Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:05

Gefeliciteerd SandraWierda! Dat zijn mooie punten.

Afgelopen zondag heb ik met mijn haflinger ons M1 debuut gemaakt. Voor het eerst dat ik M1 start, dus ik had geen idee wat ik kwa punten kon verwachten.
We hadden wat fouten in de galop, maar veel 7's gereden op andere onderdelen. Beloond met 191 en 187 punten :). Zelfs nog een eerste en tweede prijs mee naar huis genomen.

Volgende week gaan we voor het eerst een 80cm parcours springen. Het is een concours met veel aankleding, dus ik ben heel benieuwd of we rondkomen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:23

SandraWierda schreef:
FleurSandro schreef:
[ [url=m/dhD9DJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dinsdag met mijn haflinger vrijgesprongen <3 wat nou, haflingers kunnen niet springen <<)
Wat een kanon! Ben benieuwd hoe ver het gaat lukken met springen tussen de paarden! 24 november gaan we voor ons 90cm debuut!

Spannend succes, hoe groot is jou Haf?

Niet officieel gemeten, maar zelf met de meetstok kom ik op ongeveer 1,50m uit

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:44

Doedatje schreef:
Gefeliciteerd SandraWierda! Dat zijn mooie punten.

Afgelopen zondag heb ik met mijn haflinger ons M1 debuut gemaakt. Voor het eerst dat ik M1 start, dus ik had geen idee wat ik kwa punten kon verwachten.
We hadden wat fouten in de galop, maar veel 7's gereden op andere onderdelen. Beloond met 191 en 187 punten :). Zelfs nog een eerste en tweede prijs mee naar huis genomen.

Volgende week gaan we voor het eerst een 80cm parcours springen. Het is een concours met veel aankleding, dus ik ben heel benieuwd of we rondkomen.

Mooi gereden, meteen mooie winst en gelijk in de prijzen, gefeliciteerd

Doedatje

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:01

Gister hebben we voor het eerst officieel een 80cm parcours gesprongen. Het eerste rondje hadden we 3 balken, een weigering en een tijdfout. Wel mooie stijlpunten, namelijk 72,5.
Het tweede rondje waren we foutloos en 69,5 stijlpunten. De dubbel stond op 2 galopsprongen voor een paard en wij namen hem in 3 galopsprongen. Best goed te doen tussen de paarden.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:05

Doedatje schreef:
Gister hebben we voor het eerst officieel een 80cm parcours gesprongen. Het eerste rondje hadden we 3 balken, een weigering en een tijdfout. Wel mooie stijlpunten, namelijk 72,5.
Het tweede rondje waren we foutloos en 69,5 stijlpunten. De dubbel stond op 2 galopsprongen voor een paard en wij namen hem in 3 galopsprongen. Best goed te doen tussen de paarden.

Knap gedaan :j

Jive03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:49

Doedatje schreef:

Wat super goed! en hele mooie stijlpunten!

Ik begin er langzaam aan te denken om in het nieuwe jaar maar eens een oefenrondje te gaan springen. Mijn fjordje is wel echt klein (1.39m) dus ben benieuwd of we überhaupt rondkomen in zo'n parcoursje := . Dit jaar eerst maar proberen de laatste puntjes in de B dressuur bij elkaar te sprokkelen.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:25

Dankjewel SandraWierda.

Jive03: De haflinger waar ik gister mee heb gesprongen is ook maar 1.38, dus met veel oefening kan het :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 13:14

Leuk Doedatje! Nette punten ook :) Ik ben gisteren even bij het oefenspringen wezen kijken van de vereniging waar ik waarschijnlijk lid wil worden, erg leuk ook. Ik kreeg al gelijk weer zin om ook een rondje te doen :):)

Verder heb ik mijn wedstrijd af moeten zeggen helaas. Pony van een vriendin stond met een wond waar de dierenarts bij moest komen. Uiteraard gebeuren zulke dingen altijd in het weekend :roll: maar ik ging het nooit meer redden om op tijd klaar te zijn. Daarbij vind ik het ook niet prettig als ik me niet rustig voor kan bereiden dus wat dat betreft was het prima om af te melden

Jive03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:54

@doedatje, oh dat bied perspectief!!! Extra tof dat je dan zo rond hebt kunnen rijden tussen de paarden!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:20

Doedatje schreef:
Dankjewel SandraWierda.

