Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FennaK

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:37

Ik wacht ook in spanning op de uitslag van de 30ste. Was niet helemaal tevreden hopelijk goed genoeg voor een winstpunt en kunnen we daarmee het M2 afsluiten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:34

ik heb vanochtend wat proeven van de 30e gekregen. alle klassen. Vanavond afmaken

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:40

Ik heb vanochtend weer een proefje gereden, ging echt heel fijn. Hopelijk zijn de punten er ook naar. Eindelijk iets minder heet en met meer ontspanning door de proef gekomen. #fanatiekbeest

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:02

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

Kara gefeliciteerd met je winstpunt!

FennaK: hoop voor je dat het toch winst wordt dan!

PSvanlot: succes met jureren!

Yevrah: fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden!

Ik ging vandaag oefenen met eenvoudige wissels op de diagonaal. Maar meneer wilde er graag vliegende wissels van maken :') laatste eenvoudige wissel was best netjes dus goed beloond. In het Z1 werk missen we duidelijk nog iets afstemming en harmonie maar dat komt wel :) En hij moet nog wat soepeler en sterker worden. Hij is vroeger t/m Z1 opgeleid. Vind het daarom ook wel tof als Z2 lukt. Aangezien dat dan voor ons beiden nieuw is :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:12

urosa schreef:
Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

Kara gefeliciteerd met je winstpunt!

FennaK: hoop voor je dat het toch winst wordt dan!

PSvanlot: succes met jureren!

Yevrah: fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden!

Ik ging vandaag oefenen met eenvoudige wissels op de diagonaal. Maar meneer wilde er graag vliegende wissels van maken :') laatste eenvoudige wissel was best netjes dus goed beloond. In het Z1 werk missen we duidelijk nog iets afstemming en harmonie maar dat komt wel :) En hij moet nog wat soepeler en sterker worden. Hij is vroeger t/m Z1 opgeleid. Vind het daarom ook wel tof als Z2 lukt. Aangezien dat dan voor ons beiden nieuw is :o

Gefeliciteerd met je punten weer en je M1 zijn.

Kara ook gefeliciteerd.

Yevrah en FennaaK duim voor jullie dat punten leuk zjin.

Morgen wordt er gefilmd en ahum.. ik heb momenteel een speedyconpoef die absoluut neit terug wil komen of verzmalen.. Nu vlogen me geen vliegende wissels om de oren, maar was de rest stuk...
achteraf beter kunnen laten dat rijden vandaag, hopeljik morgen beter.
Lag trouwens aan mji, niet aan paard, die had door dat ik disfuncitoneel was.
Manen wel strak geknipt vorige week iets te kort, maar ach...

HOop dat de jury er nog een beetje constructief commentaar van kan maken, want we zjin brandhout, dus als ze ons afbranden snap ik dat ook wel. Want er schort nogal wat aan, ook reden dat ik blij ben met die online proeven, leuk oefenmoment, zo zie ik het ook, morgen, kjiken hoe of wat voor als we ooit wel echt Z gaan statren.
Vorgie keren stond er steeds vrij weinig bij, dat vond ik wel jammer.

Voorspelling voor het commentaar..
Aanleuing, oprichting, moet meer (bji alle midden en uitgestrkte gangen) kw laat spilbeen staan en te groot, op 3 sporen, meer lb, eenvoudige wissels moeten door stap, sleept bij aw, tegen de hand bij aw verkeerde galop aangesprongen (bij de korte diagonaal eenvoudige wissel naar links, moet meer verzamelen, halthouden naast AC lijn en door draf enzovoort..
Kortom mankeert nogal wat aan :o .

