Ik ben het helemaal met je eens hoor dat schakelen heel nuttig en belangrijk is en dat een paard daar ook geslotener van wordt, maar dan moet hij wel éérst lopen 
 Dat is mijn punt, eerst vooruit (en dan ook écht vooruit) dan pas de rest 
                                                         Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 Ik ben het helemaal met je eens hoor dat schakelen heel nuttig en belangrijk is en dat een paard daar ook geslotener van wordt, maar dan moet hij wel éérst lopen 
 Dat is mijn punt, eerst vooruit (en dan ook écht vooruit) dan pas de rest 

, mijn paard heeft heel veel go en loopt graag groot , die moet je dus echt niet zo gaan rijden maar juist heel veel schakelen. Dan gaat hij gigantisch sjouwen. 
 !

. Maar kon hem ook heel fijn bovenin en op het achterbeen houden.                                                         

Vind dat te gevaarlijk, dus oefen enkel met in uitjes nu.                                                         
 29e gaan we ons M2 debuut doen, spannend! Toch geen selecties deze winter, eerste is de 28e al en ik wil niet de selectie als debuut doen.
 rij haar nu een jaar voor een ander. Ze is drachtig en bleef zelf altijd bang dat ze van me afgepakt zou worden of als echte fokmerrie gebruikt zou worden (die intentie was er niet, zeker niet, maar je weet dat die kans erin zit als het niet je eigen is) Dus vorige week om de tafel gegaan en de kans gekregen haar te kopen 
 veulentje wat erin zit is dan niet van mij en nog wat afspraken, maar ben zo blij! Heb in een jaar zoveel met haar bereikt en we zitten nog lang niet aan onze top, en ik zou er ook nog een veulen mee willen fokken. En ze moet nog een keer naar de keuring (is nu wel ster). Nu heb ik gewoon m'n eigen mega gave pony 
 ze heeft een hele handleiding en die ken ik door en door. Ondanks haar aparte dingen waar je constant rekening mee houdt kan ik ermee lezen en schrijven, dat wil ik gewoon echt niet kwijt. 

Ik doe liever iets te rustig aan.  
 Ik hou 'm nu in elk geval deze week ook nog binnen en als hij dan wat gedraafd heeft kijk ik hoe hij is, dan bekijk ik wel of hij weer naar buiten mag.                                                         

je hebt nu extra tijd om de puntjes op de i te zetten!