[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:51

Geldprijzen kom ik over het algemeen ook het meeste tegen.
Op zand heb je sowieso Warga en ik hoop net als vorig jaar Bakkeveen, net in Overijssel heb je Steenwijk dan nog. Maar Friesland is alweer vrij groot en dan kan dit allemaal best wel uit de richting zijn.

Cheese

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:56

Warga is alleen de hoogste klasses (Z+) op zand en de B, de rest start gewoon op gras ;)
En de andere locaties zijn inderdaad zo'n 1,5 uur rijden dus daar kom ik niet.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:03

Ohja dat is ook zo, toen ik weleens startte in de M deden ze dat op zand. Toen deden ze ook weleens 2 dagen dan denk ik? Vind het ook wel heel mooi maar die binnenhal is ook wel snel wat luidruchtig. Heb er ook weleens gestart dat ik en op zand (buiten) los kon rijden en de proef op zand kon doen maar zoals de laatste keer was daar geen ruimte voor.

Dacht wie weet komen we elkaar nog eens tegen, maar jij rijdt blijkbaar aan de kant van Friesland waar ik dan weer niet kom :P

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:59

Klopt ik woon meer in het westen van Friesland ;) Start veel in omgeving Bolsward / Koudum etc.
Al was ik wel van plan het outdoor seizoen eens naar Bakkeveen te gaan om lekker in de bossen uit te stappen.
Die binnenbak is Warga is inderdaad erg luidruchting. Daarom start ik daar 's winters ook niet. Met die stallen er om heen kan het soms best te keer gaan daar :=

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:19

Ha nu je het zegt Lisa, ik heb gewoon een keer een mailtje naar de knhs gedaan ;) Doe dat soort dingen echt nooit, maar een keer laten weten dat ik dit niet kon waarderen kan best wel eens handig zijn. En inderdaad, genoeg ruimte voor verbetering de volgende keer :j

Was heel tof inderdaad om met m'n instructrice mee te kunnen, voor haar is het ook juist net handig een extra hand erbij, ik les al 4 jaar bij haar, dus inmiddels zijn we redelijk op elkaar ingespeeld, en voor haar opleiding moet het ook gefilmd worden, dus zo hadden we er allebei profijt van :) Als ik binnenkort een keer bij haar op locatie ga lessen gaan we ook zo'n sessie met Burana doen, ze is nu in principe probleemloos te laden, maar er moet wel iemand achter staan met een zweepje, die hoeft niet gebruikt te worden en ze loopt er zo op, maar eigenlijk zou ik gewoon alleen moeten kunnen laden.

Grappig Anne, om tegen een bekende te rijden, mijn wedstrijd afgelopen zondag was op de manege waar ik vroeger ook jaren heb gereden, was best leuk om nog een aantal oude bekenden tegen te komen, maar dan met je eigen paard ;)

Myour dat zou ik ook niet snel doen haha, zo'n tijd galopperen :P Eigenlijk gek dat er zo'n verschil is met kringwedstrijden, je zou toch denken dat je dan ook gewoon dezelfde aanpak zou hebben als met normale wedstrijden, en niet ineens veel langer gaat losrijden omdat het een kringwedstrijd is.

Klinkt wel als een fijne wedstrijd inderdaad Lisa :)

Ik moet wel vrij lang losrijden altijd, zit er wel zo'n 3 kwartier van tevoren op, 't is een beetje een dieseltje en als ik te snel wil dan kan dat dus nog wel eens spanning creëren :)) Ze heeft wel een enorme conditie, dus het batterijtje is dan ook niet zo snel leeg. Geldprijzen zijn hier niet heel erg gebruikelijk, heb inmiddels al een aantal heerlijk nutteloze bekers, laatst wel een wedstrijd met waardebonnen voor een ruitersportwinkel in de buurt, dat vind ik dan wel weer leuk, maar daar was de waarde van de 1e plaats was precies het startgeld, dus ook nog niet heel erg voordelig.

