[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Froos

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:03

Daar ben ik nu ook al 2.5 jaar mee bezig, maar het lijkt eerder erger te worden dan te verminderen.. Paard helpt er ook niet in mee moet ik zeggen hoor.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 07:08

Qua laarzen vind ik mondoni waardeloos. Mijn eerste paar is 9 maanden mee gegaan met 2x per week gebruiken (alleen voor springen en crossen). Het paar dat ik als vervanging gekregen heb, leeft nog maar zag er na een maand al lelijker uit dan mijn petrie laarzen van 15 jaar oud. Ook krijg ik na maanden nog steeds open plekken op mijn hiel als ik er een stuk mee moet lopen. Dus voor mij nooit meer

Ik heb als vervanging cavallo arctic jump gekocht in de aanbieding omdat die uit het assortiment gaan. Dat vond ik vroeger een hele fijne laars

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:04

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:36

@Goldie: Wat een leuke stippels heeft Latte! fijn dat je weer hebt gereden en een tijdelijk rijpaard hebt ;) :)

Vriendin van mij heeft Deniro laarzen en is daar heel blij mee! Vind het zelf ook mooie laarzen maar wel wat te prijzig :P Voor thuis heb ik gewoon rijschoenen met oude ariat chaps. Wanneer het heeft geregend en de boel wordt nat gespetterd met zand ect, dan vind ik het zonde om mooie laarzen aan te hebben. Die doe ik wel op wedstrijd aan.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:38

@Change: zal even voor je kijken naar Emir R. Van hem heb ik wel een paar keer een veulen gezien, maar niet heel veel. Leken wel correct maar kan ze niet meer goed herinneren.. misschien niet genoeg indruk gemaakt op mij.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:41

OC-vererving is nog niet bekend van Emir volgens mij, veulenrapportage leek wel goed.
Ik ken veel Emir's, want hij heeft hier in de buurt veel gedekt, en weet nog niet zo goed wat ik er van vindt. Op de presentatie van de veulenveiling afgelopen zaterdag vielen ze me nog niet zo mee, maar heb ook wel fijne gezien vorig jaar.

Bij welk veulen ga je kijken?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:04

Bij Lady Million O'hara, is het halfzusje (zelfde moeder) van mijn 3 jarige die we ook daar gekocht hebben.

Geen heel bijzonder veulen maar lijkt wel leuk!

Bedankt voor de info Marijke, daar hebben wij veel aan!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:18

Ik ken helemaal geen veulens van Emir dus kan je daar niet bij helpen. :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:17

O die van Katrien! Dat is wel een grappig ding :j Maar dan vooral van waarde, omdat jullie er al een halfzusje van hebben zou ik zeggen ;) Is er nog over de prijs te praten denk je?

Even horsetelex gekeken, jij hebt de Bodinus dus? Is dat een leuk paard?
Ik heb zaterdag 3-jarige Bodinus uit zelfde moeder als Eddie op stal gekregen om te verkopen voor de fokker, superruige bok om te zien en lekker lopen! Ik vind hem leuk :+:

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:28

gomir schreef:
O die van Katrien! Dat is wel een grappig ding :j Maar dan vooral van waarde, omdat jullie er al een halfzusje van hebben zou ik zeggen ;) Is er nog over de prijs te praten denk je?

Even horsetelex gekeken, jij hebt de Bodinus dus? Is dat een leuk paard?
Ik heb zaterdag 3-jarige Bodinus uit zelfde moeder als Eddie op stal gekregen om te verkopen voor de fokker, superruige bok om te zien en lekker lopen! Ik vind hem leuk :+:

Over de prijs hebben we gesproken omdat ze dan van ons zou worden.

Ja de Bodinus is van mij! Hij is geen eyecatcher, is wat bol in de rug en draagt z'n staart wat, dat bolle zal wel bijtrekken als hij wat spieren krijgt. Een heel los en lenig paard. Hij heeft echt een heerlijk karakter en is tot nu toe ontzettend braaf. Dus ik ben er blij mee. :j

Afbeelding
M

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:33

Bodinus zelf vind ik niet zo'n lieverdje.
Doe mij Elvaro maar... ik ken geen lievere hengst.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:35

Bodinus was niet heel makkelijk inderdaad, maar die van mij heeft een hele brave en lieve moeder en dat karakter heeft hij ook geërfd. :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:43

Heeft H.ester Klomp.maker Bodinus niet gereden? kan mij nog vaag herinneren dat ik die wel een paar keer op concours heb gezien. Vond het wel een mooie hengst, goede nette sprong.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:50

Leuk!
Dit is Idem Dito, vers uit de wei :D
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:52

:oo wat is er met de voorpluk van Idem Dito gebeurd?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:01

Die was hieronder helemaal vol met dode punten en zwaar in de klit, niet meer te redden....:+
Beest stond met hoofd scheef onder die pluk door te gluren, dan wordt het wel heel lastig springen voor zo'n paard.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:04

Ja dan is er niks meer aan te redden inderdaad.

Ik heb als penny meisje ooit een voorpluk recht afgeknipt omdat ik dacht dat dat mooier stond. Dat heb ik nog lang moeten horen nadat ze bijgekomen waren van het lachen. :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:12

Ik vond Idem Dito ook erg leuk, liep echt super ruig met het longeren :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:21

Ooooh die is leuk. :D

Mijn Bodinus heet Indigo maar wij noemen hem Leo (lomp en onbenullig) :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:23

Leuke roepnaam :P

Ik hou er helemaal niet van om te knippen in de voorpluk, maar soms moet je wel ;)
Deze pluk is zo enorm dik dat ik hem ook niet eerst kon opdraaien en dan wat minder recht kon knippen. Ach, met een paar weken zie je er niets meer van met zo'n dikke pluk :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:35

Marijkeeee schreef:
Heeft H.ester Klomp.maker Bodinus niet gereden? kan mij nog vaag herinneren dat ik die wel een paar keer op concours heb gezien. Vond het wel een mooie hengst, goede nette sprong.

Zij ook idd. Maar hij heeft zeker een kwartet aan ruiters gehad. Mooie sprong heeft ie zeker... als ie besluit om mee te werken.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:39

Nou wat een negativiteit over Bodinus! := Heb veel goede verhalen over 'm gehoord, ook al was hij niet super easy. Als hij niks had gewild was hij wel 'uitgesloten' geweest als dekhengst.

Weet iemand de reden dat hij helemaal niet meer in de sport loopt? Heb wel het een en ander gehoord maar wat het nou precies is weet ik niet.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:13

Heb onderhand gehoord waarom hij niet meer in de sport loopt!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:21

Wat een leukerd gomir!

Over hengsten kan ik niet mee praten :) Gaan jullie d'r weer eentje bijnemen Elys?

Ja daar rij ik nu mee Marijke. Maar vind Ariat schoenen nogal slechte kwaliteit hebben. Ik verzorg ze echt goed en zat na twee maanden al weer scheurtjes in. Wel nieuwe gekregen gelukkig maar ben daar dus een beetje klaar mee haha vandaar dat ik dan naar laarzen zit te kijken. Chaps zijn ondertussen ook wel aan vervanging toe :P

Mayra_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:32

hoihoi, ik wil me hier ook graag melden :)
Ik rijd met mijn Dpony Sacha M springen en L eventing, mijn pony doet het altijd super, maar ik heb zelf soms nog wel eens wat angst bij het springen, niet bij het crossen :D dit doe ik dus het liefst!

Afbeelding

Afbeelding