[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:13

Wow, leuk seg, naar waar ga je juist? Had je de kans niet om je paard mee te nemen? Dat was handig geweest!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:15

Ik ga naar Clifton Campville, een klein plaatsje dat vrij dicht bij Birmingham ligt :) Paard kon ik niet meenemen nee, helaas pindakaas! Ze heeft haar stallen zelf nodig voor haar eigen paarden, wat ik absoluut begrijp. Ik krijg daar wel paarden te rijden, dus dat is wel erg leuk! :) Waarschijnlijk twee 3-jarigen die ik ga doorrijden en een grand prix paard om voor mijzelf het niveau een beetje hoger te houden, dus super leuk!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:25

Oh wauw seg, super. Lijkt me een leuke ervaring! Zeker dat GP paard :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:26

Dat klinkt goed paardenmiep. Jammer dat je je eigen paard niet kan meenemen helaas. Maar wel een unieke ervaring!

Ja de wissels met Vanquish komen vast wel goed :) Ik moet gewoon mijn trainingsschema weer een paar weken volhouden. Afgelopen weken heeft hij gewoon veel vrij gehad tussen de quadrilletrainingen door en vanwege de warmte.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 07:46

Hester, je gaat zweten vanmiddag!!! ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:15

Omdat jij er vandaag tegenaan gaat :P ? Of door het weer? hier is het nu lekker. Zag net buienradar dat er wel wat regenbuien in de lucht hangen hopelijk brengt dat wat verkoeling.
Nog even een paar uurtjes werken en dan ben ik er helemaal klaar voor. Heb er zin in ! Tot vanmiddag.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:22

Hoe is het geweest Hester??

Amai, Paardenmiep! Wat een geweldige ervaring ga je daar tegenmoed. Geniet er maar volop van en hou ons vooral op de hoogte!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:54

Vandaag, gisteren eigenlijk, nog eens Aristo getraind. Heb alleen aan het schakelen gewerkt, opdat hij wat vlotter in zijn overgangen wordt. op het einde gewoon even getest en vlot drie wissel om de 4 gesprongen :D Zijn volgende wedstrijd is over 2 weken, ben benieuwd...

Mag ik even spammen??? linkje naar Aristo's halfzus : [RIJ-ITP] Don (totaal onverwacht) Limburgs kampioen! :o

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:06

Mag ik mij ook hier aanmelden? :D

Ik heb al eens eerder Z2 gestart (3 jaar geleden) met een merrie, helaas kreeg ik de wissels niet onder controle en zij is inmiddels verkocht.

Nu ga ik binnenkort mijn debuut maken (ik schrijf het alvast maar op voor mijzelf :P ) met Chico. Hij is 19 jaar en heeft al de nodige ervaring. De wissels gaan al best goed.
Afbeelding

Ook wil ik nu eindelijk eens, na 3 paarden in de Z, een kür laten maken en rijden. Iemand nog goede tips voor een persoon die nog eens naar mijn choreografie kan kijken? :D

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:12

Welkom Mosh, mooi dier heb je onder je!!
Met een kür maken heb ik geen ervaring.
Maar anderen hier in dit topic vast wel!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:30

Vrijdag was het een erg leuke en leerzame clinic. Hoorde veel wat ik van mn instructrice ook hoor maar vreemde ogen dwingen :P . Vooral dat ik minder moet doen en mn paard meer en mn lijf goed moet ontspannen/loslaten( dat viel nog niet mee ) Heb ervan genoten en zal een eventuele volgende keer ook zeker weer meerijden.
Heb nog 2 filmpjes maar weet niet hoe ik ze hier op zet...

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:16

Hoi, ik had mij hier eerder ook al gemeld alleen toen waren we nog niet echt Z2 waardig omdat we half Z1 reden maar nu ik zie dat er meer Z1 bokkers zijn had ik wel kunnen blijven kletsen.. Ondertussen reden we gister onze laatste Z2 punten voor het ZZL. Op het programma staan nog 2 Z2 wedstrijden en dan maken we de opmars naar het ZZL..

Mijn paard heet Stardust en is een 14jarige crack C x tuigpaard.. Voor ons beide is het Z helemaal nieuw en zijn we in een jaar van M1 naar ZZL startgerechtigd gereden. Star is het paard on mijn profiel waarop ik met de witte jurk rijd.

Mag ik ook meekletsen?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:47

Welkom Mosh en rink.
Jullie zijn hard gegaan rink!
Stoer paard Moch!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:08

Leuk dat je ervan hebt genoten Hester! (Zou ik trouwens ook maar doen met zo'n paard ;) ).
Enorm gaaf dier, met ontzettend veel potentie voor meer als je de geslotenheid onder controle krijgt.

Welkom (terug) Mosh en Rink.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:19

Hallo Mosh en Rink. Een mooi paard met een stoere uitstraling Mosh. :j
En op naar het ZZ-licht Rink. Knap hoor.
Hier zijn we druk om de vliegende wissels bevestigd te krijgen. Soms doet ie het nog voor de hulp, soms iets te veel op de voorhand. Maar hij leert snel en gaat met de dag vooruit. Het is zo'n kanjer.
Ik heb wel wat ervaring met het maken van een kur op muziek, maar dan vooral om muziek voor anderen te maken. Ik kan je in ieder geval 1 belangrijke tip geven. Als ie thuis mooi passend is op de muziek, lukt het op de wedstrijd meestal voor geen meter. Of te wel, dan loop je vaak op een gegeven moment heel erg voor op de muziek. Op de 1 of andere manier gaan de meesten op wedstrijd harder rijden.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:01

Welkom allebei, leuk dat jullie er zijn!

