En thirza nieuwe instructrice gehad Marietje mag weer gaan opbouwen, super fijn!
Ik ben tijdelijk ook uit de running Ik zou 15e mijn M debuut maken maar 14e heb ik mijn paard verhuisd.
Nu geen concoursen staan want ik moet eerst een ander zadel.
Marietje35
Geplaatst: 19-11-15 10:19
Wat jammer Sunshinee, was het plots dat verhuizen?
zwieke
Geplaatst: 19-11-15 10:37
@ absque : Wat leuk een nieuwe pony er bij! Proficiat! @ Marietje : Goed nieuws voor je paardje! Hopelijk kan het vanaf nu alleen maar bergop gaan! @ Thirza : Tof van je nieuwe lesgeefster! Soms eens een hele check-up geven kan zeker geen kwaad! @ Sunshinee : Wat balen. Waarom ben je moeten verhuizen? Hopelijk heb je je zadel snel!
Hier niet veel te melden, we lessen, we rijden Dit jaar ook geen wedstrijden meer op het programma…
Marietje35
Geplaatst: 19-11-15 11:15
Ik ga vandaag die van mij weer eens een drafje laten doen aan de longe. Beetje jammer dat het afgelopen dagen zo'n slecht weer is geweest, de buitenbak staat blank. Nu hebben we binnen wel een longeerton maar die is voor het mooie net wat klein. (of nou ja, voor mijn paard net wat te klein ) Hoop dat het buiten beetje opgedroogd is en anders toch maar binnen. Dat zal lekker ketsen worden
Marietje: ik ben zo benieuwd hoe het gaat met je paard! Blessures en ellende zijn mij ook wel bekend helaas. Pech met paarden heet dat en je hebt gewoon geluk nodig!
Ik twijfel of ik een Verslag van de Dag zal aanmaken voor ons avontuur op de Appaloosa Sportdag 2015... wat zouden jullie doen? Ik doe dat nl nooit..
Jammer Sunshinee dat je alsnog plots moest verhuizen!
Ik heb gisteren weer heerlijk les gehad , ging heel erg fijn. Even gesleuteld aan de keertwendingen dat pakt die heel fijn op . Travers en galop-stap stap-galop kent die al wat langer maar dat ging ook fijn
Marietje nee mn stal is niet gestopt maar daar praat ik liever niet openbaar over.
Fijne les gehad yvank!
Jeaulijn
Geplaatst: 20-11-15 18:47
Hoi allemaal!
Marietje wat goed nieuws!! Denk dat jij idd het opbouwschema kunt bepalen dan de DA want jij kent je paard beter en je ziet of het kan of niet.
Absque, gefeliciteerd met de aankoop van je pony!! Hartstikke gaaf! En succes volgende week!!
Thirza, fijn dat je een nieuwe instructrice hebt, was je ook op zoek of kwam deze op je pad? het is altijd goed om je paard een check up te doen, het begint altijd klein, dus hoe eerder je er wat aan kunt doen, hoe beter!
Yvank, klinkt idd goed! Ik vind die keertwendingen zo lastig, vorige week met les ook moeten doen, had dat nog nooit gedaan, net als de andere oefeningen in de m1/m2 haha. Maar thuis geoefend en als ik niet nadenk gaat het goed, als ik wel nadenk doe ik een andere oefening maar het komt.
Tijdens onze les had ik de beste schouderbinnenwaarts gemaakt die ik ooit gereden had, en dat op de moeilijke hand, waah trots!!
had vorige week zondag ergens wedstrijd wat heel apart was, weet niet of meer bokkers dit hebben gehad?
Konden eerst in een hele kleine bak losrijden, ramen waren er aan de achterkant uit en het waaide ook nog eens lekker hard, alles kwam naar binnen gewaaid. Daarna mochten we na de andere binnenbakken, moesten we eerst in de tochtige gang, stil staan! tot diegene voor ons klaar was.
Vervolgens proefje kunnen rijden, daarna konden we weer in dezelfde tochtige gang weer stilstaan! tot de andere met de proef klaar was. Kon de tweede proef niet fijn rijden paard was erg stijf van die kou geworden
Hebben meer mensen dit gehad? Hoorde via iemand dat er een regel bij de knhs is dat dit helemaal niet mag, je zou altijd de gelegenheid voor de proef en tussen de proeven door moeten hebben om te kunnen blijven rijden
was fijn geweest als ze dit van tevoren hadden aangegeven....
Marietje35
Geplaatst: 23-11-15 12:51
Goedemorgen!
@ Maaike, wat apart! Ik heb echt geen idee of zoiets mag, maar ik zou die locatie gewoon overslaan in vervolg.
