Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:50

WenK schreef:
SusanneF, jup... Vroeger werd geleerd om je cijfer te onderbouwen met commentaar. Voor mijn gevoel moest je toen benoemen waarom het geen 10 was, nu benoem je waarom het geen 1 of 0 is. Even cru gezegd. Maar dat positief verwoorden is dus wel wat gezegd werd in de bijscholing.

Deze week jureer ik even niet, wij gaan woensdag voor een paar dagen naar Luxemburg.

Ik heb recent een feedbackmail gestuurd naar de KNHS met mijn mening over het online rijden, ik hoop dat ze het meenemen, ze gaf aan dat ze het mee zou nemen in het wekelijks managementoverleg.

Hele fijne vakantie!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:58

Geniet van je vakantie, W!

Ik heb vorige week al feedback gegeven aan de KNHS via Whatsapp. Dan is mailen waarschijnlijk too much
Citaat:
Ben jij ook zo enthousiast over de online events? Laat je feedback gerust achter in deze app, die nemen we mee!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:51

Ik heb mijn punten al terug van 6 aug :wow: *\o/*
Een mooi protocol, vol nuttige tips, opmerkingen en een leuke positieve note in de samenvatting (gezien de discussie hier net voorbij kwam :P ) punten komen prima overeen met wat ik zelf dacht, 185, dus helemaal blij mee! :)

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:00

Juryleden in de basis sport neem ik zowiezo niet zo serieus. Het is fijn dat ze dat werk willen doen maar veel verstand hebben de meeste er niet van.

Ghostattack schreef:
Nergens een netjes of keurig of leuke combinatie of whatever. Ik vind dat persoonlijk, en nogmaals dat is mijn eigen gevoel erbij, jammer en zonde. Dat geeft mij het gevoel dat er aan mijn proef dus blijkbaar niet veel positiefs te zien was.
.

Mooie combinatie
Netjes gereden, probeer......
Gaaf paard, werk aan aanleuning

Zo ontzettend nep!!

Ik snap niet zo goed waarom veel ruiters het zo fijn vinden om veel commentaar te krijgen. Je weet toch zelf wel wat er beter moet? Daarbij komt dat je vaak in een algemeen zinnetje heel goed kan aangeven waarom de punten zo uitvallen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:09

JeanneV schreef:
Juryleden in de basis sport neem ik zowiezo niet zo serieus. Het is fijn dat ze dat werk willen doen maar veel verstand hebben de meeste er niet van.

Ghostattack schreef:
Nergens een netjes of keurig of leuke combinatie of whatever. Ik vind dat persoonlijk, en nogmaals dat is mijn eigen gevoel erbij, jammer en zonde. Dat geeft mij het gevoel dat er aan mijn proef dus blijkbaar niet veel positiefs te zien was.
.

Mooie combinatie
Netjes gereden, probeer......
Gaaf paard, werk aan aanleuning

Zo ontzettend nep!!

Ik snap niet zo goed waarom veel ruiters het zo fijn vinden om veel commentaar te krijgen. Je weet toch zelf wel wat er beter moet? Daarbij komt dat je vaak in een algemeen zinnetje heel goed kan aangeven waarom de punten zo uitvallen.

Deels eens, ik heb liever commentaar bij dingen die niet goed gingen, want het kan zomaar een tip zijn vanuit een nieuwe invalshoek waar jij of je instructeur nog niet aan heeft gedacht, dan de "mooi paard, fijn paard, leuke combinatie" want ook al is het aardig, veel heb je niet aan. Ja, ik vind mijn paard het mooiste paard van de wereld maar als hij kromme benen, een ramshoofd en een doorgezakte rug had, zeiden ze waarschijnlijk nog mooi en fijn paard.

Fetje

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:32

Voor de refreshers, binnen 5 minuten opnieuw kijken heeft wel zin, want ineens stonden de punten er toch wel :list: . 200,5 met de verwachte opmerkingen over het verruimen in de galop :D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:33

Jeetje wat goed zeg!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:35

Hier ook weer een wp erbij met het event van de 30e, 189,5 punten voor haar derde proefje ooit. Toch wel trots hoor op mijn kleine pony tussen de paarden <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:43

Tennan:gefeliciteerd met je winstpunt!

