Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 06:41

Haha jeetje, nu lijkt het net of er gezegd wordt dat ik het paard niet goed rijd. Dat ik aan mijn binnenteugel trek en dat ik niet weet dat voltes rond zijn :')

het was maar een vraag hoor. Kan het me gewoon niet voorstellen dat je niet een beetje de hoek gebruikt aangezien de letter K voor de hoek zit. Tuurlijk je rijdt hem niet helemaal met de neus het verste punt van de hoek in. Kan het op het filmpje gewoon niet goed zien dus vroeg het me gewoon af hoe je deze oefening perfect kan rijden

en ja binnenhoefslag, het moest even een naampje hebben :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 07:13

Damelza schreef:
Kan het me gewoon niet voorstellen dat je niet een beetje de hoek gebruikt aangezien de letter K voor de hoek zit. Tuurlijk je rijdt hem niet helemaal met de neus het verste punt van de hoek in. Kan het op het filmpje gewoon niet goed zien dus vroeg het me gewoon af hoe je deze oefening perfect kan rijden

De hoek gebruik je echt totaal niet. Heb je een overzicht van een baan? Teken dan eens een volte van 10m in bij d of bijvoorbeeld g. Zo is het voor jezelf zichtbaar te maken. Tijdens de oefening blijf je namelijk een meter van de korte zijde af.

Anoniem

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:40

Die hoek gebruik je niet damelza, het is echt een hele andere oefening dan A afwenden..oefen het maar eens :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:13

Ik had t ook met die linksomkeert/rechtsomkeert, je zet voor 'de ronding Vd hoek' al de volte in, heb t geoefend want vond t apart maar hij is als je rijd erg logisch :')

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:34

Iemand die weet hoe je op Apple de app kan aanschaffen zonder iTuneskaart of creditcard?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:41

Ik zit in de B ook even met iets geks maar ik denk gewoon te moeilijk.

C-X halve grote volte(dus gewoon volte inrijden net zoals in de vorige proeven dat je daarna een volte X-A erachter moest rijden).
X-B Rechtuit.

Oftewel gewoon een volte inrijden als je een volte bij C maakt, en in plaats van de 2e boog van de volte ga je rechtdoor richting B?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:45

SteffiiY schreef:
Ik zit in de B ook even met iets geks maar ik denk gewoon te moeilijk.

C-X halve grote volte(dus gewoon volte inrijden net zoals in de vorige proeven dat je daarna een volte X-A erachter moest rijden).
X-B Rechtuit.

Oftewel gewoon een volte inrijden als je een volte bij C maakt, en in plaats van de 2e boog van de volte ga je rechtdoor richting B?

Ja inderdaad, volte tot x, daarna recht naar B en verder.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:09

Nibbit schreef:
DeniiSee je raakt de hoefslag niet hoor in de halve volte bij K.
K zit 6 meter uit de hoek, je halve volte van 5m komt dus een meter voor de hoefslag te liggen

Neem aan dat we het nog steeds over de L2-proeven hebben. Maar daar rijd je geen halve voltes halve baan van 5 meter. Tussen K en D zit nog altijd 10 meter. Bij K zet je dan de halve volte halve baan in. In plaats van dat je zoals het nu is dan nog netjes de hoek in te rijden. Je komt helemaal niet bij A dan langs

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:30

Als je een volte 10 m doorsnijdt, zoals bij een halve volte halve baan, dan is de maximale diepte van de volte 5m. Je blijft in de lijn dus 1 m van de kant af als je de halve volte halve baan rijdt aangezien de hoekletters 6 m van de korte zijde af zitten. :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:05

Een halve volte halve baan is toch nog steeds gewoon 10 meter? Dat is altijd geweest en lijkt mij niet anders dan nu. Dus vanaf de hoefslag d.m.v. een bocht doordraaien naar de A-C lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:09

Ik denk dat jullie Skymarian niet begrijpen.. Een volte 10 meter is idd 10 m doornee en wat krijg je als je hem door de helft doet? Juist 5 meter :D niet in de lengte van K naar D dat blijft 10 meter. Maar je hebt 5 meter van je volte aan de ene kant van K en 5 meter aan de andere kant.

Dus raakt de hoefslag over de korte zijde niet omdat die 6 meter vanaf K ligt. Dat bedoelt ze.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:11

Juist en dat bedoel ik ook :)

Niet te moeilijk denken *D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:11

Yvank_ schreef:
Ik denk dat jullie Skymarian niet begrijpen.. Een volte 10 meter is idd 10 m doornee en wat krijg je als je hem door de helft doet? Juist 5 meter :D niet in de lengte van K naar D dat blijft 10 meter. Maar je hebt 5 meter van je volte aan de ene kant van K en 5 meter aan de andere kant.

Dus raakt de hoefslag over de korte zijde niet omdat die 6 meter vanaf K ligt. Dat bedoelt ze.

