[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:48

Bedankt allemaal voor de 'welkom'-berichtjes! :)

@Avalon: Ik heb eigenlijk nog weinig foto's van ons samen. Sowieso nog niet van het rijden.
Afbeelding
Dit zijn wij samen, de dag nadat ik hem heb opgehaald. (toen nog enorm gelig, inmiddels is hij een stuk witter!
Leuke clinics heb je in de planning staan! Ik heb nog nooit zoiets gedaan, vooral door óf te ver weg, of heel duur, lijkt me opzich wel super leerzaam!

@Saar88: Het is een lusitano, wordt 9 jaar dit jaar. Hij is niet zo groot, 1,55 volgens de advertentie. Maar ik ben ook niet zo heel groot (1,65m), dus dat is prima!
Qua kou is het echt herkenbaar! Het liefst sluit ik me de hele dag op in huis, met netflix, een warme deken, verwarming vol aan en warme chocolademelk! :Y)
Heldhaftig zeg; crossen! Ik vind het er altijd enorm gaaf uitzien vanaf de kant, maar krijg de bibbers als ik het zelf moet doen :o

Qua vervoer zie ik hier herkenbare dingen. Ik wil wel graag dit voorjaar mijn BE rijbewijs halen, maar eerst even weer wat sparen.. Dan moet ik dan nog steeds auto van mijn vader en trailer van staleigenaresse lenen. Maar dat mag wel, dan ben ik in ieder geval iets minder afhankelijk van mensen die me overal heen moeten brengen/halen.

Banjo staat vanaf vandaag tot de bak weer door is even stil. Staleigenaresse is een week weg, dus ik heb niemand die me naar de binnenbak kan brengen. Banjo is bij de vorige eigenaresse weinig tot niet langs de weg geweest, en aangezien ik een stuk langs een 60/80km weg moet, ga ik die gok niet nemen in mijn eentje...

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:01

MyWishMax schreef:
Saar88 schreef:

Wat voor zadel krijg je Kabriogirl? Mijn zadel moet nog vanuit Engeland komen.... Beetje vertraging haha

Qua gezondheid is het bij mij een verzameling van erfelijke dingen en symptomen die bijna nooit voorkomen en waar ze nog geen 'oplossing' voor weten. Maar goed, ik heb er al zo'n 10 jaar last van en is langzaam erger geworden, dus voor mij is het vrij normaal. Maakt het niet makkelijker, maar ik ben gewend aan het plannen enzovoorts.

Eh... Ik ben nu de draad kwijt. :')

Een WOW en welke krijg jij dat hij ook uit Engeland komt?
Over je gezondheid wat vervelend allemaal ik herken er veel uit hoor het is en blijft een worsteling maar ik geniet altijd zo van mijn paard en veel doe ik met haar niet op kracht maar wilskracht daarna weer paar dagen kapot maar het is het zo waard.

@GeaThora wat een mooi paard!!

Over het auto verhaal eh ja die trekautos zijn zuiplappen dat is inderdaad minder ik moet er nu dus ook aan geloven *even* een volle tank 61 liter ik kreeg bijna een hartverzakking iewwwww maar ja echt alles voor de paarden he ik ben zwaar besmet geraakt met dat enge virus ;o))

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:24

Jongens jongens wat gaan jullie snel, zo blijf ik toch bezig met m'n bijleespost :+

@ Loveskiara; Is er een reden voor dat je de galop eng vindt? Is er iets gebeurd toen? (Of heb ik dat even over het hoofd gezien). Lijkt me leuk, zo'n dressuur Try out!

@ Lootje; Haha als stappend hier nou een optie zou zijn, maar dat is het helaas ook niet. Leuk dat je paard wel plezier heeft aan het springen! Ik merk bij mezelf in ieder geval dat ik dan uiteindelijk ook wat zekerder word.

@PA; leuk dat je op een ervaren paard hebt kunnen beginnen. Dat zijn hele fijne leermeesters op wedstrijd!