Hier heb ik tot nu toe alleen nog maar outdoor op zand gestart, omdat ik voorheen vanwege gebrek aan trailer en rijbewijs zo weinig startte vond ik het zonde van m'n geld meteen ijzers eronder te hebben als ik hooguit 2x zou starten, dan koos ik m'n wedstrijden wel zo uit dat ik op zand kon rijden. Hier kun je sowieso ook outdoor erg veel op zand starten, dus ik moet nog even aankijken wat ik komend outdoorseizoen zal doen, heb d'r al 2 jaar blootsvoets en dat bevalt eigenlijk wel prima, overgang ijzers naar bloot is bij haar hoefjes altijd lastig, die nagelgaten hebben dan snel de neiging te gaan brokkelen. En daarbij rijd ik in de zomer regelmatig in het weiland wanneer de bak te droog en zwaar is, met een droge bodem gaat tot nu toe eigenlijk ook prima zonder ijzers. Maar grote outdoorconcoursen zijn inderdaad wel weer leuk rijden, haha ik ga er wel weer verder over nadenken wanneer we zover zijn :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:12

Leuk om ook zo'n sessie te doen Fleur! Die van mij is nu ook al 4 keer achter elkaar probleemloos te laden geweest (heenweg wel met longeerlijnen erlangs, terugweg doet ze sowieso zonder problemen) en dat lucht wel op hoor :D

Ik ga die van mij dan denk ik rondom op ijzers zetten, ze staat nu alleen op voorijzers. Tegen die tijd moet ik ook maar eens in het weiland gaan oefenen als het mag van de stalhouders, nog nooit gedaan.

Vanochtend echt een superles gehad, helaas met gevoelstemperatuur -7 maar dat mocht de pret niet drukken. Gister was ze niet zo fijn maar ze loopt al bijna 2 weken geweldig fijn dus dat zat er een keer aan te komen :Y) Wel alles netjes opgelost dus was nogsteeds niet ontevreden maar vandaag liep ze echt top! Ze liet uiteindelijk lekker losjes en ze wordt steeds feller waardoor ze tien keer leuker gaat lopen. Proeven weer gereden en ben toch wel een beetje trots op mezelf :') Kon me gewoon voor de volle 100 % concentreren en ik vind zelf dat ik ze écht heel netjes heb gereden, instructrice zei ook dat als ik zaterdag zo rij, dat het dan helemaal goed moet komen *\o/* Morgen nog even heel hard op de galop oefenen en puntjes op de I zetten. Heb er zin in!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:58

@ Lisa: wel heel fijn grotendeels geldprijzen. Hier wisselt het wel beetje, in de B had ik altijd bonnen, in de L1 bij de ene keer geld, andere keer bonnen.

@ Fleur: zal ook idd erg paardafhankelijk zijn van hoe lang je los rijdt, met Cadiz hoef ik dat geen drie kwartier te doen, denk dat z'n concentratie boog dan zou verslappen. Kan me voorstellen dat je met een dieseltje lekker de tijd neemt :j

@ Anne: dat klinkt goed! *D

Hier is vandaag de osteo geweest voor Cadiz weer even een check, was een klein dingetje dat nog even behandeling nodig had, maar verder was ze erg positief! Met het lopen adh kon ze eigenlijk geen scheefheid meer ontdekken *\o/* in z'n lendenen zat een spier beetje strak bij een wervel dus dat is weer mooi los gewerkt. Maandag gaan we weer lessen dan gaan we nog even drie weken flink trainen voor de regio *\o/*

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:59

Jullie zijn er helemaal klaar voor dus :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:08

Hihi nou zijn nog wel paar dingen die verbeterd kunnen. Zo heeft ie in de middengalop de neiging om z'n kont naar binnen te zetten (volgens de osteo kon dat puntje dat ze behandeld heeft daarmee te maken hebben), aanspringen in galop doet ie de laatste tijd nogal ingehouden en dan springt ie zeg maar 'omhoog' aan ipv naar voren gesprongen, dat moet ook echt beter. Als je dan in draf lekker voorwaarts zit dan voel je hem als het ware 'teruggaan' voordat ie aanspringt. Dat zijn wel de twee grootste werkpunten en daarmee gaan we dus even flink aan de slag :j
Verder mag ook het halthouden vanuit draf nog stuk vloeiender en die stomme AC lijn opsturen moet ik nog even in de vingers krijgen haha :P

Uhhh nee hoor ik ben helemaal niet kritisch :))

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:45

Zo, wij zijn weer terug! Helaas 177 en 172 maar ik zit er niet mee want ik ben echt super tevreden over vandaag. *\o/* We zitten echt weer op de goede weg, we hebben goede stukken laten zien en bij bepaalde onderdelen natuurlijk wel behoorlijke punten laten liggen. Maar peerd gedroeg zich perfect, ik had weer een 7 voor m'n houding wat een hele tijd ons grootste punt is geweest dus ik mag niet klagen! We gaan weer lekker trainen en volgende keer beter :D

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:06

Wat super Anne :j Jammer dat je harde werk niet beloond is met een puntje, maar je goede gevoel is het belangrijkste! :) Mooi hoofdstel heb je trouwens zeg!

