[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefferd

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:01

Heel vervelend dat soort jury's. Jammer, maar volgende keer gaat het vast beter! Én hopen dat je niet weer de zelfde jury hebt zou toch wat zijn :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:32

Wat betreft 'waarom geen martingaal?'. Ik wil officieel gaan starten en wil dan het allerliefste hulpteugelloos zijn. De Thiedemann is mij aangeraden door de vorige eigenaar, dus daarom heb ik deze gekocht. Het was de bedoeling dat deze kort om bleef & daarna weer verkocht kon worden, maar ehm ja ze bleef maar met dat hoofd de lucht in gaan dus heb ik besloten dat ie wat langer om moest.

Updateje van gisteren:

Heerlijk gereden! Het was echt heel lekker weer & we hebben de galop beide kanten voor mekaar! We gaan met grote passen vooruit. Ik denk dat ik 23 augustus(Ik weet het, verre stap vooruit) BB dressuur ga starten om te kijken wat we ervan bakken :D.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:15

Ik ben ook al wedstrijden gestart en ga ook officieel starten. Zonder martegal gaat Amigo ook , het duurt alleen een stuk langer eer dat hij helemaal los is zonder martegal, daarom dat ik sinds kort nu een tijdje met martegal rijd. Ik moet zeggen: zijn galop is erdoor stukken verbeterd en hij draagt zichzelfstukke beter. Binnekort gaat ie ook weer uit ;)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:58

Super fijn dat het zo goed gaat!

Deze week een ontzettend druk weekje gehad.. Ik hoop dat ik het snel weer wat rustiger krijg, de 19e de eerste selectie alweer. De 6e en de 11e gaan we wss ook nog starten!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:34

Fijn dat het zo goed gaat!

Dat is snel al de 19de al de eeste selecities. Ik ga geen kampioenschappen meer rijden denk ik.. De 19de heb ik een proefgerichte clinic.. Ik ben benieuwd..

Meneer begon op dezelfde toer als zondag vandaag, hij geeft dan gewoon net niet na en gaat onwijs kantelen zo irritant :\. Maar gewoon door gereden en eigenlijk veel minder gaan doen en toen werd hij echt fijn <3 . Morgen rondje springen!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:01

De aanhouder wint! :D
Ik hab eigenlijk vandaag ook springles maar moet naar een open dag..

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:58

Echt fijn ja!! :D
Hoop echt voor je dat je dan kan starten kaat!

Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat Lina, laat je het ons weten?
Naja. Fijn dat het uiteindelijk hoed kwam lina! En succes met het springen vandaag!

Ik ga vandaag lekker rustig aan doen. Misschien dat ik even wat balkjes enzo mee neem. Heel misschien sprongetje!

Verder heb ik mij alweer op gegeven voor twee wedstrijden! 8 april en 19 april! Heb er zin in! Weer lekker outdoor starten!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:13

Ja zal ik doen, is wel goed voor ons denk ik een proefgerichte clinic.

Ik start eigenlijk altijd liever binnen :o, maar dat zit er niet meer in, 6 april is ons eerste rondje buiten alweer.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:37

ik wil dit jaar voor het eerst mee doen aan de kampioenschappen :o heb vorig jaar in en outdoor niet mee gedaan en wil nu gewoon een x proberen xd.

gister wel lekker gereden alleen ze was erg branderig en heet dus heb heel veel kleine voltes gedraafd en van hand veranderd (volgensmij maar 2 lange zijdes gereden ofzo :') ) heb ook niet gegallopeerd maar ze moest gwn even loslaten... uiteindelijk lukte dat ook wel :)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:43

Hoe gaat dat bij jullie eigenlijk hoe je je moet selecteren voor de regiokampioenschappen?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:05

Ja voor de regio wel, daarvoor rijd je het kringkampioenschap de eerst 2/3 (meestal) mogen dan door naar de regio!

Zoo drossie was stout vandaag _/-\o_ , ik had les in de buitenbak (met dit ronduit geweldige weer!) en hij begon echt fijn en relaxed maar toen werd het hem te moeilijk en toen werd het toch een draak _O- . Maar we zijn goed geëindigd en ik kan er dan ook wel om lachen gelukkig.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:24

Vanmiddag was Vera weer lekker nijdig, m'n vriendin had ook weer lekker om 3 uur(!!!) al avondeten gegeven.. 'Ja ik heb ze extra vol gedaan' Pff toen ik aankwam was een zo'n zak al weer halfvol.. Dus morgen ga ik haar daarover aanspreken, en vragen wat ze gedaan heeft dat Vera ineens weer zo nijdig reageert.(Ik kwam aan, oortjes meteen in de nek en ze zette het nog niet op een steigeren?)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:38

owh wat naar.. weet je al wat er is gebeurt?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:50

matedor schreef:
owh wat naar.. weet je al wat er is gebeurt?

