Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Re: Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:51

Ik heb met de mijne (nu verkocht) ook nog 2x in het Z mogen starten een paar maandjes terug, maar daar ging ik geen duur hoedje meer voor aanschaffen inderdaad.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:17

Fitzroy schreef:
Ik snap je vergelijking ook niet erg, Karin :?

Dressuur is nu eenmaal een plaatjessport en een hoedje maakt het totaalplaatje af in tegenstelling tot een cap/helm. Zoals je zelf al aangeeft, die dragen mountainbikers ook al, dus niets speciaals aan.

Tis maar net waar je aan went Fitzroy. Als jij nu geboren zou worden en over tig jaar de sport ingaat, ken je alleen maar de cap. En dan weet je niet beter en vind je dat het! plaatje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:07

Hmmmmmz... ik mocht bijna met een hoedje... maar door koliekerij en tweemaal een nogal ongehoorzame wedstrijd met vliegende wissels en uitgestrekte galop stukken tussen de andere onderdelen door het nèt niet gehaald :') Voor straf train ik uni nu met een hoedje op z'n hoofd :Y) (voordat ik hysterische penny's over me heen krijg... is een grapje/grolletje/geintje)
Ik heb ook geen hoedje gekocht... vond ik erg zonde van het geld, wel heb ik een mooie cap met witte stiksels net als mijn laarzen! elk nadeel heeft z'n voordeel! -O- :')

Natuurlijk had ik graag met een hoedje willen rijden, maar het was zeker niet mijn doel.
Mijn doel is punten rijden in het Z1, en waarschijnlijk stel ik mijn doel bij naar Z2 als het goed gaat ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:00

Vergeet niet dat de regel vanaf morgen in gaat!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:04

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:39

Hier een dochter die toch nog op de valreep haar droom heeft waargemaakt.
Ze reed Z2 bij de pony`s met haar E pony en is dit jaar naar de paarden overgestapt omdat ze 18 werd.
Nu Z1 bij de paarden.
Met een geleend hoedje en voor de 5de keer stang en trens gister gestart.Vond het prachtig staan!!!
Ook nog een wp gereden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:41

Gefeliciteerd!

Ik ben net te laat, nog nooit Z gereden, maar in april gaat het gebeuren...met cap :D s&t weet ik nog niet...trensje voelt nog safer!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:57

Ik heb pas nog de man van Hiver gesproken. Hij heeft echt een hele mooie versie van het hoedje met een cap erin gemaakt. Helemaal goedgekeurd en je kunt het er niet aan zien dat die deksel er nog onder zit.
Een nadeel.... 2900 Euro.... Dat kunnen de meeste van ons niet betalen.
En de cap fabrikanten zijn ook met een hele agressieve campagne bezig om de cap COOL te maken en het hoedje ouderwets :( Daar wordt veel geld in gepompt. En helaas lijkt het te werken, als ik veel reacties op internet zo lees. Betaal een beroemde ruiter duizenden Euro's om met een cap te starten en iedereen vindt het meteen hip.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:59

ach ja mij maakt het niet echt echt uit, uiteindelijk gaat het toch om het rijden zelf, de prestatie in de ring :)

Tegenwoordig heb je genoeg mooie caps!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:50

Gefeliciteerd met die geweldige prestatie van je dochter, loriene!

Ik vind die BR zedith erg mooi gepimpt!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:53

Scum schreef:
En de cap fabrikanten zijn ook met een hele agressieve campagne bezig om de cap COOL te maken en het hoedje ouderwets :( Daar wordt veel geld in gepompt. En helaas lijkt het te werken, als ik veel reacties op internet zo lees. Betaal een beroemde ruiter duizenden Euro's om met een cap te starten en iedereen vindt het meteen hip.

Helaas??
Gelukkig!!

Want daardoor is het thuis ook COOLER om met cap te rijden, en ookal voorkomt het maar bij 1 iemand hoofdletsel, het is toch weer meegenomen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:40

X_Michelle_X schreef:
Gefeliciteerd met die geweldige prestatie van je dochter, loriene!

Ik vind die BR zedith erg mooi gepimpt!

Dank je wel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:10

moi22 schreef:
Ik denk dat we gewoon met zn allen uit de buurt van paarden moeten blijven, is wel zo veilig :').

Nee even zonder gekheid vind het ook erg betuttelend en jammer dat mensen totaal geen eigen verantwoordelijkheid meer krijgen.

Ja - en ALS iemand zwaar hoofdletsel oploopt, wie neemt dan de financiele verantwoordelijkheid...?
Doorgaans is dat niet de persoon, die geen cap droeg, maar de maatschappij.
Dus dat er regels wordne opgesteld, om dit soort heftige uitgaven te beperken, vind ik volkomen redelijk.