[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukvW

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:03

Voor iedereen die het nog niet weet en morgenavond nog niets te doen heeft:

Kom kijken op het NK Dressuur! Finale van de Lichte Tour kur op muziek en in de pauze is er een showprogramma waar wij (sharon en ik) met de quadrille uit de regio mogen rijden! Leuk toch? :D
Oh en het is in het Haarlemmermeerse bos, best lekker om daar met dit weer een hapje te eten/drinken aan het meer! :) (Genoeg reclame? :D)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:17

Succes vandaag Sharron en Anouk!
Gisteren ben ik weer op wedstrijd geweest in Bunschoten bij Manege Vermeer. Eerste proef wat in mn oude fouten getrapt (zelf steeds harder gaan werken als Veron en dan doet hij steeds minder...) Tweede proef maar als trainingsrondje gereden(proberen te blijven rijden als thuis in mn training en als ik been geef een reactie eisen ipv steeds meer been te geven, daar werd ie gelukkig beter van).
Eerste proef 196pnt en 2de 210pnt. Ben trots op ons :) t is echt weer een vooruitgang dat ik mn hoofd koel kan houden en kan bedenken wat er fout gaat en wat de goede oplossing dan is . 2de proef ook alle wissels gesprongen al was de laatste wat laat haha (net voor de hoek bij M en het hoort bij i )
Volgende week donderdag weer wedstrijd en vrijdag clinic van Jenny! Heb er zin in !

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:08

Hoe is het met de quadrille gegaan dames?!

Gefeliciteerd met je winstpunt hersterve! idd heel goed dat je rustig kan blijven en kan bedenken wat er fout ging en dat proberen op te lossen!

Ik dubbel gevoel met wedstrijd (was trouwens nog goed te doen qua temp. om 11.00 uur. Viel me niets tegen! Al was het toen al 27 gr.). Van de ene kant niet tevreden omdat het weer niet winstwaardig was (200), maar van de andere kant was ik ook wel blij dat ze, ondanks een wapperende blauwe plastic tas aan een lint in de bosjes, wel door bleef lopen. Een paar maanden geleden had ik d'r amper nog vooruit gekregen. Met de spanning ging het al iets beter, maar ze zet zich nog steeds te strak in d'r lijf die ik er dan niet goed uitgereden krijgen en zelf dan ook te slordig rijd. Dat kost op (bijna) elk onderdeel wel een punt. Het positieve wat ik er dan nog uithaal is dat we, als we deze spanning een paar maanden geleden hadden, ruim onder de 200 of zelfs onder de 190 scoorde. We scoren nu tenminste steeds 200 of net daar boven, dus als ik met die spanning om kan gaan moet ze makkelijk ruim winst kunnen lopen. Ik word alleen zo doodmoe van mezelf dat ik dát dus (nog) niet voor mekaar krijg.. -O- maar goed, ondanks dat er veel ruimte voor verbetering is heb ik wéér genoten van het rijden en ben er wel achter dat als ik iig van het rijden genoten heb de rest me niet zo heel veel meer kan schelen. Zolang ik er nog van geniet blijven we het gewoon proberen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:21

Toch super dat je vooruitgang merkt en dat hij steeds iets beter te rijden wordt. Het gaat de goede kant op, dus die winstpunt komt er ook wel.
Ik hoorde dat Hans Peter de quadrille tegen was gekomen en dat Ziesto daardoor wat druk werd toen hij naar de wedstrijdring ging. Ik denk dat Ziesto nog nooit zoveel paarden tegelijk heeft gezien. :D Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:35

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:55

Wat ontzettend gaaf zeg!!! Ik wil ook! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:06

webster543 schreef:
Jenny, wat een heerlijk paard! Het ziet er erg netjes uit, scheelde het veel met de eerste??
Prijsuitreiking, een arme ziel die applaudisseert... :P

Mavantos, komt volledig goed!

Straks aristo nog eens rijden, het is al bijna twee weken geleden... heb een echte dip met Aristo, wat moet ik toch met hem??? pffffffffff

Nee, ik was eigenlijk ook eerste maar had min twee doordat ik de Belgische proef niet goed begreep, ik dacht na de keertwending in stap te moeten blijven en je bleek nog weer aan te moeten draven (stond nergens), waardoor ik tweede werd.

Die quadrille, wat supergaaf!

