Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:36

Ik denk dat dat in negatieve als positieve zin geld.

Ik had laatst 4en op mijn staponderdelen nadat het geen 4 tact was. Dit had ik ook voor de laatste lijn a afwenden en in stap overgaan. Op de film gaat het paard netjes over 2 sporen. Niet te zien of ze lateraal stapt of niet. Wel stond erbij geen 4tact.

Persoonlijk vind ik dat de jury dat niet kan zien van voren. Ik snap dat ze het verwacht nav voorgaande onderdelen, maar het is een los onderdeel en in mijn ogen niet te beoordelen op dit specifieke punt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:12

JeanneV schreef:
Ik stel dat een paard dat gigantisch uitstrekt verderop in de proef altijd de voordeel van de twijfel krijgt. Een paard dat met minder bravour door het uitstrekken gaat, zal altijd lager gewaardeerd worden.

Stelling gaat niet op, te zwartwit en ook niet de realiteit van alledag.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:26

minka schreef:
Meen ergens gelezen te hebben dat het online wedstrijden rijden per 1 september stopt, klopt dit of is er een kans dat ze hiermee langer doorgaan?

Zover bekend is 27 aug idd het laatste online event. Hopelijk wordt het verlengd maar dat weet nog niemand.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:27

XRoossie95: dat is toevallig zeg! Komt het commentaar verder ook overeen of rijd je zusje hem anders?

Ik heb even terug gekeken, 8x meegedaan en nog nooit dezelfde jury gehad en helaas ook nog geen bokker als ik het goed heb haha. Heb er nog 3 openstaan. Ben ook zo benieuwd of het na 1 september doorgaat :):)

PSvanLot schreef:
Ik vind dat je met ieder paard, winst moet kunnen rijden, in elke klasse, maar je zult met een paard met minder beweging net wat harder moeten werken.

En ze rijtechnisch beter voor mekaar hebben. Met mijn MetallxJazz vlogen de winstpunten me om de oren terwijl ik dan vooral aan het remmen was. Kneiterheet. Reed ik daarna een Gelders paard, met mindere gangen maar wel beter voor mekaar. Moest ik even afkicken van het 'makkelijk' winstpunt rijden :') uiteindelijk wel gelukt hoor. Maar de eerste 2 wedstrijden waren een behoorlijke domper :+

Hilli: wat vervelend zeg! Hopelijk snel weer beter en verder geen gevolgen.

Vientje: hopelijk is het opgelost en kun je dan weer lekker optrainen!

Caaroo leuk dat je ook weer mee doet. Succes met de voorbereiding!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:26

Caritas schreef:
Zeker via wetransfer, nooit via app of mail want dan wordt je filmpje gecomprimeerd=kwaliteitsverlies (En flink ook).

Als het geod is gaat ze hem vanavond we transferen.

Als iemand bji mijn zwarte mooie staart zet is ie gek :+ daar zit neit veel haar op. Bji de fjord, hmmmmm d'r moeder had het bji gekunt, deze is wat gewoontjes :D .

Vorige fjord kon voor geen meter iutstrekken, daar kwam de verbazingwekkende humor in haar zjigangen... heo ze het deed geen idee, maar dan verriumde ze en reed keurige appyementen, had uk 8en voor, maar ahum.. onderdeel 2 na het binnenkomen was meestal uitgeste. Draf diagonaal, nou... dan denkt iedereen meteen pfffttttt. . Voor binnenkomen had ik ook vaak 8. Bji gebrek aan rest moesten we het daarvan hebben en de kw's. Stappen kon ze wel, maar galop was ook ahum...

