[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:33

Maar geen idee wie ik daarvoor moet bellen. Hier in de buurt zit er een maar ben van die persoon geen fan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:35

Hier ook een sprenger dynamic watertrens en bij mijn pony een myler watertrens.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:36

Ik kom ook maar weer eens om de hoek kijken :') We zijn nu hard aan het oefenen voor de M2, zodat we dat deze zomer kunnen gaan starten. De oefeningen zitten er allemaal wel aardig op, alleen de rechter travers blijft een ramp.. Ikzelf zak helemaal naar links waardoor ikzelf maar ook Schimmel uit balans raakt en dus de hele oefening weer opnieuw kunnen rijden. Iemand een tip om dit op te lossen? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:37

Elitedeux schreef:
Ik kom ook maar weer eens om de hoek kijken :') We zijn nu hard aan het oefenen voor de M2, zodat we dat deze zomer kunnen gaan starten. De oefeningen zitten er allemaal wel aardig op, alleen de rechter travers blijft een ramp.. Ikzelf zak helemaal naar links waardoor ikzelf maar ook Schimmel uit balans raakt en dus de hele oefening weer opnieuw kunnen rijden. Iemand een tip om dit op te lossen? :?

Centered riding les! ik was sceptisch maar dat is wel even nuttig. Zeer goede aanvulling op je gewone lessen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:52

Ik heb ook een bitfitter laten komen ( Bianca lodeweegs, heeft laatst ook een stuk voor het bit geschreven over bitfitter. Zeer tevreden over haar). Ik ben blij dat ik had gedaan want mijn paard liep alleen op een rechte stang fijn. Het was fijn om te voelen wat een bit voor verschil maakt. Met tongboog reageerde mijn paard helemaal niet fijn. Ook gelijk een opmaat gemaakt hoofdstel bij haar gekocht, weet ik iedergeval dat alles goed is en geen miskoop koop.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:54

vonneke schreef:
Maar geen idee wie ik daarvoor moet bellen. Hier in de buurt zit er een maar ben van die persoon geen fan...

kan je wel de site PB en, maar tot op heden neemt ze nog geen nieuwe klanten aan ivm de drukte,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:11

is altijd handig voor later dus stuur maar.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:18

Nou ik zit nog onder de 200 omdat mijne tot nu toe gelukkig nog fijn loopt op HH bitjes :) Dus hier tot nu toe erg blij mee en hoop dat het zo blijft. Met een trens is ze ook nooit moeilijk geweest.

luffwinny schreef:
Ik heb ook een bitfitter laten komen ( Bianca lodeweegs, heeft laatst ook een stuk voor het bit geschreven over bitfitter. Zeer tevreden over haar). Ik ben blij dat ik had gedaan want mijn paard liep alleen op een rechte stang fijn. Het was fijn om te voelen wat een bit voor verschil maakt. Met tongboog reageerde mijn paard helemaal niet fijn. Ook gelijk een opmaat gemaakt hoofdstel bij haar gekocht, weet ik iedergeval dat alles goed is en geen miskoop koop.

Mag ik vragen wat voor merk bitten je bij haar geadviseerd kreeg?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:19

Hier in het noorden zie je beide veel, alleen trens en s&t. Rij zelf met micklem en dubbelgebroken watertrensje. Ook omdat ik mijzelf lang niet goed genoeg vind voor s&t.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:20

droversrun schreef:
Nou ik zit nog onder de 200 omdat mijne tot nu toe gelukkig nog fijn loopt op HH bitjes :) Dus hier tot nu toe erg blij mee en hoop dat het zo blijft. Met een trens is ze ook nooit moeilijk geweest.

luffwinny schreef:

Mag ik vragen wat voor merk bitten je bij haar geadviseerd kreeg?

dat is verschillend per paard toch neem ik aan?
Weet dat de mijne van alles heeft, tweedehands en nieuw, van HH tot NS

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:22

Nou ja dat vroeg ik mij dus af... ik heb het idee dat de meesten met Trust of Sprenger aan komen zetten

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:38

Dit zijn de merken waarzei mee werkt: Neue schule, Trust, Beris en Bombers. ik heb zelf ns. Heel apart hoe weinig het weegt, de stang en trens samen zijn ongeveer even zwaar als mijn sprenger bit.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:42

Heb nog een S&T in de kast hangen maar hij past niet op mijn huidige paard -O-
Geen intentie om op S&T te gaan rijden. Ze is heel simpel om trens. Bovendien zit ik dus ook altijd te poedersuiker met die extra teugel. Dus laat maar :')

Keertwendingen gaan bij mij super. Ik snap ze eindelijk en heb er vaak 8en voor op cc.
Travers daarentegen... :roll:

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:55

luffwinny schreef:
Dit zijn de merken waarzei mee werkt: Neue schule, Trust, Beris en Bombers. ik heb zelf ns. Heel apart hoe weinig het weegt, de stang en trens samen zijn ongeveer even zwaar als mijn sprenger bit.

