Suzanne F. schreef:Maar wat bedoel je met negatief? Er moet toch bijstaan waarom het dat cijfer is? Vind jij Tegen de hand, impuls, scheef, te weinig lengtebuiging etc. negatief? Je hebt toch niks aan een 4 waar bij staat: mooi op de letter gereden?
Je wilt een onderbouwing van je punten. En tips hoe het beter kan zijn alleen maar fijn want dan weet je waaraan je moet werken.
Bij het turnen krijg je alleen maar punten en verder niks. Geen tips, opmerkingen of verbeterpunten van de jury. De jury is zelfs verboden terrein, die mag je op straffe van uitsluiting niet eens aanspreken.
Ik vind dat sommigen met dressuur wel wat doorslaan hoor. Wees blij dat je in deze tak van sport een onderbouwing krijgt en dat verbeterpunten benoemd worden. Maar een jurylid is geen maatschappelijk werker die alle opmerkingen op een weegschaal moeten leggen of ze er niet een zieltje mee krenken. Ze noteren waar het in hun ogen aan ontbreekt voor een hoger cijfer. Dat is toch top? Dan weet je waar je aan moet werken.
Dan verschillen wij van mening en dat is prima. Ik krijg hier persoonlijk een minder positief gevoel van en dat mag toch? Zelf heb ik geleerd dat je feedback moet geven in combinatie met dingen die goed gingen. Ik heb nu een protocol waarop alleen heel kort aangegeven staat wat niet goed ging. Nergens een netjes of keurig of leuke combinatie of whatever. Ik vind dat persoonlijk, en nogmaals dat is mijn eigen gevoel erbij, jammer en zonde. Dat geeft mij het gevoel dat er aan mijn proef dus blijkbaar niet veel positiefs te zien was.
Deze discussie is hier in het topic al vaker geweest en je ziet dat er verschillen zijn in mening hierover. Ik wil hier dus niet nogmaals een discussie over starten, ik geef enkel aan wat mijn GEVOEL erbij was.