Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Focussed schreef:Mag ik aan de juryleden hier vragen wat goede punten zijn om op te letten in de B?
Ik probeer goed op de letter te rijden, overgangen goed markeren (middenstap/middendraf) zowel voorwaarts als ook weer terug (en dus niet de hoek gebruiken als rem voor de middendraf)... Zijn er toevallig nog andere punten die je cijfers een boost geven?
(Naast natuurlijk de basis: Ontspannen en constante aanleuning, op goede been lichtrijden etc. etc.)
Annash schreef:Focussed schreef:Mag ik aan de juryleden hier vragen wat goede punten zijn om op te letten in de B?
Ik probeer goed op de letter te rijden, overgangen goed markeren (middenstap/middendraf) zowel voorwaarts als ook weer terug (en dus niet de hoek gebruiken als rem voor de middendraf)... Zijn er toevallig nog andere punten die je cijfers een boost geven?
(Naast natuurlijk de basis: Ontspannen en constante aanleuning, op goede been lichtrijden etc. etc.)
Tuurlijk!
Je basis is idd het allerbelangrijkste. Een paard wat ontspannen door het lijf loopt en in de wendingen de goede kant op kijktdaar schort het vaak aan. Je noemt alles al op, dus daar ga ik niet op door.
Voor éxtra punten (want met bovenstaande zou je theoretisch gezien heel nette punten moeten scoren als 't allemaal ook lukt) laat het dan eens filmen en kijk naar de uitstraling: is het netjes en braaf? Of kan je er een schepje bovenop doen en het jurylid laten zien dat je naast netjes sturen ook nog kan laten zien dat je echt rijdt? Ik zie genoeg mensen die op het paard zitten en mooi zitten zijn. Dan denk ik wel eens: verdorie, ga toch eens ríjden!
Hoop dat je zo snapt wat ik bedoel.
Ayasha schreef:Nou ik heb toch eentje waar ik 's morgens van kan zeggen wat t gaat worden op wedstrijd.![]()
Ik houd het voorlopig op braaf en correct met Sam. In training wil ik wel eens extra vragen maar in de proeven niet. Daarvoor is het niet bevestigd genoeg.
Annash schreef:Dan zou ik eerst zo eens starten en kijken waar je uitkomt, Focussed. (Oh, jij reed dat witte arabiertje toch?). Dan kan je van daaruit wel zien aan de hand van het commentaar waar werk in zit vanuit oogpunt van de jury![]()
Michelle, als je pony volgens jou denkt 'bekijk het maar', dan staat 'ie imo niet genoeg aan de hulpen. Ik geloof niet zo in het principe dat paarden 's ochtends wakker worden en denken 'vandaag ga ik 't baasje eens pesten', om het maar even zo uit te leggen. Als je dus iets meer wil vragen, vindt hij dat wellicht nog een beetje moeilijk en daarom zal 'ie zich aan de hulpen onttrekken. Dan is het zaak om dat thuis te oefenen en te controleren vóór je dat op wedstrijd gaat proberen. En dan op wedstrijd gewoon donders consequent blijven rijden. Let wel: dit is mijn mening. Ik ken jou en je pony niet.
lieskehh schreef:Sorry, zal wat meer leestekens gebruiken wat makkelijker misschien
zit op mijn werk vandaar dat ik even gauw wat typ ..
Nouja bedoelde meer of je het raar vind als ik de proef binnen zou komen en als die iets eng vind er even flink de stelling op zet zodat die zeker die hoek in moet, k heb tot nu toe namelijk elke keer nog lief tegen hem gedaan maar hij pakt mij, elk rondje er keihard mee terug en gaat of op de noodrem en rent erlangs dus dat belonen heeft dan niks geholpen!.
Annash schreef:Dan zou ik eerst zo eens starten en kijken waar je uitkomt, Focussed. (Oh, jij reed dat witte arabiertje toch?). Dan kan je van daaruit wel zien aan de hand van het commentaar waar werk in zit vanuit oogpunt van de jury![]()
Michelle, als je pony volgens jou denkt 'bekijk het maar', dan staat 'ie imo niet genoeg aan de hulpen. Ik geloof niet zo in het principe dat paarden 's ochtends wakker worden en denken 'vandaag ga ik 't baasje eens pesten', om het maar even zo uit te leggen. Als je dus iets meer wil vragen, vindt hij dat wellicht nog een beetje moeilijk en daarom zal 'ie zich aan de hulpen onttrekken. Dan is het zaak om dat thuis te oefenen en te controleren vóór je dat op wedstrijd gaat proberen. En dan op wedstrijd gewoon donders consequent blijven rijden. Let wel: dit is mijn mening. Ik ken jou en je pony niet.