Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:46

Het is toch nog lang geen 13/8? Kijk tot wanneer je kostenloos kunt afmelden en check dan de langetermijnvoorspelling. Dikke kans dat het tegen 13/8 wel weer gaat.

En rond 9 uur op een warme dag gaat vaak ook nog wel. Het is echt goed om rekening te houden met warmte. Ligt ook aan hoe goed je paard tegen warmte kan. Mijn merrie vindt bijvoorbeeld dat het leven begint bij 30 graden (en een lage luchtvochtigheid).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:54

Na het volgende weekend voorspellen ze 25 graden en s nachts 15, dus als je de kans hebt zou ik na het weekend filmen. Dan is het nog niet warm om 9 uur. Het weekend zou ik overslaan, aan de andere kant kan de hele voorspelling nog anders worden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:56

Fleury schreef:
Wie heeft er voor donderdag 13 augustus opgegeven en hoe/wanneer gaan jullie filmen?

Onze stal is pas om 8 uur open dus voordat ik alles opgebouwd heb en losgereden is het ook al tegen 9. Zou dat nog gaan? Of kan ik nog een week verplaatsen naar de 20e? Of ben ik daar nu te laat voor?

Kan je niet de avond ervoor al opbouwen?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:11

Fleury schreef:
Wie heeft er voor donderdag 13 augustus opgegeven en hoe/wanneer gaan jullie filmen?

Onze stal is pas om 8 uur open dus voordat ik alles opgebouwd heb en losgereden is het ook al tegen 9. Zou dat nog gaan? Of kan ik nog een week verplaatsen naar de 20e? Of ben ik daar nu te laat voor?

Ik! Ga waarschijnlijk zondag 9 augustus op tijd filmen. Ik rij rustig nog tot een uur of 10.00/10.30 op die warme dagen. Pas de training wat aan en paard daarna lekker douchen! Mijn filmer moet de rest van de week werken en 's avonds laat filmen lijkt me ook niet wat.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:15

Tis best een drukke pensionstal dus ik denk niet dat ze me dat in dank afnemen.

Dit zegt ie nu bij mij van vrijdag t/m donderdag. De temperaturen stijgen alleen maar.
Onze buitenbak is een sahara zo zwaar dus wil graag in de binnenbak maar dat kan echt alleen vroeg.
Afbeelding

Ik wil wel vroeg maar heb dan ook nog geen filmer die zo gek is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:29

Nou wat dacht je van eerst maar eens afwachten? Ze kunnen het weer nog geen dag fatsoenlijk vooruit voorspellen.... De modellen gaan ook van gewoon warm naar tropisch. Ze weten het nog niet.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:54

Nou, ik zou vrijdag met vera naar de zorgboerderij rijden en daar haar showen aan de andere cliënten en dan daar een proefje te rijden. Dan pauze en terug.
Met 33 graden lijkt me dat niet zo slim en maandag was uitwijkmogelijkheid maar ik weet niet of ik daar op durf te gokken :=

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:59

Ik mis een hulplijn in het weekend, maandagochtend maar even bellen en overleggen. Als mijn man niet jarig was geweest dan had ik vrijdag al gejureerd en dus gebeld. Soms best jammer dat je niet even live wat kan controleren.

Fetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:14

Anoeska27 schreef:
Ik mis een hulplijn in het weekend, maandagochtend maar even bellen en overleggen. Als mijn man niet jarig was geweest dan had ik vrijdag al gejureerd en dus gebeld. Soms best jammer dat je niet even live wat kan controleren.

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van de onlineproeven, dus er zijn op zaterdag toch nog mensen aan het werk. Dit was overigens wel een vervolgreactie van appcontact van gisteren. Maar misschien zijn ze dus wel bereikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:52

caro29 schreef:
Er wordt niet een hele volte midden galop gevraagd. Paar passen met duidelijk opvangen is altijd beter dan in het zelfde tempo door rijden of niet meer terugrijden.

Ik denk dat er bij een aantal duidelijk de druk een stuk minder is tijdens het online rijden dan op een regulier concours.

In de m1 wel ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:59

Anoeska27 schreef:

Gewoon even mailen, ik heb ook al een paar keer op heel bijzondere dagen en tijden antwoord gehad, dus je hebt best kans dat er even iemand kijkt op de mail

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:32

ja het wordt warm weer {:} Zelf rij ik dan altijd erg voer 6 of 7 uur er op dan is het heerlijk om te rijden.

Zie mooie punten voor bij komen! *\o/*

Ik wacht op die van 30 ste waarschijnlijk staan ze er morgen op(hoop ik hahah)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:55

mijn middengalop verhaal ging vooral over het L.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:42

Ik wacht ook op de punten van 30 juli. L1 paarden. Ze zullen er vast maandag of dinsdag wel op staan.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:56

De proeven zijn weer terug. Paar boven de 200 en verder de meeste een wp. Waren over het algemeen zeer goede proeven.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:31

Welk niveau had je nu om te jureren Caro29

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:46

Caro29 leuk zeg dat je zo'n goede groep had!