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:48

Sjolvir hopelijk gaat het morgen weer een stuk beter en tref je een sympathieke jury die opbouwende kritiek geeft :) Het is in ieder geval al tof Z1 startgerechtigd te zijn!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:11

Ik heb nu net een proef opgenomen. Ondanks de drukte rondom de bak ben ik best wel tevreden. Alleen is hij op zijn kop opgenomen en lijkt mijn telefoon niet de functie te bezitten dan ik hem 180 graden gedraaid krijg... :?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:21

Nickeltje schreef:
Ik heb nu net een proef opgenomen. Ondanks de drukte rondom de bak ben ik best wel tevreden. Alleen is hij op zijn kop opgenomen en lijkt mijn telefoon niet de functie te bezitten dan ik hem 180 graden gedraaid krijg... :?

Ik heb dat ook al gehad. Heb toen filmpje op computer gezet, gedraaid én toen weer terug op mijn telefoon gezet. Hoezo omslachtig :')

Hoe ging het proefje verder voor je gevoel? Beter dan de vorige?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:45

Véél beter dan de vorige. De perfectionist in mij ziet bij elke oefening nog makkelijk een punt meer te rijden, maar misschien stuur ik gewoon deze wel in als het morgen te warm is.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 06:55

urosa schreef:
Ik ben M1 geklasseerd *\o/* 181,5 voor ons proefje van 6/8. En een kritische jury, maar wel leerzaam.
Heb dus wederom super snel punten binnen (zondag opgestuurd).

*\o/* Gefeliciteerd geeft goed gevoel!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:24

Pff gisteren slechtste proefje ooit gereden ;(
Hij was al niet lekker voorwaarts met inrijden, maar niks schrikbarend raar; hij is niet de snelste :)) Maar tijdens de proef wilde hij helemaal niet meer en ging hij ongeveer op elke hulp stappen :') Dus ik wilde mn proef overnieuw doen, maar na de proef ging meneer stilstaan en was er geen land meer mee te bezeilen 8)7 En helaas was dit mn enige optie om te filmen. Dus tja..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:54

Ik lees nu al een aantal keren dat het opgenomen proefje echt heel slecht ging. Als dat mij zou gebeuren als ruiter zou ik dus niet insturen. En dat is geen verwijt of kritiek naar anderen toe die dat wel doen. Puur uit mijn persoonlijke visie en mening. Ik zou zoiets nooit insturen. Sterker nog, ik denk dat ik geroepen had naar mijn filmer: stop er maar mee, laat maar zitten. Had niet eens doorgereden.
Als ik dan nog een nieuwe poging had gehad dan had ik het over gedaan en anders had ik het laten gaan. Ik had liever niks ingestuurd dan. Ik ben denk ik te perfectionistisch daarin. Als ik zelf al vind dat het niks is dan heeft het voor mij geen zin om het nog aan een jury voor te leggen. Heel eerlijk maakt het me dan ook niks meer uit wat een jury ervan zou vinden, ik vind het zelf niks dus ik stuur het niet in.
Maar als je zelf ook al weet dat een jury dit niet op winst weet te schatten dan snap ik al helemaal niet waarom je wilt insturen.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:01

Suzanne F. schreef:
Ik lees nu al een aantal keren dat het opgenomen proefje echt heel slecht ging. Als dat mij zou gebeuren als ruiter zou ik dus niet insturen. En dat is geen verwijt of kritiek naar anderen toe die dat wel doen. Puur uit mijn persoonlijke visie en mening. Ik zou zoiets nooit insturen. Sterker nog, ik denk dat ik geroepen had naar mijn filmer: stop er maar mee, laat maar zitten. Had niet eens doorgereden.
Als ik dan nog een nieuwe poging had gehad dan had ik het over gedaan en anders had ik het laten gaan. Ik had liever niks ingestuurd dan. Ik ben denk ik te perfectionistisch daarin. Als ik zelf al vind dat het niks is dan heeft het voor mij geen zin om het nog aan een jury voor te leggen. Heel eerlijk maakt het me dan ook niks meer uit wat een jury ervan zou vinden, ik vind het zelf niks dus ik stuur het niet in.
Maar als je zelf ook al weet dat een jury dit niet op winst weet te schatten dan snap ik al helemaal niet waarom je wilt insturen.