Myour nee je bent helemaal niet kritisch joh :D Fijn dat hij zo lekker in z'n lijf zit :)

Hier hebben we weinig kunnen doen, de bak was een beetje hard. Wel vandaag een bosritje gedaan, ik vind sneeuw verschrikkelijk, maar ik moest nu toch toegeven dat ik er stiekem wel een beetje van genoot :P
Was een hele goede oefening vandaag trouwens wat betreft spanning af laten vloeien, op een aantal stuitertukken na ging dit erg goed eigenlijk :)

Ik kan trouwens vanwege een enorme miscommunicatie niet starten vrijdag, we gaan naar Soldaat v Oranje musical, maar ik had mij vergist in de datum := En aangezien die kaartjes heel wat duurder zijn dan m'n startgeld heb ik me toch maar afgemeld, baal er wel van, had juist zo'n zin om onszelf te kunnen verbeteren na al die spanning van vorige week -O-

Nog even een fotootje van vanmiddag :)
Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:16

Dankjewel! Ik vind hem ook geweldig haha :')

Ja bij ons was de bak ook vrij hard deze week maar ik vond het nog wel te doen, dus heb gewoon gereden. Oeeef wat zuur dat je nu niet kan starten! Vanochtend toen ik nog in m'n bed lag, las ik overal op facebook "code rood vanwege ijzel" en toen dacht ik neeee alsjeblieft niet := Maar gelukkig viel het allemaal mee. Balen...
Wat een heerlijk uitzicht zeg, ik moet ook echt weer gauw naar buiten gaan, doe het veeeel te weinig. Wel afgesproken dat als het iets beter weer wordt, dat ik dan weer even lekker een keer naar het strand ga <3

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:27

Jammer van je proef Anne maar gelukkig blijf je zelf positief :)
177 geeft wel zo'n 'net niet' gevoel maar 172 was ik wel chagrijnig om geworden denk ik :') Als je er zo hard mee bezig bent. Kon je wel wat met het commentaar op de protocollen? Was het een 6'jes jury of juist allemaal uitschieters qua punten?

Heerlijk even op bosrit Fleur! Ik ben jaloers :P Zou met mijn paardje nog niet snel zonder ander paard op buitenrit gaan denk ik. Jammer dat je geplande wedstrijd niet door gaat. Maar ach, nu kun je wel extra lang en extra goed trainen voor de volgende die op de planning staat haha.

Vanaf volgende week is mijn pony haar vakantie weer voorbij en moet ze ook weer aan de slag }>

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:20

Ow wat heerlijk, het bos in met de sneeuw.
Heb je die van jou op blote voeten staan?
Die van mij staat rondom op ijzers, 365 dagen in het jaar. Met sneeuw ben ik dan altijd bang dat ze gaat glijden, dus helaas geen bosritjes met de sneeuw.

Positief blijven is ook het beste Anne, meer kun je ook niet doen.
Gewoon door blijven trainen en wedstrijden blijven rijden, dan komt het vanzelf wel.

Ik ben net weer terug van een weekendje Winterberg.
Lekker in de sneeuw lopen ouwehoeren!
Mazou is hele weekend door getraind door iemand anders, vanavond mag ik er zelf weer op. Ff weer lesje!
Heerlijk!!