Hiudige fjord is nog nergens in iutblinkend, wel nog ahum... in groot aantal ondedelen, maar ookin de aanleuning nog al eens.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:55

Zo, even een uitgebreide email gestuurd naar de knhs met het verzoek het online event door te laten gaan. Ik lees ook hier op Bokt dat er meer mensen zijn die baat hebben bij deze variant en ik denk ondanks dat er nog maar 100 aanmeldingen waren voor eind augustus dat het voor een groep mensen echt wel heel fijn is. Ik heb mij bijvoorbeeld nog niet ingeschreven voor de evenementen in augustus omdat ik nog steeds met heel veel pijn te maken heb vanuit mijn hernia('s) en net pijnvrij naar het toilet kan lopen. Een serieuze training zit er dan nog even niet in en een wedstrijd op locatie nog veel langer niet. Een proef in vol ornaat gereden zal dan eerder lukken en doe ik dan ook heel graag.

Maar goed, ik lees dat er nog fanatiek gereden en geoefend wordt en de gesprekken over hoe er wordt gejureerd vind ik ook interessant dus ik blijf graag meelezen. Heel veel succes iedereen!!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:31

Akke_sSpring schreef:
Zo, even een uitgebreide email gestuurd naar de knhs met het verzoek het online event door te laten gaan. Ik lees ook hier op Bokt dat er meer mensen zijn die baat hebben bij deze variant en ik denk ondanks dat er nog maar 100 aanmeldingen waren voor eind augustus dat het voor een groep mensen echt wel heel fijn is. Ik heb mij bijvoorbeeld nog niet ingeschreven voor de evenementen in augustus omdat ik nog steeds met heel veel pijn te maken heb vanuit mijn hernia('s) en net pijnvrij naar het toilet kan lopen. Een serieuze training zit er dan nog even niet in en een wedstrijd op locatie nog veel langer niet. Een proef in vol ornaat gereden zal dan eerder lukken en doe ik dan ook heel graag.

Maar goed, ik lees dat er nog fanatiek gereden en geoefend wordt en de gesprekken over hoe er wordt gejureerd vind ik ook interessant dus ik blijf graag meelezen. Heel veel succes iedereen!!

Het zijn er nu al 232, en misschien is het nu ook rustiger ivm vakanties?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:39

Caritas schreef:
Akke_sSpring schreef:

Het zijn er nu al 232, en misschien is het nu ook rustiger ivm vakanties?

Persoonlijk voor mij wacht ik gewoon even af wat voor temperaturen het gaan worden die betreffende week; op het laatste moment inschrijven is nu gelukkig ook mogelijk & ik heb persoonlijk niet de behoefte om mijn paard een proef te laten rijden wanneer de temperaturen overdag 30 graden zijn. Gelukkig kan ik 's ochtends of 's avonds laat gewoon rijden, maar vind het t.o.v. mijn paard dan niet helemaal eerlijk :9

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:42

Ik denk dat veel mensen ook liever last minute inschrijven voor online dan eindeloos vooruit inschrijven. Achteraf gezien is deze week bijvoorbeeld geen handige week ivm de hitte.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:09

Ik hoop ook dat het online rijden blijft.
In de vakantie periode kan ik niet filmen, omdat het veel te druk op de manege, waar ik in pension sta, is. We hebben veel toeristen in deze periode de hele dag en avond door.
Tegen de tijd dat de rust weer terug is, is het september :roll:

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:12

Nu met dit warme weer is toch perfect? Mooi om 8.00 je proefje rijden en insturen.

Ik zie wel dat er voor de Z eigenlijk niet opgegeven wordt.. is daar nog meer over bekend?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:13

Niet meer dan dat het niet voor winstpunten is volgens mij

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:15

Sanet schreef:
Nu met dit warme weer is toch perfect? Mooi om 8.00 je proefje rijden en insturen.

Ik zie wel dat er voor de Z eigenlijk niet opgegeven wordt.. is daar nog meer over bekend?

Haha ja ik vind het ideaal om 's ochtends vroeg al te rijden, maar mijn filmer niet :Y)
Dus dan maar last-minute inschrijven!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:24

urosa, mn zus rijd net iets netter. Maar we lopen tegen dezelfde punten aan (vind pony gewoon moeilijk :') ) Dus terecht ook dat ze hogere punten heeft hoor, maar andersom is natuurlijk leuker :P Maar wel ook 'leuk' om te zien dat we op dezelfde dingen slechter scoren.