Ik heb het gevraagd, ze viel m'n beste vriend ook aan toen hij in de paddock stond.. Gaat lekker..

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:27

Ohw wat verveld lisanne :(:)

Drossie ging goed vandaag! Baas had meer spierpijn dan hij volgens mij :')

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:50

lina1998 schreef:
Ohw wat verveld lisanne :(:)

Drossie ging goed vandaag! Baas had meer spierpijn dan hij volgens mij :')

Als ik alles bij elkaar optel wil ik graag m'n bontje weer terug |( . Maar helaas, ik ben te groot & ze is gelukkig bij haar nieuwe baasjes. Ik krijg binnenkort wel een mooie armband met haar staartharen erin <3 .

Ik som alles even op:

- Ze wilde nooit gepakt worden als ik aankwam met het halster, ze draaide haar kont erin en hup trap. Dus nu heb ik elke keer als ik haar pak een snoepje, dit helpt goed.

- Ze ging niet gemakkelijk in een rustige galop en dit bracht angst bij mij met zich mee. Inmiddels gaan we heerlijk samen aan beide kanten, hoewel het altijd beter kan, de privélessen doen z'n werk!!

- Ze bijt best wel vaak helaas.. Ik moet echt proberen te kijken waar dit vandaan komt!

Verder is het echt een topper en gaan we met sprongen vooruit!!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:13

Maar weetje wat het is als het dan goed gaat heb je echt waar van je werk!
Je hebt er nog niet zo lang (toch?) komt vast helemaal goed. Misschien ben je (onbewust) gewoon te vaak onzeker en heeft ze duidelijker leiding nodig (ik zeg maar wat hoor :o) met de juiste begeleiding, een hoop geduld en een berg vertrouwen kom je echt ver!

'Je bontje' staat trouwens bij mij op stal :P

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:10

Hier slecht nieuws ;( Buono staat nog mank en toen de dierenarts voor een ander paard kwam heeft ie hem even bekeken en helaas nog heel onregelematig rechts vanvoor...
Opnieuw inspuiten heeft geen zin en een operatie vinden we zelf echt geen goed idee dus nog een paar weken aankijken en anders heeft hij zijn pensioen verdiend...
;(

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:12

Aahh nee... Niet leuk zulk nieuws... Sterkte ermee! :(:)

Hier fijn gereden vandaag! Met Bowy het nog wel redelijk droog gehouden maar met Animo zat ik toch echt midden in een bui :') hopen dat het weer maar snel beter wordt!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:52

IlBuono schreef:
Hier slecht nieuws ;( Buono staat nog mank en toen de dierenarts voor een ander paard kwam heeft ie hem even bekeken en helaas nog heel onregelematig rechts vanvoor...
Opnieuw inspuiten heeft geen zin en een operatie vinden we zelf echt geen goed idee dus nog een paar weken aankijken en anders heeft hij zijn pensioen verdiend...
;(

Heel veel sterkte de aankomende tijd!

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:53

Dankje!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:37

Hebben jullie nog plannen dit weekend? :)
Net nog even heerlijk rondje gemend <3 en nu nog hopen dat het morgen fatsoenlijk weer is, dan nog een dagje naar de cross!

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:15

Ik heb vaochtend ook heerlijk rondje gememd!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:30

Gister flink hard gevallen, paard bokte en sprong opzij, had er nog weer op kunnen klimmen, maar paard schrok van mij en draaide heel hard om :+ werd helemaal gelanceerd :') gaat goed, ben er weer opgegaan en oefening opnieuw gedaan, maar ik heb me toch een spierpijn! Was niet van mijn eigen paard overigens.

Mennen lijkt me af en toe zo ontspannent! Heb alleen geen menwagen en menpaard :+

Balen ilbuono! Ik hoop dat hij snel op knapt :(

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:13

Hier geen specifieke plannen.. Morgen rondje rijden denk ik want het is niet echt longeer weer hier :+ .

Hopen dat de spierpijn snel minder is Lisa! (Toch? :') )