Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wythlove

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:48

Poeh, ik vind het topic echt te negatief worden. Jammer.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:53

PSvanLot schreef:
Ik heb gisteren 16 proeven teruggestuurd van de 16e en 30e. B tm M2. Op een enkele uitschieter naar boven was het vaker om te huilen.
In de L1 2 combinaties, paarden, die gewoon constant tegen de hand liepen. Daar kon ik echt met moeutr een keer een 6 kwijt. Constant gooien met het hoofd.

In het M2 waren gewoon combinaties die bij de travers totale contra buiging hadden en keertwendingen van 10 meter doorsnede met contra buiging. Daar kun je dan toch niet meer dan een 1 bij kwijt?

Wat mensen insturen moeten ze zelf weten, maar mijn naam staat er onder en wie doet het niet goed? Juist, de jury.

Ik heb ook een slechte M2 proef ingestuurd :o De vorige keer was m’n M2 debuut, ingestuurd en toch nog 182 punten (wat ik de proef zelf niet had gegeven). Dit keer was ik zelf ook echt niet tevreden maar heb hem toch ingestuurd omdat ik hopelijk feedback krijg waar ik wat mee kan.
Al ben ik me wel heel erg bewust van wat er fout gaat en vooral wat ik fout doe. Misschien ook weer een kwestie van km’s maken.

(Wij hadden tot dik 5 jaar geleden 16 wp in het M1 en vind het heel moeilijk om echt weer verder te gaan daar waar we toen gebleven zijn.)

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:59

Wat grappig, mn zus en ik hadden beide de zelfde jury deze week :))
Jury was over allebei net zo enthousiast :') Al was mn zus wel iets hoger :roll:

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:38

Queelens schreef:
Maar je bent je geld toch wel kwijt, waarom zal je hem dan niet insturen ook als het even minder ging? Tenzij je bang bent voor verlies, dan snap ik het wel.
Ik heb een tijd terug ook voor mijn doen een barslechte proef ingeleverd. Is beter dan niks en ik had indd geen winst maar wel veel tips en comments waar je wat mee kan. Dan weet je ook weer dat als je barslecht rijdt dat de wereld ook niet vergaat en kan je er een leermoment uit meenemen..

Daar ben ik het zeker mee eens... je leer er allicht van en geld ben je al kwijt

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:52

Na een paar weken 'pauze' heb ik me vandaag weer aangemeld voor het laatste event van augustus! *\%/* Ondertussen in dit topic lachend meegelezen met jullie refresh-gekte, ik miste het toch wel een beetje hoor!

Ik ben van plan om voor het eerst een M1-proef in te sturen, maar als ik die vandaag zou moeten rijden, zou ik 'm niet insturen, omdat ik het plaatje nog niet M-waardig vind. Maar we hebben de afgelopen weken zulke sprongen vooruit gemaakt, dat ik hoop dat het eind augustus toch al wel een beetje lukt. Ik stuur de proef dan graag in voor de feedback en niet per se voor een winstpunt, ook omdat het misschien de laatste kans is om online te starten. Als ik het paard niet eerlijk door z'n lijf kan rondrijden op dat niveau, komt er ook geen filmpje.... Wat dat betreft ben ik het wel met de jury's hierboven eens. Maar als ik nog een beetje wiebel bij het doorzitten of ik krijg de schouderbinnenwaarts nog niet mooi, tsja... dan gaat ie er gewoon uit, ik kan die feedback juist nu ontzettend goed gebruiken. Als het maar vriendelijk blijft voor je paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:03

:') o
xRoossie95 schreef:
Ja het is bij mij gelukkig in de B. Dus verliespunt is er niet.
Misschien krijg ik nog heel nuttig commentaar als ik het inlever. Maar ja de kans is ook dat de jury denkt van wat doet dit hier :') En dan misschien niet zo uitgebreid commentaar geeft omdat het ook wel duidelijk is wat er mis gaat (als in draf =niet galop).

Okke in het Z en daar rjibje nu geen winst en ook geen verleispunten, is puur voor de fun.
En geode of slechte proef betaald heb ik toch al en de feedback op je verprutste preof of op je proef met paard waarmee je nog neit klaar bent voor die klasse, gewoon om te kjiken waar je staat.

