Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Start veel in omgeving Bolsward / Koudum etc.
Doe dat soort dingen echt nooit, maar een keer laten weten dat ik dit niet kon waarderen kan best wel eens handig zijn. En inderdaad, genoeg ruimte voor verbetering de volgende keer 
Als ik binnenkort een keer bij haar op locatie ga lessen gaan we ook zo'n sessie met Burana doen, ze is nu in principe probleemloos te laden, maar er moet wel iemand achter staan met een zweepje, die hoeft niet gebruikt te worden en ze loopt er zo op, maar eigenlijk zou ik gewoon alleen moeten kunnen laden.
Eigenlijk gek dat er zo'n verschil is met kringwedstrijden, je zou toch denken dat je dan ook gewoon dezelfde aanpak zou hebben als met normale wedstrijden, en niet ineens veel langer gaat losrijden omdat het een kringwedstrijd is.
Ze heeft wel een enorme conditie, dus het batterijtje is dan ook niet zo snel leeg. Geldprijzen zijn hier niet heel erg gebruikelijk, heb inmiddels al een aantal heerlijk nutteloze bekers, laatst wel een wedstrijd met waardebonnen voor een ruitersportwinkel in de buurt, dat vind ik dan wel weer leuk, maar daar was de waarde van de 1e plaats was precies het startgeld, dus ook nog niet heel erg voordelig.
Wel alles netjes opgelost dus was nogsteeds niet ontevreden maar vandaag liep ze echt top! Ze liet uiteindelijk lekker losjes en ze wordt steeds feller waardoor ze tien keer leuker gaat lopen. Proeven weer gereden en ben toch wel een beetje trots op mezelf
Kon me gewoon voor de volle 100 % concentreren en ik vind zelf dat ik ze écht heel netjes heb gereden, instructrice zei ook dat als ik zaterdag zo rij, dat het dan helemaal goed moet komen
Morgen nog even heel hard op de galop oefenen en puntjes op de I zetten. Heb er zin in! 
in z'n lendenen zat een spier beetje strak bij een wervel dus dat is weer mooi los gewerkt. Maandag gaan we weer lessen dan gaan we nog even drie weken flink trainen voor de regio

We zitten echt weer op de goede weg, we hebben goede stukken laten zien en bij bepaalde onderdelen natuurlijk wel behoorlijke punten laten liggen. Maar peerd gedroeg zich perfect, ik had weer een 7 voor m'n houding wat een hele tijd ons grootste punt is geweest dus ik mag niet klagen! We gaan weer lekker trainen en volgende keer beter
Jammer dat je harde werk niet beloond is met een puntje, maar je goede gevoel is het belangrijkste!
Mooi hoofdstel heb je trouwens zeg!
Fijn dat hij zo lekker in z'n lijf zit 

En aangezien die kaartjes heel wat duurder zijn dan m'n startgeld heb ik me toch maar afgemeld, baal er wel van, had juist zo'n zin om onszelf te kunnen verbeteren na al die spanning van vorige week 

Maar gelukkig viel het allemaal mee. Balen...

Als je er zo hard mee bezig bent. Kon je wel wat met het commentaar op de protocollen? Was het een 6'jes jury of juist allemaal uitschieters qua punten?
Zou met mijn paardje nog niet snel zonder ander paard op buitenrit gaan denk ik. Jammer dat je geplande wedstrijd niet door gaat. Maar ach, nu kun je wel extra lang en extra goed trainen voor de volgende die op de planning staat haha.
En dat ik nou net een strenge jury tref, ach, doe je niks aan. Heb inderdaad veel 6'jes en voor alle galoponderdelen een 5
Maar de galop is nu bijvoorbeeld weer een stuk beter dan aan het begin van de week dus ik heb goede hoop voor de komende weken. Er stond gelukkig wel veel commentaar bij (slordig en ze moet nageeflijker), wist ik allemaal al maar toch wel fijn dat er genoeg bij staat. En in de 2e proef moest ze actiever maar er zat 40 minuten tussen de proeven dus daar kan ik mee leven!

En lekker van alle kanten even een check-up, dan komt het helemaal goed!
Zijn heel lang in stap gaan losrijden (toevallig dat jij het daar laatst nog over had, Lisa) en oneindig veel bezig geweest met wijken en schouderbinnenwaarts, konden zo in stap heel goed werken aan dingen die in draf nog wel is misgaan, dus dat was erg fijn. Toen we uiteindelijk begonnen te draven liep ze echt als een zonnetje, liep heerlijk 'dansend' door de bak, superlos en soepel, perfect gesloten en zo licht in m'n hand (met wel fijne verbinding) heb ik d'r nog nooit gevoeld
Oefeningetjes waren in draf nu ook makkelijker op te lossen omdat we er in stap zo op gehamerd hadden. Kleeeeein stukje galop op het zachtste stukje gedaan, en daar begon ze ook meteen heeel fijn laag en over d'r rug, dus m'n instructrice en ik waren helemaal blij.
Strand zou ik wel alleen durven want dat vindt ze helemaal geweldig. We hebben hier ook een route door de duinen van 10 km, heel zwaar pad met allemaal heuvels maar dat is zó leuk om daar doorheen te crossen! Die zien er zo uit:
Wel top dat je instructrice dus al onderweg was haha

Ja kom maar langs hoor, heb voorlopig niemand die met me mee naar het strand wil en hoewel ik wel alleen wil, vindt m'n moeder het niet zo'n strak plan. Dus wat mij betreft...

Het is gebaseerd op het idee dat het hele verteringssysteem van paarden is bedoeld voor paarden die in het wild leven, waar hun rantsoen natuurlijk compleet anders was dan dat mensen tegenwoordig voeren, het was natuurlijk veel soberder dan wat ze tegenwoordig krijgen, met alle hoeveelheden krachtvoer. Daar is hun verteringssysteem dus niet op gebaseerd. Dit kan zorgen voor problemen in de vertering, waardoor de dikke darm tegen de blinde darm aan gaat duwen wat krampen en/of buikpijn kan veroorzaken. Dit kun je ook merken tijdens het rijden, mijn merrie krijgt dan echt moeite om haar achterhand er fijn onder te plaatsen, en dat uit zich in staartzwiepen en gebok in galop. Die stofwisselingskuur is een kruidenkuur, die door meneer Jonas zelf is samengesteld. Het is niet wetenschappelijk bewezen, maar ik vind het zelf niet zomaar een kwakzalver, het is wel echt een geleerde man die precies weet waar hij over praat. Hij komt door het hele land, ook op echt grote sportstallen, en ik heb zelf al bij meerdere paarden goede verbeteringen gezien dus ik ben er erg tevreden over. Staan ook wel meerdere verhalen over op bokt, waar ook genoeg mensen erg sceptisch erover zijn, maar ik ben al jaren erg tevreden over zijn kuurtjes 

Dus een paar stukjes film hier, weinig bijzonder hoor, we waren bezig met haar dmv wijken losser te krijgen en hadden nog niet gedraafd, maar voor het idee 

Zou les hebben vandaag maar de bak ligt helemaal onderwater en dan mag ik er niet in. Dus even de buren gevraagd of ik in hun binnenbak mocht maar dat kan pas om 17.15 en dan kan m'n instructrice niet... Heb al zo'n goede voorbereiding voor zondag ahum
Schouderbinnen mag inderdaad nog wat meer bevestigd maar het wijken ziet er lekker strak uit! Heerlijk om zo ontspannen les te krijgen.
De hoefsmid vijlt altijd de haken goed bij maar nu toch maar eens een echte tandarts i.v.m. wolskiesjes denk ik.