Klinkt goed van je clinic, hesterve. Daarom zij clinics ook zo leuk. Je krijgt dan net op een andere manier iets te horen waardoor het kwartje wel valt.

Blue heeft lekker een paar dagen vrij gehad. Lief en ik zijn naar Vlissingen geweest. Heerlijk aan het strand gelegen, geslapen en gegeten. Morgen weer verder met klussen thuis.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:29

Welkom Mosh en Rink! Leuke paarden hebben jullie!

Leuk van de clinic Hesterve.

Nathalie, wanneer heb je nog eens wedstrijd?

Ik ben vandaag met Bono geweest in het Z1. We zijn 3e geworden (deelnemersveld van 18 denk ik). Dus we hebben weer wat puntjes voor het Z2 gehaald. Ik ben zo fier op hem! Ik heb trouwens bevestiging gehad dat Bono nooit weg zal moeten dus dat is een hele geruststellen. Want dat is toch echt mijn oogappel.

Soraya oefent nog een beetje verder, begint goed te gaan. Nog even trainen en dan gaan we knallen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:28

Haha je wacht gewoon tot ik weg ben he Lien! Nog één puntje te gaan volgende week, vandaag in Westerlo lag de baan heel slecht, ze hadden met man en macht geulen gegraven vanmorgen om de baan berijdbaar te krijgen, maar er lagen nog plassen op de middellijn net voor X en in de hoek waar je moest wisselen, dus dat zorgde wel voor wat problemen. Tsja, als je een Achterbergbodem gewend bent als paard dan haal je je neus op voor een plas natuurlijk.... Maar Sam was toch wel heel braaf want er waaide terwijl ik in middenstap op de korte zijde was een hindernis met reclame vlakbij ons omver en hij verblikte of verbloosde niet! Ik was derde met 61+, nog een lekkere fles champagne aan over gehouden!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:34

Ach Jenny, wat maak je je druk om een paar plassen! :+ Bij ons met de selecties (hebben maar 2 proeven voor de regiokampioenschappen die meetellen daarvoor) stond de bak ook onderwater met de hele hoefslag en 2 hoeken met plassen en modder... Daar moest je je maar overheenzetten... ;) vroeger waren nergens goede banen.... Grrrr!

Jammere was alleen wel dat ik niet doorben en dat mede door de omstandigheden kwam....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:35

Ik heb geen probleem met plassen, mijn paard echter wel..... :+

Wel jammer dat op die manier de selectie beinvloedt word!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:37

Welkom mosh en rink!
Wat is het toch mooi mosh,een heel wit paard.
Ik mis die van mij nog vaak.

Leuk hesterve!Clinics vind ik ook erg leuk en helemaal leuk dat je bij Jenny hebt gereden!

Gefeliciteerd Jenny en Lien!

Ik heb vandaag weer lekker gewerkt met de paarden.
Er was iemand bij die me even heeft kunnen helpen met de piaffe.
Ben benieuwd wat Francis er volgende week van vindt met de les!

Mijn 4 jarige pup gaat het ook een beetje snappen,spanning gaat eindelijk wat afvloeien.
Ik heb echt een klik met dat paard.Het is geen topper,maar ik vind haar zo leuk!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:14

De banen waar ik vandaag moest rijden waren ook gewoon voorzien van een beste laag water, de snippers dreven erop! En ik vind water ook niet erg maar mijn paard wel, de sputters op zijn buik deden hem spannen en de ponyruiters in de aanliggende springring deden er met hun gespetter ook geen bijdrage aan.. Resultaat was mijn slechtste score ooit in mijn eerste proef.. Hij was ook wel erg streng om me gewoon een 1 te geven! Het was niet eens terecht... :+

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:04

Welkom Rink en Mosh!
Hier weer terug van vakantie en gaan weer hard aan de bak. De wissels beginnen te komen, maar moeten nog wat meer bevestigd worden. Misschien gaan we eind augustus weer eens op wedstrijd als hij zich zo blijft ontwikkelen.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:58

Druk geweest dus helaas niet zo veel kunnen meepraten hier!
Even vluchtig bijgelezen, veel over jammerlijke banen, clinics en oefenen van wissels ;p
Welkom Rink en Mosh :) Mooi paard heb je onder je kont Mosh!

Paard en ik trainen lekker door, aankomend weekend hebben we onze laatste wedstrijd voor mijn vertrek, Augustus draait om training afbouwen :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:05

Tjaa, iedereen heeft dan last van het water dus degene die in die omstandigheden een goede prestatie kan leveren hebben dat ook terecht verdiend. Het is vervelend, maar is niet anders. De baan is bij een ander niet droger dan bij jou.
Mijn paarden wilde eerst ook niet door het water, maar dat is niet onmogelijk om te oefenen.