Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:25

Zo’n pivo klinkt handig!

Hier gaat m’n vader filmen. Die man is zo technisch als een aardappel :+ Maar voorlezen vertrouw ik hem nog minder mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:29

Ik heb al meer mensen gezien die hem gewoon in de hoek zetten en waar dat goed bij gaat. Ik heb ook genoeg statieven dankzij fotografie dus daar staat hij op. Wij hebben niks om hem aan vast te maken met zo'n flexibele, dan moet ik hem los op de bakrand zetten. Kan wel want die is 30 cm breed maar wel heel hoog

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:47

Ik wil er ook al een tijdje een! Ben heel benieuwd hoe die bevalt voor je!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:57

Ben ook al eens aan het kijken geweest voor zo’n pivo maar ik twijfelde nog. Benieuwd hoe het jou bevalt.

Ik heb mijn telefoon wel eens op het hek van de bak gezet. Was hij er blijkbaar toch met een windvlaagje vanaf gevallen. Had ik zeker 30 minuten prachtige wolkenlucht gefilmd :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 20:02

Haha Melzazu _O- top geregeld _O-

Ik heb het ook een keertje gedaan maar dan in de binnenbak en die bleef dus verbazingwekkend goed filmen. Niets om over naar huis te schrijven uiteraard maar waar het eigenlijk om ging is dat ik toen geen hoofdstel op stal had en vooral een bewijs wilde hebben hoe goed ik nou met een stalhalster kon rondsturen :P

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:17

Ik heb een pivo maar gebruik hem eigenlijk nooit... wordt er knettergek van hahaha echt een frustratiepuntje dat ding :') Zit nog te overwegen om hem te verkopen. Wat hier al benoemd is, telefoon us binnen no-time vol, volgt lang niet altijd fijn, kom je te dichtbij is hij je kwijt, kan je enkel gebruiken met geen enkel ander paard in de buurt. Ik heb ook een go pro, ik zet die dan liever gewoon ergens in een hoek neer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:37

Als ik telefoon gewoon in de hoek zet mis ik evht een heel groot gedeelte van de bak. Van net na de B en dan de hele hoeken bij c. Dus dat is ook niks.

Ik ben voor de 1e keer eigenlijk wel heel tevreden, ook al moest die vrij snel uit omdat er anderen bij kwamen. Ik rijd bijna altijd alleen 's avonds en nu natuurlijk niet. :') Woensdag avond nieuwr poging. En dan wil ik hem bij de C zetten, kijken hoe dat gaat.

Hij is me maar 1 keer kwijt geweest voor zover ik even snel kon zien maar verder bleef die keurig volgen. Terwijl het niet de beste omstandigheden zijn zo. Het schijnt enorm aan je telefoon te liggen hoe goed die het doet, want die camera is hetgene wat je gebruikt natuurlijk.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:59

Mooie scores FleurSandro! En wat een stoere haflinger <3

Discodip ik heb eigenlijk alles uitgereden, ik heb geen haast en paard is nog jong zat.

Mwm dat klinkt als een handige camera! Altijd fijn om het zo terug te kunnen zien :)

Gisteren weer lekker op pad geweest sinds 3 maand. Ik heb weer genoten :) De 1e proef misschien iets te, want de chauffeur ging 2x fout :+ Volte na de wissel op de verkeerde plek, en overgang bij K ipv A. Dure fouten maar kan gebeuren. Verder de 1e proef een fijn drafgedeelte, galop werd ze wat heet en met name in de wissels, op die kleine stukjes kan ik haar dan nog net niet weer fijn erbij krijgen. Daar kregen we 216 en met een 5e plaats net langs de prijzen. Waren dure stuurfouten, de nr 1 had er 219.
2e proef vond ik zelf een stuk fijner gaan, wel een keer een foutje in de wissel. Daar hadden we 212,5 en een 4e prijs :)
Al met al heel tevreden, en deed ze goed haar best ondanks dat er veel te zien was. <3
Foto's staan in bestelling, maar alvast een voorproefje
Laatst bijgewerkt door Coby op 28-02-24 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd ivm copyright.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:24

melis_93 schreef:
Mooie scores FleurSandro! En wat een stoere haflinger <3

Discodip ik heb eigenlijk alles uitgereden, ik heb geen haast en paard is nog jong zat.

