Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 16:56

En wat waren je punten Robijntjah?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:02

186 :')

Schiet mij maar lek.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:10

Ahh iig wel een punt! Ik had het ook de vorige x. Mijn 2 beste proeven gereden, 2x 179 :roll: goed voor je zelfvertrouwen dan ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:00

Ja nouja ik ging er heen met alleen de instelling een wp dus die is behaald.

En ik heb zelf echt heel fijn gereden dus dat ik het meeste waard.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:56

Oh dat is vreemd Robijntje.. Maar wel fijn dat je zelf zo fijn hebt gereden!

Ik heb helaas een proef met veel dure fouten gereden. Echt geen idee wat ik aan het doen was, want ze liep in de inrijbak echt zó fijn. Dus ik ben echt een sukkel :') Had er echt makkelijk bovenaan bij kunnen zitten ivm die kijkerige ring..

7de met 194 van de 21. Echt sla me hoor :')

Scheelt dat ik nu dus nog ruimte heb voor 1 extra selectie dus ik ga denk ik Beek nog maar inschrijven. Vraag mij echt af wat ik in die proeven aan het doen ben _O- Op aan het letten in ieder geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:44

Last van Black outs? Dat had ik nu dus eens voor de verandering niet :')

Ik kon heel de proef gewoon nadenken, ook wel eens fijn.

Alsnog netjes hoor!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:24

Nee geen blackout maar gewoon steeds een pas te laat. Denken dat ze zich wel red, en dan maakt ze fouten die ik al n stap terug op had kunnen vangen.

Gewoonweg dom.. Maarja ze heeft zich echt als een prinsesje gedragen dus ik mag eigenlijk echt niet klagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 23:02

Ah zo, naja kan gebeuren toch. Leermomenten!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 23:33

Robijntjuh en discodipp gefeliciteerd met de WP.
Wel herkenbaar dat je gevoel niet altijd klopt met de punten.. hier nog steeds niet aan het rijden:( mijn man kan het intussen wel goed vinden met mijn paard.. afgelopen week voor het eerst wat crosshindernisjes gereden, vandaag reed hij zo de oefencross bij ons op stal rond.. trots Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoewel ik er liever zelf op zit geniet ik wel onwijs van ze zo.. die oortjes

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 06:34

Disco dip wat jammer! Maar toch mooi resultaat

Wauw stoer robbie

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:30

Robijntjah: nou gefeliciteerd met je beste proef ooit, dat is toch een gaaf gevoel? :D kan me wel voorstellen dat je op 10 punten hoger had gehoopt, dan maar dat komt wel als je gevoel goed blijft :))

DiscoDipp: toch netjes qua punten en klassering maar dan weet je ook weer waar je zelf aan kan werken. Soms moet je ook wel wat 'laten gebeuren' om erachter te komen waar je focus moet liggen :+ wat voor foutjes heb je het dan over? Takt/aanleuning/slinger foutjes of iets anders?

@robbie88: Ahh wat gaaf! Je doet dat dus zelf niet met je paard?
Ik denk dat de mijne het ook prachtig zou vinden alleen durf ik nog niet... Doel voor volgend jaar :D

Wij zijn vrijdagavond voor het eerst indoor gestart . Die setting werkt wel goed voor ons. Losrijden ging heerlijk, 1e proef veel spanning in de baan maar dan de 2e proef kunnen gebruiken om toch nog na te kunnen rijden.
1e proef vielen de punten me mee, 2e proef vielen ze iets tegen..had meer verschil verwacht. Maar hoe dan ook trots! 183 en 188.

Outdoor elke keer 2 andere ringen moeten rijden en dat kwam de spanning nooit echt ten goede...

Vorig weekend hadden we ter voorbereiding op indoor nog bij Jill de Happy Athlete Cup gereden. Die ervaring was echt top! Ideale opzet en heeft ons veel vertrouwen gegeven. De feedback was ook wel erg correct vond ik, daar kunnen we zeker mee vooruit.