@ Aniek; ondanks alle luxes hier (alles onder 1 dag van logeerbak tot stampmolen tot stallen tot binnenbak) ben ik ook echt wel klaar met die kou. Gisteren had een grapjas een waterbak gemold. Die zijn natuurlijk bevroren (water stroomde nog wel, maar de bakken zelf zijn koud) en dan heeft hij er te hard tegenaan gezeten en daar kan zo'n elektrische bak natuurlijk niet tegen met de kou, dus het lipje was afgebroken. Het was een fontein in de stal }:0

@ Little_birdy; Ik snap je, maar ik vind niet dat je dan meer aan het trainen bent. (Afhankelijk van wat je onder trainen verstaat, want een goed leermoment is het zeker!). Ik ben juist meer aan het trainen als er al relatief snel aan de basisvoorwaarden wordt voldaan (bij mij zijn dat een bepaalde mate van ontspannenheid en reactie). Anders blijf ik tegen de energie rijden in plaats van dat ik met mijn paard rij, en dat vind ik geen trainen.

@ Saar, geweldig filmpje <3 Jammer dat je zo met je gezondheid zit.

- Ik sla alle berichten over trailers en auto's even over, want daar heb ik simpelweg geen nuttige bijdrage voor :') -

@ Gea_thore; wat een knappe foto zeg! Wauw <3 Ik snap dat je die gok niet zomaar neemt. Zeker niet met dit weer. Beter even rustig opbouwen met wat kalmer weer. (Tenminste, hier waait het ook hard)

In welke delen van het land wonen we allemaal? Ik zie echt vanalles voorbij komen. Nog meer Brabanders? (Omgeving Breda?)

aniek_joefy

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:31

Ooh jee Vera, dat schiet ook niet op nee als hij de waterbak sloopt :oo

Hier gelukkig geen poblemen met het vervoer. Hebben zelf een trailer en een auto die deze kan (en mag) trekken. En een lieve moeder diemet de trailer rijdt :D hoop het over een tijdje zelf te kunnen maar eerst maar een rijbewijs halen :')

Ik kom ook uit Brabant!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:38

Gelukkig niet de mijne, maar een jonkie verderop in de stalgang. Ik kwam er achter omdat ik naar de bak liep. Ik dacht, huh, zijn ze nu de baan aan het sproeien?! En toen zag ik dat het uit de stal kwam :') Paard stond er zelf ook een beetje beduusd bij te kijken. Gelukkig had de staleigenaar het onderdeel nog liggen, dus kon hij de waterbak maken en hebben ze allemaal niet lang zonder water gestaan.

Leuk, een mede brabander!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:43

Oeps :')
Ik moet even het water van binnen halen in plaats van de stal. Ook niet ideaal maar het is even niet anders. Hopelijk is de vorst gewoon snel weg :')

Welke locaties start jij vaak, waar in de buurt? :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:55

Qua zelf rijden heb ik zelf ook nog niet echt goed gekeken qua gewichten, want ik heb gewoonweg geen auto dat iets mag en kan trekken. Weet dat het in totaal maximaal 3500 kg moet zijn, auto trailer en pony. Hoeveel kilo die 2paardstrailer van die vriensin precies is weet ik zo ook niet uit mijn hoofd, maar dacht dat zij ooiy eens zei dat zij dat mocht met bijv. Mijn pony er in met een b rijbewijs.

Die onderlinge wedstrijd hier is in haelen, naast Roermond. Echt een ideale wedstrijd. Voor mij vlakbij. Dacht dat een collega bij mij op het werk zei dat zoiets ook in de buurt van Horst was. Maar dat zal ik nog eens na moeten vragen. Hoe en waar dat zit noordelijker in nl of in België, geen idee :P

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:19

MyWishMax schreef:
Saar88 schreef:
Nooooo het zou gaan dooien -O-

Ik vind crossen inderdaad ook veeeeeel minder eng dan gewoon springen. Je wordt er dapper van (en je paard ook!). Ik heb mijn eerste crossless ook veel meer kunnen doen dan ik van te voren voor mogelijk hield!