Mazou word elke 3 maanden helemaal nagekeken en mits het nodig is, behandelt.
Ze krijgt dan een masseur, die haar helemaal los masseert, ze staat dan altijd heerlijk te genieten!
Ik ben van mening dat het heel goed is voor een paard, om af en toe na te laten kijken.
Maar als je mensen bij mij op stal ziet kijken, als karin weer bezig is met Mazou. Die zien er absoluut het nut niet van in. Beetje jammer.
Hoe denken jullie daarover? Laten jullie je paard behandelen?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:38

Nee ik zat er dit keer eigenlijk helemaal niet mee. Ik ging voor het gevoel en het gevoel was al zóveel beter dan de afgelopen keren :j En dat ik nou net een strenge jury tref, ach, doe je niks aan. Heb inderdaad veel 6'jes en voor alle galoponderdelen een 5 :') Maar de galop is nu bijvoorbeeld weer een stuk beter dan aan het begin van de week dus ik heb goede hoop voor de komende weken. Er stond gelukkig wel veel commentaar bij (slordig en ze moet nageeflijker), wist ik allemaal al maar toch wel fijn dat er genoeg bij staat. En in de 2e proef moest ze actiever maar er zat 40 minuten tussen de proeven dus daar kan ik mee leven!
Ik zie de laatste tijd opeens vreselijk veel positieve verandering tijdens het rijden maar ook gewoon haar gedrag en ik heb zo het gevoel dat vandaag of morgen het kwartje gaat vallen.

Haha succes Lisa ~~}>

Ben er ook van overtuigd dat het vanzelf komt! Had wel echt superleuke complimenten gekregen en ik denk dat het binnenkort wel gaat komen! Ik ga m'n paard binnenkort laten behandelen door een masseur. Laat eerst m'n zadel opnieuw nakijken en dan ga ik een afspraak maken voor de masseur, gewoon om te kijken of paard er baat bij heeft!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:14

Burana staat blootsvoets inderdaad, ging prima en ze voelde alsof ze meer dan genoeg grip had. Strand lijkt mij ook heel erg gaaf Anne, dat heb ik nog nooit gedaan. Lisa, mijn paard is ook veel onzekerder zonder een ander paard erbij, maar 't is nog te overzien. Kan me in sommige gevallen best voorstellen dat ritjes zonder andere paarden erbij best lastig zijn.

Heerlijk een weekendje Winterberg Rienie, en wat een luxe dat ze door iemand anders lekker gereden is, hoe ging je les? Ik laat mijn paard behandelen door een osteopaat, maar niet zo regelmatig als jij doet, zo ongeveer eens per half, driekwart jaar (als meerdere behandelingen nodig zijn dan uiteraard wel vaker), en verder krijgt ze eens per half jaar een stofwisselingskuur van Jan Jonas, daar knapt ze ook altijd enorm van op, daar zien ook heel veel mensen niet het nut van in inderdaad ;)

Anne, wat super dat jullie momenteel zo lekker gaan, dan zul je dat binnenkort ook zeker wel gaan merken in je proeven :D En lekker van alle kanten even een check-up, dan komt het helemaal goed!

Lisa, haha weer hard aan de slag, werken voor jullie debuut! Zullen jullie vast allebei met lekker veel energie in gaan, na zo'n tijdje wat relaxter en vakantie :)

Ik heb een superles gehad vanochtend. Wilde bijna afzeggen omdat de bak nog te hard was, maar instructrice was al onderweg, dus we zouden wel kijken wat we konden doen. Bak was gelukkig wel vlak, en paard liep 'm eigenlijk steeds losser, en het zonnetje scheen er goed op, waardoor we prima konden stappen en draven :) Zijn heel lang in stap gaan losrijden (toevallig dat jij het daar laatst nog over had, Lisa) en oneindig veel bezig geweest met wijken en schouderbinnenwaarts, konden zo in stap heel goed werken aan dingen die in draf nog wel is misgaan, dus dat was erg fijn. Toen we uiteindelijk begonnen te draven liep ze echt als een zonnetje, liep heerlijk 'dansend' door de bak, superlos en soepel, perfect gesloten en zo licht in m'n hand (met wel fijne verbinding) heb ik d'r nog nooit gevoeld <3 Oefeningetjes waren in draf nu ook makkelijker op te lossen omdat we er in stap zo op gehamerd hadden. Kleeeeein stukje galop op het zachtste stukje gedaan, en daar begon ze ook meteen heeel fijn laag en over d'r rug, dus m'n instructrice en ik waren helemaal blij.
Nu is het haast jammer dat ik niet kan starten, maar als we zo nog 3 weekjes doortrainen ben ik heel benieuwd naar m'n volgende wedstrijd :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:24