Overigens was de jury een bokker dus nog contact mee gehad en extra tips gekregen. Erg leuk :D Al was het niet eens perse nodig, had nog nooit zo'n vol protocol gezien :wow: Genoeg om weer mee te puzzelen

Helaas met mn eigen paard moeten uitschrijven voor volgende week. Gisteren naar de kliniek geweest en hij moet eerst nu een weekje longeren. Daarna mag alleen nog lang/laag gereden worden. Dus denk dat ik in de B nog wel een paar rondjes mee ga doen (en dan geen verbazingwekkend hoge punten kan halen) en dat hij dan aan z'n max zit voor wat zijn lichaam mag. Maar ja beter dan helemaal niet meer mogen rijden

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:16

Ik ben heel nieuwsgierig zijn er al mensen die iets terug hebben van 6-8?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:28

Ik ben nog druk bezig met beoordelen, heb ze gistermiddag binnen gehad. De M2 dit keer.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:33

Spannendddd.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:35

kara schreef:

Ja ik was helemaal verbaasd. Had m’n punten gisteren al terug! (Zondag filmpje gestuurd) Punten vielen me nog mee, ging heel rommelig :o

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:41

Het is even puzzelen omdat de halve punten nu wel weer apart moeten. En we hoeven niets te onderstrepen, maar kunnen wel dingen weghalen uit de extra kolom. Dus het is even kijken of dat iets toevoegt en of het wel duidelijk is. Na een aantal word ik er vast handiger in, alle nieuwe dingen zijn even wennen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:43

kara schreef:

Nog aan het wachten op de 30e. 6e is wel heel voorbarig. Ja t kan, maar is niet reeel.

Vind dat toch raar dat sommige mensen ontzettend lang moeten wachten en anderen de uitslag van het event erna al hebben. Raar systeem

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:44

net punten terug van 6-8 190,5 dus weer puntje er bij :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:46

SweetVanille schreef:
kara schreef:

Nog aan het wachten op de 30e. 6e is wel heel voorbarig. Ja t kan, maar is niet reeel.

Vind dat toch raar dat sommige mensen ontzettend lang moeten wachten en anderen de uitslag van het event erna al hebben. Raar systeem

Maandag al :o :=

Event van de 13e slaan wij over, maar goed ook want met deze temperaturen kan ik maar sporadisch trainen (alleen als ik sochtends even weg kan van werk)... wel heb ik de laatste 2 ingeschreven voor het geval het stopt, wil ik er nog even gebruik van hebben gemaakt :j

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:00

Gefeliciteerd Helmab!

Anoeska27 ik ben geen jury, maar ik kan me voorstellen dat de nieuwe protocollen zich beter lenen voor pen en papier dan digitaal gebruik?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:06

kincsem schreef:
Gefeliciteerd Helmab!

Anoeska27 ik ben geen jury, maar ik kan me voorstellen dat de nieuwe protocollen zich beter lenen voor pen en papier dan digitaal gebruik?

Kunt er digitaal niet veel mee. Het kost veel te veel tijd om steeds te onderstrepen.

Maar bij de reguliere proeven is ook al gebleken dat het geen top idee is.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:10

PSvanLot schreef:
kincsem schreef:
Gefeliciteerd Helmab!

Kunt er digitaal niet veel mee. Het kost veel te veel tijd om steeds te onderstrepen.

Maar bij de reguliere proeven is ook al gebleken dat het geen top idee is.

Je kan wel het deel wat je zou onderstrepen laten staan en de rest weghalen. Maar ik ben er nog niet uit of dat duidelijk genoeg is. En de halve punten moeten nu wel weer apart. Ze hadden ons beter nog de oude protocollen kunnen geven.