Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
caro29 schreef:Ik kon laatst ook een aantal achten kwijt.
Veel mensen maken de fout met middenstap om niet actief te blijven stappen en geen ruimte te geven aan de voorkant. Verder wordt er amper midden galop getoond. Als je duidelijk naar voren rijdt en terug rijdt krijg je sneller een 6 dan een 5. Merk wel dat lekker voorwaarts rijden meer wordt gewaardeerd. Goed nagefelijk is ook belangrijk zeker vanaf de L2.
Of iemand klaar is voor een niveau is soms lastig te beoordelen aan de hand van 1 proef. Ik beoordeel wat ik zie.
Fellor schreef:Die middengalop vind ik op de volte wel echt een ding. Op de hoefslag kunnen we netjes naar voren, maar op de volte rijdt ik hem ookconservatief voor een 6(,5).
Ik kies bewust voor een volte met meer balans want ik ben met mijn paard van 1.71m met een grote galop in arbeidsgalop al in de buurt van de grens die ik nog fijn/eerlijk vind voor haar.
Dan maar minder weg en veel meer ontspanning en balans.
linda2008 schreef:Toch heb ik ook wel eens het idee dat jury’s niet altijd rekening houden met het niveau... overigens op mijzelf niet van toepassing want wij kunnen gewoon echt nog niet verruimen in draf en galop, ze heeft nog niet de kracht om al zo veel onder te treden etc. Maar soms zie ik wel verruimingen in het L1 beloond worden met een 4 of 5 omdat er meer verruimd moet worden terwijl ik dan denk; het is nog maar L1 hea![]()
Zelfde trouwens met mijn stap verruimen, die is echt altijd netjes, hoger dan een 8 heb ik echter nooit behaald (soms terecht omdat er wel IETS aan schortte) en ik vraag me weleens af wat er in een B of L1 proef dan beter had gekund voor een 10.... sowieso heb ik de indruk dat die 10 niet snel uitgedeeld wordt. Terwijl er heus wel mensen zijn die oefeningen perfect uitvoeren VOOR DE KLASSE DIE ZE STARTTE. (Dat moet wel benadrukt worden)![]()
Zo en nu zal ik de wind wel van voren krijgen want je mag nooit op jury’s afgeven![]()
daffodil schreef:Nu hebben we as donderdag een meetmoment op de club. De eerste afmelders vanwege het weer zijn al binnen. Ik ben vanaf morgen weg dus dat wordt een bende denk ik maar 32 graden, ik zou het zelf ook niet doen. Ook dat is dus een voordeel van online starten. Je kunt zelf gewoon om 7u smorgens je filmpje opnemen en is dus ook nog eens een heel stuk diervriendelijker dan op pad gaan!
daffodil schreef:Nou ik vertrek morgenochtend met vakantie, maar mijn collega neemt waar via wedstrijdsecretariaat@zuidplasruiters.nl
Ik voorzie wel wat gaten ja!
caro29 schreef:Er wordt niet een hele volte midden galop gevraagd. Paar passen met duidelijk opvangen is altijd beter dan in het zelfde tempo door rijden of niet meer terugrijden.