Ik heb vanochtend laten filmen, en we zjin dus nog neit Z klaar, wat duideljik aan alles te zein is, maar heb ander probleem, filmer met eigen telefoon gedaan en over de app krjig ik niet de door haar gefilmde 8 minuten binnen, maar maar 6.12, galop mist dus in zjin geheel.

Iemand enig idee heo dat nou weer kan, ze kan hem ook neit in 2 stukken sturen, want dan zit er een onderbreking in...

Plan is nu, ze mailt ze naar mji en dat ik ze zo krjig..... grrttt.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:15

Sjolvir schreef:
:') o
xRoossie95 schreef:
Ja het is bij mij gelukkig in de B. Dus verliespunt is er niet.
Misschien krijg ik nog heel nuttig commentaar als ik het inlever. Maar ja de kans is ook dat de jury denkt van wat doet dit hier :') En dan misschien niet zo uitgebreid commentaar geeft omdat het ook wel duidelijk is wat er mis gaat (als in draf =niet galop).

Okke in het Z en daar rjibje nu geen winst en ook geen verleispunten, is puur voor de fun.
En geode of slechte proef betaald heb ik toch al en de feedback op je verprutste preof of op je proef met paard waarmee je nog neit klaar bent voor die klasse, gewoon om te kjiken waar je staat.

Ik heb vanochtend laten filmen, en we zjin dus nog neit Z klaar, wat duideljik aan alles te zein is, maar heb ander probleem, filmer met eigen telefoon gedaan en over de app krjig ik niet de door haar gefilmde 8 minuten binnen, maar maar 6.12, galop mist dus in zjin geheel.

Iemand enig idee heo dat nou weer kan, ze kan hem ook neit in 2 stukken sturen, want dan zit er een onderbreking in...

Plan is nu, ze mailt ze naar mji en dat ik ze zo krjig..... grrttt.

Kan de filmer hem niet uploaden via paardrijden.nl met jou gegevens?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:23

Verzenden van het filmpje via WeTransfer wil ook nog wel eens werken, dan blijft hij in oorspronkelijke format :)

Hier alle online events afgemeld aangezien paard niet OK was, gisteren de tandarts erbij gehad en dat zou in principe nu opgelost moeten zijn. Ik pak haar van de week weer op, hopelijk kunnen we nog het laatste event van augustus een keer meedoen :) Maar dat ligt eraan hoeveel herstelwerk er gaat zijn qua vertrouwen in de hand :(:) Ik hoop echt dat de online events in enige vorm blijven bestaan, het kriebelt ook wel erg om op locatie te gaan starten maar ik vind het een hele mooie aanvullende mogelijkheid :) Zal eens kijken waar je feedback kunt sturen in de app wat dat betreft.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:11

Zeker via wetransfer, nooit via app of mail want dan wordt je filmpje gecomprimeerd=kwaliteitsverlies (En flink ook).

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:25

Nu al aan het refreshen voor 06-08 haha. Kansloos!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:40

Ik krijg net proeven met nieuwe coupons binnen... Daar moet ik toch even over denken of ik dat ga doen bij de online proeven. Heb het regulier al een keer gebruikt en het is niet echt handig. Kan bij het online punten veel schrijven, dat heeft voor mij meer meerwaarde.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:43

PSvanLot schreef:
Ik krijg net proeven met nieuwe coupons binnen... Daar moet ik toch even over denken of ik dat ga doen bij de online proeven. Heb het regulier al een keer gebruikt en het is niet echt handig. Kan bij het online punten veel schrijven, dat heeft voor mij meer meerwaarde.

Zijn de nieuwe coupons in overleg met juryleden gemaakt of heeft de KNHS dit zelf bedacht?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:49

PSvanLot schreef:

Ik vroeg me al of of we online ook de nieuwe zouden krijgen, dat lijkt me nog tijdrovender.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:58

Anoeska27 schreef:
PSvanLot schreef:

Ik vroeg me al of of we online ook de nieuwe zouden krijgen, dat lijkt me nog tijdrovender.

Ik had gewoon in mijn inbox moeten kijken :')

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:00

PSvanLot schreef:

Ik heb even gebeld, maar we hoeven voor de onlinewedstrijden niet te gaan onderstrepen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:05

Imke95 schreef:
Zijn de nieuwe coupons in overleg met juryleden gemaakt of heeft de KNHS dit zelf bedacht?