Fetje: wauw weer zo'n super score, je bent de L1 zo uit :)

Linda2008: wat fijn! Ben helemaal blij voor je :D

Wenk fijne vakantie {:}

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:10

JeanneV schreef:

Zo ontzettend nep!!

Nou zeg #DOESLIEF

Ik zit hier uren achter de computer alle B proefjes met ziel en zaligheid te jureren en er zoveel mogelijk bij te schrijven én nog iets leuks er onder.
Het kost mij hartstikke veel tijd, krijg er bijna niks voor, geeft niet, ik vind het leuk om te doen.
En ja, ook ik zet er wel eens onder: Leuk paard, en dat is niet nep! Ik zet dat er alleen als ik het ook zo vind.
Ga jij 80 B proeven jureren waar je bij een deel soms echt moeite moet doen om een lichtpuntje te zien? Verkeerd gefilmd, onscherp, wiebelig ga maar door.

En ik heb ook al een mail gestuurd naar de KNHS met de vraag of de online proeven door kunnen gaan na 1 september!!

Rockefeller0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:12

Zijn er meerdere mensen die nog wachten op de uitslag van 23-07 of zou er iets verkeerd zijn gegaan met mijn video?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:17

Jeetje, ik durfde eigenlijk nergens op te hopen omdat ik ons proefje van 30-7 niet zo goed vond. Dit was de tweede poging nadat ik er bijna vanaf sodemieterde omdat mevrouw in poging 1 in een rodeo ging (leuk dat dat op film staat :') ) toen ik wat meer van haar vroeg in het wijken, dus ik was al blij dat ik een proefje had kunnen insturen zonder grote storingen, maar het wijken was echt lauw, een beetje te traag allemaal en het moest wat meer aan elkaar gereden worden (ik reed expres op safe). Ze drukte zich wat op in het achterwaarts, overgangen naar galop vond ik met te weinig impuls en we stonden niet helemaal recht in het halthouden en groeten.
De vorige twee proefjes waren netter en beter, maar toen vielen de punten juist wat tegen met 177 en 178. Kijk ik net in de app, hebben we gewoon 196 punten?! :oo *\%/*
Ook hier geldt weer, soms krijg je niet de score die je verdient en soms verdien je niet de score die je krijgt. Leuk zo'n meevaller nu, we gaan weer lekker dooroefenen. +:)+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:41

Dan heb je het meteen weer goed gemaakt van de vorige 2 Imaginaerum haha. 2 keer geen winst waarbij je het wel verwacht/gehoopt hebt en nu 2 winst waarbij je het niet verdiend vindt. Dat maakt toch weer 2 winst uit 3 proeven haha. Gefeliciteerd!

De opmerking leuk paard, netjes gereden oid is niet perse nep. Als je dat echt vindt en opschrijft is dat toch gewoon een leuk compliment. Maar ik snap ook wel dat er bij sommige proeven eigenlijk niet echt iets positiefs te zeggen is, moet je dan echt iets gaan 'verzinnen' om maar iets positiefs op te schrijven? Ik vind van niet.

Dat juryleden in de basissport sowieso niet serieus genomen worden vind ik nogal een opmerking. Misschien kan je dan beter gaan basis meer starten. Ik vraag me af en toe juist bij de subtop af waarom sommige dingen daar niet meer afgestraft worden die in de basis wel dikke onvoldoendes geven. Maar ze zitten er allemaal voor ons als ruiters en als je vindt dat ze er geen verstand van hebben moet je bij de KNHS aankloppen of misschien zelf gaan jureren? :=