Ben benieuwd naar jullie Hesterve!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:15

Anouk, ziet er geweldig uit!! Leuk dat ze iedereen vermelden! En een lintje... (jaloers :D )

Vandaag ben ik gaan kijken naar een nationale competitie. In de M10 waren 67 deelnemers :wow: dus hebben ze er twee proeven van gemaakt. Die proef moet ik volgend jaar ook rijden en ik dacht, toch even kijken hoe dat zit met de concurrentie :D
Ik heb mijn motivatie weer terug met Aristo, winnen zullen wij nooit, maar een slechte figuur slaan zeker niet :P

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:52

Super gaaf die quadrille!!

Gefeliciteerd met de behaalde punten Hester.
En Luv wel super dat je toch tevreden bent, jij voelt die vooruitgang, de jury weet dat niet helaas.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:55

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:55

Gefeliciteerd met de winstpunt Hesterve!
Luv, fijn dat je tevreden bent! En ach, die punten komen vanzelf weer, vooral als jullie nu al constant rond de 200 zitten :)
Quadrille is inderdaad echt super! Tof om te zien hoor!

Gister heb ik dus mijn Z2 debuut gehad met paard, liep niet zo vlekkeloos als ik had gehoopt :+ Door de hitte werd hij erg vervelend, maar ik wou hem met losrijden ook niet al te veel achter de broek aan zitten omdat hij anders al op was voordat we uberhaupt de ring in moesten, en dan komt er al helemaal niks fatsoenlijks meer uit. Ook liep het heel erg in, dus voordat ik hem een beetje in het gareel had moesten we de baan in. Hierdoor werd het allemaal wat slordig en was zijn achterhand nog een beetje lui. De wissels die thuis 8 van de 10 keer goed gaan, ging 1 van de 8 keer goed. Dus ik had 185 en 187, wat begrijpelijk was. Dus meer trainen en nog maar een keer hc starten de volgende keer :+ Oh en hopen dat de temperaturen wat normaler zijn :')

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:10

Jammer van je debuut paardenmiep. De omstandigheden waren ook niet ideaal te noemen zo te lezen. Maar ach, de kop is eraf en je weet door zo'n wedstrijd toch weer goed waar nog aan gewerkt moet worden!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:13

Absoluut! :j Dus we gaan weer hard aan het trainen :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:12

Die quadrille is erg leuk! En over het algemeen erg brave paarden. Super gedaan.
Och Paardenmiep, jammer dat het niet lukte. De volgende keer gaat het vast alweer beter.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:14

Leuk zeg,die quadrille!

Je hebt toch hc gestart paardenmiep?Jammer hoor,is hij wel vaker niet bij de les?

Verder wel bijgelezen maar weet ik het niet meer.
Wat een heerlijk weer!
Ik ben om 6.30 begonnen en was tegen 14 uur klaar.
Lig lekker onder de parasol in de tuin.
Vanavond ook niets.Morgen weer vroeg beginnen,kan ik s'middags weer vrij.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:31

Pfaff, ik vind het ook maar warm. Vanmorgen was ik al om half acht op stal, maar ik was niet eens de eerste. Een stalgenootje was er al om half zes :oo toen lag ik nog lekker te slapen :O

Leuk filmpje van de quadrille! Echt goed hoe jullie paarden zich gedragen!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:20

Echt leuk die quadrille! Was zeker wel gaaf om in zo'n ambiance te rijden!

Jammer van je debuut Paardenmiep .Zelf merk ik ook dat ik km moet maken om er goed in te komen en ik denk dan altijd maar :de eerste 10x is training. Hoe meer ik rijd als thuis hoe beter mn proef en dat kost me eigenlijk de meeste moeite .

T was ook echt niet uit te houden van de warmte! Was ook om half 8 op stal en blij dat ik daarna in de winkel moest werken(daar hebben we goede airco :) ) hopelijk wordt het iets minder.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:53

Wauw dames! wat ziet de quadrille er goed uit! Ik baal nog steeds dat ik niet mee kon... Misschien een volgend jaar?
Iig super gedaan!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:57

Bedankt allemaal! De paarden hadden zich inderdaad goed gedragen en het was heel erg gaaf om daar te mogen rijden. Tuurlijk zitten er altijd foutjes in, maar dat is bijna niet te vermijden met 16 paarden en ruiters.

Ik heb Vanquish gisteren en zondag vrij gegeven (vanwege de warmte en de zware quadrille training). Vanavond ga ik er weer op, maar om half 9 pas. Dan zal het al wel wat koeler zijn. Onze binnenbaan is sowieso wel redelijk koel gelukkig.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:39

Ik zou eigenlijk vandaag om 12 uur les hebben dus had Johan maar gebeld dat het van mij veel vroeger mocht, anders was het echt te warm, dus om kwart over zeven afgesproken. Echt blij dat ik dat gedaan had, om zes uur reed ik weg met de vrachtwagen, lekkere 20 graden, en om half tien was ik weer thuis.