Mwm dat klinkt als een handige camera! Altijd fijn om het zo terug te kunnen zien :)

Gisteren weer lekker op pad geweest sinds 3 maand. Ik heb weer genoten :) De 1e proef misschien iets te, want de chauffeur ging 2x fout :+ Volte na de wissel op de verkeerde plek, en overgang bij K ipv A. Dure fouten maar kan gebeuren. Verder de 1e proef een fijn drafgedeelte, galop werd ze wat heet en met name in de wissels, op die kleine stukjes kan ik haar dan nog net niet weer fijn erbij krijgen. Daar kregen we 216 en met een 5e plaats net langs de prijzen. Waren dure stuurfouten, de nr 1 had er 219.
2e proef vond ik zelf een stuk fijner gaan, wel een keer een foutje in de wissel. Daar hadden we 212,5 en een 4e prijs :)
Al met al heel tevreden, en deed ze goed haar best ondanks dat er veel te zien was. <3
Foto's staan in bestelling, maar alvast een voorproefje

[ [url=m/NZGE8J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LZ3SWM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/svjjny.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oehhh dit zijn hele mooie foto's!! Mooie zwarte parel! <3

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 23:02

Melis leuk paard en jammer van de fouten. Toch nog wel dicht bij nummer 1 in de buurt gebleven.

Iemand tips voor rechtrichten paard in galop? Onze linkergalop is op het moment zo’n struikelblok. In stap en draf amper aanwezig maar zijn galop in linksom zo niet door het lijf.
Gaat kantelen, kont naar binnen. Krijg hem totaal niet fijn op 2 teugels.

Ik probeer regelmatig stelling naar binnen te vragen, beetje schouder voor zodat hij wat meer op zijn schouder leunt ipv zijn bips.
Binnenhoefslag. Maar zodra ik een wending in ga kantelt hij weer en blijft hij stug in de kaak.
Heb het gevoel dat ik maar even aan de binnenteugel hoef te komen en hij al kantelt.
Dit is al wel langer een struikelblok, maar nu natuurlijk het M1 er aan komt komen we hier echt niet meer mee weg.

Oefenen oefenen maar vandaag ging alles zo super, behalve de linkergalop weer >;)
Iemand oefeningen om te verbeteren?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 07:21

Al eens een osteopaat laten kijken?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 09:24

Als het zo specifiek is zou ik inderdaad ook aan osteo of fysio denken ter ondersteuning.

Komen mooie resultaten voorbij, gefeliciteerd!

Ik moet bekennen dat ik jullie niet helemaal kon bijhouden afgelopen dagen. Mbt overstap doe ik een beetje op gevoel. B en L2 versneld gepromoveerd, L1 gewacht tot ze 200+ liep, M1 ook langer doorgereden tot ik echt dat wauw gevoel in de ring had. Ondanks dat ze daar wel heel makkelijk doorheen liep (of juist omdat zij daar makkelijk doorheen liep) die klasse gebruikt om mezelf aan te scherpen in de ring. M2 had ze ook zo de punten bij elkaar, maar moeten we beide nog teveel nadenken,dus voelt niet als Z klaar. Mijn afweging zit dus eigenlijk ook meer op gevoel dan of ik nou met 10 of met 20 punten over ga zeg maar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:05

Idd even iemand erbij en vooral kantelen niet aan de voorkant willen oplossen. Meestal komt het uit het lichaam of een ruiter die 1 kant te strak houdt, maar oplossen aan de voorkant is eigenlijk nooit de oplossing.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:18

Gefeliciteerd MwM!

Ik zag een hele knappe haf met mooie punten en een zwarte parel en nog heeeeeel veel meer maar ik heb het echt stikdruk op het moment.