Wij hebben net ons M1 debuut gefilmd en ben best trots. Kon maar 1x keer echt gericht trainen en daardoor best wat slordigheidjes maar ook nette stukken en alle M1 specifieke onderdelen gingen goed. Ben benieuwd naar de punten. Snap als het geen winstpunt is. Maar toch tevreden en heel nuttig oefenrondje geweest. Komende week kan ik weer 2x oefenen voor de volgende keer filmen :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:42

Ik moet voor deze week nog filmen. Even kijken wanneer ik dat in plan deze week.
Vanmorgen voor het eerst op concours geweest. 200&195, erg tevreden. We waren de afgelopen jaren niet weggeweest en ze gedroeg zich heel braaf. Ik vond het zelf ook wat spannend, maar ze bleef goed bewerkbaar (en ik ook). Vergelijkbaar met wat ik online rij kwa punten.

Zodra de achteruit een beetje netter gaat gaan we over naar de L2.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:11

L2 dit keer

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:24

Marjolein, gefeliciteerd lekker 4 punten mee naar huis! En fijn dat ze ook braaf was en je lekker hebt kunnen rijden.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:38

Iedereen veel succes met het wachten op de punten van de 30e! Er zullen er morgen vast veel online komen te staan.

Caro: leuk dat je zo mooi hebt kunnen punten!

Urosa: Spannend! Ik ga eind augustus ook mijn M1 debuut filmen als oefenrondje voordat ik op meetmoment ga. Is toch net even wat minder spannend dan live voor een jury. Zal bij mij nog geen winstpunt zijn, maar ik hoop op fijne tips :)

Marjolein: Wat een hoge punten, gefeliciteerd! *\o/*

Ik heb vandaag ook een meetmoment gereden en ik moet zeggen dat dat voor mij toch echt meer spanning met zich meebrengt dan het filmen :D Aan routine kan het niet liggen, want we hebben de afgelopen 2 weken gefilmd voor online event waaronder afgelopen woensdag.

We hebben fouten gemaakt die we normaal niet maken en dat is wel even balen. Gelukkig was onze galop vandaag juist wel weer heel fijn en zaten er nog andere goede stukken in. Ik mocht dus 186,5 en 186 punten mee naar huis nemen en voor een mindere dag vind ik dat hartstikke mooi! Uiteraard baal ik een beetje van het wijken wat op onze goede hand terechte onvoldoendes opleverden terwijl we dat echt wel voor een 6-7 kunnen. De middendraf kwam er ook totaal niet uit en hij gooide zijn hoofd in de lucht.. 4 :') Aan de andere kant hebben we ook dikke cijfers kunnen rijden zoals een 9 voor het binnenkomen en een 7,5 voor achterwaarts.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:53

Kirstenhorse dat zijn nog hele nette scores voor een mindere dag. Gefeliciteerd met je winstpunten! Ben je nu M1 startgerechtigd? En wauw, een 9 :wow: mijn binnenkomen gaat een onvoldoende worden vrees ik. Hij wilde het eerste deel van de AC lijn perse wijken (dus wij gaan van bijna een pasje wijken, naar travers en weer recht , soms is ie beetje koppig := wij gaan deze week even goed oefenen voor event van 13 augustus :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:17

Gefeliciteerd Kirsten! Super zeg!

Urosa, wat gebeurt er als je hem wat meer naar voren rijdt na het wenden? Dus echt bewust naar voren? Dat wil nog wel eens helpen. :j

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:32

Thanks MyMishMax, goede tip, gaan we even proberen :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:53

urosa schreef:
Kirstenhorse dat zijn nog hele nette scores voor een mindere dag. Gefeliciteerd met je winstpunten! Ben je nu M1 startgerechtigd? En wauw, een 9 :wow: mijn binnenkomen gaat een onvoldoende worden vrees ik. Hij wilde het eerste deel van de AC lijn perse wijken (dus wij gaan van bijna een pasje wijken, naar travers en weer recht , soms is ie beetje koppig := wij gaan deze week even goed oefenen voor event van 13 augustus :D

Ik weet ook niet hoe die 9 is gelukt haha. Op het filmpje van de zijkant ziet het er ‘gewoon’ goed uit, dus het zal wel kaarsrecht geweest zijn *D Wat jij noemt hebben wij in de training ook nog wel last van. Zeker als ik op de binnenhoefslag rij, zodat hij niet aan de muur plakt, dan gaan die billen alle kanten op behalve rechtuit :=

We mogen nu inderdaad M1! Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Vrees dat dat ons plafond is, maar we gaan ons best doen en kleine doelen stellen :j