Bedankt voor je antwoord, Sprenger heeft inderdaad hele zware bitten. Maar ik vraag me af waarom zo'n bitfitter nooit met HH aan komt zetten? :') dat bevalt mij in ieder geval altijd prima tot nu toe en mijn portemonnee vindt dat ook een prima merk haha. Toch ben ik wel benieuwd of ik verschil zal merken met andere merken

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:01

Even van Bianca haar site gekopieerd: Daarom ben ik nu bitfitter geworden, waarop de naam Bitfitting4horses van toepassing is. Tijdens bitfitting werk ik met de bitten van de merken Neue schule, Trust, Beris en Bombers. Dit is een bewuste keuze gezien het fijne materiaal en de mooie pasvorm van deze bitten.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:04

Ik snap eigenlijk wel waarom ze met betere merken werken. hh is natuurlijk niet te vergelijken met ns en ze moeten wel producten hebben waar ze achter staan. Helaas zijn het wel duurdere bitten. Net zoals je een Rambo deken hebt of een goedkope, de pasvorm van Rambo is vaak veel mooier.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:45

Ik vind het maar mode, bit fitters. Maar dat is mijn mening. Ik rij zelf met een Franse trust stang en een 11cm Hrimnir enkelgebroken trens. Ik heb mijn hoofdstel gekocht bij hyppostore daar heb je voor een leuke prijs een mooi hoofdstel

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:05

Ik vind het geen modeding. Ik ben blij dat ze er zijn, zo kun je meerdere bitten proberen en kijken waar je paard het goed op doet zonder veel bitten te moeten aanschaffen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:06

Ik heb die van mij ook op se sprenger Dynamic sensogan lopen.. de S&T vind Joe helemaal niks, hij legt zijn tong er aldoor boven terwijl hij op de trens super te eijden is dus dat doen we ook maar fijn. Mijn vorige Z paarden reed ik wel op de S&T. Een set aurigan bitten van sprenger. Mijn nieuwste set (2jaar oud) is voor de liefhebber te koop.

Betreft de wissels om terug te komen over de nieuwe buitenschouder; in een enkele wissel heb ik dat probleem niet, het is puur in de sneller opvolgende series dat ik zelf iets fout doe dat me dat overkomt.. heb het ook al eens laten filmen maar ook dan valt het me nog niet op :+ misschien moet ik ook gewoon de km's meer maken in die oefeningen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:09

Zoo een paar PB'tjes verstuurd, ben heel benieuwd naar jullie tips en tricks! Hoop dat jullie een beetje lief zijn, maar wel eerlijk!

Ik rij op trens, wil dat ook blijven doen... Heb bitten laten aanmeten, inclusief kopstuk en neusriem (maar die lag niet zo moeilijk). Maar dat was al vrij prijzig :+ Ik ga niet stang en trens aanmeten als ik er straks toch niets mee kan.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:25

Ik heb een tijd met s&t gereden. Flink vooruit gegaan met rijden toen. Hij was veel fijner in de hand, makkelijker te verzamelen en deed alles op de een of andere manier makkelijker. Niet meer zo er uit willen lopen en lang willen worden.
Nu rij ik er eigenlijk nooit meer mee en rij ik alleen op een enkel gebroken bustrens, loopt hij prima op!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:44

Janine1990 schreef:
Zoo een paar PB'tjes verstuurd, ben heel benieuwd naar jullie tips en tricks! Hoop dat jullie een beetje lief zijn, maar wel eerlijk!

Ik rij op trens, wil dat ook blijven doen... Heb bitten laten aanmeten, inclusief kopstuk en neusriem (maar die lag niet zo moeilijk). Maar dat was al vrij prijzig :+ Ik ga niet stang en trens aanmeten als ik er straks toch niets mee kan.

Yes heb ze ontvangen, thanks :D je hebt al reactie terug.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:26

Die van mij heeft zo'n klein bekkie... Past een s&t niet fijn in :n wel jammer want hij loopt er wel tikje fijner mee.
Had een stang van 12 mm (als ie dat al was) en was nog krap...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:31

Gelezen hoor drov! Reageer morgen even, eind van de middag/avond denk ik. Zit nu op telefoon :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:56

droversrun schreef:
luffwinny schreef:

Bedankt voor je antwoord, Sprenger heeft inderdaad hele zware bitten. Maar ik vraag me af waarom zo'n bitfitter nooit met HH aan komt zetten? :') dat bevalt mij in ieder geval altijd prima tot nu toe en mijn portemonnee vindt dat ook een prima merk haha. Toch ben ik wel benieuwd of ik verschil zal merken met andere merken

Die van mij heeft zelfs tweedehands bitjes :+