Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kleinvosje schreef:StWaldrik, goed initiatief, alleen snap ik niet wat het niet meer afgeven van winstpunten in negatieve zin invloed heeft op het welzijn van het paard?
venga schreef:kleinvosje schreef:StWaldrik, goed initiatief, alleen snap ik niet wat het niet meer afgeven van winstpunten in negatieve zin invloed heeft op het welzijn van het paard?
Doordat de paarden mogelijk verder moeten reizen om op wedstrijd te gaan, is dat niet in het belang van het paard. Als je niet in de buurt start, breng je hem ook niet tussendoor naar stal, dus langer wachten op de trailer.
Dressuurgek schreef:Ik heb de petitie getekend maar niet om alle argumenten die worden gegeven maar gewoon omdat er op sommige plaatsen echt te weining keuze is om 20x60 te starten. Persoonlijk rij ik ook liever een Z-proef in een 20x60 bak maar bij gebrek aan beter rij ik tegenwoordig vaker in een 20x40 bak. Verder vind ik de moeilijkheidgraad van een 20x40-proef op sommige punten hoger liggen dan in een 20x60-proef.
listiglistje schreef:zou kunnen..... om de vijf jaar toch nieuwe proeven?
Dat ze het M2 maar aanpassen, daar moet je in 1 proef op een paar meter draaien in galop (bijna een pirouette vanuit de hoek)
en dat gaat straks niet lukken met dat grote slagschip van mij![]()
Hier even ook een stipje!