En weer een mooie foto aan overgehouden <3
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:39

Zeker een mooi plaatje. Knap stel

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:57

robbie88 schreef:
Robijntjuh en discodipp gefeliciteerd met de WP.
Wel herkenbaar dat je gevoel niet altijd klopt met de punten.. hier nog steeds niet aan het rijden:( mijn man kan het intussen wel goed vinden met mijn paard.. afgelopen week voor het eerst wat crosshindernisjes gereden, vandaag reed hij zo de oefencross bij ons op stal rond.. trots [ [url=m/RublOI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sIHtJi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5nlu9B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YE6ilv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dyQqX8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoewel ik er liever zelf op zit geniet ik wel onwijs van ze zo.. die oortjes

Oh leuk dat jullie beide rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:55

Leuk Robbie!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:02

@robbie: Wat leuk dat jullie beiden rijden inderdaad en stoer dat hij er zo mee weg rijdt! Paard ziet eruit alsof ze zich kostelijk vermaakt :D

@Mariek: Iedereen zei idd al, achja dan weet je waar je op moet letten. Maar het erge is, dit is al zeker 4 keer gebeurt. Dus ik stoot mij ook nog eens 4 keer aan dezelfde steen :') Ze wisselde mij vlak voor de overgang, gewoon omdat ze afgeleid was dus ik had haar er gewoon bij moeten houden. Bij de andere galop vergat ze in de overgang een achterbeen dus ze rolde er zo uit, ook gewoon dom want ik had haar meer op achter moeten houden. Is gewoon stom, zijn steeds zelfde kleine dingen en daar stel ik mijzelf gewoon mee teleur. Pony kan er echt niets aan doen.

Ik ben echt jaloers op jou lengte in de galop <3 Die van mij is al zo lekker kort dus die kruipt er graag achter. Hoop dat ik over n half jaartje ook zo rond kan sturen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:18

Maar niet te streng voor jezelf zijn hé? Bij wedstrijden hoort ook het leren dat je blijft rijden in een proef. Er zijn heel veel mensen die dezelfde dingen 'fout' doen tijdens een proef. Is nog logisch ook, normaal kan je 100 keer iets over doen en nu moet het de 1e keer op die precieze plek. En de meeste mensen willen het allemaal heel netjes doen waardoor het eigenlijk slordiger wordt, omdat je niet meer genoeg rijdt. Het is echt niet gek dat dat vaker fout gaat als 1 keer! :(:)

Heb je al eens uitgeschreven hoe je een proef wilt rijden? Dus je hebt de proef voor je en dan ga je bedenken hoe je de hoek rijdt voor het binnenkomen. Hoe zorg je voor de juiste buiging en wanneer wend je af bijvoorbeeld voor juiste wending bij jouw paard. Net als die overgangen, hoe bereidt je die voor zodat ze goed gaan.

Dan kan je dat daarna doorlezen en eventueel oefenen en wordt het ook in een proef meer automatisme. Want in de training en losrijdeb kan je het al, dan ga je nu jouw hoofd aanleren hoe je het in de proeven doet.

Mooie foto marieke! Knappe merrie is het toch.
Robijntjah, toch gefeliciteerd met de punt!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:07

Lees al een tijdje mee en nu ik weer een beetje fanatiek start lijkt het me leuk om ook mee te komen praten, als dat mag?

Robbie, wat een leuke foto’s, plezier van je paard straalt er vanaf!

Robijntjah, vervelend hè? Had het afgelopen weekend ook, reed mijn beste proeven tot nu toe, voor mijn slechtste punten tot nu toe. Belangrijkste is dat jij fijn hebt gereden, die punten komen dan wel van de volgende jury.

Disco, niet te hard zijn voor jezelf inderdaad, fouten maken hoort er ook bij en zo te lezen gaan jullie super goed samen!

Volgend weekend mogen wij ook weer. Wij is ikzelf met mijn grote KWPN merrie Eva. Ze is mijn eigen paard en ook de enige met wie ik officieel gestart ben. Toen ik haar kocht was mijn doel ooit M te kunnen starten, dat hebben we inmiddels ruim gehaald (rijden M2). Huidige doel is Z te mogen starten en daarna zien we wel weer.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:13

[quote=“
@robbie88: Ahh wat gaaf! Je doet dat dus zelf niet met je paard?
Ik denk dat de mijne het ook prachtig zou vinden alleen durf ik nog niet... Doel voor volgend jaar :D

Dit paard heb ik nog niet zo lang, wel een paar x boompjes en waterbak meegepakt, maar mijn man is wel echt van het springen / eventing.