Avalon, mentale steun en ik kan nog foto's maken ook :D! Helaas wel wat uit de richting inderdaad, ik zit in Zuid Holland :')

Hier ook vrijwel geen oefenwedstrijden in de buurt, lijkt mij ook wel fijn om te kijken waar je bent!

Waar in Zuid Holland? :D Ik zit er ook namelijk! Ga je crossen in Moordrecht of ehh, ships hoe heet die andere plaats?
Die oefenwedstrijden zijn er soms wel, maar wordt niet echt aangekondigd. Of soms in de vorm van een clinic.

Even snel tussendoor: zit in Leiden en paard staat in Noordwijkerhout! Ga inderdaad naar Moordrecht, kom je ook *\o/* ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:32

Haha, nee, maar ik woon vlakbij Moordrecht. ;) Wil het ooit wel eens doen, maar ga eerst puppyspringen bij ons op stal. Ik zit in Moerkapelle en paard in Hazerswoude-dorp.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:44

Jammer, anders hadden we gezellig samen een buitenritje kunnen doen :D!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:46

aniek_joefy schreef:
Ik moet even het water van binnen halen in plaats van de stal. Ook niet ideaal maar het is even niet anders. Hopelijk is de vorst gewoon snel weg :')

Ik start nog helemaal niet :D Maar op mijn lijstje staat sowieso Hulten en Roosendaal (Visdonk). Verder hoor ik positieve dingen over Rucphen, Oosteind en Oud-Gastel. Geen idee hoe alle locaties precies heten. Jij nog aanbevelingen voor locaties?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:47

Wij hebben elke week springles, maar durf niet hoger dan 80 cm meestal. Zeker oxers niet. Maar is wel super leuk. Buiten rijden doen we ook elke week als het kan. Ik maak ponylief echt niet blij met alleen maar in de bak rijden. Mezelf ook niet trouwens :D .

Mijn e halen wil nog niet echt lukken maar gelukkig heb ik mijn oog laten vallen om een 1,5 paard trailer die ik met b rijbewijs mag rijden.

Ik woon trouwens ook in Brabant, maar dan omgeving Eindhoven.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:35

xVera94 schreef:
aniek_joefy schreef:

Ik start nog helemaal niet :D Maar op mijn lijstje staat sowieso Hulten en Roosendaal (Visdonk). Verder hoor ik positieve dingen over Rucphen, Oosteind en Oud-Gastel. Geen idee hoe alle locaties precies heten. Jij nog aanbevelingen voor locaties?

Hulten en Oosteind zijn zeker fijne locaties! Oud-Gastel ben ik een keertje geweest maar zelf niet gestart, wel een mooie locatie! Visdonk en Rucphen ben ik zelf nooit geweest. Berkel-Enschot is ook een mooie locatie maar misschien voor jou net te ver? Ben verder op veel locaties rondom Hulten wel eens geweest :') .

Ik ben ook geen held met springen. Met mijn pony wel een paar B parcoursen gesprongen maar dat houdt helaas ook op omdat ik 18 geworden ben en springen tussen de paarden toch echt wel wat te pittig vind voor hem. Misschien een keertje BB :)
Met mijn paard ga ik me voorlopig maar niet aan springen wagen :')

DexCense

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:10

Ik lees alles mee maar idd ook via de telefoon.

Zelf heb ik een eigen auto en trailer maar ik loop ook leeg aan brandstof, gekeken naar een diesel maar dat laat ik nu maar zitten als ik al naar de wegenbelasting kijk.

Laatst heb ik gewoon spontaan een balkje neergelegd en daarna een klein sprongetje. Dat vond ze enorm leuk! Zelf ben ik een beetje bangig aangelegd met springen maar bijvoorbeeld een croscursus van 30/40 cm lijkt me enorm leuk! Bij de Schalm in renswoude zou ik wel eens willen rijden Maar eerst maar eens in de bak wat hindernissen oefenen!