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:56

Om nog even terug te komen op wanneer is het nog wel of niet leuk om te starten? Ik vind het nu prima om zo net wel net niet tussen de 175 en 183 punten te scoren en het zijn vrij gelijkwaardig proefjes en ik weet waar ik aan moet werken. Meer impuls, actiever en een makkelijkere aanleuning. Ik weet dat we daar nog hard aan moeten werken maar mijn lichaam laat mij ook in de steek dus ik blijf nog een beetje rond die punten hangen en dat accepteerde ik.
Nu heb ik vorige week weer een vergelijkbaar proefje ingeleverd en vanochtend zag ik de uitslag, 20 punten lager dan de anderen en er ging niks geks fout. Ik heb blijkbaar ZO slecht gereden dat het zowat een verliespunt had kunnen zijn.
En hier ligt bij mij de grens. Hier ben ik nou echt verdrietig om en zo gaat het plezier echt weg. Ik weet echt dat we niet perfect rijden maar steeds rond de 180 halen en nu 20 punten lager. Dat is zoveel,dat snap ik niet en dat doet ook gewoon echt pijn (en ze had zelfs geen mooie staart :P)
Toevallig stond er nu een opname gepland die ik ook weer gestuurd heb maar anders had ik wel even getwijfeld of ik nog mee ging doen (voor de leuk).

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:02

Als ik een compliment of commentaar opschrijf is dat omdat ik het zo vind. Daar is niets nep aan, zou je als ruiter ook niks aan hebben.

Vind ik dat we als jury te veel richting een instructeursstoel gaan met het huidige KNHS beleid? Ja, dat wel.

Maar dat maakt het ook juist lastig, want waar is het een tip en waar wordt het instructie? En waar is het benoemen wat je ziet en waar is het negatief?

Ik heb ook een mail gestuurd naar de KNHS met mijn bevindingen onderbouwd opgesteld. Werd gewaardeerd en ze zouden het meenemen. Inhoud van de mail wil ik bij belangstelling via PB wel delen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:14

Ik schrijf dus echt nooit "leuk paard" op. Ik zeg dat wel eens tegen mijn schrijfster, maar ik zit daar om de proef te beoordelen en niet het paard. Het is tenslotte geen keuring en mijn mening over het paard doet er niet toe. Ik schrijf wel regelmatig "leuke combinatie" op, maar dat kan dan best bij een paard zijn wat mijn type niet is maar wel een fijne combinatie met zijn amazone vormt.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:22

Ik heb heel veel aan jouw commentaar en tips gehad WenK! Duidelijk, rijtechnisch, onderbouwd.

Maar nu zit ik echt met mn handen in het haar.
Maargoed misschien niet meer te druk om maken. Maar als je dus ZO slecht bent zou ik accuut stoppen. Maar mn startkaart is toch al opgezegd. Eerst beter proberen te worden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:10

Fleury, niks van aantrekken als het zo duidelijk een uitzondering naar beneden is :(:) Staat er nog een nuttig commentaar bij zodat je er tenminste nog iets uit kan halen?

MyWishMax schreef:
Ik vraag me af en toe juist bij de subtop af waarom sommige dingen daar niet meer afgestraft worden die in de basis wel dikke onvoldoendes geven

Amen, daar kan ik me ook echt over verbazen, en ook in de top.

Imaginaerum: gefeliciteerd, leuk zo'n dikke meevaller :D

Tilmar: je bent een topper. Ik waardeer juist jury's in de basissport erg +:)+

Ik heb deze week echt geen punten geduld. Komt door het debuut in een nieuwe klasse denk ik :') Maar goed, bewust voor online debuut gekozen als voorbereiding voor de wedstrijd. Dus nu mag ik niet klagen over het nadeel wachten, maar MOEILIJK :=
Laatst bijgewerkt door urosa op 03-08-20 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:11

Dat is jammer Fleury. Maar laat het plezier in het rijden niet weghalen door 1 mindere jurybeoordeling.
Volgende keer nieuwe ronde nieuwe kansen.

