Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:44

Het zijn ook geen verenigingsregels, maar veiligheidscertificaatregels. :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:45

En toch is dat niet zo, want iedere manege waar wedstrijden gehouden worden moet een VC hebben. Maarrrr niet overal is de cap verplicht in de Z :P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:46

Ohh, dat wist ik dan weer niet. Sorry.

Maar had het eigenlijk wel kunnen weten, want wij hebben zelf ook zo`n certificaat terwijl er met wedstrijden wel met hoedje gereden mag worden. :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:56

Nibbit schreef:
En toch is dat niet zo, want iedere manege waar wedstrijden gehouden worden moet een VC hebben. Maarrrr niet overal is de cap verplicht in de Z :P

asjemenou schreef:
Het zijn ook geen verenigingsregels, maar veiligheidscertificaatregels. :D

Daarom zei ik ook dat het een verenigingsregel is. Die is natuurlijk wel gelinkt aan het veiligheidscertificaat ;-)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:28

Nou ik ben benieuwd, ga vanaf 1 januari ook weer starten :D
Maar dit x met een fries tussen de paarden dus :+ ipv met een haf tussen de pony's ;p
(ach, lees dat is ook al 2 jaar terug ondertussen.. )

Heb wel heeeel erg veel zin!! Maar ben nu ook benieuwd naar de proefjes! heb niet alles gelezen, dan ben ik 1 januari nog bezig .. dus was er ondertussen al iets bekend over áls het ook écht gaat veranderen? :o
(sorry als het ergens bij pagina 15 ofzo staat.. ;p )

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:30

Nibbit schreef:
Dat zeg je goed "bij een vereniging"
Het staat niet in het KNHS regelement

Ik had het verkeerd opgevat sorry, ik ging er vanuit dat het over een mail van de vereniging ging ;)

noempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:07

Ben benieuwd!
Ga M2 starten,dus hoop dat ze dat niet moeilijker gaan maken;)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:52

Wanneer komt het nieuwe proevenboekje eigenlijk? Weet dat het vanaf 1 april in gaat, maar ben benieuwd hoe de proeven eruit zullen zien!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:07

Volgens mij vanaf januari is er een voorbeeldproef van de KNHS site te halen, om een idee te krijgen hoe de proven eruit gaan zien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:18

Ik hoorde van de week dat ze over 1 jaar de M2 ook in een 20*60 willen gaan rijden. En ik vraag me af of dat haalbaar is. Ik neem aan dat er nu geen speciale proeven voor in een grote ring M2 gemaakt zijn.
En dan vallen er nog meer wedstrijden af (na de 20/60 regel voor het Z....)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:25

Arielle_ schreef:
Wanneer komt het nieuwe proevenboekje eigenlijk? Weet dat het vanaf 1 april in gaat, maar ben benieuwd hoe de proeven eruit zullen zien!

Per 1 februari 2011 zijn de DVD en het nieuwe dressuurproevenboekje verkrijgbaar.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:05

Scum schreef:
Ik hoorde van de week dat ze over 1 jaar de M2 ook in een 20*60 willen gaan rijden. En ik vraag me af of dat haalbaar is. Ik neem aan dat er nu geen speciale proeven voor in een grote ring M2 gemaakt zijn.
En dan vallen er nog meer wedstrijden af (na de 20/60 regel voor het Z....)

Als ze het al gaan invoeren dan is dat pas bij het volgende boekje dus over een jaar of 4/5. Persoonlijk verwacht ik niet dat ze dat gaan doen eigenlijk eerder dressuur in een ronde baan dan :+

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:43

noempjuh schreef:
Ben benieuwd!
Ga M2 starten,dus hoop dat ze dat niet moeilijker gaan maken;)

Moeilijker?? De laatste 2 of 3 keer dat de proeven veranderd zijn, hebben ze het imo alleen maar makkelijker gemaakt...
En nu spreken ze ook alweer over makkelijker maken van Z proeven...Om nog maar niet te beginnen over de B proeven die imo echt kant noch wal meer raken tegenwoordig, sorry voor degenen die ze moeilijk vinden maar ik vind het qua niveau echt om te janken hoor...

Ik herinner me nog toen ik voor t eerst M1 reed, dat je toen sb, travers, wending om ah, stap-galop, volte 10 m galop, contra, en meen ook galop-stap, allemaal in M1 moest kunnen!

kortom ik zou me geen zorgen maken noempjuh :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:57

De B is niet voor niets B, dus die moeten ze lekker zo simpel mogelijk houden. :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:54

_Esther_87_ schreef:
Ik herinner me nog toen ik voor t eerst M1 reed, dat je toen sb, travers, wending om ah, stap-galop, volte 10 m galop, contra, en meen ook galop-stap, allemaal in M1 moest kunnen!