Hier helaas niet veel kunnen doen, morgen de binnenbak opzoeken denk ik! Hopelijk is zondag de bak op stal wat ontdooid..

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:17

Afbeelding

Need I say more...? :')

Ik ben helemaal klaar met dit weer, het is gewoon niet leuk meer. Enige waar ik blij mee ben is dat het zo droog is, dat scheelt enorm. Bak bevriest dus ook niet, hij is alleen hard in de onderlaag. Lekker los gelongeerd vandaag, ze was erg fris en energiek dus heb haar lekker laten rennen haha. Ik merk wel dat hoe kouder de lucht is, hoe meer ze weer hoest. Je doet er helaas niks aan en het is niet extreem gelukkig.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:31

xVera94 schreef:
aniek_joefy schreef:

Ik lees zometeen even verder bij! Maar ik start volgende week bij visdonk, de 25e in oud gastel! En Rucphen is ook echt een aanrader, daar heb ik in september voor het eerst gestart, heel fijn rijden zeker de eerste keren!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:49

Ziet er goed uit dex !
Nog steeds aan het hoesten dus GA balen :(

Ik ga nu moed verzamelen om naar stal te gaan brrrr

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:56

Ja het wisselt enorm, de meeste dagen hoest ze eigenlijk niet, maar af en toe heeft ze wel eens een dag dat het erger is. Ik besteed er verder geen aandacht aan, dierenarts heeft ook gezegd dat er niet veel aan te doen is helaas. Tenzij het natuurlijk weer zo extreem wordt, dan wordt het een ander verhaal.

Weersvoorspelling zegt 10 graden volgende week! Ik hoop het echt, dan kan ik weer een les inplannen en wedstrijdgericht gaan trainen :D Heb al wat wedstrijden in mijn favorieten staan op mijnKNHS, wil zo snel mogelijk iets inplannen!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:15

@xvera94 Op scherp is soms ook wel eens fijn om te rijden, dan zijn ze lekker actief! Fijn dat je er doorheen hebt kunnen rijden!

@loveskiara Wat vervelend dat je zoveel spanning hebt, vooral in de galop, komt vast goed!

@PeerAppel In de binnenbak was het zeker goed te doen! Helaas vandaag weer buiten moeten rijden.. |( Leuk dat je zoveel ervaring hebt op kunnen doen met dat paard, natuurlijk wel jammer dat je moest stoppen.. Hier helaas ook al een paar keer meegemaakt.

@annetje Ik vergeet vooral te rijden tijdens het springen, het is niet dat ik echt bang ben. Met buitenrijden heb ik er ook geen last van gelukkig! Ik heb mezelf wel echt het lef aan moeten leren hoor, ik was ook voor elke scheet en elke beweging bang, maar mijn instructrice is altijd maar blijven hameren, als mijn paard opzij schiet, blijven rijden rijden rijden en niet naar voren in elkaar duiken van schrik, uiteindelijk heeft dat goed geholpen!

@aniek_joefy Dankjewel! Hoe is het lessen gegaan??

@KAbriogirl Spannend je nieuwe zadel!! Ben ook heel benieuwd hoe het geworden is! Fijn zo vaak lessen, ben ik met je eens hoor ik les ook altijd graag veel net voordat ik op wedstrijd ga!

@Saar88 :') :') knappe herder!

@MyWishMax Wat ontzettend banketstaaf dat je er maar mee moet leren leven, ookal ben je het gewend, dannog zou ik alleen al zo gefrustreerd raken door het constante geplan! Heftig hoor.. Maar je doet t maar wel gewoon ff, lekker naar het NK!!

@xVera94 Ohh.. Zal wel glad zijn geworden uiteindelijk in die stal met een fonteintjes waterbak....
Ik ben ook brabander! Omgeving Roosendaal :D

@Josien_ 80 is toch al hoog zat :o

@DexCense Dat is een enthousiaste sprong! Van mij mag het ook wel gaan dooien inderdaad!

@Ghostattack Haha! Ze had duidelijk geen zin :') Jammer dat ze nog hoest. Ja die 10 graden mogen er van mij ook wel komen! Dan is trainen voor wedstrijden inderdaad echt veeel leuker!