Jive03: De haflinger waar ik gister mee heb gesprongen is ook maar 1.38, dus met veel oefening kan het :)

Oh gaaf nog zo’n mini haflingertje, die van mij is 1.37m <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:33

plutolover schreef:
Casarell schreef:
Een kennisje van mij is inmiddels zelfs ZZZ geklasseerd met haar haflinger, tussen de paarden dus!

Hier het artikel wat vorig jaar in de Hoefslag stond..
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressu ... sGawJaBOlc

Ben echt zo trots op ze.. <3

WOW Super knap!!

Super knap!! ik ben al blij als ik de Z ga halen met mijn haflinger. Daarna zie ik daarna wel weer. Ik ben nou niet echt een dressuur tallent.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:38

plutolover schreef:
Super knap!! ik ben al blij als ik de Z ga halen met mijn haflinger. Daarna zie ik daarna wel weer. Ik ben nou niet echt een dressuur tallent.

Haha ik heb het doel nog wat lager liggen, ik ga eerst voor M met winst. Ben in het verleden wel M gestart maar heb elke keer paard verkocht voordat ik een winstpunt heb gehaald. Dus nu heb ik de tijd en ga ik voor de M + winst met mijn power pony <3

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:23

Ik heb ook het Z als doel, met als subdoel M1+10. Dan is namelijk het kroonpredicaat en sportpredicaat binnen. Zondag ga ik M1 starten, ik ben benieuwd!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:56

Hier ook het Z als doel, met als stiekeme penny-droom, met stang en trens mogen rijden <3
Momenteel M1+3, dus nog een hele weg te gaan. Maar in november gaan we weer op wedstrijd! Ook alweer geleden van juni :+ Iets met te druk, te warm of te nat...

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:02

Nou met M1 ben je al aardig goed op weg!

Ik had eerst ook het doel Z1 worden. Toen was dat doel bereikt en vond ik het niet eens mega moeilijk :') Je groeit er ook weer in ofzo. Als de basis goed voor elkaar is, moet het zeker te doen zijn!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:18

Dat is het he, de basis moet goed zijn en dan zijn de rest eigenlijk maar wat 'kunstjes'.

Vorige week met Vino voor de 2e keer in de B gestart waar hij winst liep met een 3e prijs. Ik start denk ik nog 2 maanden in de B en dan in januari L1 starten.Afbeelding

Jive03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:21

Ah littleroosie, wat een mega knap dier heb jij! <3

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:11

Ballard_L schreef:
Nou met M1 ben je al aardig goed op weg!

Ik had eerst ook het doel Z1 worden. Toen was dat doel bereikt en vond ik het niet eens mega moeilijk :') Je groeit er ook weer in ofzo. Als de basis goed voor elkaar is, moet het zeker te doen zijn!

Ja, de pony heeft zeker de kwaliteiten wel om dat te kunnen, dus als die gezond mag blijven gaat dat zeker lukken. Het duurt hier gewoon wat langer omdat ikzelf voor ik deze had nooit dressuurmatig gereden heb (lees, ik reed alleen buiten, heb er een jaar over gedaan voor ik consequent de goede galop kon vragen in de bak :P ) en omdat ik zelf geen bak heb, dus oefenen doen we op buitenrit, maar in de polder is een gebroken lijn of halve grote volte in contra nu eenmaal wat lastiger te rijden, zeg maar niet. En daarbij loopt hij ook nog voor de wagen. Dus we gaan wat trager vooruit, maar dat houdt het spannend :Y)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 18:10