Dan had er wel gestaan:
Je bent hier nog niet klaar voor/dit is om van te huilen/wat ik denk ga ik maar niet zeggen/mooie staart

:+ :+ :+
(Geintje dus!)

De beslissing voor de verandering heeft wel draagvlak vanuit het dressuurforum maar hoe en op welke manier juryleden daar inspraak op hebben weet ik niet. Ik heb op basis van de input van de juryleden hier niet het idee dat het idee breed getoetst is.

Ik heb mijn proef voor morgen afgezegd, merrie kwam uit de wei met een gekke beurse plek linksboven haar staartwortel dus dan kruip ik er liever niet op. Wilde me ook opgeven voor eind augustus vanmorgen maar ook dat kijk ik nog even aan. Het zou mij een weekje later, dus begin september eigenlijk beter uitkomen :j

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:08

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:14

Voortaan als er op een protocol staat dat het paard een mooie staart heeft weet iedereen meteen dat het een oliebol proef was.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:18

Marjolein schreef:
Voortaan als er op een protocol staat dat het paard een mooie staart heeft weet iedereen meteen dat het een oliebol proef was.

:') Alleen als het jurylid bij dezelfde bijscholing is geweest als ik en daar wel wat mee gaat doen...

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:28

Meen ergens gelezen te hebben dat het online wedstrijden rijden per 1 september stopt, klopt dit of is er een kans dat ze hiermee langer doorgaan?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:40

Hilli schreef:
Imke95 schreef:

Dan had er wel gestaan:
Je bent hier nog niet klaar voor/dit is om van te huilen/wat ik denk ga ik maar niet zeggen/mooie staart

:+ :+ :+
(Geintje dus!)

_/-\o_ :')

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:02

PSvanLot schreef:
JeanneV schreef:

Het kan ook net andersom werken!! Een paard dat goed kan uitstrekken wordt in de rest van de proef hoger gewaardeerd. Jaren geleden reed ik lichte toer met een paard dat gigantisch kon uitstrekken. Altijd goed voor een 9. In de zijgangen was dat paard nooit helemaal zuiver en dan werd het toch nog een 6 of 7 met de opmerking ritme houden of tact verlies. Ik weet zeker dat datzelfde paard met een normale uitgestrekte draf niet hoger dan een 5 of 6 zou komen voor diezelfde zijgangen.

Maar als het paard perfect in de buiging gaat, super in de aanleuning blijft en keurig op de letter gereden wordt kan daar nog zomaar een voldoende uit rollen. Je gaat uit van een 10 en daarna naar beneden en tactverlies is vervelend maar niet het enige wat telt.

Het klopt wat je zegt maar dat is niet het punt wat gemaakt word. Jij zegt dat tekort komingen in het uitstrekken met een minder paard tegen je kan werken om aan de punten te komen. In het verlengde daarvan stel ik dat een paard dat gigantisch uitstrekt gauwer wat meer punten krijgt als er twijfel is. Het paard uit mijn voorbeeld had in de lichte toer voor de zijgangen nooit geen platte punt horen te krijgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:17

Een paard wat kort draaft zal nooit 8en voor een uitgestrekte draf gaan krijgen omdat hij de beweging vanuit de schouder gewoonweg niet kan maken. Dan is een 6 omdat hij zuiver blijft al een knap punt.

Maar een paard wat 40 of 60 meter gigantisch goed strekt waarbij 1 tactfout gemaakt wordt en waarbij verder alle voorwaarden goed zijn zou dan waarschijnlijk toch hoger scoren dan een paard met mindere gangen.

Ik vind dat je met ieder paard, winst moet kunnen rijden, in elke klasse, maar je zult met een paard met minder beweging net wat harder moeten werken.

Ik weet niet wat je met een plat punt bedoeld?

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:20

Ik stel dat een paard dat gigantisch uitstrekt verderop in de proef altijd de voordeel van de twijfel krijgt. Een paard dat met minder bravour door het uitstrekken gaat, zal altijd lager gewaardeerd worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:27

JeanneV schreef:
Ik stel dat een paard dat gigantisch uitstrekt verderop in de proef altijd de voordeel van de twijfel krijgt. Een paard dat met minder bravour door het uitstrekken gaat, zal altijd lager gewaardeerd worden.

Hoezo voordeel van de twijfel? Daar heeft het toch niets mee te maken? Je beoordeeld toch het gehele beeld en alle aspecten van de oefening?