook dit is offtopic maar ik kon het toch niet laten. Bloos!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:00

Fitzroy schreef:
Aimee, je hoeft hier ook niet te reageren. Dat doe je zelf ongevraagd en dat was juist niet de bedoeling van dit topic.

Sinds wanneer moet je gevraagd worden om in een topic te reageren... Verward

Ik hoef hier inderdaad niet te reageren, maar soms is het niet slecht om eens ergens flink tegenin te gaan waar mensen elkaar maar gelijk aan het geven blijven terwijl er goede tegenargumenten zijn.
Verder; kennelijk was het je niet opgevallen dat er nog slechts sporadisch reacties van mij staan de afgelopen vier pagina's maar dat wil dus niet zeggen dat ik nu vóór de actie ben. Ik ben van mening dat mensen die dit topic lezen ook best erop gewezen mogen worden waarom die invoering wèl zou moeten gebeuren.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:12

Maar als ik het goed begrijp vind jij dat de veiligheidscap Verward (ja, zo staat het in het besluit, er wordt geen helm genoemd) verplicht moet worden omdat jij nogal vervelend van je paard gevallen bent?

Omdat jij letsel opgelopen hebt (nog steeds geen antwoord of het tijdens een dressuurwedstrijd in de Z-ring was....) moet iedereen ineens met helm rijden en wordt iedereen die tegen de verplichting is ineens uitgemaakt voor piepende dressuurmiepen.

Tja....

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 18:15

Heb even een PB gestuurd naar de moderator, nu hangt dit gedoe me echt de keel uit. Hier is dit topic dus niet voor bedoeld!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:16

Volgens mij rijdt Aimee geen wedstrijden in de Z-ring en was het op een maandag gebeurd, dus de kans dat het op een dressuurwedstrijd was is vrij klein Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:17

Kitty schreef:
(nog steeds geen antwoord of het tijdens een dressuurwedstrijd in de Z-ring was....)

Nee, Aimee rijdt geen wedstrijden. Ze heeft geen hoedje en ook geen veiligheidshelm.

Ik als piepende dressuurmiep heb ze tenminste nog
allebei in mijn bezit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:19

Sterker nog, ik heb ze in 4 variaties Knipoog

Hoedje, de ouderwetse cap, de veiligheidshelm en een petje tegen de regen *LOL*

En ik wil zelf kunnen bepalen wanneer ik welk hoofddeksel op zet. (oke, dat een petje niet mag op wedstrijden kan ik me nog voorstellen)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:21

Oke, ik ga met je mee. Mijn ouderwets capje ligt ook nog op zolder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:22

Same here, ik heb ook alles in huis, inclusief gekeurde veiligheidshelm.
Aimee heeft ook springwedstrijden gereden, meestal moet je dan ook een veiligheidscap op.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:23

Jammer dat er mensen zijn die zo ontzettend vanuit zichzelf denken en er dan meteen ook pertinent vanuit gaan dat anderen dat ook doen.

In mijn allereerste reactie laat ik inderdaad weten dat ik lelijk van een paard afgevallen ben en vanaf heden een veiligheidshelm zal dragen maar ook dat ik afgelopen zomer een ander op een zzgp wedstrijd van het paard zag vallen (ja, recht voor mijn neus) en een trap tegen haar hoofd kreeg. Verder wil ik ook best vertellen dat ik enkele jaren geleden op een begrafenis was van een meisje dat van het paard viel met haar hoofd tegen een betonnen paaltje; dood ten gevolge hebbende. Een vriendin van mij had een kennis die hetzelfde is overkomen en ik heb zelf nog een kennis die wegens ernstig hoofdletsel na een val nooit meer de oude is geworden.

Dat alles bij elkaar maakt inderdaad dat IK een cap draag voortaan, maar als je m'n verdere reacties met de juiste interpretatie had gelezen dan had duidelijk kunnen worden dat dat niet de reden is waarom ik het helemaal niet verkeerd zou vinden als iedereen verplicht zou zijn een veiligheidshelm te dragen.

Overigens kwam bij mij nog een idee op; als ruiters vanaf een bepaald niveau dan zo persé met hoedje in de ring willen verschijnen, waarom stellen we dan niet gewoon een veiligheidscap verplicht op de losrijterreinen en voor het betreden van de ring mag die ingeruild worden voor een hoedje.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:24

*tsssss* Ik heb een hoedje, twee veiligheidscaps, een oude cap en twee croshelmen Haha! Wie biedt meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:26

Aimee, hoe kan de KNHS verzekeringtechnisch verantwoorden dat de nieuwe regel alleen geldt voor B t-m M ??

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:28

Aimee schreef:
In mijn allereerste reactie laat ik inderdaad weten dat ik lelijk van een paard afgevallen ben en vanaf heden een veiligheidshelm zal dragen maar ook dat ik afgelopen zomer een ander op een zzgp wedstrijd van het paard zag vallen (ja, recht voor mijn neus) en een trap tegen haar hoofd kreeg.

Dat was Paulien en die is hier ook al naar voren gehaald. Met het ene paard rijdt ze voortaan met cap maar met de ander heeft ze gewoon een hoedje op.
Kwestie van risico's inschatten dus ....