Ik was vorige week weer begonnen maar was zaterdag direct klaar omdat mijn zadel finaal afgekeurd werd terwijl ik nietsvermoedend aan de aanwezige zadelmaker vroeg of ze even kon kijken of er iets aangedraaid moest worden omdat ik er een piep/kraak in had. Forse scheur in kopijzer die nu wel gelast wordt maar ik ga toch maar op pad voor een nieuwe vrees ik.

Meer inhoudelijk kom ik weer in de lucht eind van de week, dan zijn de BTW toestanden afgelopen hier!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:20

Hopelijk gaat de pivo fijn werken MyWisMax, gefeliciteerd ook! Y)(^)

FleurSandro: hele nette punten, gefeliciteerd!

Melis_93, mooie punten! Ontzettend gaaf paard heb je!

Wat onwijs balen daffodil.. dat zit nog niet mee!

Ik ga over wanneer ik de punten heb en toch wel stabiel nette punten rij ook. Hoop dat dat er nu een beetje aan gaat komen in de L1. Maar eerst moet m’n rug weer even opknappen. Heb zondag een clinic maar begin bang te worden dat dat hem niet gaat worden. :n Gisteren weer opgestapt omdat m’n rug echt heel fijn ging, stap ging prima, maar draf was toch teveel. Gelukkig zit tegenwoordig het stap-galop knopje erop, dus op die manier ook galop even geprobeerd, rechts ging prima, links niet. Dus maar vooral veel gestapt en geoefend met achterwaarts, wijken, schouderbinnen ed in stap. Daarna eenmaal thuis nog even gepuzzeld, maar dat was toch allemaal teveel van het goede want heb nu weer ontzettend veel pijn ;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:21

Wat balen, daf! En dank je wel!
Toch nette punten melis en knappe foto's!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:56

daffodil schreef:
Gefeliciteerd MwM!

Ik zag een hele knappe haf met mooie punten en een zwarte parel en nog heeeeeel veel meer maar ik heb het echt stikdruk op het moment.

Ik was vorige week weer begonnen maar was zaterdag direct klaar omdat mijn zadel finaal afgekeurd werd terwijl ik nietsvermoedend aan de aanwezige zadelmaker vroeg of ze even kon kijken of er iets aangedraaid moest worden omdat ik er een piep/kraak in had. Forse scheur in kopijzer die nu wel gelast wordt maar ik ga toch maar op pad voor een nieuwe vrees ik.

Meer inhoudelijk kom ik weer in de lucht eind van de week, dan zijn de BTW toestanden afgelopen hier!

Niet beginnen aan lassen, die boom is nu gewoon afgeschreven. Het is niet de vraag of die reparatie het gaat begeven, maar wanneer.
Wel balen van je zadel!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:03

Bowo schreef:
Niet beginnen aan lassen, die boom is nu gewoon afgeschreven. Het is niet de vraag of die reparatie het gaat begeven, maar wanneer.
Wel balen van je zadel!

Ja dat was mijn conclusie ook maar ik kan nu niet 4 maanden op een nieuw zadel wachten dus toch maar lassen totdat de nieuwe klaar is. Ik wil echt dezelfde en dat is een op maat gemaakte. Ik ga niet weer opnieuw beginnen met een zoektocht met allerlei zadels. Deze vertrouw ik.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:04

Allemaal al geweest, fysio osteopaat tandarts en een ander zadel.
Ik laat hem ook masseren met een equi massagegun.

Hij is ontzettend rechtsgebogen. Omdat hij scheef is kan je moeilijk op twee teugels rijden.
Oplossen van voren moet niet maar doe je toch onbewust wel, je wil meehelpen.

Edit; en niet te vergeten.. hij doet pas sinds kort mee in de dressuur. Een half jaar.
Daarvoor sprong hij alleen maar en stap draf galop was genoeg :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:14

Ja, maar je moet dus niet meehelpen anders dan gewoon op 2 teugels contact houden. Niet aan de voorkant oplossen, gewoon zelf contact nemen op 2 teugels en van achter naar voren rijden en oplossen. Als je aan de voorkant aan de slag gaat ga je van voor naar achter rijden.
Je begint altijd met op 2 teugels proberen te komen. Ook al zijn ze nog scheef. In ieder geval niet op de sterke kant proberen los te maken oid. Het echt naar 2 teugels komen doen ze als ze recht worden en kantelen gaat weg als zijn lijf recht wordt. Als je dat aan de voorkant probeert te regelen werk je de verkeerde kant op en vaak juist ook aan de verkeerde kant. Want de 'strakke' teugel is het probleem niet, juist de kant die minder contact wil aannemen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:16

@daffodil, zit er geen garantie meer op dan? Dat ze er een nieuwe boom in kunnen zetten?

