Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:57

KirstenHorse schreef:
We mogen nu inderdaad M1! Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Vrees dat dat ons plafond is, maar we gaan ons best doen en kleine doelen stellen :j

Leuk! En dat van het plafond zou ik zo maar niet zeggen met zulke punten in het L2 telkens :o Maar kleine doelen stellen en je best doen is natuurlijk nooit verkeerd :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:09

urosa schreef:
KirstenHorse schreef:
We mogen nu inderdaad M1! Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Vrees dat dat ons plafond is, maar we gaan ons best doen en kleine doelen stellen :j

Leuk! En dat van het plafond zou ik zo maar niet zeggen met zulke punten in het L2 telkens :o Maar kleine doelen stellen en je best doen is natuurlijk nooit verkeerd :D

Ja de L2 is ons goed afgegaan! Maar we hebben moeite met stelling en buiging en impuls. Hij is niet helemaal lekker aan mijn been en in het M1 is het ook zonder zweep natuurlijk :P Hij is manegepony en loopt eigenlijk dagelijks met kleine kindjes braaf zijn rondje. Doordat hij klein is en ook erg smal passen er bijna geen grotere ruiters op die handig kunnen rijden. Dat maakt het allemaal dus wat lastiger haha. Hij vindt het wel heel erg leuk en pakt de oefeningen best knap op!

xRoossie95

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:40

Vorige week voor elkaar gekregen om met beide paarden precies evenveel punten te rijden :') best knap toch haha

Vandaag weer met verzorgpaard opgenomen en ingeleverd. Ben tevreden :o

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:25

Kirstenhorse, ik vind het wel knap hoor hoe je zo lekker aan het werk bent met een manegepony! Ook leuk voor hem zo ter afwisseling. Qua impuls, I feel ya :') ik moest vandaag ook harder werken dan Karel dus moeten we consequent mee bezig haha

XRoossie95: maar dat is met je eigen paard wel een stuk hoger dan voorgaande proeven als ik het goed onthouden heb :D en hopelijk met verzorgpaard dan deze keer wel een winstpunt!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:36

Kirsten, super knap al zo met een manegepaard hoor :j lekker rustig aan verder proberen :)

XRoossie, wat fijn dat je een tevreden gevoel hebt over de opgenomen proef. Dat blijft toch altijd het belangrijkste :j

Alweer mensen druk aan het refreshen? :P Zijn er nog veel die punten van 30/7 binnen moeten krijgen? Of is het alweer hopen op punten van 6/8?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:37

Iedereen succes met refreshen vandaag!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:16

Succes met refreshen vandaag! Hier valt niks te refreshen dus ben aan het afkicken haha!

Zijn allemaal mooie punten behaald door iedereen hier!

Ik ga donderdag filmen als het een beetje een schappelijke temperatuur is. Wilde eigenlijk vandaag maar gaan onverwachts een paar dagen weg!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:37

linda2008 schreef:
Kirsten, super knap al zo met een manegepaard hoor :j lekker rustig aan verder proberen :)

XRoossie, wat fijn dat je een tevreden gevoel hebt over de opgenomen proef. Dat blijft toch altijd het belangrijkste :j

Alweer mensen druk aan het refreshen? :P Zijn er nog veel die punten van 30/7 binnen moeten krijgen? Of is het alweer hopen op punten van 6/8?

Net gekeken maar nog geen punten van de 30ste(spannend dus) Wil vandaag filmen maar vind altijd fijn eerst mijn punten te krijgen van de x er voor.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:02

Estell, veel plezier met je dagen weg :)

Helmab, zou inderdaad fijn zijn als je dat mee kunt nemen. Ik zal duimen dat je ze snel krijgt...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:13

Jeetje, Suzan, wat een narigheid! Gelukkig relatief goed afgelopen. Hopelijk houdt hij er niets aan over.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:33

Ik sprak de KNHS net over de toekomst van online. Ze zei dat het nog niet bekend is wat en hoe ze het gaan doen maar dat lobbyen altijd kan werken. Ze adviseerde dat als ik graag zie dat de events stand houden ik dit laat weten via een e-mail naar de knhs.

Ik dacht, ik deel het hier ook even! Ideaal voor mijn stressgevoelige paard en scheelt echt enorm in tijd. Zou het wel afwisselen met echte proeven maar van mij mag het zeker blijven bestaan.

Emailadres is gewoon het reguliere info@ emailadres.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:50

Yevrah: ah okay, als ze iets op Facebook over de online events posten ben ik ook al een paar keer positief geweest en aangegeven dat ik hoop dat het kan blijven. Denk dat veel mensen dat combineren fijn vinden!
Heb je inmiddels trouwens al punten terug? Jij had zelfs nog iets openstaan van de 16de toch?

