[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:13

Ben er net achter gekomen dat Raymond een Larix is en ben onder andere deze foto tegen gekomen:

(Niet mijn foto)
Afbeelding

Wat bizar zeg!
Hij heeft bij Corbeek enkelspan en tweespan gelopen met Ufo (Manno)!

Wat heb ik toch een stoere vent, en dat onder het zadel...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:12

Wat gaaf, AlwaysH!
Heel erg herkenbaar Sanne.. Mijn merrie is ook zo, en als ze dan loopt tja... <3

Vandaag heeft mijn instructrice Esprit gereden, wat was ze een drama.. Mede door mijn spanning helaas..
Aan het einde ging het lekker en ben ik er zelf ook nog op gegaan :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:37

Ik vond het ook wel gaaf ja:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:03

Chaplin maakt het gelukkig niks uit of hij alleen is, of met veel in 1 bak. Verkeerd op de startpas staan herken ik wel, Chaplin stond als merrie geregisteerd bij KNHS. En je kan wel zelf van je hengst een ruin maken via mijnknhs, maar niet van een merrie een ruin. Een belletje en het was opgelost.

AlwaysH: grappig! Zo aangespannen ziet het er toch heel anders uit he?

Sanne: heb jij je beugels nou zo kort? Of komt dat doordat je met een springzadel rijdt?

Toen ik Chaplin zijn stamboekpapier zag dacht ik no way dat ik daar op stap! Crown Z X Jus de Pomme ik dacht dat is vast een heel heet en moeilijk te rijden paard. Maar hij is juist heel braaf. Hij lijkt qua uiterlijk wel heel veel op zijn vader en zijn oma. Dat is Ratina Z. En ik was vroeger echt fan van dat paard :j zo grappig dat ik nu op haar kleinzoon mag rijden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:04

@SusanH, ja klopt:)
Ik heb hem wel vaker aangespannen gezien maar dit is toch wel weer iets heel anders natuurlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:50

Afstamming is een raar iets. Mijn merrie is braaf maar niet erg makkelijk, beetje trutterig en moeilijk doen over niks zeg maar.

Maar vaders geeft ze heel braaf. De smid zei dat moedersvader echt k.u.t.bokken geeft. Maar ook moeders is een hartstikke braaf dier. :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:20

Nouja ik denk dat er genoeg uitzonderingen zijn hoor:)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:11

Ik ga morgen even reageren. Lees wel trouw mee, alleen Bok ik vaak op mijn telefoon, een dat reageert niet zo prettig.

Mijn L1 debuut met Lin begon op de grond. Weten jullie nog dat ik in het begin van het topic zei dat ze nogal explosief kon zijn? Dat was ik even vergeten. De middengalop op de volte wilde ik haar net dat beetje extra laten springen, dus ik "prikte" even bij. En dat vond madam dus niet eerlijk. Whoop. Daar lag ik. Ik weet nog dat ik dacht dat ik eraf moest gaan springen, en het volgende moment lag ik hard op mijn rug. Nee, het leven met Adelin is niet saai.
We startten in groepjes van 2,een ik mocht van de jury geluk mijn 2e proef rijden. Daar was ik echt heel blij mee, als ik de bak eerst weer uit gegaan was, denk ik niet dat ik verder gegaan was. 2e Proef wel met spanning, maar uiteindelijk 184. Wat de stand op L1+1 brengt.

Daarna is er iemand wezen kijken om Banto in training te nemen. En dat ging heel erg goed. Even flink slikken, maar dat betekend dus dat ik hem hoogstwaarschijnlijk deze week nog voor een paar maanden weg ga brengen. Heb flink lopen janken toen ze weg was, maar het is wel het beste.

Nu heb ik voor mezelf zo'n drankje met Prosecco, wodka en citroensorbetijs gemaakt. Hoe heet dat, een Scroppino? Erg lekker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:57

Ijs kan prima met deze temperaturen :j niks overgehouden aan je val?

Ik heb vanmiddag opgegeven om 10 januari weer te starten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:22

Een gekneusd ego :j.

En mijn rug doet pijn, maar die was sowieso al stuk. Er is niets kapot, anders had ik wel veel meer pijn gehad. Morgen zal ik wel last van mijn spieren hebben denk ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:25

Toch gefeliciteerd Utixo met je eerste punt in het L.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:42

Weet trouwens niet of er 10 januari meer mensen zijn die willen starten in midden NL? Organisatie waar ik bij heb ingeschreven mailde me terug dat er nog veel plek is, dus als er nog mensen zijn die in Heelsum willen starten kan dat. Toen ik met ons vorige paard startte moest je zeker indoor heel ruim van tevoren opgeven. Merk nu dat dit lang niet overal meer zo is.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:28

Ah bah utixo! Maar alsnog gefeliciteerd met je winstpunt!