@Deempjes, scheve paarden zijn erg lastig! Maar op 2 teugels rijden komt bij geen enkel paard vanzelf. Elk paard is scheef en dat merk je. Juist aan jou als ruiter de taak om niet mee te gaan in die scheefheid maar zelf te druk weer gelijk te krijgen.
Gooit je paard zijn kont naar binnen of zijn schouder naar buiten? Bij dat laatste kan je meer contrastelling mee nemen om zijn lichaam rechter te maken. Echter krijg je dan niet meer losgelatenheid/stelling in de kaak. De vraag is een beetje wat de prioriteit is in het rechtstellen. Maar zeker ook omdat die kantelt, zou ik niet zijn hoofd corrigeren, maar meer in zijn lichaam. Door (minimale) contrastelling, lijn je dan waarschijnlijk wel de rest van zijn lichaam uit. En dan ook je wending meer 'recht' door. Niet aan je binnenteugel door de bocht, maar beide handen naar binnen om de schouder om te zetten. En zie het als een proces. Uiteindelijk wil je natuurlijk die stelling en buiging, maar dat kan pas als hij door zijn lichaam loopt en dat kan niet als hij zo scheef wordt.
Contragalop kan ook fijn werken voor rechtstellen, vooral daarin ook spelen met je stelling.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:28

Wat bowo schrijft onder andere, ja. Je wilt de lange kant ook niet korter maken, want gebeurd als je aan de voorkant gaat proberen los te maken. Maar je wilt de korte kant langer maken, pas dan kunnen ze goed door het lijf komen en naar de hand toe. De stelling maakt nog niet zoveel uit, je wilt eerst dat lijf recht kunnen krijgen en beide achterbenen onder de massa. Als je dat voor elkaar hebt zal de aanleuning 9 van de 10 keer ook goed zijn en hoef je niet de ene kant losser te maken oid.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:31

Nee dit zadel heb ik op maat laten maken voor mijn vorige paard dus dit zadel is gewoon klaar maar ik ben twee keer snoeihard gevallen met dit paard en mis vertrouwen om er zo maar een zadel op te kwakken. Dit zadel zit ik goed in en geeft mij vertrouwen. Ik wil gewoon dezelfde maar ja dat gaat niet binnen 1 of 2 weken.

rechtrichten is het moeilijkste wat er is, we willen van alles regelen en soms moet je dat vooral niet doen. Er zijn tig oefeningen maar ik kan je vooral BWR Academy aanraden, veel beeldmateriaal, heldere uitleg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:43

En oefeningen vind ik altijd lastig met alleen woorden, zonder beeld van het paard om echt te zien wat er gebeurd en zonder dat je dingen kan uitbeelden :+

Ik zit al in hoofd met rechtsgebogen, maar linksom kont naar binnen. Dat is eigenlijk tegenstrijdig juist. Dat hoort juist bij linksgebogen en dan moet je precies de andere kant lang zien te maken.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:51

Bedankt bowo en mywishmax.

Probeer het zo min mogelijk aan de voorkant te doen.
Hij valt vooral op zijn buitenschouder en doet daarbij zijn kont naar binnen.
Buitenteugel is strak binnenteugel komt los.
Contra doet hij gemakkelijker linksom als op zijn ‘goede kant’
Beetje vreemd maar ik denk omdat ik dan onbewust meer op mijn buitenteugel rij ipv binnenteugel.
Als ik hem wat contrastelling vraag dan valt hij vrijwel ook altijd terug uit galop, dan word hij natuurlijk rechter en dat vind hij moeilijk.