Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nibbit schreef:En toch is dat niet zo, want iedere manege waar wedstrijden gehouden worden moet een VC hebben. Maarrrr niet overal is de cap verplicht in de Z
asjemenou schreef:Het zijn ook geen verenigingsregels, maar veiligheidscertificaatregels.
Scum schreef:Ik hoorde van de week dat ze over 1 jaar de M2 ook in een 20*60 willen gaan rijden. En ik vraag me af of dat haalbaar is. Ik neem aan dat er nu geen speciale proeven voor in een grote ring M2 gemaakt zijn.
En dan vallen er nog meer wedstrijden af (na de 20/60 regel voor het Z....)
noempjuh schreef:Ben benieuwd!
Ga M2 starten,dus hoop dat ze dat niet moeilijker gaan maken;)
_Esther_87_ schreef:Ik herinner me nog toen ik voor t eerst M1 reed, dat je toen sb, travers, wending om ah, stap-galop, volte 10 m galop, contra, en meen ook galop-stap, allemaal in M1 moest kunnen!
ambre schreef:_Esther_87_ schreef:Ik herinner me nog toen ik voor t eerst M1 reed, dat je toen sb, travers, wending om ah, stap-galop, volte 10 m galop, contra, en meen ook galop-stap, allemaal in M1 moest kunnen!
Die heb ik nooit gezien hoor!Dat was in het M2.
M1 is met kwart keertwending geweest en ook travers.
In het M2 had je SB op de AC lijn en een eenvoudige wissel.
Winddancer schreef:Arielle_ schreef:Wanneer komt het nieuwe proevenboekje eigenlijk? Weet dat het vanaf 1 april in gaat, maar ben benieuwd hoe de proeven eruit zullen zien!
Per 1 februari 2011 zijn de DVD en het nieuwe dressuurproevenboekje verkrijgbaar.
Anne_GTI schreef:Ik herinner me nog toen ik voor t eerst M1 reed, dat je toen sb, travers, wending om ah, stap-galop, volte 10 m galop, contra, en meen ook galop-stap, allemaal in M1 moest kunnen!
Die heb ik nooit gezien hoor!Dat was in het M2.
M1 is met kwart keertwending geweest en ook travers.
In het M2 had je SB op de AC lijn en een eenvoudige wissel.
ambre schreef:Ik heb het ook over proeven uit de jaren 80.
Proeven moeilijker,maar niveau om te janken....
Zou wel leuk zijn om die ouwe proefjes nog eens te zien!
Zooist schreef:Ja toch, dat blauwe boekje?? In de ene proef zat sbw en in de andere proef zat travers. En inderdaad de kwart keertwendingen.
In de M2 had je dan de eenvoudige wissels al zitten en sbw EN travers en de normale keertwendingen.
In het Z1 kwam dan het appuyeren erbij en slangevoltes contra.
Maar goed, dat is al zooooo lang geleden......