En over dat basis juryleden niet te serieus te nemen zijn; er zijn inderdaad veel juryleden waarvan ik me afvraag hoe ze in godsnaam de bevoegdheid hebben behaald. Op de bijscholingen heb ik regelmatig zeer plaatsvervangende schaamte gehad en gedacht: oh wat zal die cursusleider wel niet denken.
Maar wat ik al meerdere keren heb gezegd en waar ik nog steeds achter sta; juryleden zouden veel makkelijker gescreend kunnen worden op rijtechnisch en proeftechnisch inzicht en er gewoon uitgehaald moeten kunnen worden. En dus ook (tijdelijk) hun bevoegdheid kwijt moeten raken. Sommigen zien het gewoon echt niet en die zouden niet moeten jureren.
Maar er zijn ook juryleden die uit de nationale sport komen en gaan jureren en die dus veel ervaring en kennis meebrengen. En die je zeker wel serieus kan nemen in hun oordeel.

Fetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:17

Rockefeller0 schreef:
Zijn er meerdere mensen die nog wachten op de uitslag van 23-07 of zou er iets verkeerd zijn gegaan met mijn video?

Ik zou er even achteraan appen want ze lopen echt mooi op schema en vandaag was werkdag 7. Toevallig vrijdag contact gehad en de doorlooptijd staat nu op 5 a 7 werkdagen. Bij mij zijn ze er vrijdag al achteraan gegaan en toen kreeg ik ze zelfs op zaterdag terug.

Ik ben ontzettend blij met al mijn protocollen ook los van de cijfers omdat ik zie dat de verschillende juryleden echt hun best hebben gedaan om bij zoveel mogelijk onderdelen op een positieve manier verbeterpunten op te schrijven. Zo waren sommige zelfs zo handig en precies dat ik die met protocol uit mijn hoofd heb geleerd voor mijn B proefjes. Daarmee zelfs voor mij de eerste keer over de 200 gehaald.
Ik leer er super veel van hoe zo’n proef er nu eigenlijk uit moet zien en ik ben heel blij dat alle juryleden er zoveel tijd in willen steken.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:53

Wat vervelend Fleury dat je nu opeens zon gaat in punten hebt. Maar soms heb je gewoon een jurylid waarbij je als combi niet klikt. Waar dat aan ligt weet ik niet, maar als een jurylid het niet wil zien dan zijn de punten daar ook naar. Laat daar vooral je gehele gevoel over het wedstrijden rijden niet door verpesten.

Ik heb net gefilmd. Ze liep braaf en geen rare dingen. Dus ik hoop m'n laatste L1 punt gehaald te hebben. Ik denk dat ik dan nog 1 keer L1 film en dan over ga naar de L2. Vandaag ging ze recht achterwaarts, direct voorwaarts nog met een hakkeltje. Maar de proef bestaat uit meer punten dan alleen het achterwaarts.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:19

Ik vind het stukje onderaan dus wel leuk om te lezen. Heb 9x een B proef gereden en van 7 verschillende juryleden staat er vriendelijk gereden. Ik vind dat leuk om te lezen.

Alle 7 nep...nee dat geloof ik niet.

Leuke combinatie vind ik ook een prettige omdat ik zelf wel eens twijfel, ik ben 1.80 en rank. Paard 1.62 en best grof (Irish Draught) dat maakt me wel eens onzeker omdat hij anders is.

Dus juryleden hier.. ik vind het wel leuk!!

Vandaag 1e keer L1 gereden ben best tevreden moest alleen goed opletten dat meneer niet overal ging wijken.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:09

Heb vandaag ook mijn punten van de 30e teruggekregen. Was voor ons een M1 debuut en had vooral een filmpje ingestuurd om te kijken waar we staan, ookal ging het niet helemaal naar wens. Nèt geen winst (178,5) maar wel boven verwachting en heel tevreden met het protocol! Veel commentaar en verbeterpunten, dáár heb ik wat aan.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:49

Als er geen online evenement te vinden is , betekent dit dat de volgende al vol zit? Heb me net ingelezen op de site. Maar snap er nog niet heel veel van }:0

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:39

Je zou het event sowieso moeten kunnen vinden. Misschien even je filter wissen en alleen zoeken op online?

Ik probeer al de hele avond m'n proef in te sturen. Hij is nu al ruim een uur bezig. Als hij niet opschiet probeer ik het morgenochtend nog een keer. Dit is echt geen doen. Ik heb al een speedtest gedaan, maar aan mijn verbinding ligt het niet.