Maaike_Ma
Geplaatst: 23-11-15 17:30
Marietje35 schreef:
Goedemorgen!
@ Maaike, wat apart! Ik heb echt geen idee of zoiets mag, maar ik zou die locatie gewoon overslaan in vervolg.
ja ga ik ook zeker doen, zit ook niet op een ziek paard te wachten door die tocht. Moet wel zeggen dat de wedstrijd bakken een mooie bodem hadden en ook erg licht was!
Absque - leuke pony! Heel veel plezier ermee. Maaike - Inderdaad overslaan die locatie. Hier in de buurt zitten ook een paar manege's waar ik niet meer heen ga om wat voor reden dan ook. Marietje - Fijn dat je weer kan gaan opbouwen! Hopelijk danst hij snel weer door de ring. Yvank - Ben bijna jaloers, mijn keertwendingen lijken nog nergens op. Val snapt het niet, of wil het niet snappen.
Ik heb afgelopen weken geen wedstrijd gehad, lekker thuis aan het ploeteren geweest en druk met een ander project. 5 jarige Johnson op stal gekregen, maar die moet nog een beetje recht gezet worden. A.s. zaterdag mag Val weer aantreden, half 10 's avonds. Vind het niet erg, Val is 's avonds een stuk soepeler als 's ochtends. Hij komt altijd een beetje langzaam op gang.
@Daantjuh , hoe rij je die keertwending? Wat wil helpen is om ze eerst eens in stap op een volte travers te zetten en die volte steeds kleiner kunnen maken. Verliest die impuls of gaat het heel moeizaam dan eerst weer groter maken. Als ze dat principe snappen dan wordt het al veel makkelijker.
Want dan kan je de keertwending als ze dat moeilijk vinden een beetje uit travers in gaan zetten.
Daantjuh88
Geplaatst: 24-11-15 10:08
Dat is mijn hele probleem denk ik. Hij vertikt het om met de kont naar binnen te gaan op een volte. Mijn trainster gaf als advies, omdat hij op de volte het al niet wil, kleine en korte wendingen vanaf de hoefslag te doen. Zodat in elk geval zijn kont niet totaal de andere kant op gaat.... Naja, eerst wilde hij niet voor het linkerbeen de kont naar binnen, inmiddels wil hij links een klein beetje, maar rechts niet meer. Dus hij is in elk geval wel los...
Hmm, ik zou persoonlijk toch eerst beginnen met die kont naar binnen te zetten, want de kans is groot als je nu al vanaf de hoefslag inzet dat die gaat tollen ipv echt wenden om het achterbeen.
Dit kan je al bereiken met oefeningen als wijken. Als je , je basis echt goed hebt dan moet je zelf kunnen bepalen hoe je wijkt dus hem ook kunnen laten wijken met de achterhand voor de voorhand. Kan je ze mooi los mee maken!
En dan vanuit daar ook spelen met travers en kont naar binnen op de volte. Dat kan je overigens in alle gangen doen.
Mijn paard wilde dat eerst ook niet dus toen bezig gegaan met hem in andere oefeningen zoals dat wijken , nog losser te maken en nog beter te kunnen controleren. En nu gaat het heel soepeltjes.
Marietje35
Geplaatst: 24-11-15 10:29
@ Absque, wat een gave foto! @ Daan, leuk, een Johnson Keertwendingen, euh .... hekel aan dus laat ik maar niks zeggen. Die van mij kan ze wel ondertussen, maar ik rij ze eigenlijk bijna nooit.
Ik ben ondertussen een weekje aan het draven met 'm aan de longe. Helaas wel in de binnen longeerton die wat aan de kleine kant is voor hem, maar eigenlijk loopt hij super goed! Het kriebelt enorm om er weer op te klimmen. Elke dag wel wat spatjes, maar gelukkig kan ik hem aardig snel weer rustig krijgen. Ik denk dat ik hem na het weekend weer naar buiten laat gaan. Dat vind ik altijd wel eng.
@ Maaike : Vanaf nu weet je dat je daar niet meer moet rijden! @ absque : Wat een plaatje! @ Marietje : Leuk dat’ie beter begint te worden!
Keertwendingen, ben ik nog niet heel hard mee bezig. Zal wel eens moeten…. Momenteel is de enige keer dat ik het doe in de groepsdressuur.
Daantjuh88
Geplaatst: 25-11-15 09:58
Ik had gister wel een hele blije Valentino onder mijn kont. Springles, lage hindernissen, grote sprongen en een te blij paard. Ik Kan er na de les altijd wel om lachen dat hij zo fanatiek word, maar tijdens de les kan ik het meestal niet waarderen!