Ik durf wel alleen naar buiten als er iemand op de fiets mee is, maar helemaal alleen doe ik ook niet. Als ik alleen ga dan gaat ze alleen maar stilstaan en achteruit lopen. Met een ander paard is er helemaal niks aan de hand :') Strand zou ik wel alleen durven want dat vindt ze helemaal geweldig. We hebben hier ook een route door de duinen van 10 km, heel zwaar pad met allemaal heuvels maar dat is zó leuk om daar doorheen te crossen! Die zien er zo uit:
Afbeelding

Super om te horen Fleur, lekker dat het zo goed ging. Inderdaad jammer dat je niet kan starten eigenlijk he, maar ach nu heb je nog 3 weekjes de tijd om het nog beter te krijgen :D Wel top dat je instructrice dus al onderweg was haha :Y)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:34

Oh waaauw dat ziet er heel gaaf uit Anne! Daar ben ik jaloers op!

Ik heb ook wel de nodige struggles gehad als ik alleen in het bos was hoor, paard is zo moedig als dat ik zelf ben, heb ik zelf een mindere dag, moet ik niet alleen het bos in willen. Ben ook echt een aantal keer van ellende maar gewoon afstapt omdat ze ergens niet langs wilde, en dan alleen maar achteruit of omhoog kan. Maar inmiddels begin ik het trucje steeds beter door te krijgen. Afgelopen zaterdag ook, wilde ze een pad niet in, dan gaat ze zo ongeveer in galop achteruit en alles wat ik eraan wil rijden uit zich in nog harder achteruit of in omhoog komen, dus doe ik op zo'n moment ook eigenlijk maar niks, wil geen gevaarlijke situaties uitlokken. Nu was ik gewoon rustig met haar mee gegaan, stappend de kant op waar ze wel heen wilde (terug), en op het moment dat de ergste spanning eraf was, teugels op maat omdraaien en alleen maar voorwaarts vol gas vooruit draven, ik kon de controle weer overnemen op die manier, en haar de leiding geven die ze ook nodig heeft (maar niet wil accepteren wanneer ze vast zit in haar eigen spanning).

Was voor mezelf ook super leerzaam en een hele opluchting dat ik nu methode heb gevonden die voor ons allebei goed lijkt te werken. Er zijn tegenwoordig ook momenten dat ik dat soort spanning al voor kan zijn door gewoon het tempo omhoog te gooien, in stap heeft ze alle tijd om om zich heen te loeren en bedenken waar ze nou eens van kan gaan schrikken :P

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:40

Is ook superleuk! Het ligt gewoon direct naast het strand dus het is echt een geweldig pad :D

Fijn dat je het trucje doorkrijgt, dat is wel lekker, klinkt ook wel logisch ja. Die van mij doet het alleen als ik keihard ga draven inderdaad maar alleen rustig een rondje stappen zit er niet in. Ze is verder wel heel braaf met een ander paard. Laatst in de galop buiten ging het andere paard bokkend vandoor en die van mij bleef rustig om zich heen te kijken van: ah het zal wel :')

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:14

@fleur_yen, stofwisselingskuur, wat houd dat precies in?
Ik laat Mazou eigenlijk zo vaak controleren, aangezien ze wat ouder is. Dan krijgen ze nu eenmaal wat gauwer last van dingen.

Les ging fijn! Ze was goed doorgereden dit weekend. Heerlijk.

Ik denk dat we maar eens een keer bij je langs moeten komen, AnnevM, lijkt me super leuk een keer het strand op. Denk dat Mazou niet weet wat der overkomt. Denk dat ze dan ook wel heel hard gaat! Haha.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:21

Super dat het goed ging, lekker hoor! :D Ja kom maar langs hoor, heb voorlopig niemand die met me mee naar het strand wil en hoewel ik wel alleen wil, vindt m'n moeder het niet zo'n strak plan. Dus wat mij betreft... :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:16