2 x zelfde ring is wel fijn ja, nette punten hoor, ik herken wel dat ik dan de 2 e proef iets meer ga rijden.
Ik hoorde veel enthousiaste reacties op de happy Athlete cup. Was dichtbij, maar helaas hopelijk volgende keer.
Bedankt voor de superleuk reacties :) doen mij goed.

Dit is mijn man op “zijn” paard tante rikie:

Afbeelding

Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:38

DiscoDipp schreef:
@robbie: Wat leuk dat jullie beiden rijden inderdaad en stoer dat hij er zo mee weg rijdt! Paard ziet eruit alsof ze zich kostelijk vermaakt :D

@Mariek: Iedereen zei idd al, achja dan weet je waar je op moet letten. Maar het erge is, dit is al zeker 4 keer gebeurt. Dus ik stoot mij ook nog eens 4 keer aan dezelfde steen :') Ze wisselde mij vlak voor de overgang, gewoon omdat ze afgeleid was dus ik had haar er gewoon bij moeten houden. Bij de andere galop vergat ze in de overgang een achterbeen dus ze rolde er zo uit, ook gewoon dom want ik had haar meer op achter moeten houden. Is gewoon stom, zijn steeds zelfde kleine dingen en daar stel ik mijzelf gewoon mee teleur. Pony kan er echt niets aan doen.

Ik ben echt jaloers op jou lengte in de galop <3 Die van mij is al zo lekker kort dus die kruipt er graag achter. Hoop dat ik over n half jaartje ook zo rond kan sturen!

Ohh dank je! Maar ik heb ook genoeg foto's die minder mooi op lengte zijn hoor :o ze duikt snel te diep, kwestie van kracht en blijven puzzelen.

En inderdaad, goed dat je kritisch bent maar dat soort foutjes horen erbij he :(:) het is zooooo moeilijk om echt foutloos te rijden. Ga je nu meer eraan rijden dat gaat er wel weer iets anders 'mis'. Wel goed om steeds te blijven zoeken naar waarom iets gebeurt :j

Welkom Roulette!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:52

Ik ga het even langs mij neerleggen inderdaad. Woensdag weer les dus dan kunnen we weer verder, gisteren en vandaag heeft ze even vrij :)

Welkom Roulette!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:51

Gister mijn wedstrijd debuut gehad in de B met mijn frederiksborger.
Ik was helemaal netjes met mooi wit oornetje ect. Krijg ik een 7 op verzorging.
Terwijl anderen een 8 kregen en verder niks extra's hadden gedaan.

Nou vermoed ik dat het komt van haar pigment vlek op de kont.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:01

corinadrenth schreef:
Gister mijn wedstrijd debuut gehad in de B met mijn frederiksborger.
Ik was helemaal netjes met mooi wit oornetje ect. Krijg ik een 7 op verzorging.
Terwijl anderen een 8 kregen en verder niks extra's hadden gedaan.

Nou vermoed ik dat het komt van haar pigment vlek op de kont.

Of ze vinden je paard niet mooi ik heb ook een poosje met een Tinker mee gereden, maar had ook vaak een 7, terwijl ik daar toch echt veeeeeeel meer werk aan had om netjes voor de dag te komen.
Afbeelding niet te lang over nadenken en weer door :)
Hoe was je debuut verder?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:05

Dat zou dan helemaal appart zijn, er stond nog op 1 protocol dat ik een byzondere verschijning heb haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:29

Het gaat ook over de conditie van het paard oa. Niet alleen of paard netjes getoilleteerd is. Dus het kan ook zomaar zijn dat alles keurig netjes is, schoon en verzorgd, alleen paard te dik of te mager of slechte bespiering bijvoorbeeld en je daardoor een minder cijfer krijgt. Of iets aan eigen kleding. Ik vind het sowieso maar een apart cijfer, bijna een cadeautje omdat veel juryleden redelijk standaard cijfers geven.
Zou niet zomaar er vanuit gaan dat het door een pigment vlek komt. Volgende keer gewoon even naar de jury lopen als je je iets afvraagt.

Wit oornetje vind ik wel erg gedurfd :') Als ik er 1 gebruik pak ik altijd een donkere kleur of dezelfde kleur als paard. Het kan kleine foutjes in aanleuning erg uitvergroten met een opvallende kleur.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:44

Afbeelding

Hier zie je haar pigment vlek