@little_birdy Succes in de kou, het is echt verschrikkelijk vandaag! Ik ga aan de slag met de tip van de cavalleties, misschien kan ik hem daarmee ook wat bewuster maak van waar z'n benen heengaan en dat mij dat de kans geeft om te blijven rijden!

----------------------------

Vanmiddag weer lekker gereden, aan de slag gegaan met de aandachtspunten van de les van woensdag en opzich best fijn kunnen rijden. Er stond veel wind dus kon het hem niet kwalijk nemen dat hij wat kijkerig was, maar heb het goed kunnen gebruiken want hij was mega actief, eindelijk! Daar train ik al zo lang op, dat hij gewoon eens uit zichzelf blijft lopen vooral in de stap! Dus dat was fijn. Nu wel weer iets stoms ineens, op de rechterkant drukte hij volledig door mijn binnenbeen heen en was het meer travers over de hoefslag, bestwel irritant :\ Maar een keer goed duidelijk geweest en uiteindelijk was dat gelukkig ook weer klaar. Volgende week proberen nog een extra les in te plannen, word altijd zo nerveus voor wedstrijden dat ik er niet klaar voor ben :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:48

Ghostattack, wat balen van het hoesten! Hopelijk wordt het snel minder! Die weersvoorspelling ziet er beter uit ja :D

Linda, de les was pittig! Maar zaten zeker ook hele fijne stukken bij. Fijn paard <3
Wat fijn dat je lekker hebt gereden!

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:43

Oef wat veel berichtjes! Ik moet toch iets vaker komen lezen merk ik, woops :P

Nog gefeliciteerd aan iedereen die afgelopen weekeind op wedstrijd zijn geweest! En alvast succes aan iedereen die dit weekeind op wedstrijd gaat!

En welkom aan alle nieuwe mensen!

Ik zal proberen om het topic wat beter bij te houden :o
Nog even over de leeftijden hier: ik ben 19 en mijn ponypaard (nou ja, grote D pony) wordt 7 dit jaar.

Die kou mag van mij ook wel weer weggaan, nu heb ik wel weer zin in zon. :P Buitenbak was voor de vorst gelukkig geslepen waardoor de paarden wel gewoon naar buiten konden (paddocks zijn midden in een verbouwing) en waardoor we wel gewoon konden blijven longeren, maar nu is die na een aantal dagen vriezen toch aardig hard geworden. Binnenbak is helaas ook erg hard geworden, maar dat geeft mij weer extra motivatie om eens een gehele rit weer strikt op mijn eigen houding en zit te letten! En ik moet zeggen dat werkt erg goed!

Las dat er wat mensen naar het strand waren geweest! Wat een bikkels zeg met dit weer! Evenals iedereen die enkel een buitenbak hebben om in te rijden. Petje af voor jullie!

Ik zag voorbij komen dat iemand voor het eerst naar ander terrein ging en meteen een cross ging doen? @Saar88, was jij dat? Super leuk! Heb ik afgelopen zondag ook gedaan! Was nog nooit met hem ergens anders geweest, en ben pas sinds kort begonnen met een beetje springen. Misschien dus niet het beste plan ooit, maar we hebben het overleeft! En met gemak! Man was nog braver dan dat hij thuis is (laatste tijd ziet hij thuis opeens bakkabouters, geen idee waar dit vandaan komt. Hij heeft er nooit last van gehad en toen opeens *poef* overal bakkabouters). En hij sprong ook alles! Uiteindelijk duurde het wat langer voordat we de bak in mochten, dus terwijl ik dacht aan even een kwartiertje losrijden, werd het een half uur, en dan met nog een uur les... Het parcours op het einde was wel even bikkelen om tot de laatste sprong te komen (we hadden ook nog eens een parcours van 20/21 sprongen), maar we hebben het gehaald! En daarna waren we allebei kapot moe x)

Helaas zelf ook geen trailer of auto die een trailer kan trekken, maar gelukkig wel een vriendin op stal met een goede auto. Trailer hebben we gehuurd van de locatie waar we naar toe zouden gaan (misschien ook iets voor jou @GA, is namelijk is Arnhem. In Driel kan je volgens mij ook een trailer huren).