Het eerste gedeelte van je verhaal snap ik nog wel, maar vooral je laatste zin niet.
95% van de proeven die ik instuur weet ik dat het geen winstpunt is. Want daar rij ik niet voor. Dus volgens jou zou ik nooit wat moeten insturen? Dan kan ik toch ook nooit beter worden op wedstrijd?

En tussendoor stoppen, ik zou op een echte wedstrijd ook niet afgroeten. Dus waarom zou ik dan nu omdat het gefilmd word wel stoppen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:06

En ik ben dan juist weer geen voorstander van meermaals filmen omdat je bij een reguliere wedstrijd ook niet opnieuw aan je proef kunt beginnen. Je kunt discussiëren over een tweede poging omdat je op wedstrijd vaak 2 proeven rijdt... maar dat is dan wel weer een andere proef... dus ik begrijp mensen wel goed die dan gewoon insturen :j zeker als je toch vooral rijdt voor je plezier en de tips ;)

Urosa, had ik je al gefeliciteerd? Bij deze dan alsnog of nogmaals ;) :P

XRoosie, jammer dat het niet lekker ging...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:21

xRoossie95 schreef:
Suzanne F. schreef:

Het eerste gedeelte van je verhaal snap ik nog wel, maar vooral je laatste zin niet.
95% van de proeven die ik instuur weet ik dat het geen winstpunt is. Want daar rij ik niet voor. Dus volgens jou zou ik nooit wat moeten insturen? Dan kan ik toch ook nooit beter worden op wedstrijd?

En tussendoor stoppen, ik zou op een echte wedstrijd ook niet afgroeten. Dus waarom zou ik dan nu omdat het gefilmd word wel stoppen?

Omdat het kan. :D
Daarom zeg ik, ik denk dat ik te perfectionistisch ben voor zoiets. Ik zou ook echt enorm twijfelen om het sowieso in te sturen. Maar als het echt slecht is, geen haar op mijn hoofd die het in zou sturen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:50

Gelukkig kan je ook nog regulier starten en dan is het niet mogelijk om te stoppen.

Ik heb maandag voor het eerst m'n proef afgebroken. Ik had me voorgenomen om echt te knallen deze proef. Dus ik kom mooi recht binnen draai rechts ga de diagonaal op voor de verruiming en ik duw te ver door en krijg een tact fout. Dus ik ben gestopt. Filmer en lezer waren verbaasd maar die moesten mee met mijn nukken.

Ik ga vandaag maar eens refreshen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:51

Marjolein schreef:
Gelukkig kan je ook nog regulier starten en dan is het niet mogelijk om te stoppen.

Ja wel hoor. Gewoon afgroeten.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:55

Suzanne, hoe doe je dat op wedstrijd dan? Groet je dan ook af als je tijdens het rijden denkt dat het geen wp wordt? ;)
Juist als het kantjeboord is kan het leerzaam zijn wat je van een jury terugkrijgt.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:01

MyWishMax schreef:
Marjolein schreef:

Ja wel hoor. Gewoon afgroeten.

Ooh dat klopt helemaal. Gelukkig heb je maar 6 min om af te groeten, de bedenktijd bij online is vele malen langer.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:19

In verband met de aankomende temperaturen heb ik ook gisteren gefilmd. Ik miste wat focus en de afwerking is daardoor minder dan de vorige keren. Meteen opnieuw filmen werkt bij die van mij niet. Dan anticipeert ie te veel en wacht ie niet meer op mijn hulp.

Als het echt een rommeltje is zou ik persoonlijk niet insturen. Als het voor mijn gevoel op of net onder de grens is dan weer wel.

Marjolein met 1 tactfoutje kan je nog steeds een mooie proef neerzetten :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:24

Ik heb gisteren 16 proeven teruggestuurd van de 16e en 30e. B tm M2. Op een enkele uitschieter naar boven was het vaker om te huilen.
In de L1 2 combinaties, paarden, die gewoon constant tegen de hand liepen. Daar kon ik echt met moeutr een keer een 6 kwijt. Constant gooien met het hoofd.