Heb gisteren Samuel voor het eerst met stang en trens gereden en na een wat stroef begin (wat is dat allemaal in mijn mond???) liep hij er best fijn op! Dus dat blijven we nu maar even volhouden, de laatste proeven in deze klasse op stang en trens en dan over naar de M10.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:01

Zo seg, ik heb even bijgelezen :D Hele boterham!

Ik las over een paar debuten. Wel dames, chapeau dat jullie het gedaan hebben! Ik durf nog steeds niet :P

Jenny, ga je dit jaar nog over?

Filmpje van de quadrille kan ik hier niet zien, maar thuis ga ik er zeker naar kijken. Grappig dat die van HP er bang van had.

Nathalie, denk dat als je daar gewoon een deftige proef kan rijden, je best goede punten hebt. Komt wel goed hoor!

En Soraya en ik.. wij trainen nog wat verder. De wissels zijn redelijk bevestigd, maar ze mist er af en toe nog wel eentje.
Ik begin steeds beter te voelen hoe ik alles moet doen. Maar een wissel op de letter springen doe ik nog niet.
Heb er al wel eens 3 achter elkaar gedaan op de diagonaal en dat lukte wel :D
Lesgever heeft mij zaterdag een giga motivatieboost gegeven met het volgende zinnetje:
'Ja Lien, begint goed te gaan hé. Nu nog even de wisselseries en dan kan je St George starten.'
En daar ging ik... gigaaaaaaaaaaaantisch roze wolk :D Want m'n lesgever is altijd diegene die me op de grond wil houden zodat ik niet ga zweven.
En als die zo al iets zegt.. :D :D

Zondag Z1 wedstrijd met Bono. Gezien het weer de afgelopen dagen heb ik hem niet meer gereden, dus ik ga er ook niet teveel van verwachten.
Eerder een 'oefenrondje'. :P

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:15

Ja ik ga proberen nog een paar keer M10 te starten dit jaar. Dit weekend en 4 augustus nog VOR, en dan denk ik dat we wel de punten hebben om over te gaan.
Dan weet ik alvast hoe het er in de M10 aan toe gaat en waar ik aan moet werken tegen volgend seizoen, en dan kan ik daar deze winter verder aan werken richting Prix st Georges.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:17

Ja, da's wel handig. Kan je volgend jaar misschien verder naar de St George.

Ik mag ook terug richting wedstrijden gaan denken. Ik hoop nog een keer of 4 te kunnen starten dit jaar. En hopen dat Soraya hoge punten haalt, dan kan ik in de winter M10 starten. Die proef is veel fijner.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:36

Dat is een mooi compliment Lien. Leuk hoor!

Ik heb gisteren voor het eerst sinds twee weken weer echt een beetje getraind. De laatste weken stonden meer in het teken van de quadrille en mijn zusje's wedstrijd. Hij was wel wat dwars helaas. De wissels gingen volgens mij niet goed maar er was niemand die even kon mee kijken. Hij blijft wel een stuk rustiger gelukkig :) Vanavond weer aan de bak met hem! En dan morgen naar Parijs. Paar dagen shoppen met zusje en moeder :D

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:47

Ambre: Ja ik was HC gestart inderdaad! Hij is meestal wel bij de les, maar ik rijd hem ook nooit echt als het zo warm is, dan wacht ik meestal tot het afgekoeld is, dus hij vond het niet zo leuk dat hij nu wél in de warmte moest :p
Hesterve: ja klopt, hier ook vaak zo :j Dus gewoon lekker doortrainen en nog wat wedstrijdjes starten.
Lienbono: Och als je lesgever dat zegt dan komen die wissels op de letter binnenkort vast ook wel goed! En dan hoppatee gewoon een keer Z2 starten.
Sharon_quiz: Heel veel plezier in Parijs! En die wissels komen vanzelf weer goed als je weer wat meer traint denk ik zo, toch? :)

Ik blijf ook rustig doortrainen, maar begin Augustus hebben wij onze laatste wedstrijd voor voorlopig helaas. Eind Augustus vertrek ik voor 10 weken naar een dressuurstal in Engeland, voor mijn opleiding (docent Engels) moet ik namelijk 10 weken in een Engelstalig land spenderen. Dus Augustus wordt voor ons aftrainen en lekker buitenritjes maken, en eind November pakken we de draad weer op. Wel lastig hoor, dat het allemaal net zo lekker gaat met hem en dat ik dan alles stil moet leggen.. Maarja, hij heeft ook wel een vakantietje verdiend!