Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elitedeux schreef:Ik kom ook maar weer eens om de hoek kijkenWe zijn nu hard aan het oefenen voor de M2, zodat we dat deze zomer kunnen gaan starten. De oefeningen zitten er allemaal wel aardig op, alleen de rechter travers blijft een ramp.. Ikzelf zak helemaal naar links waardoor ikzelf maar ook Schimmel uit balans raakt en dus de hele oefening weer opnieuw kunnen rijden. Iemand een tip om dit op te lossen?
luffwinny schreef:Ik heb ook een bitfitter laten komen ( Bianca lodeweegs, heeft laatst ook een stuk voor het bit geschreven over bitfitter. Zeer tevreden over haar). Ik ben blij dat ik had gedaan want mijn paard liep alleen op een rechte stang fijn. Het was fijn om te voelen wat een bit voor verschil maakt. Met tongboog reageerde mijn paard helemaal niet fijn. Ook gelijk een opmaat gemaakt hoofdstel bij haar gekocht, weet ik iedergeval dat alles goed is en geen miskoop koop.
droversrun schreef:Nou ik zit nog onder de 200 omdat mijne tot nu toe gelukkig nog fijn loopt op HH bitjesDus hier tot nu toe erg blij mee en hoop dat het zo blijft. Met een trens is ze ook nooit moeilijk geweest.
luffwinny schreef:Ik heb ook een bitfitter laten komen ( Bianca lodeweegs, heeft laatst ook een stuk voor het bit geschreven over bitfitter. Zeer tevreden over haar). Ik ben blij dat ik had gedaan want mijn paard liep alleen op een rechte stang fijn. Het was fijn om te voelen wat een bit voor verschil maakt. Met tongboog reageerde mijn paard helemaal niet fijn. Ook gelijk een opmaat gemaakt hoofdstel bij haar gekocht, weet ik iedergeval dat alles goed is en geen miskoop koop.
Mag ik vragen wat voor merk bitten je bij haar geadviseerd kreeg?
luffwinny schreef:Dit zijn de merken waarzei mee werkt: Neue schule, Trust, Beris en Bombers. ik heb zelf ns. Heel apart hoe weinig het weegt, de stang en trens samen zijn ongeveer even zwaar als mijn sprenger bit.
Janine1990 schreef:Zoo een paar PB'tjes verstuurd, ben heel benieuwd naar jullie tips en tricks! Hoop dat jullie een beetje lief zijn, maar wel eerlijk!
Ik rij op trens, wil dat ook blijven doen... Heb bitten laten aanmeten, inclusief kopstuk en neusriem (maar die lag niet zo moeilijk). Maar dat was al vrij prijzigIk ga niet stang en trens aanmeten als ik er straks toch niets mee kan.
droversrun schreef:luffwinny schreef:Dit zijn de merken waarzei mee werkt: Neue schule, Trust, Beris en Bombers. ik heb zelf ns. Heel apart hoe weinig het weegt, de stang en trens samen zijn ongeveer even zwaar als mijn sprenger bit.
Bedankt voor je antwoord, Sprenger heeft inderdaad hele zware bitten. Maar ik vraag me af waarom zo'n bitfitter nooit met HH aan komt zetten?dat bevalt mij in ieder geval altijd prima tot nu toe en mijn portemonnee vindt dat ook een prima merk haha. Toch ben ik wel benieuwd of ik verschil zal merken met andere merken