Het laatste stukje verwoord je eigenlijk goed

Ik kan je best een filmpje sturen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daffodil schreef:Gefeliciteerd MwM!
Ik zag een hele knappe haf met mooie punten en een zwarte parel en nog heeeeeel veel meer maar ik heb het echt stikdruk op het moment.
Ik was vorige week weer begonnen maar was zaterdag direct klaar omdat mijn zadel finaal afgekeurd werd terwijl ik nietsvermoedend aan de aanwezige zadelmaker vroeg of ze even kon kijken of er iets aangedraaid moest worden omdat ik er een piep/kraak in had. Forse scheur in kopijzer die nu wel gelast wordt maar ik ga toch maar op pad voor een nieuwe vrees ik.
Meer inhoudelijk kom ik weer in de lucht eind van de week, dan zijn de BTW toestanden afgelopen hier!
Deempjexxx schreef:Bedankt bowo en mywishmax.
Probeer het zo min mogelijk aan de voorkant te doen.
Hij valt vooral op zijn buitenschouder en doet daarbij zijn kont naar binnen.
Buitenteugel is strak binnenteugel komt los.
Contra doet hij gemakkelijker linksom als op zijn ‘goede kant’
Beetje vreemd maar ik denk omdat ik dan onbewust meer op mijn buitenteugel rij ipv binnenteugel.
Als ik hem wat contrastelling vraag dan valt hij vrijwel ook altijd terug uit galop, dan word hij natuurlijk rechter en dat vind hij moeilijk.
Hieperdi schreef:Deempjexxx schreef:Bedankt bowo en mywishmax.
Probeer het zo min mogelijk aan de voorkant te doen.
Hij valt vooral op zijn buitenschouder en doet daarbij zijn kont naar binnen.
Buitenteugel is strak binnenteugel komt los.
Contra doet hij gemakkelijker linksom als op zijn ‘goede kant’
Beetje vreemd maar ik denk omdat ik dan onbewust meer op mijn buitenteugel rij ipv binnenteugel.
Als ik hem wat contrastelling vraag dan valt hij vrijwel ook altijd terug uit galop, dan word hij natuurlijk rechter en dat vind hij moeilijk.
Meer met je beenrijden,
Ik heb ook zo’n paard. Enorm scheef, rechtsgebogen, denderd door de linker schouder heen (en hij heeft flinke schouders), rechtsachter zet hij ernaast en is ook nog eens wat sterker op rechts . Ja snap je het nogBegrenzen met me linkerteugel werkt nog niet helemaal, een zweepje tegen zijn schouder raakt hij beledigd van. Maar wat wel werkt voor nu, in dit stadium van scheefheid is balanceren van de schouders. Ik hou me linkerbeen iets naar voren om hem met mijn linkerteugel en linkerbeen (linkerknie) moet ik het eigenlijk meer noemen hem te begrenzen. Valt hij over links, linkerteugel en linkerbeen/knie, dan komt het stukje rechterbeen die op de singel zijn rechterachterbeen eronder vraagt. Dit blijven herhalen. Uiteindelijk is de clue natuurlijk de buitenbeen op de normale plaats houden. Maar in dit stadium ben ik daar OK mee. Voor linksom geldt linkerbeen iets naar voren en rechterbeen iets achter de singel om uitzwaaien tegen te gaan.
Ps dit geldt alleen voor dit stadium van scheefheid. En voor een linksgebogen paard geldt dit andersom. Oja en voorwaartsiteit is ook wel handig
DemiSisa schreef:Bedankt voor jullie reacties! Helemaal in wedstrijdoutfit ga ik denk ik niet doen, ik heb ook alleen een wedstrijdshirt met korte mouwen. Dus denk dat ik morgen even naar de epplejeck rij en een leuk trainingsshirt ga zoeken daar. Wil eigenlijk liever geen wit dekje gebruiken zondag, denk of zwart, blauw of groen. Als ik daaruit ben kies ik wel een leuk shirt in een bijpassende kleurEn dan sowieso wel m'n witte rijbroek inderdaad!
DemiSisa schreef:Bedankt voor jullie reacties! Helemaal in wedstrijdoutfit ga ik denk ik niet doen, ik heb ook alleen een wedstrijdshirt met korte mouwen. Dus denk dat ik morgen even naar de epplejeck rij en een leuk trainingsshirt ga zoeken daar. Wil eigenlijk liever geen wit dekje gebruiken zondag, denk of zwart, blauw of groen. Als ik daaruit ben kies ik wel een leuk shirt in een bijpassende kleurEn dan sowieso wel m'n witte rijbroek inderdaad!
Bentuh schreef:DemiSisa schreef:Bedankt voor jullie reacties! Helemaal in wedstrijdoutfit ga ik denk ik niet doen, ik heb ook alleen een wedstrijdshirt met korte mouwen. Dus denk dat ik morgen even naar de epplejeck rij en een leuk trainingsshirt ga zoeken daar. Wil eigenlijk liever geen wit dekje gebruiken zondag, denk of zwart, blauw of groen. Als ik daaruit ben kies ik wel een leuk shirt in een bijpassende kleurEn dan sowieso wel m'n witte rijbroek inderdaad!
ja dan zie je er toch helemaal leuk en netjes uit! zou wel ook je witte handschoenen aandoen. dat maakt de look helemaal compleet met je witte rijbroek