Op die manier :Y) . Overigens kwam deze oefening heel duidelijk naar voren bij de video's van de proeven, daar werd inderdaad niet de hoefslag geraakt aan de korte zijde.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:15

Juist op die manier. :)) :D :D

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:35

Ik zit te kijken naar wedstrijden in april maar ik zie toch wel wat organizaties die de eerste proef toch nog verplicht maken. Blijkbaar zijn zij het niet eens met de nieuwe regeling, maar mogen zij daar zomaar van afwijken?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:41

Bij de uitleg in Beilen werd dat al aangegeven dat het voor organisaties lastiger is om flexibel starten (in alle opzichten) te realiseren en dat de eis van de eerste proef dus wel vaak zal blijven bestaan.
Net als dat je niet zo makkelijk in twee klasses op 1 dag zou kunnen starten terwijl dat nu wel zou mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:08

Ik vraag me af in hoeverre organisaties kunnen verplichten een eerste proef te starten.

Voorheen zag ik weleens staan: 'Combinaties die twee proeven starten hebben voorrang'. Dat klinkt toch wat anders.

En er is echt niets moeilijks aan voor het secretariaat om enkel een tweede proef te laten starten.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:27

vonneke schreef:
Ik vraag me af in hoeverre organisaties kunnen verplichten een eerste proef te starten.

Voorheen zag ik weleens staan: 'Combinaties die twee proeven starten hebben voorrang'. Dat klinkt toch wat anders.

En er is echt niets moeilijks aan voor het secretariaat om enkel een tweede proef te laten starten.

Je zit met met twee aparte groepen m.b.t. tot de prijzen. Dus wat dat betreft is het bij kleinere groepen/weinig deelname niet zo handig voor een vereniging om beide proeven te laten starten bij 1 proef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:03

Als je deelnemrs twee proeven laat starten heb je ook 2 aparte groepen prijzen. Daar verandert niets aan.

Maar als je maar 1 proef uitschrijft dan is er toch geen keuze om een tweede proef te starten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:05

vonneke schreef:
Als je deelnemrs twee proeven laat starten heb je ook 2 aparte groepen prijzen. Daar verandert niets aan.

Bij twee proeven inderdaad niet, maar je hebt ook genoeg verenigingen die maar één proef uitschrijven dus dan is het wel logisch dat ze één proef verplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:07

Ik heb mijn bovenstaande post aangepast.

Als een vereniging een proef uitschrijft dan is er niet te kiezen uit een tweede proef.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:21

Ik probeer de nieuwe KNHS proeven app te downloaden via Google Playstore, maar ik loop vast op de betaalgegevens. Er staat creditcard / betaalpas invoeren en dan kom je op een scherm "kaartgegevens opgeven". Dan zie je 3 vakjes visa, mastercard en american express, en je moet je kaartnummer invoeren.
Klopt het dat je die vakjes niet kunt aanklikken? En moet je dan je pasnummer (ik heb een Rabo / maestro - pas) op je betaalpas invullen? Ik loop vast op dat scherm, want er gebeurt gewoon niets....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:31

Jeeetje... wat is dat PayPal waardeloos zeg...
Zie net dat de betalingen die ik nodig had voor verificatie er waren. Dus geverifieerd. En wil de app kopen, wil nog steeds niet...

Gem, kan alleen als je een credit card hebt. Lijkt me niet dat jouw rabo kaart een creditcard is, een creditcard heeft namelijk meer nummers dan alleen die vier die het rabo pasnummer heeft ;)
Een debit card werkt waarschijnlijk ook niet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:34

Je zou niet denken dat heel wedstrijden-rijdend Nederland een creditcard heeft......
Balen, een kennisje van mij kreeg een ideal-scherm, maar ik kan niet eens kiezen tussen visa, mastercard en american express. Het zijn vakjes, maar niet aan te klikken.

En met een Playstore kaart van de Hema? Kun je hem dan wel betalen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:38

Gem schreef:
Je zou niet denken dat heel wedstrijden-rijdend Nederland een creditcard heeft......
Balen, een kennisje van mij kreeg een ideal-scherm, maar ik kan niet eens kiezen tussen visa, mastercard en american express. Het zijn vakjes, maar niet aan te klikken.

En met een Playstore kaart van de Hema? Kun je hem dan wel betalen?

Nou ik heb inderdaad ook geen creditcard _O-
iDeal krijg ik niet helaas... Dus heb ik speciaal hiervoor PayPal aangemaakt, maar dat is ook nog een vreselijke ellende... Methode is niet toereikend...

Neem aan dat het wel lukt met een Playstore kaart... Code inwisselen is immers wel mogelijk...

Geen provider waarmee je via je abonnement kan betalen?

Of iemand die weet of dat met Vodafone kan?