In het M2 waren gewoon combinaties die bij de travers totale contra buiging hadden en keertwendingen van 10 meter doorsnede met contra buiging. Daar kun je dan toch niet meer dan een 1 bij kwijt?

Wat mensen insturen moeten ze zelf weten, maar mijn naam staat er onder en wie doet het niet goed? Juist, de jury.

Fetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:29

Gefeliciteerd allemaal met jullie punten! En Urosa met je eerste winstpunt in de M1! Nu zijn jullie echt M *\o/*

Sjolvir, een slechte generale Is een goede première! Dus wie weet gaat het vandaag wel goed!

Wij hebben gisteren weer gefilmd, voor mijn gevoel ging het tijdens het rijden echt wel wat minder dan de vorige 2x. Toen ik het terug zag viel het wel mee. Toch hebben we het wel opgestuurd, nou moet ik zeggen dat ik heel slecht ben in het beoordelen van de punten, dus van te voren zeggen of dit wel of geen winstpunt is kan ik niet. Dan is er maar één manier om erachter te komen.

Wij hebben ons net voor het (voorlopig) laatste online proefje opgegeven. Ons doel was om deze zomer de B door te rijden, maar omdat dit al ruimschoots gelukt is gaan we proberen of we de L1 ook door kunnen rijden :):) . Dat wordt nog spannend want we hebben nog 4 proefjes waarvan 1 onderweg is naar de jury. Maar een doel hebben is niet verkeerd dacht ik :+ .

Oja en ik heb uitgebreide feedback teruggestuurd in de app. Met een lijst met argumenten voor de Online proefjes. :D
Ik hoop natuurlijk dat het blijft, maar uiteindelijk willen we(ik) ook wel graag een keertje op pad dus we gaan vanavond oefenen met het trailerladen.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:35

PSvanLot schreef:
Ik heb gisteren 16 proeven teruggestuurd van de 16e en 30e. B tm M2. Op een enkele uitschieter naar boven was het vaker om te huilen.
In de L1 2 combinaties, paarden, die gewoon constant tegen de hand liepen. Daar kon ik echt met moeutr een keer een 6 kwijt. Constant gooien met het hoofd.

In het M2 waren gewoon combinaties die bij de travers totale contra buiging hadden en keertwendingen van 10 meter doorsnede met contra buiging. Daar kun je dan toch niet meer dan een 1 bij kwijt?

Wat mensen insturen moeten ze zelf weten, maar mijn naam staat er onder en wie doet het niet goed? Juist, de jury.

Oh god ik voel me altijd heel erg aangesproken als het over slechte combinaties in de L1 gaat :') Ben benieuwd of jij mij had en of ik binnenkort mn punten krijg :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:47

Queelens schreef:
Suzanne, hoe doe je dat op wedstrijd dan? Groet je dan ook af als je tijdens het rijden denkt dat het geen wp wordt? ;)
Juist als het kantjeboord is kan het leerzaam zijn wat je van een jury terugkrijgt.

Hm, dat heb ik ooit 1 x gedaan toen mijn paard zo bang was dat ik hem niet rond de baan kreeg. Maar normaal reed ik gewoon door. Al heb ik eigenlijk zelden gehad dat het echt dramatisch slecht ging omdat ik altijd heel goed voorbereid was. Ik oefende thuis gewoon zo ver door dat het gevraagde op wedstrijd niet echt meer een probleem zou opleveren rijtechnisch gezien. De onvoorziene omstandigheden van schrikken, angst etc heb je niet in de hand op wedstrijd. Maar thuis wel. Daar draait het eigenlijk alleen om het rijtechnische en dat kan je trainen. Daarom snap ik niet dat je echt hele beroerde proeven gaat insturen. Dan train je toch eerst heel goed door?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:50

PSvanLot schreef:

Yep, dan ben je negatief. Dan had je moeten benadrukken hoe mooi de staart was. :+