Estell_ have fun {:} !

linda2008 schreef:

Ik hoop op punten van 6/8 maar heb pas gisteren ingestuurd dus moet even geduld hebben haha :') Heb gelukkig al een paar duidelijke werkpunten zelf om hem zondag weer wat netter te rijden. En heb het idee dat punten terug van de M vaak langer duurt dan B/L als ik afga op de posts hier. Dus ben benieuwd!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:58

Harvey, goed dat je het meld. Ik heb ook gelijk even een mail gestuurd :)

Urosa, gelukkig ben ik niet de enige :P ik heb vrijdagochtend ingestuurd...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:09

Ik heb mijn L1 proef van de 30e dinsdag ingestuurd, woensdag gevraagd of hij goed was aangekomen (was hij niet), donderdagochtend opnieuw ingestuurd, gelijk gevraagd of hij goed was aangekomen en nu in afwachting van het resultaat.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:20

Wat een mooie punten komen er voorbij! Gefeliciteerd allemaal *\o/*

Ik mag lekker refreshen (30/7). Net als Helmab vind ik het fijn het binnen te hebben, voordat ik ga filmen.

In dit topic komen mooie discussies voorbij en de voor- en nadelen van de online proeven. Misschien dat er naast de juryleden nog andere knhs officials meelezen?

Naast individueel mailen naar de knhs zou er misschien ook een soort petitie gestart kunnen worden voor het (hetzij in aangepaste vorm) behoud van online dressuurproeven rijden?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:21

Graag gedaan! Wie weet helpt het nog iets.:-)

Ik heb mijn punten terug van de 16e maar was helaas geen winst.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:22

kincsem schreef:
Wat een mooie punten komen er voorbij! Gefeliciteerd allemaal *\o/*

Ik mag lekker refreshen (30/7). Net als Helmab vind ik het fijn het binnen te hebben, voordat ik ga filmen.

In dit topic komen mooie discussies voorbij en de voor- en nadelen van de online proeven. Misschien dat er naast de juryleden nog andere knhs officials meelezen?

Naast individueel mailen naar de knhs zou er misschien ook een soort petitie gestart kunnen worden voor het (hetzij in aangepaste vorm) behoud van online dressuurproeven rijden?

Dat kan, alleen betwijfel of dat nog gaat helpen als ze eenmaal hun besluit hebben gemaakt. Ik kreeg echt de tip om zo veel mogelijk mensen te laten mailen, daar kijken ze heel serieus naar. Dus vandaar dat ik aan dit topic moest denken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:43

Hier punten van de 30e terug, net aan een winstpunt met 183. Baal er een beetje van want het ging best netjes. Ook weinig commentaar op het protocol, niks bij algemene indruk en het commentaar wat er staat is enkel negatief.. -O-

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:59

Ghostattack: jammer zeg! Gelukkig dan nog wel net een winstpunt. Heb je nog weer een online event staan?

Linda2008: dan heb jij in ieder geval nog wel kans. Aangezien ik de vorige keer ook de dag erna al punten had :+ Ik vanaf morgen. Maargoed ga er maar niet vanuit haha.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:00

Hier de punten van 30 juli terug. L1 paarden, dinsdag ingestuurd. 188, geen vol protocol maar wel heel herkenbaar en naar waarheid gejureerd naar mijn idee.

Iedereen succes met refreshen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:02

Urosa, nee niks meer ingeschreven. Had stiekem hoop om hiermee de B uit te rijden maar helaas. Baal niet zozeer van de punten, maar vooral van het negatieve korte commentaar. Geeft echt een demotiverend gevoel, waar het laatst in het topic over ging. Een beetje het "wat doe je in deze klasse" idee, en dat voor de B :+

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:05

Jammer dat je geen goed gevoel overhoud aan je proeven. Herken je iets van het commentaar? Ookal is het negatief opgeschreven, dat is wellicht een mooi punt om mee te nemen in de training

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:07

Gefeliciteerd met de winstpunten allemaal! Ik ben nog steeds aan het refreshen... :):)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:11

Ghostattack schreef:
Hier punten van de 30e terug, net aan een winstpunt met 183. Baal er een beetje van want het ging best netjes. Ook weinig commentaar op het protocol, niks bij algemene indruk en het commentaar wat er staat is enkel negatief.. -O-

Maar wat bedoel je met negatief? Er moet toch bijstaan waarom het dat cijfer is? Vind jij Tegen de hand, impuls, scheef, te weinig lengtebuiging etc. negatief? Je hebt toch niks aan een 4 waar bij staat: mooi op de letter gereden?
Je wilt een onderbouwing van je punten. En tips hoe het beter kan zijn alleen maar fijn want dan weet je waaraan je moet werken.
Bij het turnen krijg je alleen maar punten en verder niks. Geen tips, opmerkingen of verbeterpunten van de jury. De jury is zelfs verboden terrein, die mag je op straffe van uitsluiting niet eens aanspreken.
Ik vind dat sommigen met dressuur wel wat doorslaan hoor. Wees blij dat je in deze tak van sport een onderbouwing krijgt en dat verbeterpunten benoemd worden. Maar een jurylid is geen maatschappelijk werker die alle opmerkingen op een weegschaal moeten leggen of ze er niet een zieltje mee krenken. Ze noteren waar het in hun ogen aan ontbreekt voor een hoger cijfer. Dat is toch top? Dan weet je waar je aan moet werken.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:19

Punten van de 30e terug gekregen en ondanks dat de punten weer dramatisch zijn (173,5), voor het eerst commentaar mbt zijn hoofdschudden: of misschien een neusnetje een optie is, dat het heel lastig is maar ik vast de oorzaak ga vinden.