Het voelt allemaal nog beetje onecht, ben echt zo blij! Donderdag komt de osteopaat hem even nakijken, daarna gaan we weer lekker aan de bak om te trainen voor de regio.

Hier nog even een foto van m'n kanjer met z'n gewonnen deken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heerlijk paard 

Wat behoorlijk pissig op mezelf. Zaterdag les gehad, na 10 minuten meteen aan de proeven begonnen en ze gereden totdat het normaal ging en dat ging eigenlijk hartstikke goed! Gister voor mezelf de moeilijkste lijnen gereden en dat ging superlekker  
 Morgen heeft m'n tante nog les met d'r, donderdag ik zelf nog les en zaterdag gaan we hopelijk knallen. Hoop dat ik eindelijk 'normaal' kan rijden.

maar ik ben zo blij dat ik hem heb! Kan gaan en staan waar ik wil (zo'n 4x per week) en paardje kan ik ook alleen laden dus ben altijd heerlijk alleen op pad. Beste investering ooit!
 Even ontspannen, zitten en genieten.
 Stappen is ook fijn, ben benieuwd hoe je debuut verloopt!

Knappert is het 

En stiekem sta ik ook maar op 2 min fietsen bij stal vandaan hoor 
 BE is super he, ik ben ook erg blij dat ik 'm een half jaartje geleden heb gehaald, is bij mij de investering ook echt waard! Kan nu tenminste regelmatig op wedstrijd zonder afhankelijk van m'n vader te zijn.
 Kon niet normaal losrijden, zaten met z'n 8en in de bak, en ik was vooral druk met om iedereen heen rijden, waren allemaal pensionklanten ook aan het rijden daar, vrij irritant. 2 pensionklanten zaten 'gezellig' met lang teugeltje naast elkaar te stappen en een theekransje te houden 
 Had d'r dus niet fijn kunnen krijgen tijdens het losrijden dus m'n proeven lukten ook gewoon niet. 'T is voor ons erg lastig om een balans te kunnen vinden tussen ontspanning en impuls, ze viel de ene keer gewoon door m'n been heen, en het volgende moment zit ze op d'r plek alleen maar te hupsen. Zo heeft ze laten zien dat ze supergoed kan wijken in verzamelde galop, jury vond het wat minder alleen 

Is altijd zo leuk met losrijden. Ik ben vaak ook meer bezig met opletten waar ik rij dan losrijden, ook weer een lastig punt en zéker als je dan ook zo gehinderd wordt. Dat maakt het er niet leuker op.
 Daar kan je dan weer op verder borduren! Zonder zweep en ander zadel is inderdaad het proberen waard, wie weet helpt het! Instructrice mee op wedstrijd is heel fijn! De komende drie wedstrijden gaat die van mij ook mee om me bij te staan en om m'n koppie er bij te houden (lang leve een headset 
 ) of me een preek/peptalk te geven en ik merk dat het echt wel veel verschil geeft of ze erbij is of niet. Af en toe weet ik gewoon even niet wat ik moet doen en dan is het ideaal. 

En even wat dingetjes veranderen/uitproberen is wel een goed vooruitzicht. Vind het ook helemaal niet erg dat het een keer wat minder ging, ook weer leerzaam, en dwingt ons ook weer op een andere manier te denken, waardoor we misschien juist een goede oplossing kunnen ontdekken 
 Lange tijd er tussenin inderdaad, maar lijkt mij niet heel vervelend eigenlijk, vind als er maar 1 andere proef tussen je proeven zit, eigenlijk net te kort om tussendoor nog eventueel iets bij te schaven, zo kun je wel even lekker stappen en bijkomen om vervolgens ook nog even iets er tussendoor te rijden 

Zo stond er laatst indoor bij mij iemand bij mijn proef te kijken direct aan de rand van de ring. Heb de man tijdens mijn proef gewoon gezegd dat hij daar weg moest wezen 
 (op een niet zo vriendelijke toon 
 ) Paardlief wilde niet langs hem. 
 En als ik jou zo hoor dan moet dat een volgende keer met wat meer ontspanning / goed inrijden wel goed komen. En wat ontzettend leuk dat je met je instructrice mee mag naar zulke dingen. Is inderdaad echt super leerzaam. Je weet maar nooit wanneer zulke kennis van pas komt!
 1x ergens anders gestart, met 7 in de bak inrijden. Nou dat was een bron van irritatie. En ik start wel voor de lol dus zulke locaties vermijd ik 's winters wel.

Afgelopen wedstrijd had ik er geen moeite mee want ik geloof dat het een bak was van 80 x 30 waar we met z'n 4en in reden dus dan is het geen probleem. Maar heb het ook gehad op een stal waar we een 20 x 40 bak hadden met 8 personen waarvan 3 pensionklanten, dat vind ik zo gruwelijk irritant  

Met z'n 3en inrijden is lekker, dat gebeurt hier niet vaak! 

Ze rijden niet voor niets in de L.                                                         

Inderdaad niet dat je je er iets van aan moet trekken ofzo, maar wel een grappig idee is het inderdaad. Zijn ook maar mensen die met een levend dier te maken hebben natuurlijk. 

nja ieder z'n ding...                                                         
 Er starten 3 combinaties per uur. Waardoor het op die locatie ook heerlijk rustig is. Je mag bijv. van 18.00 tot 18.15 losrijden. Daarna begint nummer 1 aan zijn proef, dan nummer 2, dan nummer 3. Tussen de proeven door kun je op 20 x 20 blijven rijden. Vervolgens doet nummer 1 proef 2 etc. Om 19.00 mag de volgende groep dan weer gaan losrijden. Jury heeft dus 15 minuten pauze per uur 

Ze moest ook nog huilen, omdat ze het koud had. 
 Ooh wat een dag was dat, gelukkig was het onderling en kan ik er nu wel om lachen 

Je mag vaak al eerder in het 20 x 20 stukje inrijden omdat de groep 'voor' jouw vaak 10 minuten voor het uur klaar is. Zo rijd ik toch altijd rond de 20 minuten los 
 En als je pas als 3e hoeft te starten heb je dus tijd zat. 

Heb hier 1 keer een wedstrijd gehad waar er geldprijzen waren en zaterdag doen ze ook cadeaubonnen i.p.v. bekers in de maand januari. 
 Als je 1e of 2e bent heb je sowieso je startgeld eruit plus wat extra. Concoursen op zand hebben ze hier in Friesland eigenlijk gewoon niet. Paardje gaat vanaf april weer rondom op ijzers (staat nu blootvoets). Ik was vorig jaar best bang eerst om outdoor te starten 
 Jong paard, veel drukte en als ze op de kletter gaan kunnen ze alle kanten op. Maar gelukkig is ze op het gras heerlijk te rijden. En aangezien wij zo'n 85 ha hebben kan ik ook altijd goed trainen