Fijn dat het goed ging Rienie! :j

Die stofwisselingskuur, ik zal proberen een redelijk bondige uitleg erover te geven :P Het is gebaseerd op het idee dat het hele verteringssysteem van paarden is bedoeld voor paarden die in het wild leven, waar hun rantsoen natuurlijk compleet anders was dan dat mensen tegenwoordig voeren, het was natuurlijk veel soberder dan wat ze tegenwoordig krijgen, met alle hoeveelheden krachtvoer. Daar is hun verteringssysteem dus niet op gebaseerd. Dit kan zorgen voor problemen in de vertering, waardoor de dikke darm tegen de blinde darm aan gaat duwen wat krampen en/of buikpijn kan veroorzaken. Dit kun je ook merken tijdens het rijden, mijn merrie krijgt dan echt moeite om haar achterhand er fijn onder te plaatsen, en dat uit zich in staartzwiepen en gebok in galop. Die stofwisselingskuur is een kruidenkuur, die door meneer Jonas zelf is samengesteld. Het is niet wetenschappelijk bewezen, maar ik vind het zelf niet zomaar een kwakzalver, het is wel echt een geleerde man die precies weet waar hij over praat. Hij komt door het hele land, ook op echt grote sportstallen, en ik heb zelf al bij meerdere paarden goede verbeteringen gezien dus ik ben er erg tevreden over. Staan ook wel meerdere verhalen over op bokt, waar ook genoeg mensen erg sceptisch erover zijn, maar ik ben al jaren erg tevreden over zijn kuurtjes ;)
Haha, hoop dat het een enigszins duidelijk verhaal is :P

En meiden, ik ben best voor hoor, om een keer een strandrit te doen :D

Ik heb weer een super les gehad vanochtend, weer heel lang losgestapt en dat lijkt wel de manier te zijn voor ons. Én nog leuker, ik heb er eindelijk eens aan gedacht om m'n instructrice even een camera in d'r handen te duwen ;) Dus een paar stukjes film hier, weinig bijzonder hoor, we waren bezig met haar dmv wijken losser te krijgen en hadden nog niet gedraafd, maar voor het idee :)
De bak lijkt trouwens erger dan het was, sommige stukken lag een dun laagje ijs, maar het zand eronder was gewoon zacht, ijs was ook zo dun dat ze er meteen doorheen stapte, dus van glijden was geen sprake.
Uiteraaaaaaard heb ik m'n teugels weer te lang, is ook veel te moeilijk om overal tegelijk aan te denken ^)

Haha de rechtsomkeert die ik ervan moest maken was ook prachtig :+

SB is nog lastig, van de week hebben we 'm even iets overdreven meer richting 4 sporen gereden omdat ze in de eerste instantie veel te weinig deed, we verliezen ook nog tempo, maar voorheen viel ze gewoon stil dus dit is al verbetering

Veel te verbeteren, maar er zitten toch ook wel best nette stukken tussen. Ondanks de niet zo variërende beelden.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:11

Nou tijd voor een strandrit-meeting dan :')

Heb je filmpjes even op m'n telefoon bekeken Fleur. Ga ze vanavond nog iets beter bekijken maar vind het er erg lekker en relaxed uitzien!

Ik baaaal... ;( Zou les hebben vandaag maar de bak ligt helemaal onderwater en dan mag ik er niet in. Dus even de buren gevraagd of ik in hun binnenbak mocht maar dat kan pas om 17.15 en dan kan m'n instructrice niet... Heb al zo'n goede voorbereiding voor zondag ahum :=

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:40

Filmpjes zien er goed uit Fleur :) Schouderbinnen mag inderdaad nog wat meer bevestigd maar het wijken ziet er lekker strak uit! Heerlijk om zo ontspannen les te krijgen.

Succes vandaag Anne! Hopelijk gaat het een beetje goed, ondanks je voorbereidingen.

Rienie ik laat mijn paard behandelen als ik voel dat het nodig is. Maar ik ben ook altijd van mening dat de beste fysio op de rug van het paard zit. Ik heb dan ook nog nooit een fysio o.i.d. bij haar gehad. Zadelpasser komt wel 2 keer per jaar en de tandarts komt binnenkort voor de eerste keer ;) De hoefsmid vijlt altijd de haken goed bij maar nu toch maar eens een echte tandarts i.v.m. wolskiesjes denk ik.

Vrijdag lag ik in een deuk om Freule. Heb haar even kennis laten maken met de sneeuw. Briezen dat ze deed haha. En toen ik haar los liet ging ze showen als een hengst. Er werd ook een grassprietje gespot maar toen ze die wilde pakken schrok ze omhoog omdat haar neusje koud werd :')

Afbeelding
Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:46

Dankjewel! Voordeel is dat ik er nu niks van verwacht en dus totaal niet zenuwachtig ben haha :D

Ah wat een heerlijke foto's! Hier is alles alweer weg... ;(