Die heb ik nooit gezien hoor!Dat was in het M2.
M1 is met kwart keertwending geweest en ook travers.
In het M2 had je SB op de AC lijn en een eenvoudige wissel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:00

Je had volgens mij in het vorige boekje in de M1 in de ene proef de wendingen om de achterhand en de andere proef travers, of iets dergelijks. Het was toen ook niet zo dat alle verzamelende oefeningen er tegelijk in zaten, maar kwamen ze afwisselend voor.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:18

ambre schreef:
_Esther_87_ schreef:

Nog ouder boekje. Ik denk dat de meesten jullie zich te barsten schrikken als ik een willekeurig proefje uit de jaren 80 neerzet.
Alleen al door de eerste regel boven alle proeven: DOORZITTEN, tenzij lichtrijden wordt gevraagd.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:20

Ik heb het ook over proeven uit de jaren 80.
Proeven moeilijker,maar niveau om te janken....

Zou wel leuk zijn om die ouwe proefjes nog eens te zien!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:25

Winddancer schreef:
Arielle_ schreef:

Per 1 februari 2011 zijn de DVD en het nieuwe dressuurproevenboekje verkrijgbaar.

ben nu al benieuwd. ga de proeven ook zeker op DVD kopen. Dit jaar niet gedaan maar denk dat het erg handig en nuttig kan zijn

0000

Anne_GTI schreef:

Nog ouder boekje. Ik denk dat de meesten jullie zich te barsten schrikken als ik een willekeurig proefje uit de jaren 80 neerzet.
Alleen al door de eerste regel boven alle proeven: DOORZITTEN, tenzij lichtrijden wordt gevraagd.[/quote]

Ja was inderdaad niet het vorige boekje..maar ook niet uit jaren 80 want zo oud ben ik niet haha. Overgangen galop-stap weet ik ook niet zeker maar de rest dacht ik toch echt wel...en dan niet alles in één proef, dat klopt, maar aangezien de proeven toen nog iedere maand wisselden moest je het toch wel allemaal kennen...En B is inderdaad beginners, maar komop...30 onderdelen waarvan 10 voltes?? 3 letters tijd om één overgang te maken? Ik vind eerlijk gezegd een bepaald niveau toch wel gewenst als je wedstrijden gaat starten, al is het maar voor de veiligheid van de overige deelnemers. En dat instapniveau wordt imo steeds lager, en ik vind!! dat niet nodig en ook niet bevordelijk voor het beeld van de sport en de veiligheid.

Maar, dat was inmiddels wel offtopic geloof ik..

Ik ben wel heel benieuwd naar de nieuwe proeven, hoop dat ze gewoon weer fijn te rijden zijn en er niet teveel onlogische lijnen inzitten. Zolang het allemaal mooi vloeiend en enigzins logisch te rijden is ben ik happy :)

Edit: anne gti, heb kwoot verkloot, geen idee hoe ik het op moet lossen, dus sorry..
Laatst bijgewerkt door 0000 op 17-12-10 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Het grijze, gele en blauwe boekje zeker :). Ik was even de tel kwijt, maar volgens mij is in het vorige boekje de travers en verzamelen uit de M1 gehaald?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:29

ambre schreef:
Ik heb het ook over proeven uit de jaren 80.
Proeven moeilijker,maar niveau om te janken....

Zou wel leuk zijn om die ouwe proefjes nog eens te zien!

Ik heb ergens een heeel oud proevenboekje gekocht, kan wel eens wat inscannen?
edit; uit 1949 om precies te zijn
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 17-12-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:33

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit travers in een M1 proef ben tegen gekomen. :n

leuk Nibbit, ik heb er spijt van dat ik mijn oudste twee boekjes niet meer heb.
Als iemand ze nog heeft en wel weg wil doen, ik wil ze graag.
Een grijs en een geel boekje, geloof ik.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:41

Ja toch, dat blauwe boekje?? In de ene proef zat sbw en in de andere proef zat travers. En inderdaad de kwart keertwendingen.
In de M2 had je dan de eenvoudige wissels al zitten en sbw EN travers en de normale keertwendingen.
In het Z1 kwam dan het appuyeren erbij en slangevoltes contra.

Maar goed, dat is al zooooo lang geleden......

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:42

Zooist schreef:
Ja toch, dat blauwe boekje?? In de ene proef zat sbw en in de andere proef zat travers. En inderdaad de kwart keertwendingen.
In de M2 had je dan de eenvoudige wissels al zitten en sbw EN travers en de normale keertwendingen.
In het Z1 kwam dan het appuyeren erbij en slangevoltes contra.

Maar goed, dat is al zooooo lang geleden......

Ik tik hem zo even over, geen probleem.