Wat een mooie doelen!
Mijn doel is wel om uiteindelijk Z te rijden, maar denk niet dat dat gaat lukken met mijn huidige pony. Ze is inmiddels 17, en hoewel ze er echt fantastisch bij staat, hebben zowel zij als ik het niveau nog niet en hebben we echt samen verder te leren. We gaan over twee weken voor het eerst L1 starten, wat ik al super leuk vind. Winstpunt L1 was met haar mijn doel toen we een paar maand terug zijn begonnen met wedstrijd rijden. En daarna zie ik wel hoe ver we nog komen samen. En daarnaast heb ik met haar als doel springwedstrijd 80cm.
En nog eens een crossje zou ik leuk vinden. Eigenlijk zou ik dit weekend een oefencrossje hebben, maar die gaat door het weer niet door helaas. Dus van het voorjaar nog eens een oefencross 60cm zou ik ook graag willen.
En verder uiteraard genieten en kijken wat we samen allemaal nog kunnen leren <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 10:31

Mijn doel is ok om het Z te halen, een echt tijdsbestek heb ik daar niet in. Aangezien ik niet verder ben gekomen dan L geklasseerd met winst en Ruud zelf gefokt heb, zijn we letterlijk bij 0 begonnen. Hij is nu 6, nog piepjong dus ik heb steeds rustig opgebouwd omdat hij nog zo aan het groeien was. Ik merk dat hij nu echt sterker begint te worden en dat we zoetjes aan meer aan het werk kunnen. Tot nog toe ieder jaar een klasse gereden (met 4,5 B en 5,5 L1 gestart) dus hopelijk kunnen we aan het begin van het nieuwe jaar over naar de L2

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 13:13

Geloof me, dat Z gaan jullie halen, echt waar. Zoals werd gezegd, als je de basis voor elkaar hebt, kom je daar echt.
Wij rijden nu ZZzwaar en daar loop je vooral tegen heel veel vooroordelen aan. Mijn merrie is 1.45, dus echt een uk tussen dat grote bruine dressuurgeweld. De jury's weten vaak niet wat ze ermee moeten en vaak vinden ze gewoon dat je er niet hoort. Begrijp me niet verkeerd, veel proeven van ons zijn niet winstwaardig, maar als ze dat wel zijn, krijg ik ook geen punt. Das jammer.
Maar...mijn doel is de slipjas. Nog 5 punten

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 13:24

Volhouden Wendy, ook met jouw smurf is nog meer mogelijk :j

Ook wij treffen nog steeds wel eens jury's die het gewoon echt niet willen zien of er niets mee kunnen.
Of vinden dat de basis niet in orde is >;)

Gelukkig ook genoeg die het wel kunnen waarderen. De weg is lang maar de aanhouder wint ;)

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:29

Mirranda schreef:
Volhouden Wendy, ook met jouw smurf is nog meer mogelijk :j

Ook wij treffen nog steeds wel eens jury's die het gewoon echt niet willen zien of er niets mee kunnen.
Of vinden dat de basis niet in orde is >;)

Gelukkig ook genoeg die het wel kunnen waarderen. De weg is lang maar de aanhouder wint ;)

Haha, daar weet jij alles van, toch?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:14

Whoehoe, ik ben officieel M1 geklasseerd met mijn pony :) een mooie winstpunt, 183 punten. De 1e proef ging de contra 2x mis en schouderbinnenwaarts ook niet helemaal lekker (dubbeltellers) en dan gaat het rap, maar de 2e proef ging wel lekker en ging de contra ook goed en die telden dubbel. Dus ik ben blij!

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:19

LaDonna75 schreef:
Whoehoe, ik ben officieel M1 geklasseerd met mijn pony :) een mooie winstpunt, 183 punten. De 1e proef ging de contra 2x mis en schouderbinnenwaarts ook niet helemaal lekker (dubbeltellers) en dan gaat het rap, maar de 2e proef ging wel lekker en ging de contra ook goed en die telden dubbel. Dus ik ben blij!

Gefeliciteerd! *\o/*