Dit weekend erg druk geweest met de clubkampioenschappen. De dressuur 183 punten!
Springen moesten we 2 rondjes. 1e foutloos 2e wat balken. Geeft niet ben blij dat we zo weer rond komen te bedenken dat ik 2 weken geleden in het ziekenhuis lag door de val.

En nog een foto van gister. Vind het een fijn beeld geven wat denken jullie?
Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 06:44

Ik start nog niet 10 januari en begin dichtbij i.v.m. trailerstress maar bedankt voor de tip!
Ziet er ontspannen uit Shelly, activiteit mag meer (zie paslengte) en zelf opletten dat je recht blijft. Je hebt links hier wat ingetrokken. Ook opletten dat dat achter de loodlijn gaan een momentopname is of dat je iig kunt blijven uitleggen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:23

ik start sws alleen onderling dus ik hoef ook geen echte puntten te rijden, puur alleen paard mak maken.

@Shelly, goed gedaan, mooie punten!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:18

Urielle dat commentaar had ik ook op mijn protocol! Het is nog best lastig kan hem zelf nog niet zo goed instellen. Waarschijnlijk als de impuls beter is komt het neusje er ook wat meer uit. Al vind ik dit nog niet extreem.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:31

Hoi, mag ik me melden? :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:31

_Lois_ schreef:
Hoi, mag ik me melden? :D

Tuurlijk:)

Ik heb een donkerblauw jasje gevonden bij mij in de buurt. Nu hopen dat ik hem pas.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:34

Leuk! :)
Nou ik ben Lois, en ik ga in 2016 met mijn bijrijdpaard starten.
Ik heb jaren onderling op de manege gereden dus nu eindelijk 'voor het echie' :))
Fiënna rijd ik sinds november, ze is een 5jarige KWPN merrie en ze is al t/m de L2 uitgebracht door de eigenaresse.

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:47

_Lois_ schreef:
Leuk! :)
Nou ik ben Lois, en ik ga in 2016 met mijn bijrijdpaard starten.
Ik heb jaren onderling op de manege gereden dus nu eindelijk 'voor het echie' :))
Fiënna rijd ik sinds november, ze is een 5jarige KWPN merrie en ze is al t/m de L2 uitgebracht door de eigenaresse.

Haha Lois, straks komt het hele onderlinge wedstrijdclubje weet bij elkaar maar dan officieel ;)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:39

Welkom Lois!

Vanmiddag ben ik mee gereden met een stalgenoot naar de kliniek, Esprit moest ingeënt worden en zo konden we mooi het trailer laden + op de trailer staan wat ze erg lastig vind oefenen..
Dat laden was niet zo'n succes en het duurde langer dan een uur voordat ze erin stond pffff -:(-

Eenmaal op de kliniek heb ik toch maar even aan de dierenarts gevraagd of hij haar wilde nakijken omdat ze met rijden niet helemaal lekker liep de afgelopen dagen, bleek mevrouw helemaal vast te zitten & heeft hij haar zelfs dubbel moeten verdoven voordat ze losliet.. Uiteindelijk is ze wel lekker losgemaakt en het was hard nodig..
Ik moet binnen 2 weken verschil merken met rijden zei hij dus ik ben heel erg benieuwd! :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:15

Nette punten Shelly!

Welkom Lois!

He, dat is balen sensibel! Wel fijn dat je daar nu al achter bent gekomen, ipv doorrijden en het pas over een half jaar merken. Hopelijk merk je ook verschil in de training!

Onze bak was de afgelopen dagen een zwembad, dus kon alleen maar buiten rijden. Ook geen probleem :+ Woensdag heb ik weer les, dus ik hoop dat de bak dan wel berijdbaar is.
20 februari is er een oefenwedstrijd in de buurt, zit te twijfelen of ik daar aan mee moet doen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:24

Och, ik rijd met Raymond ook altijd in een zwembad:')

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:31

Ik wou dat ik dat kon... Daisy springt alle kanten op zodat ze maar niet door het water hoeft :') En buitenrijden is ook heerlijk hoor :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:37

Maaikevdk schreef:
Ik wou dat ik dat kon... Daisy springt alle kanten op zodat ze maar niet door het water hoeft :') En buitenrijden is ook heerlijk hoor :D

Buitenrijden met die van mij is leuk maar alleen in de natuur zonder enge voorwerpen. De weg naar de duinen us poedersuiker:")