@GA wat vervelend dat ze nog steeds hoest!

@Lindamusters Fijn dat het rijden goed ging!

@Aniek_joefy Fijn dat je een goed gevoel heb over de les!

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:36

@Sivanna: Ik heb gisteren nog bijgelezen, en moest alsnog weer veel bijlezen.. dus het gaat gewoon snel ;)

Ah, jullie komen, voor zover ik zo snel zag, allemaal niet uit 'mijn' regio :P
Ik woon in Meppel, Drenthe. Paard staat hier zo'n 15 km vandaan.

Ik ben trouwens 27.

Wat een bikkels zeg, als je vandaag of gisteren in de buitenbak hebt gereden! Ik moest 15 min stappen naar de binnenbak, heen ging wel (van de wind af), maar terug was echt een verschrikking!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:58

Jeetje ik kan zo helaas echt geen bijleesposten maken als jullie zo hard gaan hoor :+

Iemand vroeg waarom ik de trailer heb verkocht. Ik had simpelweg de centjes nodig. Even zonder werk gezeten en alle gemeente belastingen en dergelijke kwamen er weer aan dus ja moeilijke beslissing moeten maken, ooit als het financieel wat beter gaat komt ie terug.

Dan werd er nog gevraagd waar iedereen vandaan kwam. Ik kom uit Rotterdam en paardlief staat in oud Beijerland.

Dan zie ik veel voorbij komen over springen en crossen, daar had ik al op gereageerd dat ik dat erg eng vind. Paardlief word er erg enthousiast van, dus ik wil eens proberen of ze met een ander bitje wat meer te controleren is waardoor het minder eng word, want ze geeft mij boven het sprongetje :') wel veel vertrouwen

Dan zag ik nog een paard voorbij komen in de kou met een voetbal. Ze had er geloof ik niet zn zij in GA Haha

Dan zag ik nog 2 mensen die nieuwe zadels verwachten, gefeliciteerd *\o/*

Er waren toch ook mensen die de kou getrotseerd hebben en heel fijn hebben kunnen rijden. Toppers +:)+

Ik hoop morgen weer een beetje te kunnen longeren. Paardlief is wat rustiger geworden na de verhuizing. Moet ergens ook nog een kast gaan maken. Het zit helemaal in mijn hoofd hoe het moet, maar ik ben bang dat ik het niet uit mijn handen ga krijgen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:34

Josien_ schreef:
Ik woon trouwens ook in Brabant, maar dan omgeving Eindhoven.

Dan kom ik jou misschien nog wel een keertje tegen! Mijn komende wedstrijd is in Heeze! (Meulendijks)

Crossen lijkt mij erg leuk! Op buitenrit is Vera ook altijd wel in voor een sprongetje over takken en boomstammetjes maar ze kan ook wel heel erg enthousiast worden :D

Angst is een vervelend iets! Bij springen kan ik ook soms wel wat onzeker zijn als ik een afstand niet goed zie maar nu spring ik ook niet meer zo veel als eerst en dat scheelt ook heel erg.

Ik heb het geluk dat iemand mij zo nu en dan wil brengen op wedstrijd! Alleen nu heb ik het probleem dat Vera er eerst heel goed op liep ondanks dat ze het heel spannend vond maar nu we wat vaker gaan ze bedacht heeft dat het misschien toch niet zo leuk is -O- Hebben jullie dat ook wel eens gehad en hoe hebben jullie dat toen opgelost? Ik weet niet zo goed of het nu niet zeuren gewoon erop en gaan is of juist oefenen, oefenen oefenen geruststellen en dat ze leert dat het niet spannend hoeft te zijn.

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:26

@Fleury Bedoel je op wedstrijd, of wil ze niet meer goed de trailer op?